Daniela Holtz: Nejlepší filmy
a seriály

7.6

Daniela Holtz: Filmy a seriály

  • Victoria
    Victoria (2016)
    SeriálRole: baronka Lehzenová
    • VOYO
    • O2 TV
    79%
    1
  • Jack
    Jack (2014)
    Film
    Pro desetiletého Jacka je rodina to nejdůležitější na světě. Jednoho dne však jeho matka zmizí. A tak se ji společně se svým malým, šestiletým bratrem vypraví hledat... Přestože je Jackovi pouhých deset let, je zodpovědný nejen sám za sebe, ale i za svého mladšího bratra Manuela, což v něm vzbuzuje zvláštní hrdost. Jejich svobodná matka celé dny pracuje a večer často vyráží ven. A žádného otce nemají. Jednoho dne se Manuel při koupání opaří vařící vodou a z této nehody je obviněn Jack. To už je dostatečný důvod k tomu, aby si pro něj přišli ze sociálního odboru péče o dítě a umístili jej do státního zařízení, kde se mu zoufale stýská. Brzy se dostane do potíží a rozhodne se utéct domů. Tam však zjistí, že je jeho matka zase pryč. Jack a Manuel se potloukají po městě a snaží se ji najít. Přespávají v parcích a podzemních parkovištích, utíkají před policií a potkávají se s lidmi, kteří se jim buď snaží pomoci, nebo jsou k jejich osudu zcela lhostejní.
    Žánry:Drama
    72%
    Pro desetiletého Jacka je rodina to nejdůležitější na světě. Jednoho dne však jeho matka zmizí. A tak se ji společně se svým malým, šestiletým bratrem vypraví hledat... Přestože je Jackovi pouhých deset let, je zodpovědný nejen sám za sebe, ale i za svého mladšího bratra Manuela, což v něm vzbuzuje zvláštní hrdost. Jejich svobodná matka celé dny pracuje a večer často vyráží ven. A žádného otce nemají. Jednoho dne se Manuel při koupání opaří vařící vodou a z této nehody je obviněn Jack. To už je dostatečný důvod k tomu, aby si pro něj přišli ze sociálního odboru péče o dítě a umístili jej do státního zařízení, kde se mu zoufale stýská. Brzy se dostane do potíží a rozhodne se utéct domů. Tam však zjistí, že je jeho matka zase pryč. Jack a Manuel se potloukají po městě a snaží se ji najít. Přespávají v parcích a podzemních parkovištích, utíkají před policií a potkávají se s lidmi, kteří se jim buď snaží pomoci, nebo jsou k jejich osudu zcela lhostejní.
    Žánry:Drama
    2
  • 3
  • 3
    3 (2010)
    Film

    Novinářka Hanna a architekt Simon jsou úspěšný pár žijící v Berlíně v harmonickém svazku, který trvá již dvacet let. Různé aférky, plánování dítěte a svatby, každodenní starosti i radosti mileneckého páru, to vše mají za sebou. Až do okamžiku, kdy do jejich života vstoupí atraktivní Adam. Problém je v tom, že Hanna ani Simon o svých vzájemných citech k Adamovi netuší...

    Milostný příběh, ve kterém nechybí smysl pro humor, nečekané zvraty a překvapení je natočen s dynamikou a s citem pro výtvarnou stránku. Každá část příběhu zapadá do dokonalé mozaiky, ve které se osudy tří hlavních hrdinů propojí. Snímek poukazuje k tanci, divadlu, sochařství a pohrává si i s filmovými citacemi /např. ze slavného filmu ZÁZRAK V MILÁNĚ /1951, režie Vittorio De Sica/.

    Tykwer i ve svém posledním filmu řeší své oblíbené téma lásky, mezilidských vztahů a dotýká se nadčasových otázek života a smrti. Zabývá se problémem krize středního věku, svobody jedince, jeho sexuální orientace a záměrně se vymezuje vůči tradičnímu pojetí partnerského svazku.
    Oceňovaný současný německý režisér, scenárista a hudebník Tom Tykwer /1965/ patří mezi umělecké a zároveň komerčně úspěšné tvůrce. Jeho filmy jsou pravidelně uváděny na prestižních festivalech a patří mezi očekávané události.

    Režie:Tom Tykwer
    68%

    Novinářka Hanna a architekt Simon jsou úspěšný pár žijící v Berlíně v harmonickém svazku, který trvá již dvacet let. Různé aférky, plánování dítěte a svatby, každodenní starosti i radosti mileneckého páru, to vše mají za sebou. Až do okamžiku, kdy do jejich života vstoupí atraktivní Adam. Problém je v tom, že Hanna ani Simon o svých vzájemných citech k Adamovi netuší...

    Milostný příběh, ve kterém nechybí smysl pro humor, nečekané zvraty a překvapení je natočen s dynamikou a s citem pro výtvarnou stránku. Každá část příběhu zapadá do dokonalé mozaiky, ve které se osudy tří hlavních hrdinů propojí. Snímek poukazuje k tanci, divadlu, sochařství a pohrává si i s filmovými citacemi /např. ze slavného filmu ZÁZRAK V MILÁNĚ /1951, režie Vittorio De Sica/.

    Tykwer i ve svém posledním filmu řeší své oblíbené téma lásky, mezilidských vztahů a dotýká se nadčasových otázek života a smrti. Zabývá se problémem krize středního věku, svobody jedince, jeho sexuální orientace a záměrně se vymezuje vůči tradičnímu pojetí partnerského svazku.
    Oceňovaný současný německý režisér, scenárista a hudebník Tom Tykwer /1965/ patří mezi umělecké a zároveň komerčně úspěšné tvůrce. Jeho filmy jsou pravidelně uváděny na prestižních festivalech a patří mezi očekávané události.

    Režie:Tom Tykwer
    4
  • 5
  • Fénix
    Fénix (2014)
    FilmRole: Sigrid

    Bývalá úspěšná zpěvačka Nelly se vrací z koncentračního tábora se znetvořeným obličejem a po plastické operaci se tato femme fatale postupně stává svojí vlastní dvojnicí. Sugestivní snímek německého režiséra Christiana Petzolda odkazuje ke klasickým filmům noir a jeho napětí postupně graduje prostřednictvím strhujícího výkonu Niny Hossové.

    Červen 1945. Domů do Berlína se vrací zraněná a zjizvená Nelly, která přežila Osvětim. Společnost jí dělá Lene, zaměstnankyně Židovské agentury a Nellyina kamarádka z předválečných dob. Nelly se ještě zcela nezotavila po operaci tváře a navzdory Leniným varováním se vydává hledat svého manžela Johnnyho, životní lásku, který ji odmítl opustit a dlouho ji chránil před nacistickým pronásledováním. Nellyina rodina zahynula během holokaustu. Johnny je přesvědčen, že nepřežila ani jeho manželka. Když ho Nelly konečně najde, Johnny vidí jen ženu, která ho znepokojuje svou podobou s Nelly a odmítá uvěřit, že jde skutečně o jeho ženu. V naději, že tak získá dědictví její rodiny, navrhuje Nelly, aby na sebe vzala identitu jeho zesnulé ženy. Nelly souhlasí a ujímá se role sebe sama. Chce zjistit, jestli ji Johnny miloval i to, jestli ji zradil. Nelly chce svůj někdejší život zpět. (AČFK)

    66%

    Bývalá úspěšná zpěvačka Nelly se vrací z koncentračního tábora se znetvořeným obličejem a po plastické operaci se tato femme fatale postupně stává svojí vlastní dvojnicí. Sugestivní snímek německého režiséra Christiana Petzolda odkazuje ke klasickým filmům noir a jeho napětí postupně graduje prostřednictvím strhujícího výkonu Niny Hossové.

    Červen 1945. Domů do Berlína se vrací zraněná a zjizvená Nelly, která přežila Osvětim. Společnost jí dělá Lene, zaměstnankyně Židovské agentury a Nellyina kamarádka z předválečných dob. Nelly se ještě zcela nezotavila po operaci tváře a navzdory Leniným varováním se vydává hledat svého manžela Johnnyho, životní lásku, který ji odmítl opustit a dlouho ji chránil před nacistickým pronásledováním. Nellyina rodina zahynula během holokaustu. Johnny je přesvědčen, že nepřežila ani jeho manželka. Když ho Nelly konečně najde, Johnny vidí jen ženu, která ho znepokojuje svou podobou s Nelly a odmítá uvěřit, že jde skutečně o jeho ženu. V naději, že tak získá dědictví její rodiny, navrhuje Nelly, aby na sebe vzala identitu jeho zesnulé ženy. Nelly souhlasí a ujímá se role sebe sama. Chce zjistit, jestli ji Johnny miloval i to, jestli ji zradil. Nelly chce svůj někdejší život zpět. (AČFK)

    6
  • 7
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    8
  • Krev pelikána: Z lásky k dceři
    Krev pelikána: Z lásky k dceři (2019)
    FilmRole: Bibi
    • Max
    Wiebke (Nina Hossová) je trenérka koní a adoptivní matka Nicoliny. Matku s dcerou, které vedou poklidný život na venkově, pojí silné citové pouto. Společně se rozhodnou rozšířit rodinu a přijmout do ní Rayu. Záhy odcestují do Bulharska, aby si přivezly pětiletou dívku domů. Wiebke však brzy po návratu zjistí, že její druhá adoptovaná dcera trpí poruchou citové vazby a není schopna navázat důvěrné vztahy s lidmi kolem sebe. Kromě toho začíná vykazovat známky násilí a extrémní nespolehlivosti a své chování ospravedlňuje tím, že je poháněna temnými silami. Poté, co odborník matce sdělí, že se Raya potýká s těmito problémy celý život, protože necítí empatii, musí se Wiebke rozhodnout, zda je ochotna si své nové dítě ponechat a riskovat tak bezpečnost Nicoliny. (Cinemax)
    Žánry:Drama
    58%
    Wiebke (Nina Hossová) je trenérka koní a adoptivní matka Nicoliny. Matku s dcerou, které vedou poklidný život na venkově, pojí silné citové pouto. Společně se rozhodnou rozšířit rodinu a přijmout do ní Rayu. Záhy odcestují do Bulharska, aby si přivezly pětiletou dívku domů. Wiebke však brzy po návratu zjistí, že její druhá adoptovaná dcera trpí poruchou citové vazby a není schopna navázat důvěrné vztahy s lidmi kolem sebe. Kromě toho začíná vykazovat známky násilí a extrémní nespolehlivosti a své chování ospravedlňuje tím, že je poháněna temnými silami. Poté, co odborník matce sdělí, že se Raya potýká s těmito problémy celý život, protože necítí empatii, musí se Wiebke rozhodnout, zda je ochotna si své nové dítě ponechat a riskovat tak bezpečnost Nicoliny. (Cinemax)
    Žánry:Drama
    9
  • Dům plný zvířátek
    Dům plný zvířátek (2010)
    Seriál
    54%
    10