Antonín Klimeš: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Antonín Klimeš: Filmy a seriály

  • Šíleně smutná princezna
    Šíleně smutná princezna (1968)
    FilmRole: právník s knihou
    • VOYO
    • iVysílání
    • O2 TV
    • +1
    Princezna by se měla vdávat, a tak se radši dá na naříkání. Kdo její žal vyléčí? Česká filmová pohádka režiséra Bořivoje Zemana vypráví prostý příběh dvou mladičkých královských dětí, které jejich otcové již před lety zasnoubili, avšak které chtějí o svém osudu a životních partnerech rozhodovat ze své vlastní vůle. Tedy v podstatě známý pohádkový motiv, nebo chcete-li, milostný motiv v pohádkovém rouše. Režisér Zeman prohlásil, že vědomě navazuje na svou Pyšnou princeznu z roku 1952. Velkou popularitu této pohádce zajistilo i herecké obsazení: do rolí královských dětí vybral režisér Helenu Vondráčkovou a Václava Neckáře. I v dalších rolích se objevil výkvět českého herectví – například Jaroslav Marvan, Josef Kemr, Bohuš Záhorský a Stella Zázvorková. Hudbu složil Jan Hammer. (Česká televize)
    81%
    Princezna by se měla vdávat, a tak se radši dá na naříkání. Kdo její žal vyléčí? Česká filmová pohádka režiséra Bořivoje Zemana vypráví prostý příběh dvou mladičkých královských dětí, které jejich otcové již před lety zasnoubili, avšak které chtějí o svém osudu a životních partnerech rozhodovat ze své vlastní vůle. Tedy v podstatě známý pohádkový motiv, nebo chcete-li, milostný motiv v pohádkovém rouše. Režisér Zeman prohlásil, že vědomě navazuje na svou Pyšnou princeznu z roku 1952. Velkou popularitu této pohádce zajistilo i herecké obsazení: do rolí královských dětí vybral režisér Helenu Vondráčkovou a Václava Neckáře. I v dalších rolích se objevil výkvět českého herectví – například Jaroslav Marvan, Josef Kemr, Bohuš Záhorský a Stella Zázvorková. Hudbu složil Jan Hammer. (Česká televize)
    1
  • Případ pro začínajícího kata
    Případ pro začínajícího kata (1970)
    FilmRole: komorník
    • VOYO
    • O2 TV
    • iTunes
    • +1
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka, je imaginativním opusem volně inspirovaném Gulliverovy cesty. Ze snímků sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůbec Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    75%
    Vrcholné dílo a životní projekt v té době již etablovaného scenáristy a díky mezinárodně úspěšnému středometrážnímu snímku Postava k podpírání i režiséra Pavla Juráčka, je imaginativním opusem volně inspirovaném Gulliverovy cesty. Ze snímků sálá kafkovské absurdno, ačkoliv sám autor se vůbec Kafkovi vymezoval a tvrdil, že by film natočil stejně i bez jeho díla. Do 12 kapitol rozdělený příběh sleduje s autem havarujícího Gullivera, jenž se zatoulal do země Balnibarbi. V každé z kapitol poznává zdejší ekosystém a absurdity panujícího režimu. Těžko uchopitelný a mnohovrstevnatý film plynule přepíná grotesknem, snovostí, realitou a absurdní komedií, s čímž se pojí i žánrová nezařaditelnost, která je pro většinu novovlných filmů typická. Celistvý příběh je pro autorskou vizi podružný, mnohem důležitější je konfrontace hlavní postavy s ideologií celého systému a budovaný fikční svět. Časoprostorová pospolitost je záměrně roztříštěna, čemuž podléhají i stylistické a formální volby, když se často stříhá jump cuty či se snímá v kontrastních symetrických kompozicích.
    2
  • Dnes neordinuji
    Dnes neordinuji (1948)
    FilmRole: kamarád v kavárně
    Stačí prožít jednu příliš bouřlivou noc a ráno se vypaří veškeré vzpomínky. Právě to se přihodí jednomu psychiatrovi, jenž povýšení zapíjel tak mohutně, že si vůbec nedokázal vybavit, co všechno osudové noci vyváděl. Poněkud ziskuchtivé ženy se toho pokusí využít ve svůj prospěch. Pokud nám námět připadá povědomý, nemýlíte se. Poskytla jej už dříve zfilmovaná hra Olgy Scheinpflugové Okénko.
    Žánry:Komedie
    68%
    Stačí prožít jednu příliš bouřlivou noc a ráno se vypaří veškeré vzpomínky. Právě to se přihodí jednomu psychiatrovi, jenž povýšení zapíjel tak mohutně, že si vůbec nedokázal vybavit, co všechno osudové noci vyváděl. Poněkud ziskuchtivé ženy se toho pokusí využít ve svůj prospěch. Pokud nám námět připadá povědomý, nemýlíte se. Poskytla jej už dříve zfilmovaná hra Olgy Scheinpflugové Okénko.
    Žánry:Komedie
    3
  • Botostroj
    Botostroj (1954)
    FilmRole: úředník
    Příběh je situován do třicátých let do období hospodářské krize. Šéf Botostroje, velkopodniku na výrobu bot (jasně míněná paralela k meziválečné prosperitě Baťova závodu), odmítá přijímat do práce komunistické příslušníky. Jeden z nich, Joska, se však rozhodne proti nespravedlivým praktikám Botostroje bojovat. Na svou stranu postupně získává i ostatní dělníky. Film končí těsně před vypuknutím druhé světové války, kdy spojení dělníci věří, že Botostroj bude jednou jejich... Ve filmu se setkáváme s \"černobílým\" nahlížením na téma prvorepublikových sociálních jevů: podlý ředitel podniku versus vykořisťovaní dělníci, jejichž chvíle má teprve přijít.
    Žánry:Drama
    42%
    Příběh je situován do třicátých let do období hospodářské krize. Šéf Botostroje, velkopodniku na výrobu bot (jasně míněná paralela k meziválečné prosperitě Baťova závodu), odmítá přijímat do práce komunistické příslušníky. Jeden z nich, Joska, se však rozhodne proti nespravedlivým praktikám Botostroje bojovat. Na svou stranu postupně získává i ostatní dělníky. Film končí těsně před vypuknutím druhé světové války, kdy spojení dělníci věří, že Botostroj bude jednou jejich... Ve filmu se setkáváme s \"černobílým\" nahlížením na téma prvorepublikových sociálních jevů: podlý ředitel podniku versus vykořisťovaní dělníci, jejichž chvíle má teprve přijít.
    Žánry:Drama
    4