Jerzy Gudejko: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Jerzy Gudejko: Filmy a seriály

  • 1
  • 2
  • Dluh
    Dluh (1999)
    FilmRole: lekarz

    Projekci staršího filmu a dnes již v postatě kultovního filmu “Dluh” věnujeme vzpomínce na režiséra Krzysztofa Krauzeho, jehož poslední dílo, nádherná Papusza (2013), zahajovala loňský úvodní ročník našeho festivalu. Autor podlehl vážné nemoci přesně na Štědrý den loňského roku. Nekompromisně a drsně natočené drama pojednává o dvou mladých mužích Adamovi a Stefanovi, kteří plánují podnikatelskou dráhu a zakládají svou firmu. Banka jim odmítne poskytnout půjčku a východiskem z těžkých začátků se zdá být setkání Stefana s bývalým známým Gerardem, který slíbí zajistit pro oba peníze pro jejich podnikatelské plány. Seriózně tvářící se Gerard se však rázem mění na krutého podvodníka, který z obou kolegů začne místo poskytnutí peněz vymáhat dluhy, které ani nestačily vzniknout. Ve svých mafiánských praktikách je schopen zajít až daleko za hranice lidskosti a drásavé chvíle i fatální následky na sebe nenechávají dlouho čekat. Andrzej Chyra v roli Gerarda byl svého času vybrán polským časopisem “Kino” mezi 7 nejlepších mužských hereckých výkonů v současném polském filmu. Kameramanem snímku byl Bartosz Prokopowicz, jehož režijní debut “Chemo” letos na našem festivalu rovněž uvádíme. (3Kino)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    75%

    Projekci staršího filmu a dnes již v postatě kultovního filmu “Dluh” věnujeme vzpomínce na režiséra Krzysztofa Krauzeho, jehož poslední dílo, nádherná Papusza (2013), zahajovala loňský úvodní ročník našeho festivalu. Autor podlehl vážné nemoci přesně na Štědrý den loňského roku. Nekompromisně a drsně natočené drama pojednává o dvou mladých mužích Adamovi a Stefanovi, kteří plánují podnikatelskou dráhu a zakládají svou firmu. Banka jim odmítne poskytnout půjčku a východiskem z těžkých začátků se zdá být setkání Stefana s bývalým známým Gerardem, který slíbí zajistit pro oba peníze pro jejich podnikatelské plány. Seriózně tvářící se Gerard se však rázem mění na krutého podvodníka, který z obou kolegů začne místo poskytnutí peněz vymáhat dluhy, které ani nestačily vzniknout. Ve svých mafiánských praktikách je schopen zajít až daleko za hranice lidskosti a drásavé chvíle i fatální následky na sebe nenechávají dlouho čekat. Andrzej Chyra v roli Gerarda byl svého času vybrán polským časopisem “Kino” mezi 7 nejlepších mužských hereckých výkonů v současném polském filmu. Kameramanem snímku byl Bartosz Prokopowicz, jehož režijní debut “Chemo” letos na našem festivalu rovněž uvádíme. (3Kino)

    Žánry:DramaKrimiThriller
    3
  • Dvojí život Veroniky
    Dvojí život Veroniky (1991)
    FilmRole: Antek
    • KVIFF TV
    Krzysztof Kieślowski je patrně jediný režisér z postkomunistických zemí, který si svou tvorbou udržoval vysoký celoevropský a i světový kredit. U nás si ho ceníme od jeho slavného AMATÉRA (1979), ve světě se však důsledně prosadil až svým televizním DEKALOGEM a filmem DVOJÍ ŽIVOT VERONIKY (1991). Důsledně v nich pokračuje v originálních analýzách vnitřního světa člověka, kde zůstává vždy mnoho tušeného, nevyřčeného a kde se nahodilost a nutnost, rozum a city pohybují v určitých kruzích. Kieslowského spojení metafyziky a hlubokého zájmu o osud jedince se realizuje v působivé formě, vyznačující se přesností a zároveň i mnohovýznamovostí. Zvláštní příběh dvou identických dívek, Polky a Francouzky, lze vnímat v nejrůznějších rovinách. Divákovi se záměrně otvírá nekonečný prostor pro úvahy a reflexe. Zatímco "polská" Veronika dává před láskou k muži přednost lásce k hudbě, a proto také umírá, "francouzská" Veronika volí zdánlivě "příjemnější" životní cestu. Obě ženy, které se náhodně setkají jen na dálku a na kratičký okamžik, trpí stejnou srdeční nemocí, mají stejná gesta, používají stejné předměty. Také vztah k otcům je velmi podobný. Zatímco první umírá pro lásku k umění, druhá nachází - jakoby v podvědomí poučena jejím údělem - životní lásku k muži, který je možná strůjcem jejich příběhu. Záhadné věci se tu dějí s neuvěřitelnou přirozeností a jednoduchostí. Kieślowski pomocí dokonale propracovaných detailů vytváří strhující až mystický obraz, naplněný zvláštní emoční silou a vymykající se v mnohém současným kinematografickým trendům. Obrovský podíl na vyznění filmu mají kameraman Sławomir Idziak, hudební skladatel Zbigniew Preisner a především představitelka obou Veronik Irène Jacobová.
    73%
    Krzysztof Kieślowski je patrně jediný režisér z postkomunistických zemí, který si svou tvorbou udržoval vysoký celoevropský a i světový kredit. U nás si ho ceníme od jeho slavného AMATÉRA (1979), ve světě se však důsledně prosadil až svým televizním DEKALOGEM a filmem DVOJÍ ŽIVOT VERONIKY (1991). Důsledně v nich pokračuje v originálních analýzách vnitřního světa člověka, kde zůstává vždy mnoho tušeného, nevyřčeného a kde se nahodilost a nutnost, rozum a city pohybují v určitých kruzích. Kieslowského spojení metafyziky a hlubokého zájmu o osud jedince se realizuje v působivé formě, vyznačující se přesností a zároveň i mnohovýznamovostí. Zvláštní příběh dvou identických dívek, Polky a Francouzky, lze vnímat v nejrůznějších rovinách. Divákovi se záměrně otvírá nekonečný prostor pro úvahy a reflexe. Zatímco "polská" Veronika dává před láskou k muži přednost lásce k hudbě, a proto také umírá, "francouzská" Veronika volí zdánlivě "příjemnější" životní cestu. Obě ženy, které se náhodně setkají jen na dálku a na kratičký okamžik, trpí stejnou srdeční nemocí, mají stejná gesta, používají stejné předměty. Také vztah k otcům je velmi podobný. Zatímco první umírá pro lásku k umění, druhá nachází - jakoby v podvědomí poučena jejím údělem - životní lásku k muži, který je možná strůjcem jejich příběhu. Záhadné věci se tu dějí s neuvěřitelnou přirozeností a jednoduchostí. Kieślowski pomocí dokonale propracovaných detailů vytváří strhující až mystický obraz, naplněný zvláštní emoční silou a vymykající se v mnohém současným kinematografickým trendům. Obrovský podíl na vyznění filmu mají kameraman Sławomir Idziak, hudební skladatel Zbigniew Preisner a především představitelka obou Veronik Irène Jacobová.
    4
  • 5
  • Umění milování
    Umění milování (2017)
    FilmRole: sexuolog
    Na konci 70. let vyšla po velkých peripetiích v Polsku legendární kniha s názvem „Umění milování“, kterou doma tajně vlastnil snad každý. Její autorkou byla lékařka Michalina Wisłocka a zabývala se v ní odtabuizováním sexuality a poskytovala mj. i návod ženám, jak dosáhnout při milování co největšího potěšení. Odpor socialistických cenzorů, církve i konzervativní společnosti proti této knize jen zvyšoval poptávku po ní. Film zachycuje nejen historické události a mnohaleté pozadí vzniku tohoto díla, ale také osobní život její autorky. Wisłocka (Magdalena Boczarska) dokázala fundovaně a beze studu popsat ve své knize cestu ke štěstí v milostném životě druhých, v jejím vlastním však s nalezením pravé lásky a uspokojením tužeb příliš štěstí neměla. Zničehonic se ale na její cestě objevuje šarmantní a charismatický Jurek (Eryk Lubos). Režisérka Maria Sadowska („Den žen“), v Polsku jinak také populární zpěvačka, nepředkládá divákovi suchopárný životopisný film plný faktů, naopak se v souladu s tematikou zmíněné knihy nebojí použít také humor a nadsázku. Film je letošním diváckým hitem v Polsku, v polských kinech ho dosud zhlédly téměř 2 miliony diváků. (3Kino)
    69%
    Na konci 70. let vyšla po velkých peripetiích v Polsku legendární kniha s názvem „Umění milování“, kterou doma tajně vlastnil snad každý. Její autorkou byla lékařka Michalina Wisłocka a zabývala se v ní odtabuizováním sexuality a poskytovala mj. i návod ženám, jak dosáhnout při milování co největšího potěšení. Odpor socialistických cenzorů, církve i konzervativní společnosti proti této knize jen zvyšoval poptávku po ní. Film zachycuje nejen historické události a mnohaleté pozadí vzniku tohoto díla, ale také osobní život její autorky. Wisłocka (Magdalena Boczarska) dokázala fundovaně a beze studu popsat ve své knize cestu ke štěstí v milostném životě druhých, v jejím vlastním však s nalezením pravé lásky a uspokojením tužeb příliš štěstí neměla. Zničehonic se ale na její cestě objevuje šarmantní a charismatický Jurek (Eryk Lubos). Režisérka Maria Sadowska („Den žen“), v Polsku jinak také populární zpěvačka, nepředkládá divákovi suchopárný životopisný film plný faktů, naopak se v souladu s tematikou zmíněné knihy nebojí použít také humor a nadsázku. Film je letošním diváckým hitem v Polsku, v polských kinech ho dosud zhlédly téměř 2 miliony diváků. (3Kino)
    6
  • 7
  • Moje válka
    Moje válka (2001)
    Film
    Podzim 1943. Nacistická armáda okupuje Krakow a nelítostně likviduje zdejší židovské ghetto. Dvanáctiletému Romkovi (HALEY JOEL OSMENT) se podaří zachránit z pekla útěkem na venkov. Ve východním Polsku ale malého židovského uprchlíka nepřivítají dvakrát pohostinně. Nic mu není platné, že se ho zastane katolický kněz (WILLEM DAFOE), Romek je sám uprostřed neznámých lidí. Nepřátelsky naladění vesničané, strach, pronásledování... válka dospělých je všude kolem. A radosti dětství zůstaly v jiném světě.
    Žánry:DramaKrimiVálečný
    65%
    Podzim 1943. Nacistická armáda okupuje Krakow a nelítostně likviduje zdejší židovské ghetto. Dvanáctiletému Romkovi (HALEY JOEL OSMENT) se podaří zachránit z pekla útěkem na venkov. Ve východním Polsku ale malého židovského uprchlíka nepřivítají dvakrát pohostinně. Nic mu není platné, že se ho zastane katolický kněz (WILLEM DAFOE), Romek je sám uprostřed neznámých lidí. Nepřátelsky naladění vesničané, strach, pronásledování... válka dospělých je všude kolem. A radosti dětství zůstaly v jiném světě.
    Žánry:DramaKrimiVálečný
    8
  • Smrtící Avalon
    Smrtící Avalon (2001)
    FilmRole: Murphy
    V nedaleké budoucnosti se odehrává příběh, jehož hrdinkou je nenápadná a tajemná dívka Ash. Svůj čas tráví stejně jako většina jejích současníků: nikam nechodí, s nikým se nestýká, hlavní a jedinou aktivitu nachází v hraní počítačových her. Ty však už dávno ztratily svou nevinnost, jsou návykové a zabíjení je v nich opravdové. Ash patří k nejlepším hráčům nebezpečné bojové hry, zvané Avalon. Když se dostane do hráčské úrovně "Speciál A", smrtelný hazard se pro ni stává děsivou posedlostí. Pochmurně laděnou animovanou sci-fi natočil zkušený japonský režisér Mamoru Oshii (jenž zaujal jako tvůrce animovaného thrilleru Ghost in the Shell). Koprodukční snímek byl natočen s polským komparsem v Polsku. Spojuje hrané scény převáděné do animované podoby pomocí speciální technologie a počítačem vytvořeného světa. Za kamerou stál Grzegorz Kedzierski, který větší část příběhu umístěného do podzemních chodeb a sklepů, úzkých a temných uliček nasnímal do sépiové barvy. Hudbu japonského skladatele Kenjiho Kawaie nahrála Varšavská filharmonie.
    62%
    V nedaleké budoucnosti se odehrává příběh, jehož hrdinkou je nenápadná a tajemná dívka Ash. Svůj čas tráví stejně jako většina jejích současníků: nikam nechodí, s nikým se nestýká, hlavní a jedinou aktivitu nachází v hraní počítačových her. Ty však už dávno ztratily svou nevinnost, jsou návykové a zabíjení je v nich opravdové. Ash patří k nejlepším hráčům nebezpečné bojové hry, zvané Avalon. Když se dostane do hráčské úrovně "Speciál A", smrtelný hazard se pro ni stává děsivou posedlostí. Pochmurně laděnou animovanou sci-fi natočil zkušený japonský režisér Mamoru Oshii (jenž zaujal jako tvůrce animovaného thrilleru Ghost in the Shell). Koprodukční snímek byl natočen s polským komparsem v Polsku. Spojuje hrané scény převáděné do animované podoby pomocí speciální technologie a počítačem vytvořeného světa. Za kamerou stál Grzegorz Kedzierski, který větší část příběhu umístěného do podzemních chodeb a sklepů, úzkých a temných uliček nasnímal do sépiové barvy. Hudbu japonského skladatele Kenjiho Kawaie nahrála Varšavská filharmonie.
    9
  • Můj Nikifor
    Můj Nikifor (2004)
    FilmRole: Ryszard Nowak
    Film vychází z autentických údajů o životě Epifana Drowniaka, proslulého jako naivní malíř Nikifor Krynický. V roce 1960 ho objevil malíř Marian Wlosiński, který se živil výzdobou lázeňských domů v Krynici, kde Nikifor nabízel rekreantům své obrázky. Nikifor se pak usadil v Marianově pracovně a ten, fascinován ryzostí a půvabem jeho výtvarného projevu, se ho ujal. Ve snaze pochopit fenomén zdravotně a mentálně postiženého muže Marian rezignoval na vlastní tvorbu i na rodinný život. Obětavě, bez odezvy a náznaku vděčnosti zajistil Nikiforovi sociální zázemí a v roce 1967 mu zařídil výstavu v prestižní varšavské galerii... Styl filmu je odvozen z naivistického vidění Nikifora, kterého v bytostném souznění ztělesnila osmdesátiletá Krystyna Feldmanová.
    61%
    Film vychází z autentických údajů o životě Epifana Drowniaka, proslulého jako naivní malíř Nikifor Krynický. V roce 1960 ho objevil malíř Marian Wlosiński, který se živil výzdobou lázeňských domů v Krynici, kde Nikifor nabízel rekreantům své obrázky. Nikifor se pak usadil v Marianově pracovně a ten, fascinován ryzostí a půvabem jeho výtvarného projevu, se ho ujal. Ve snaze pochopit fenomén zdravotně a mentálně postiženého muže Marian rezignoval na vlastní tvorbu i na rodinný život. Obětavě, bez odezvy a náznaku vděčnosti zajistil Nikiforovi sociální zázemí a v roce 1967 mu zařídil výstavu v prestižní varšavské galerii... Styl filmu je odvozen z naivistického vidění Nikifora, kterého v bytostném souznění ztělesnila osmdesátiletá Krystyna Feldmanová.
    10
  • Gospel According to Harry
    Gospel According to Harry (1994)
    Film

    Biblická soap-opera a hořká satira pranýřující moderní civilizaci, v níž se banalita spojuje s mystériem a patos s groteskou. Děj se odehrává na kalifornské poušti a liduprázdný prostor, v němž žijí mladí manželé, podtrhuje univerzalitu sdělení snímku. Majewski v 80. letech emigroval do USA a film vznikl jako polsko-americká koprodukce ve spolupráci se studiem Davida Lynche. Snímek je zároveň režisérovou reflexí „amerického snu“ a hledáním vlastní umělecké cesty. Hlavní mužskou roli ztvárnil Viggo Mortensen, později známý z Pána prstenů.(Febiofest)

    59%

    Biblická soap-opera a hořká satira pranýřující moderní civilizaci, v níž se banalita spojuje s mystériem a patos s groteskou. Děj se odehrává na kalifornské poušti a liduprázdný prostor, v němž žijí mladí manželé, podtrhuje univerzalitu sdělení snímku. Majewski v 80. letech emigroval do USA a film vznikl jako polsko-americká koprodukce ve spolupráci se studiem Davida Lynche. Snímek je zároveň režisérovou reflexí „amerického snu“ a hledáním vlastní umělecké cesty. Hlavní mužskou roli ztvárnil Viggo Mortensen, později známý z Pána prstenů.(Febiofest)

    11
  • 12
  • S@motnosc w sieci
    S@motnosc w sieci (2006)
    Film
    40%
    13
  • 14