?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Bob Last: Filmy a seriály

  • Tichý hlas
    Tichý hlas (1998)
    FilmRole: supervize
    • iTunes

    Film vypráví o mladé ženě, která je frustrována smrtí otce a životem své matky alkoholičky. Dívka, přezdívaná svou matkou L.V. Little Voice má velmi uzavřenou povahu. Téměř nemluví ani nevychází z domu, s nikým se nestýká a jedinou útěchu nachází při poslechu gramofonových desek, které zdědila po svém otci, s nahrávkami slavných zpěvaček 50. let. Aniž si to L.V. uvědomuje, umí tento zpěv dokonale napodobit. Toho hodlá využít přítel její matky, který pracuje v showbusinessu a chce L.V. přemluvit k veřejnému vystupování. K jednomu vystoupení sice dojde, ale pod vlivem neočekávaných událostí se věci vyvíjejí jinak a navíc se zdá, že L.V. konečně nachází i spřízněnou duši

    Film byl natočen na základě divadelní hry Jima Cartwrighta, která se hrála s velkým úspěchem v Londýně.

    69%

    Film vypráví o mladé ženě, která je frustrována smrtí otce a životem své matky alkoholičky. Dívka, přezdívaná svou matkou L.V. Little Voice má velmi uzavřenou povahu. Téměř nemluví ani nevychází z domu, s nikým se nestýká a jedinou útěchu nachází při poslechu gramofonových desek, které zdědila po svém otci, s nahrávkami slavných zpěvaček 50. let. Aniž si to L.V. uvědomuje, umí tento zpěv dokonale napodobit. Toho hodlá využít přítel její matky, který pracuje v showbusinessu a chce L.V. přemluvit k veřejnému vystupování. K jednomu vystoupení sice dojde, ale pod vlivem neočekávaných událostí se věci vyvíjejí jinak a navíc se zdá, že L.V. konečně nachází i spřízněnou duši

    Film byl natočen na základě divadelní hry Jima Cartwrighta, která se hrála s velkým úspěchem v Londýně.

    1
  • Dlouhý den končí
    Dlouhý den končí (1992)
    Film

    Osudem smutného a osamělého jedenáctiletého Buda bylo narodit se a vyrůstat na ulicích Liverpoolu 50. let minulého století. Domov sdílel s ovdovělou matkou a čtyřmi sestrami, musel zažít ponižování a útrapy na nové škole a byl zvědavým a vnímavým pozorovatelem ne vždy pochopitelného okolního světa dospělých. Nostalgická koláž dobových písní a také filmových sekvencí jen zvýrazňuje neuvěřitelně bohatý život v Budově nitru, nikdy ale nepřekrývá jeho vnitřní žal, který má dobrý, byť z počátku ne zcela jasný důvod. Bud je prostě jiný. A naprosto dokonale ho ztvárnil dětský neherec Leigh McCormack, jehož excelentní a zcela přirozený výkon překvapil nejen režiséra Ternece Daviese, ale také porotu ve francouzském Cannes, jež snímek v roce 1992 nominovala na Zlatou palmu.

    69%

    Osudem smutného a osamělého jedenáctiletého Buda bylo narodit se a vyrůstat na ulicích Liverpoolu 50. let minulého století. Domov sdílel s ovdovělou matkou a čtyřmi sestrami, musel zažít ponižování a útrapy na nové škole a byl zvědavým a vnímavým pozorovatelem ne vždy pochopitelného okolního světa dospělých. Nostalgická koláž dobových písní a také filmových sekvencí jen zvýrazňuje neuvěřitelně bohatý život v Budově nitru, nikdy ale nepřekrývá jeho vnitřní žal, který má dobrý, byť z počátku ne zcela jasný důvod. Bud je prostě jiný. A naprosto dokonale ho ztvárnil dětský neherec Leigh McCormack, jehož excelentní a zcela přirozený výkon překvapil nejen režiséra Ternece Daviese, ale také porotu ve francouzském Cannes, jež snímek v roce 1992 nominovala na Zlatou palmu.

    2
  • Dohola?
    Dohola? (2001)
    Film

    Ospalé britské městečko Keighley prožívá přípravy na pořádání letošního ročníku Britského kadeřnického šampionátu. Mladý holič Brian by se rád přihlásil, ale jeho zahořklý otec, zapomenutý kadeřnický mistr a soutěžní přeborník Phill Allen, mu to stále zakazuje. Odmítá se vrátit do světa, který před deseti lety zavinil, že mu žena Shelly utekla s jeho kadeřnickou modelkou Sandrou. Když ale Shelly přichází se zdrcující zprávou o rakovině, Brian už se otce neptá a je své matce ochoten v soutěži pomoci. Navíc tam potká kamarádku z mládí, přepůvabnou Christine, do níž se okamžitě zamiluje

    65%

    Ospalé britské městečko Keighley prožívá přípravy na pořádání letošního ročníku Britského kadeřnického šampionátu. Mladý holič Brian by se rád přihlásil, ale jeho zahořklý otec, zapomenutý kadeřnický mistr a soutěžní přeborník Phill Allen, mu to stále zakazuje. Odmítá se vrátit do světa, který před deseti lety zavinil, že mu žena Shelly utekla s jeho kadeřnickou modelkou Sandrou. Když ale Shelly přichází se zdrcující zprávou o rakovině, Brian už se otce neptá a je své matce ochoten v soutěži pomoci. Navíc tam potká kamarádku z mládí, přepůvabnou Christine, do níž se okamžitě zamiluje

    3
  • 4
  • Backbeat
    Backbeat (1994)
    FilmRole: supervize
    Svět popmusic byl pro filmaře odjakživa lákadlem; je vlastně kupodivu, že slavní Beatles se stali v této oblasti středem pozornosti až nyní. Třicet let po legendární show Eda Sullivana, díky níž proslulá britská skupina dobyla Spojené státy, byl natočen snímek BACKBEAT, zabývající se začátky Beatles (1960-62). Zakládajících členů kapely bylo pět: vedle Johna Lennona, Paula McCartneyho a George Harrisona s Beatles hráli bubeník Pete Best a Lennonův kamarád z malířské školy, baskytarista Stuart Sutcliffe. Hamburské turné, jež začínající skupině sjednal Allan Williams od srpna 1960, znamenalo zásadní obrat v historii dosud neznámé kapely. Dnes legendární účinkování v klubu Kaiserkeller stmelilo hudební styl Beatles, přestože tehdy hráli většinou převzaté rockové skladby. Vliv na mladé Brity měla hamburská módní fotografka Astrid Kirchherrová, kterou na ně upozornil její přítel Klaus Voorman; oba mladí Němci přivedli do klubu své existenciálně laděné intelektuálské přátele. Astrid je autorkou fotografií, jež dodnes patří k vůbec nejlepším svědectvím o Beatles; ovlivnila také vizuální podobu skupiny pro příští roky (je např. "autorkou" jejich účesů).

    Film režiséra Iaina Softleyho se pokouší zmapovat hamburskou epizodu Beatles v souladu se známými fakty. Hlavní osou vyprávění je trojúhelník Lennon-Kirchherrová-Sutcliffe. Důvodem Stuova postupného odcizování kolegům bylo přátelství s Astrid i konflikty ne zcela disponovaného hudebníka s přáteli. Zakládající člen skupiny, prudce stoupající k popularitě, zvolil raději malířskou kariéru. Vytvořil několik pozoruhodných obrazů, ale v dubnu 1962 náhle zemřel na krvácení do mozku. Vedle snahy postihnout atmosféru vzrůstající beatlemánie, jež na počátku 60. let zachvátila svět, se autoři filmu spolehli na postižení napětí mezi třemi hlavními aktéry; ostatní členové slavné skupiny jsou odsouzeni do rolí pouhých přihrávačů. Ve filmu se naznačuje i Lennonova tajná slabost pro půvabnou fotografku a citové vazby ke Stuovi. Na rozdíl od pouze krásné Sheryl Leeové (Astrid) a od konvenčně "rozhněvaného" Stua v podání Stephena Dorffa je právě ambiciózní sršatý John v zajímavé, byť poněkud sporné interpretaci Iana Harta motorem příběhu. V očividné snaze postihnout tep doby vycházejí tvůrci filmů z poněkud uměle evokované atmosféry pop-artu, z fotografií Kirchherrové a částečně i z filmu Richarda Lestera PERNÝ DEN. Ve filmu nezazní ani jedna píseň Beatles. Hrají se zde jen písničky jiných autorů, jež měla skupina tehdy na repertoáru. Pro snímek je natočila skupina The Backbeat Band.
    63%
    Svět popmusic byl pro filmaře odjakživa lákadlem; je vlastně kupodivu, že slavní Beatles se stali v této oblasti středem pozornosti až nyní. Třicet let po legendární show Eda Sullivana, díky níž proslulá britská skupina dobyla Spojené státy, byl natočen snímek BACKBEAT, zabývající se začátky Beatles (1960-62). Zakládajících členů kapely bylo pět: vedle Johna Lennona, Paula McCartneyho a George Harrisona s Beatles hráli bubeník Pete Best a Lennonův kamarád z malířské školy, baskytarista Stuart Sutcliffe. Hamburské turné, jež začínající skupině sjednal Allan Williams od srpna 1960, znamenalo zásadní obrat v historii dosud neznámé kapely. Dnes legendární účinkování v klubu Kaiserkeller stmelilo hudební styl Beatles, přestože tehdy hráli většinou převzaté rockové skladby. Vliv na mladé Brity měla hamburská módní fotografka Astrid Kirchherrová, kterou na ně upozornil její přítel Klaus Voorman; oba mladí Němci přivedli do klubu své existenciálně laděné intelektuálské přátele. Astrid je autorkou fotografií, jež dodnes patří k vůbec nejlepším svědectvím o Beatles; ovlivnila také vizuální podobu skupiny pro příští roky (je např. "autorkou" jejich účesů).

    Film režiséra Iaina Softleyho se pokouší zmapovat hamburskou epizodu Beatles v souladu se známými fakty. Hlavní osou vyprávění je trojúhelník Lennon-Kirchherrová-Sutcliffe. Důvodem Stuova postupného odcizování kolegům bylo přátelství s Astrid i konflikty ne zcela disponovaného hudebníka s přáteli. Zakládající člen skupiny, prudce stoupající k popularitě, zvolil raději malířskou kariéru. Vytvořil několik pozoruhodných obrazů, ale v dubnu 1962 náhle zemřel na krvácení do mozku. Vedle snahy postihnout atmosféru vzrůstající beatlemánie, jež na počátku 60. let zachvátila svět, se autoři filmu spolehli na postižení napětí mezi třemi hlavními aktéry; ostatní členové slavné skupiny jsou odsouzeni do rolí pouhých přihrávačů. Ve filmu se naznačuje i Lennonova tajná slabost pro půvabnou fotografku a citové vazby ke Stuovi. Na rozdíl od pouze krásné Sheryl Leeové (Astrid) a od konvenčně "rozhněvaného" Stua v podání Stephena Dorffa je právě ambiciózní sršatý John v zajímavé, byť poněkud sporné interpretaci Iana Harta motorem příběhu. V očividné snaze postihnout tep doby vycházejí tvůrci filmů z poněkud uměle evokované atmosféry pop-artu, z fotografií Kirchherrové a částečně i z filmu Richarda Lestera PERNÝ DEN. Ve filmu nezazní ani jedna píseň Beatles. Hrají se zde jen písničky jiných autorů, jež měla skupina tehdy na repertoáru. Pro snímek je natočila skupina The Backbeat Band.
    5