7.4

Theresa Testa: Filmy a seriály

  • The Twilight Zone
    The Twilight Zone (1959)
    Seriál
    87%
    1
  • Sladká Irma
    Sladká Irma (1963)
    Film
    • Amazon Prime Video
    „Vše,“ zvolá vypravěč, „díky čemu má smysl žít.“ Irma La Douce je nejúspěšnější prostitutkou Paříže. Je moudrá, oblíbená, obléká se do nápadně zelených šatů a na rue Casanova je takřka neomezenou vládkyní. Triumfálně provozuje své řemeslo na nejžádanějším rohu ulice, kde se policisté ochotně dívají na druhou stranu a zákazníci nechávají tučné spropitné. Její ulice žije spokojeně pod heslem „žij a nech žít a užít“. Nový policista-moralista Nester Patou však i malý prohřešek proti zákonu považuje v prvé řadě za trestný čin, a tak nedlouho po svém čerstvém povýšení z dozoru nad dětským hřištěm organizuje na rue Casanova zátah. Přestože je razie v zásadě neoprávněná a je provedena značně amatérsky, Irma i její kolegyně jsou zatčeny. Nad Irmou se Nester slituje, avšak „smlsne si“ na přistižených zákaznících, a to včetně policejního kapitána. Po zátahu je Nester okamžitě propuštěn, ale nedá mu to a vrací se na místo činu a vyhledá Irmu. Poté, co porazí jejího pasáka, získává Nester nevědomky jeho pozici. Bláznivě se do sebe s Irmou zamilují, Nester však brzy začne žárlit na Irminy zákazníky. Převleče se tedy za zámožného anglického šlechtice a stává se Irminým jediným zákazníkem - nakonec však začne žárlit i na sebe sama. Záhy je tento formálně zásadový policista komickým způsobem uvězněn za brutální vraždu. Jak je slibováno v úvodu, film je oslavou života od počátku do konce a otevřeně uctívá chtíč, citovou opravdovost a nadevše pak pošetilost lásky.
    74%
    „Vše,“ zvolá vypravěč, „díky čemu má smysl žít.“ Irma La Douce je nejúspěšnější prostitutkou Paříže. Je moudrá, oblíbená, obléká se do nápadně zelených šatů a na rue Casanova je takřka neomezenou vládkyní. Triumfálně provozuje své řemeslo na nejžádanějším rohu ulice, kde se policisté ochotně dívají na druhou stranu a zákazníci nechávají tučné spropitné. Její ulice žije spokojeně pod heslem „žij a nech žít a užít“. Nový policista-moralista Nester Patou však i malý prohřešek proti zákonu považuje v prvé řadě za trestný čin, a tak nedlouho po svém čerstvém povýšení z dozoru nad dětským hřištěm organizuje na rue Casanova zátah. Přestože je razie v zásadě neoprávněná a je provedena značně amatérsky, Irma i její kolegyně jsou zatčeny. Nad Irmou se Nester slituje, avšak „smlsne si“ na přistižených zákaznících, a to včetně policejního kapitána. Po zátahu je Nester okamžitě propuštěn, ale nedá mu to a vrací se na místo činu a vyhledá Irmu. Poté, co porazí jejího pasáka, získává Nester nevědomky jeho pozici. Bláznivě se do sebe s Irmou zamilují, Nester však brzy začne žárlit na Irminy zákazníky. Převleče se tedy za zámožného anglického šlechtice a stává se Irminým jediným zákazníkem - nakonec však začne žárlit i na sebe sama. Záhy je tento formálně zásadový policista komickým způsobem uvězněn za brutální vraždu. Jak je slibováno v úvodu, film je oslavou života od počátku do konce a otevřeně uctívá chtíč, citovou opravdovost a nadevše pak pošetilost lásky.
    2
  • House of Strangers
    House of Strangers (1949)
    Film
    Dům cizinců vypráví příběh italo-americké rodiny, jejíž patriarcha Gino Monetti vlastní banku a při schvalování půjček se řídí více intuicí než zákony. V centru pozornosti jsou ovšem zejména Ginovy vztahy s jeho syny – třemi vyvrženci a milovaným Maxem. Snímek nedisponuje klasickou kriminální zápletkou, tvůrci kladou akcent zejména na (často zhoubné) rodinné a partnerské vztahy. Film líčí nerovné postavení mužů a žen v rodinné hierarchii i generační střet mezi Ginem a jeho syny. Většina děje se odehrává v první polovině 30. let během hospodářské krize a kamera Miltona Krasnera sugestivně zachycuje atmosféru New Yorku a jeho zalidněných ulic. Snímek se může spolehnout na hvězdné obsazení, přičemž ze silné ústřední trojice Richard Conte – Susan Hayward – Edward G. Robinson nejvíce vyniká posledně jmenovaný, který podává jeden z nejlepších výkonů v kariéře. (Noir Film festival)
    72%
    Dům cizinců vypráví příběh italo-americké rodiny, jejíž patriarcha Gino Monetti vlastní banku a při schvalování půjček se řídí více intuicí než zákony. V centru pozornosti jsou ovšem zejména Ginovy vztahy s jeho syny – třemi vyvrženci a milovaným Maxem. Snímek nedisponuje klasickou kriminální zápletkou, tvůrci kladou akcent zejména na (často zhoubné) rodinné a partnerské vztahy. Film líčí nerovné postavení mužů a žen v rodinné hierarchii i generační střet mezi Ginem a jeho syny. Většina děje se odehrává v první polovině 30. let během hospodářské krize a kamera Miltona Krasnera sugestivně zachycuje atmosféru New Yorku a jeho zalidněných ulic. Snímek se může spolehnout na hvězdné obsazení, přičemž ze silné ústřední trojice Richard Conte – Susan Hayward – Edward G. Robinson nejvíce vyniká posledně jmenovaný, který podává jeden z nejlepších výkonů v kariéře. (Noir Film festival)
    3
  • 4