7.1

Joanna Horton: Filmy a seriály

  • Detektiv Endeavour Morse
    Detektiv Endeavour Morse (2013)
    SeriálRole: Linda Snow
    • O2 TV
    82%
    1
  • Mi5
    Mi5 (2002)
    Seriál

    Oficiálně jsou bezpečnostní služba, neoficiálně MI5 nebo prostě jen "pětka". Jejich hlavní úkol: bránit národní bezpečnost Británie. A bezpečnost země může být ohrožena čímkoli. Mezinárodním terorismem, rasismem, fanatismem nejrůznějšího druhu... S tím vším je zapotřebí bojovat - a oni s tím bojují. Nejužší výběr: dva muži, jedna žena a jejich šéf. Tom, Danny, Zoe a Harry. Oddělení je samozřejmě mnohem rozsáhlejší a na některých případech nejen může, ale i musí pracovat větší tým. Tihle čtyři však tvoří jeho páteř. Čtyři lidé, kteří se v zájmu vyšších cílů museli vzdát mnohého, bez čeho si většina z nás nedokáže svůj život představit: rodiny, lásky, zázemí klidného domova. Protože člověk, který se bojí o své nejbližší, je strašně zranitelný. A protože jejich nejbližší by mohli na jejich práci krutě doplatit. Je jen jedna cesta, jak mít obojí - práci i domov: dvojí život. Ani to ovšem není záruka bezpečí. Protože i oni jsou jen lidé a život, který dnes a denně nasazují, mají jen jeden... Šestnáctidílný seriál televize BBC o instituci, zabývající se nejaktuálnějšími, nejpalčivějšími problémy současného světa, by mohl být označen za moderní, dnešní "Profesionály". Dobře napsané scénáře, věrohodné příběhy, dynamické zpracování, sympatičtí představitelé... První (šestidílná) řada získala cenu BAFTA za nejlepší seriál roku 2002, na tento úspěch navázali tvůrci dalšími deseti díly. Zajímavost: Skutečná MI5 se okamžikem zahájení vysílání seriálu začala těšit zvýšenému zájmu veřejnosti: počet uchazečů o zaměstnání stoupl ze 70 denně na 130, její webové stránky navštívilo za týden o celé čtyři tisíce lidí víc než obvykle.

    73%

    Oficiálně jsou bezpečnostní služba, neoficiálně MI5 nebo prostě jen "pětka". Jejich hlavní úkol: bránit národní bezpečnost Británie. A bezpečnost země může být ohrožena čímkoli. Mezinárodním terorismem, rasismem, fanatismem nejrůznějšího druhu... S tím vším je zapotřebí bojovat - a oni s tím bojují. Nejužší výběr: dva muži, jedna žena a jejich šéf. Tom, Danny, Zoe a Harry. Oddělení je samozřejmě mnohem rozsáhlejší a na některých případech nejen může, ale i musí pracovat větší tým. Tihle čtyři však tvoří jeho páteř. Čtyři lidé, kteří se v zájmu vyšších cílů museli vzdát mnohého, bez čeho si většina z nás nedokáže svůj život představit: rodiny, lásky, zázemí klidného domova. Protože člověk, který se bojí o své nejbližší, je strašně zranitelný. A protože jejich nejbližší by mohli na jejich práci krutě doplatit. Je jen jedna cesta, jak mít obojí - práci i domov: dvojí život. Ani to ovšem není záruka bezpečí. Protože i oni jsou jen lidé a život, který dnes a denně nasazují, mají jen jeden... Šestnáctidílný seriál televize BBC o instituci, zabývající se nejaktuálnějšími, nejpalčivějšími problémy současného světa, by mohl být označen za moderní, dnešní "Profesionály". Dobře napsané scénáře, věrohodné příběhy, dynamické zpracování, sympatičtí představitelé... První (šestidílná) řada získala cenu BAFTA za nejlepší seriál roku 2002, na tento úspěch navázali tvůrci dalšími deseti díly. Zajímavost: Skutečná MI5 se okamžikem zahájení vysílání seriálu začala těšit zvýšenému zájmu veřejnosti: počet uchazečů o zaměstnání stoupl ze 70 denně na 130, její webové stránky navštívilo za týden o celé čtyři tisíce lidí víc než obvykle.

    2
  • Fish Tank
    Fish Tank (2009)
    FilmRole: Kelly

    Hrdinové filmového příběhu Andrey Arnoldové nežijí u Notting Hillu, ale v panelácích v Essexu. Děj snímku by mohl být volným pokračováním režisérčina krátkometrážního filmu Vosa, v jeho centru však není mladá svobodná matka, ale její patnáctiletá dcera. Mia není žádné okouzlující stvoření, byla vyloučena ze školy, kamarádi se jí straní, a tak jen tak bloumá po okolí. Jediným jejím zájmem je tancování. Zdá se, že se vše začíná měnit k lepšímu, když se Miina matka seznámí se sympatickým, přitažlivým a trochu tajemným Connorem. Fish Tank ctí tradici sociálního realismu Kena Loache či bratrů Dardennových. Režisérčin vizuálně vytříbený styl klade důraz na autenticitu a díky nervní pohyblivé kameře má divák pocit, že je přímým účastníkem děje. I ve všední a neradostné každodennosti dokáže Arnoldová najít a zachytit její poetické momenty. Snímku dominují skvělé herecké výkony již velmi ceněných herců - Michaela Fassbendera a Kierston Wareingové - a neherečky Katie Jarvisové, která svou hrdinku Miu nehraje, na plátně ji žije. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaNezávislý
    69%

    Hrdinové filmového příběhu Andrey Arnoldové nežijí u Notting Hillu, ale v panelácích v Essexu. Děj snímku by mohl být volným pokračováním režisérčina krátkometrážního filmu Vosa, v jeho centru však není mladá svobodná matka, ale její patnáctiletá dcera. Mia není žádné okouzlující stvoření, byla vyloučena ze školy, kamarádi se jí straní, a tak jen tak bloumá po okolí. Jediným jejím zájmem je tancování. Zdá se, že se vše začíná měnit k lepšímu, když se Miina matka seznámí se sympatickým, přitažlivým a trochu tajemným Connorem. Fish Tank ctí tradici sociálního realismu Kena Loache či bratrů Dardennových. Režisérčin vizuálně vytříbený styl klade důraz na autenticitu a díky nervní pohyblivé kameře má divák pocit, že je přímým účastníkem děje. I ve všední a neradostné každodennosti dokáže Arnoldová najít a zachytit její poetické momenty. Snímku dominují skvělé herecké výkony již velmi ceněných herců - Michaela Fassbendera a Kierston Wareingové - a neherečky Katie Jarvisové, která svou hrdinku Miu nehraje, na plátně ji žije. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaNezávislý
    3
  • Poldové
    Poldové (1984)
    Seriál
    66%
    4
  • 5
  • Pět dní
    Pět dní (2007)
    SeriálRole: Danielle Millerová
    • Max

    Nic nenasvědčovalo tomu, že by ten den měl být v životě rodiny Wellingsových něčím výjimečný. Matt, bývalý voják a momentální trenér ve fitku, byl jako vždycky v práci, Leanne se s malou Rosie a o dva roky starším Ethanem chystala zajet do útulku pro zamluveného psa a pak do domova důchodců za svým dědečkem, dospívající Tanya z prvního Leannina manželství se vymluvila na úkoly, aby nemusela s nimi... Úplně obyčejný den v životě úplně obyčejné rodiny. Nikdo nevěděl, že ode dneška už nikdy nic nebude jako dřív. Že dědeček bude na svou vnučku a pravnoučata čekat marně. Že policie, kterou zburcuje, najde v noci na dálničním odpočívadle otevřené opuštěné auto, že nikdo nebude schopen odpovědět na jedinou otázku z těch, které se okamžitě vyrojí: Co se vlastně stalo? Kde všichni jsou? Je to únos? Ale mohl vůbec někdo nepozorovaně unést matku, její dvě děti a psa? Nebo je to jen kamufláž, která má zmást stopy, a Leanne dobrovolně odešla za někým jiným? Bylo opravdu jejich manželství tak šťastné a bez mráčku, jak tvrdí Matt? Policie tápe a bulvár se žene za senzací. Ostatně není divu. Může být ideálnější téma pro trháky z prvních stran, než atraktivní blondýnka, dvě rozkošné děti a pes, kteří zmizeli za tak záhadných okolností?

    Britská minisérie Pět dní byla dokončena měsíce předtím, než zmizení malé Madeleine McCannové z portugalského letoviska rozpoutalo mezinárodní šílenství, i když by se na první pohled mohlo zdát, že jím byla přímo inspirována. Její scenáristce Gwyneth Hughesové však šlo přesně o toto. O zachycení všeho toho, co je spjato s takovým senzačním zločinem, o to, co to udělá s rodinou, příbuznými a konec konců i vyšetřovateli, o podezření, které to na všechny, dokonce i ty, kteří jsou nejvíc zasaženi, vrhá. Neboť každý má co skrývat. I v úplně obyčejných, normálních rodinách má každý jejich člen svá malá, obyčejná tajemství. Která pak mohou v případě takovéhle strašné události vrhnout na svého nositele úplně jiné, zkreslené světlo. "Jsem v podstatě dokumentaristka," říká o sobě Hughesová, "a mám ráda příběhy ze života, příběhy, které se staly. Nebo alespoň takové, které se stát mohly." Není to však jen příběh sám, který autorku zajímá. Jde jí také - a především - o pohled na jednání člověka v mezní životní situaci, o sondu do mezilidských vztahů, o rozkrytí jednotlivých charakterů všech zúčastněných, tak jak se vyvíjejí v průběhu celé události. Proto těch "pět dní". Pět dní, které byly klíčové pro celé více než dva měsíce se vlekoucí vyšetřování tohoto případu. Den první, den třetí, den dvacátý osmý...

    59%

    Nic nenasvědčovalo tomu, že by ten den měl být v životě rodiny Wellingsových něčím výjimečný. Matt, bývalý voják a momentální trenér ve fitku, byl jako vždycky v práci, Leanne se s malou Rosie a o dva roky starším Ethanem chystala zajet do útulku pro zamluveného psa a pak do domova důchodců za svým dědečkem, dospívající Tanya z prvního Leannina manželství se vymluvila na úkoly, aby nemusela s nimi... Úplně obyčejný den v životě úplně obyčejné rodiny. Nikdo nevěděl, že ode dneška už nikdy nic nebude jako dřív. Že dědeček bude na svou vnučku a pravnoučata čekat marně. Že policie, kterou zburcuje, najde v noci na dálničním odpočívadle otevřené opuštěné auto, že nikdo nebude schopen odpovědět na jedinou otázku z těch, které se okamžitě vyrojí: Co se vlastně stalo? Kde všichni jsou? Je to únos? Ale mohl vůbec někdo nepozorovaně unést matku, její dvě děti a psa? Nebo je to jen kamufláž, která má zmást stopy, a Leanne dobrovolně odešla za někým jiným? Bylo opravdu jejich manželství tak šťastné a bez mráčku, jak tvrdí Matt? Policie tápe a bulvár se žene za senzací. Ostatně není divu. Může být ideálnější téma pro trháky z prvních stran, než atraktivní blondýnka, dvě rozkošné děti a pes, kteří zmizeli za tak záhadných okolností?

    Britská minisérie Pět dní byla dokončena měsíce předtím, než zmizení malé Madeleine McCannové z portugalského letoviska rozpoutalo mezinárodní šílenství, i když by se na první pohled mohlo zdát, že jím byla přímo inspirována. Její scenáristce Gwyneth Hughesové však šlo přesně o toto. O zachycení všeho toho, co je spjato s takovým senzačním zločinem, o to, co to udělá s rodinou, příbuznými a konec konců i vyšetřovateli, o podezření, které to na všechny, dokonce i ty, kteří jsou nejvíc zasaženi, vrhá. Neboť každý má co skrývat. I v úplně obyčejných, normálních rodinách má každý jejich člen svá malá, obyčejná tajemství. Která pak mohou v případě takovéhle strašné události vrhnout na svého nositele úplně jiné, zkreslené světlo. "Jsem v podstatě dokumentaristka," říká o sobě Hughesová, "a mám ráda příběhy ze života, příběhy, které se staly. Nebo alespoň takové, které se stát mohly." Není to však jen příběh sám, který autorku zajímá. Jde jí také - a především - o pohled na jednání člověka v mezní životní situaci, o sondu do mezilidských vztahů, o rozkrytí jednotlivých charakterů všech zúčastněných, tak jak se vyvíjejí v průběhu celé události. Proto těch "pět dní". Pět dní, které byly klíčové pro celé více než dva měsíce se vlekoucí vyšetřování tohoto případu. Den první, den třetí, den dvacátý osmý...

    6