6.4

Mary DeBellis: Filmy a seriály

  • Nouzový východ
    Nouzový východ (2008)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • SWEET.TV

    Drama Nouzový východ se velmi podobá Mendesově oscarové Americké kráse. I tady vidíme, jak nefunkční je ta nejobecnější představa o naplnění Amerického snu, tedy poklidný rodinný život v domku na předměstí. Nicméně trpká zkušenost, kterou prožili Frank a April Wheelerovi, příběhu Americké krásy o pár desítek let předchází. Mladí manželé Frank a Abby sice také žijí nevzrušivým životem americké střední třídy jako jejich sousedé, ale sami cítí, že do tohoto prostředí nepatří. April neláká kariéra ochránkyně domácího krbu a vychovatelky vlastních dětí. Chtěla by se stát herečkou, proto se snaží Franka přemluvit k přestěhování do Paříže, neboť ve městě políbeném múzami pro sebe tuší uplatnění. Ani Frankovi se monotónní kariéra kancelářské krysy nezamlouvá, jenže místo snění o Paříži se oddává alkoholu a vnadné kolegyni. Jak se hroutí jejich společné plány a touhy, upadá i jejich vztah, jenž dospěje až do bodu mrazu. Jedinou cestu zpátky na vrchol představuje radikální řešení, ovšem k tomu by potřebovali najít sílu oba. Bez splnění téhle základní podmínky skončí jejich snažení záhubou.

    Režie:Sam Mendes
    75%

    Drama Nouzový východ se velmi podobá Mendesově oscarové Americké kráse. I tady vidíme, jak nefunkční je ta nejobecnější představa o naplnění Amerického snu, tedy poklidný rodinný život v domku na předměstí. Nicméně trpká zkušenost, kterou prožili Frank a April Wheelerovi, příběhu Americké krásy o pár desítek let předchází. Mladí manželé Frank a Abby sice také žijí nevzrušivým životem americké střední třídy jako jejich sousedé, ale sami cítí, že do tohoto prostředí nepatří. April neláká kariéra ochránkyně domácího krbu a vychovatelky vlastních dětí. Chtěla by se stát herečkou, proto se snaží Franka přemluvit k přestěhování do Paříže, neboť ve městě políbeném múzami pro sebe tuší uplatnění. Ani Frankovi se monotónní kariéra kancelářské krysy nezamlouvá, jenže místo snění o Paříži se oddává alkoholu a vnadné kolegyni. Jak se hroutí jejich společné plány a touhy, upadá i jejich vztah, jenž dospěje až do bodu mrazu. Jedinou cestu zpátky na vrchol představuje radikální řešení, ovšem k tomu by potřebovali najít sílu oba. Bez splnění téhle základní podmínky skončí jejich snažení záhubou.

    Režie:Sam Mendes
    1
  • Než ďábel zjistí, že seš mrtvej
    Než ďábel zjistí, že seš mrtvej (2007)
    FilmRole: Mall Shopper (uncredited)
    Bratři Andy (Philip Seymour Hoffman) a Hank (Ethan Hawke) mají problém – tíživý nedostatek financí. Jeden si užíval, ale za cenu daňových úniků, na které mu právě přišel auditor. Druhý nemá práci a tím pádem ani peníze na výživné pro své dítě a svojí bývalou ženu. Aby se z toho dostali ven, napadl Andyho tak trochu zvrácený nápad, jehož realizací je pověřen Hank. Rozhodnou se vyloupit klenotnictví svých rodičů. Věci se ovšem vymknou kontrole a místo lupu se oba dostanou do ještě šílenějších situací, než si kdy dokázali představit. Při loupeži totiž byla zavražděna jejich matka a otec se sám pouští do pátrání po vrazích. Sex, násilí, rodina. S tímto podtitulem film vyrazil do amerických kin a po světových festivalech. Atmosféra filmu je velmi temná. Andy a Hank se sice chovají jako malé vystrašené děti, ale jejich počínání má příliš radikální důsledky. Kolotoč zabíjení, který rozběhnou díky své neschopnosti normálně fungovat, je pak žene až na samou hranu společensky únosného chování a trest na sebe nenechá dlouho čekat. Jasný, účinný a chytře vymyšlený plán jak rychle přijít k penězům se tak pro oba stává noční můrou. Jméno letos čtyřiaosmdesátiletého režiséra Sidney Lumeta u nás příliš známé není. Jeho filmy však ano. Je totiž podepsaný pod více než čtyřmi desítkami filmů mezi kterými najdeme Dvanáct rozhněvaných mužů (1957), Pahorek (1965), Serpico (1973), Vražda v Orient expresu (1974), Rozsudek (1982), Rodinný podnik (1989), Gloria (1999) nebo Dokažte mi vinu (2006). Již přes padesát let se tedy tento hollywoodský klasik věnuje detektivnímu žánru a thrillerům. Jeho filmy přitom přicházejí s netradičními postavami a napínavým, těžko předvídatelným dějem. V jeho filmech se od poloviny padesátých let až do současnosti vystřídaly snad všechny známé hollywoodské hvězdy. V tomto filmu se můžeme těšit na chladnokrevný výkon Philipa Seymoura Hoffmana (Capote, 25. hodina, Mission Imposible III), naivní tvář Ethana Hawka (Gattaca, Velké naděje, Před soumrakem) a rozhodný postoj Alberta Finneyho (Bourneovo ultimátum, Velká ryba, Traffic – nadvláda gangů). Film je jedním z nejvýraznějších amerických filmů uplynulého roku a aspiruje na mnohá ocenění. Velmi dobře se mu také daří v evropských kinech. Automatismus hollywoodských thrillerů totiž používá vskutku rafinovaným způsobem a nabízí klasické a o to intenzivnější napětí.
    72%
    Bratři Andy (Philip Seymour Hoffman) a Hank (Ethan Hawke) mají problém – tíživý nedostatek financí. Jeden si užíval, ale za cenu daňových úniků, na které mu právě přišel auditor. Druhý nemá práci a tím pádem ani peníze na výživné pro své dítě a svojí bývalou ženu. Aby se z toho dostali ven, napadl Andyho tak trochu zvrácený nápad, jehož realizací je pověřen Hank. Rozhodnou se vyloupit klenotnictví svých rodičů. Věci se ovšem vymknou kontrole a místo lupu se oba dostanou do ještě šílenějších situací, než si kdy dokázali představit. Při loupeži totiž byla zavražděna jejich matka a otec se sám pouští do pátrání po vrazích. Sex, násilí, rodina. S tímto podtitulem film vyrazil do amerických kin a po světových festivalech. Atmosféra filmu je velmi temná. Andy a Hank se sice chovají jako malé vystrašené děti, ale jejich počínání má příliš radikální důsledky. Kolotoč zabíjení, který rozběhnou díky své neschopnosti normálně fungovat, je pak žene až na samou hranu společensky únosného chování a trest na sebe nenechá dlouho čekat. Jasný, účinný a chytře vymyšlený plán jak rychle přijít k penězům se tak pro oba stává noční můrou. Jméno letos čtyřiaosmdesátiletého režiséra Sidney Lumeta u nás příliš známé není. Jeho filmy však ano. Je totiž podepsaný pod více než čtyřmi desítkami filmů mezi kterými najdeme Dvanáct rozhněvaných mužů (1957), Pahorek (1965), Serpico (1973), Vražda v Orient expresu (1974), Rozsudek (1982), Rodinný podnik (1989), Gloria (1999) nebo Dokažte mi vinu (2006). Již přes padesát let se tedy tento hollywoodský klasik věnuje detektivnímu žánru a thrillerům. Jeho filmy přitom přicházejí s netradičními postavami a napínavým, těžko předvídatelným dějem. V jeho filmech se od poloviny padesátých let až do současnosti vystřídaly snad všechny známé hollywoodské hvězdy. V tomto filmu se můžeme těšit na chladnokrevný výkon Philipa Seymoura Hoffmana (Capote, 25. hodina, Mission Imposible III), naivní tvář Ethana Hawka (Gattaca, Velké naděje, Před soumrakem) a rozhodný postoj Alberta Finneyho (Bourneovo ultimátum, Velká ryba, Traffic – nadvláda gangů). Film je jedním z nejvýraznějších amerických filmů uplynulého roku a aspiruje na mnohá ocenění. Velmi dobře se mu také daří v evropských kinech. Automatismus hollywoodských thrillerů totiž používá vskutku rafinovaným způsobem a nabízí klasické a o to intenzivnější napětí.
    2
  • Druhá nebo první
    Druhá nebo první (1998)
    FilmRole: Hostess (uncredited)
    • Google Play
    • iTunes
    Luke (Ed Harris) a Jackie (Susan Sarandon) se rozvedli jako rozumní lidé, bez žraločí asistence právníků a nedůstojných soudních tahanic. Přesto jejich dvě děti, roztomilý Ben a dospívající Anna, jen těžko snášejí otcovu novou sympatickou přítelkyni Isabel (Julia Roberts). Je mladá, je atraktivní, má zajímavé povolání módní fotografky, ale přes veškerou upřímně míněnou snahu zůstává v očích dětí především zlou macechou, která rozbila manželství rodičů. Jen velmi zvolna, po drobných krůčcích si Isabel získává důvěru a úctu dětí. Když pak Luke požádá Isabel o ruku, korunuje už tak komplikovanou situaci Jackie odhalením svého ponurého tajemství má nevyléčitelnou rakovinu. Umírá. Od této chvíle k sobě zcela rozdílné ženy opatrně hledají cestu a zodpovědná Jackie pomáhá bohémské Isabel zaujmout místo milující a milované matky jejích dvou dětí...
    69%
    Luke (Ed Harris) a Jackie (Susan Sarandon) se rozvedli jako rozumní lidé, bez žraločí asistence právníků a nedůstojných soudních tahanic. Přesto jejich dvě děti, roztomilý Ben a dospívající Anna, jen těžko snášejí otcovu novou sympatickou přítelkyni Isabel (Julia Roberts). Je mladá, je atraktivní, má zajímavé povolání módní fotografky, ale přes veškerou upřímně míněnou snahu zůstává v očích dětí především zlou macechou, která rozbila manželství rodičů. Jen velmi zvolna, po drobných krůčcích si Isabel získává důvěru a úctu dětí. Když pak Luke požádá Isabel o ruku, korunuje už tak komplikovanou situaci Jackie odhalením svého ponurého tajemství má nevyléčitelnou rakovinu. Umírá. Od této chvíle k sobě zcela rozdílné ženy opatrně hledají cestu a zodpovědná Jackie pomáhá bohémské Isabel zaujmout místo milující a milované matky jejích dvou dětí...
    3
  • Super drbna
    Super drbna (2007)
    Seriál
    • Netflix
    • Max
    60%
    4
  • Komuna mé matky
    Komuna mé matky (2011)
    Film

    Upjatá advokátka vezme své dvě dospívající děti v rámci rodinné dovolené na farmu své hippie-matky. Původně víkendový útěk se však promění v letní romantické dobrodružství plné hudby, rodinných tajemství a objevování sebe sama.
    Diane je upjatá republikánka a právnička, žije na Manhattanu a má dvě dospívající děti, Zoe a Jakea. Její manželství s Markem se rozpadlo a když jí jednoho dne přijdou rozvodové papíry, pocítí náhle potřebu na chvíli si od města a všeho ostatního odpočinout. A tak se Diane s dětmi vydá na sever státu New York, kde je chce seznámit s jejich babičkou a svou matkou Grace. Ta je narozdíl od své dcery hrdou a nefalšovanou hipísačkou a členkou opozičního výboru tamní komunity, přičemž si přivydělává prodejem marihuany. Grace a Diane spolu nemluvily téměř dvacet let a podobně jako se Grace za ta léta ani trochu nezměnila, nenašla Diane způsob, jak jí odpustit to, že selhala jako matka. A tak se ty dvě musejí znovu poznat. Mezitím zamotá Zoe hlavu řezník Cole, přestože ona nejí maso! Jake se zakouká do Tary, se kterou se seznámil v coffee shopu. Diane se snaží najít s Grace něco společného a v mezičase se nechá okouzlit místním muzikantem Judem...(HBO Europe)

    58%

    Upjatá advokátka vezme své dvě dospívající děti v rámci rodinné dovolené na farmu své hippie-matky. Původně víkendový útěk se však promění v letní romantické dobrodružství plné hudby, rodinných tajemství a objevování sebe sama.
    Diane je upjatá republikánka a právnička, žije na Manhattanu a má dvě dospívající děti, Zoe a Jakea. Její manželství s Markem se rozpadlo a když jí jednoho dne přijdou rozvodové papíry, pocítí náhle potřebu na chvíli si od města a všeho ostatního odpočinout. A tak se Diane s dětmi vydá na sever státu New York, kde je chce seznámit s jejich babičkou a svou matkou Grace. Ta je narozdíl od své dcery hrdou a nefalšovanou hipísačkou a členkou opozičního výboru tamní komunity, přičemž si přivydělává prodejem marihuany. Grace a Diane spolu nemluvily téměř dvacet let a podobně jako se Grace za ta léta ani trochu nezměnila, nenašla Diane způsob, jak jí odpustit to, že selhala jako matka. A tak se ty dvě musejí znovu poznat. Mezitím zamotá Zoe hlavu řezník Cole, přestože ona nejí maso! Jake se zakouká do Tary, se kterou se seznámil v coffee shopu. Diane se snaží najít s Grace něco společného a v mezičase se nechá okouzlit místním muzikantem Judem...(HBO Europe)

    5
  • 6
  • Paranoia
    Paranoia (2007)
    Film
    46%
    7