?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Marie Bos: Filmy a seriály

  • Můj anděl
    Můj anděl (2004)
    Film
    Život krásné, ale osamělé prostitutky Colette nečekaně změní noční telefonát, v němž se na ni s naléhavou prosbou obrátí kolegyně z branže, kterou právě propustili z vězení. Colette tuto ženu nikdy neviděla, přesto si volající neznámá vybrala právě ji, aby vyzvedla jejího syna a nazítří ho přivést na nádraží. Colette ještě netuší, že problémy svěřeného potomka se brzy stanou i jejími problémy... Představitelce Colette, Vanesse Paradisové (hrála např. s Gérardem Depardieuem v Elise Jeana Beckera nebo s Jeanne Moreauovou a Jeanem Renem v Un amour de sorcière) psal režisér roli přímo na tělo (hrála již podle jeho scénáře ve filmu Dívka na mostě): Cítím, že herci jsou mnohem důležitější než postavy, které pro ně dokážeme vymyslet. Našel jsem sám sebe, když jsem pro ni psal tento příběh, veden Vanessinou tváří, jejím hlasem i pohyby, možná mi ho přímo diktovala... (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    64%
    Život krásné, ale osamělé prostitutky Colette nečekaně změní noční telefonát, v němž se na ni s naléhavou prosbou obrátí kolegyně z branže, kterou právě propustili z vězení. Colette tuto ženu nikdy neviděla, přesto si volající neznámá vybrala právě ji, aby vyzvedla jejího syna a nazítří ho přivést na nádraží. Colette ještě netuší, že problémy svěřeného potomka se brzy stanou i jejími problémy... Představitelce Colette, Vanesse Paradisové (hrála např. s Gérardem Depardieuem v Elise Jeana Beckera nebo s Jeanne Moreauovou a Jeanem Renem v Un amour de sorcière) psal režisér roli přímo na tělo (hrála již podle jeho scénáře ve filmu Dívka na mostě): Cítím, že herci jsou mnohem důležitější než postavy, které pro ně dokážeme vymyslet. Našel jsem sám sebe, když jsem pro ni psal tento příběh, veden Vanessinou tváří, jejím hlasem i pohyby, možná mi ho přímo diktovala... (MFF Karlovy Vary)
    Žánry:Drama
    1
  • Amer
    Amer (2009)
    FilmRole: Adult Ana

    Režisérská dvojice Hélène Cattetová a Bruno Forzani, dosud spolupracující výhradně na krátké metráži, pojala i svůj první celovečerní film de facto povídkovou formou. Jejich Amer bývá přiřazován k žánru giallo filmů - italských kriminálních thrillerů s hororovými a erotickými prvky, jimiž se zejména v sedmdesátých letech proslavili režiséři Dario Argento, Mario Bava či Lucio Fulci. Snímek ve své podstatě charakteristiku tohoto žánru naplňuje, leč formou sofistikované formální hříčky-odkazu. Tři krátké, takřka bezeslovné příběhy se třemi různě starými ženskými protagonistkami, jež fungují samostatně i jako výseky z odlišných fází života téže hrdinky, film zasazuje do prostředí tajemného starého domu s velkou zahradou a do jeho okolí, zabydluje ho zvláštními postavami a vybavuje předměty se symbolickým potenciálem.
    Malá dívka, sotva školačka, prozkoumává vábivě děsivá zákoutí setmělého domu a objevuje jeho zakázaná místa - lůžko s mrtvolou i postel souložících rodičů. Ještě tak trochu dětsky naivní a jakoby zabržděná, leč svou ženskou přitažlivost právě objevující puberťačka využívá nudy při čekání na matku v kadeřnictví k dobrodružství s neznámým mladíkem. Atraktivní žena vystupuje na maloměstském nádraží a nechává se neznámým řidičem odvézt do známého domu, pronásledována a v závěru dopadena zprvu zdánlivě halucinačními vizemi.
    Pro poutavou, umně dávkovanou poetiku tohoto filmu je klíčové budování a stupňování napětí, pozvolné překlápění vzrušené každodennosti do jednou psychedelicky hrůzné, jednou smyslné, jednou krvelačné polohy. Cattetová s Forzanim napětí budují a rytmizují zejména střihem a komplexní (nonverbální) zvukovou složkou. Kromě vynikajících hereckých výkonů všech tří protagonistek utváří atmosféru filmu kompozice obrazu a rámování, zoom, barevné masky, ambientní ruchy a zvuky prostředí a výrazné chytlavé melodie. Vysoká míra stylizovanosti snímku v mnohých ohledech brání rozlišení filmové skutečnosti od představ, halucinací a nočních můr. Nabízí-li tedy Amer na tematické rovině jako klíčové motivy význam vidění, tělesnosti a smrtelnosti v lidském životě, jedná se současně o stylově exhibicionistický snímek osobitě prozkoumávající možnosti filmového jazyka. - Lucie Česálková (Letní filmová škola)

    Žánry:HororThriller
    62%

    Režisérská dvojice Hélène Cattetová a Bruno Forzani, dosud spolupracující výhradně na krátké metráži, pojala i svůj první celovečerní film de facto povídkovou formou. Jejich Amer bývá přiřazován k žánru giallo filmů - italských kriminálních thrillerů s hororovými a erotickými prvky, jimiž se zejména v sedmdesátých letech proslavili režiséři Dario Argento, Mario Bava či Lucio Fulci. Snímek ve své podstatě charakteristiku tohoto žánru naplňuje, leč formou sofistikované formální hříčky-odkazu. Tři krátké, takřka bezeslovné příběhy se třemi různě starými ženskými protagonistkami, jež fungují samostatně i jako výseky z odlišných fází života téže hrdinky, film zasazuje do prostředí tajemného starého domu s velkou zahradou a do jeho okolí, zabydluje ho zvláštními postavami a vybavuje předměty se symbolickým potenciálem.
    Malá dívka, sotva školačka, prozkoumává vábivě děsivá zákoutí setmělého domu a objevuje jeho zakázaná místa - lůžko s mrtvolou i postel souložících rodičů. Ještě tak trochu dětsky naivní a jakoby zabržděná, leč svou ženskou přitažlivost právě objevující puberťačka využívá nudy při čekání na matku v kadeřnictví k dobrodružství s neznámým mladíkem. Atraktivní žena vystupuje na maloměstském nádraží a nechává se neznámým řidičem odvézt do známého domu, pronásledována a v závěru dopadena zprvu zdánlivě halucinačními vizemi.
    Pro poutavou, umně dávkovanou poetiku tohoto filmu je klíčové budování a stupňování napětí, pozvolné překlápění vzrušené každodennosti do jednou psychedelicky hrůzné, jednou smyslné, jednou krvelačné polohy. Cattetová s Forzanim napětí budují a rytmizují zejména střihem a komplexní (nonverbální) zvukovou složkou. Kromě vynikajících hereckých výkonů všech tří protagonistek utváří atmosféru filmu kompozice obrazu a rámování, zoom, barevné masky, ambientní ruchy a zvuky prostředí a výrazné chytlavé melodie. Vysoká míra stylizovanosti snímku v mnohých ohledech brání rozlišení filmové skutečnosti od představ, halucinací a nočních můr. Nabízí-li tedy Amer na tematické rovině jako klíčové motivy význam vidění, tělesnosti a smrtelnosti v lidském životě, jedná se současně o stylově exhibicionistický snímek osobitě prozkoumávající možnosti filmového jazyka. - Lucie Česálková (Letní filmová škola)

    Žánry:HororThriller
    2
  • Ellektra
    Ellektra (2004)
    Film
    Šestici různých hrdinů svedl dohromady jediný děsivý prožitek – vinou série absolutně devastujících nehod a náhod přišli o všechno, co jim bylo nejbližší. Navíc ztratili nejen fyzickou krásu, ale především všechny sny a naděje. A jejich život by mohl být pravděpodobně prázdný až do smrti, kdyby jim všem najednou nezablikala na displeji telefonu záhadná textová zpráva: „Už máš dost? Ellektra to ukončí.“ Zoufalost a beznaděj nakonec donutí všechny nešťastníky odpovědět. A na druhé straně aparátu naleznou zjevení, které vůbec nečekali – tajemnou modrovlasou dívenku, jež si celou dobu vystřihovala články o jejich pohnutých osudech. Nyní jim sděluje, že aniž by tušila proč, je jejím úkolem celou šestici shromáždit a každému z nich pomoci vyléčit poraněnou duši. Pozoruhodné koprodukční drama režiséra Rudolfa Mestdagha bylo natočeno v roce 2004 a mimo jiné získalo i čestné uznání na portugalském filmovém festivalu v Avance.
    Žánry:DramaKrimi
    49%
    Šestici různých hrdinů svedl dohromady jediný děsivý prožitek – vinou série absolutně devastujících nehod a náhod přišli o všechno, co jim bylo nejbližší. Navíc ztratili nejen fyzickou krásu, ale především všechny sny a naděje. A jejich život by mohl být pravděpodobně prázdný až do smrti, kdyby jim všem najednou nezablikala na displeji telefonu záhadná textová zpráva: „Už máš dost? Ellektra to ukončí.“ Zoufalost a beznaděj nakonec donutí všechny nešťastníky odpovědět. A na druhé straně aparátu naleznou zjevení, které vůbec nečekali – tajemnou modrovlasou dívenku, jež si celou dobu vystřihovala články o jejich pohnutých osudech. Nyní jim sděluje, že aniž by tušila proč, je jejím úkolem celou šestici shromáždit a každému z nich pomoci vyléčit poraněnou duši. Pozoruhodné koprodukční drama režiséra Rudolfa Mestdagha bylo natočeno v roce 2004 a mimo jiné získalo i čestné uznání na portugalském filmovém festivalu v Avance.
    Žánry:DramaKrimi
    3