6.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Almir Kurt: Filmy a seriály

  • Znám tvou duši
    Znám tvou duši (2023)
    Seriál
    • Max
    Prokurátorka Nevena Murtezić je jako úřední osoba zvyklá s chladnou hlavou čelit tlakům ze strany politiků i veřejnosti. Mimořádné nároky na ni ovšem klade rozvodové řízení, kterým právě prochází. Nevena dělá, co může, aby nezanedbávala svou práci, ani svého sedmnáctiletého syna Dina. Obě sféry se nečekaně protnou, když je Nevena pověřena případem sebevraždy patnáctiletého mladíka, který studoval na stejně škole jako Dino. Případ je složitější, než by se na první pohled zdálo… V hlavní roli seriálu Znám tvou duši se představuje Jasna Đuričić (Quo Vadis, Aida?).
    Žánry:DramaKrimi
    79%
    Prokurátorka Nevena Murtezić je jako úřední osoba zvyklá s chladnou hlavou čelit tlakům ze strany politiků i veřejnosti. Mimořádné nároky na ni ovšem klade rozvodové řízení, kterým právě prochází. Nevena dělá, co může, aby nezanedbávala svou práci, ani svého sedmnáctiletého syna Dina. Obě sféry se nečekaně protnou, když je Nevena pověřena případem sebevraždy patnáctiletého mladíka, který studoval na stejně škole jako Dino. Případ je složitější, než by se na první pohled zdálo… V hlavní roli seriálu Znám tvou duši se představuje Jasna Đuričić (Quo Vadis, Aida?).
    Žánry:DramaKrimi
    1
  • Země nikoho
    Země nikoho (2001)
    Film
    Satirický příběh dvou vojáků z nepřátelských táborů se odehrává uprostřed války v Bosně v roce 1993. Bosenský voják Čiki a jeho těžce zraněný druh se octnou se srbským vojákem Ninem v zákopu mezi nepřátelskými liniemi na území nazývaném země nikoho. Padají urážky a výčitky, zdá se, že hádka o to, který národ rozpoutal kruh násilí, nikdy neskončí. Situace žádá řešení. Mohlo by být na dosah ruky: jednotky UNIFOR jsou nablízku a francouzský seržant Marchand se vší silou snaží pomoci. Jenomže není jednoduché obejít předpisy o chování sil pověřených dozorem nad pořádkem. Velitelé nařizují za žádnou cenu se nevměšovat. Zástupci médií trpělivě sledují vývoj patové situace, a zatímco jim jde o událost, Čikimu a Ninovi jde o život...
    79%
    Satirický příběh dvou vojáků z nepřátelských táborů se odehrává uprostřed války v Bosně v roce 1993. Bosenský voják Čiki a jeho těžce zraněný druh se octnou se srbským vojákem Ninem v zákopu mezi nepřátelskými liniemi na území nazývaném země nikoho. Padají urážky a výčitky, zdá se, že hádka o to, který národ rozpoutal kruh násilí, nikdy neskončí. Situace žádá řešení. Mohlo by být na dosah ruky: jednotky UNIFOR jsou nablízku a francouzský seržant Marchand se vší silou snaží pomoci. Jenomže není jednoduché obejít předpisy o chování sil pověřených dozorem nad pořádkem. Velitelé nařizují za žádnou cenu se nevměšovat. Zástupci médií trpělivě sledují vývoj patové situace, a zatímco jim jde o událost, Čikimu a Ninovi jde o život...
    2
  • 3
  • 4
  • Go West
    Go West (2005)
    FilmRole: Drago

    Film se vrací k tématu jugoslávské války přes milostný příběh dvou homosexuálů. Srb Milan a Muslim Kenan uprchnou z obleženého Sarajeva do Milanovy rodné vesnice. Ze strachu, aby Kenana nepoznala bosenskosrbská armáda, Milan svého přítele převleče za ženu. Snaží se sehnat papíry k vycestování na Západ, mezitím ale Milan musí narukovat do armády a Kenan zůstává ve vesnici sám. Film je nelítostným pohledem na válku, který čerpá svoji sílu z intenzivního tragikomického ladění. Obě extrémní polohy se prolínají celým filmem. Snímek ostře karikuje srbskou nacionalistickou propagandu, ale i samotné balkánské prostředí, které nezabránilo válce. Homosexuální vztah se přitom stává metaforou netolerance Balkánu. (FebioFest 2006)

    Žánry:DramaKomedieWesternLGBTQ+
    66%

    Film se vrací k tématu jugoslávské války přes milostný příběh dvou homosexuálů. Srb Milan a Muslim Kenan uprchnou z obleženého Sarajeva do Milanovy rodné vesnice. Ze strachu, aby Kenana nepoznala bosenskosrbská armáda, Milan svého přítele převleče za ženu. Snaží se sehnat papíry k vycestování na Západ, mezitím ale Milan musí narukovat do armády a Kenan zůstává ve vesnici sám. Film je nelítostným pohledem na válku, který čerpá svoji sílu z intenzivního tragikomického ladění. Obě extrémní polohy se prolínají celým filmem. Snímek ostře karikuje srbskou nacionalistickou propagandu, ale i samotné balkánské prostředí, které nezabránilo válce. Homosexuální vztah se přitom stává metaforou netolerance Balkánu. (FebioFest 2006)

    Žánry:DramaKomedieWesternLGBTQ+
    5
  • Na cestě
    Na cestě (2010)
    FilmRole: Buddy
    Zamilovaný pár Luna a Amar se ze všech sil snaží překonat překážky, které ohrožují jejich vztah. Poté, co Amara dramaticky změní fundamentalistická komunita, řeší Luna ohromné dilema – snaží se zjistit, jestli pouhá láska dokáže udržet vztah na stezce k životnímu štěstí. Od režisérky filmu Grbavica, oceněného cenou Zlatého medvěda na Berlinale a Velkou cenou poroty AFI.
    Žánry:Drama
    61%
    Zamilovaný pár Luna a Amar se ze všech sil snaží překonat překážky, které ohrožují jejich vztah. Poté, co Amara dramaticky změní fundamentalistická komunita, řeší Luna ohromné dilema – snaží se zjistit, jestli pouhá láska dokáže udržet vztah na stezce k životnímu štěstí. Od režisérky filmu Grbavica, oceněného cenou Zlatého medvěda na Berlinale a Velkou cenou poroty AFI.
    Žánry:Drama
    6
  • Syn
    Syn (2019)
    FilmRole: Sake
    Armana si jeho rodiče osvojili, když byl ještě malý. Nedlouho poté se jim ale narodil vlastní syn. Teď, na prahu dospělosti má Arman pocit, že je své rodině na obtíž. Pro jeho rodiče je obtížné dokázat mu, že jej milují, obzvláště když se s ním dostávají do častých sporů kvůli jeho nevyzpytatelnému chování. Podobně jako ve filmu Náš každodenní příběh se Ines Tanović soustředila na vykreslení vztahů v současné středostavovské bosenské rodině. Vše se tentokrát točí kolem Armana, sedmnáctiletého chlapce, kterého si rodina osvojila, když začala ztrácet naději, že se jim narodí vlastní dítě. O pár let později se ale stal zázrak, a tak získal Arman mladšího bratra, kterého má sice rád, ale na druhou stranu má kvůli němu pocit, že je v rodině nechtěnou kukačkou. Tento pocit u něj v adolescentním věku natolik zesílil, že se postupně uzavírá před svými adoptivními rodiči do tvrdé skořápky a jakoukoliv radu či pomoc od nich apriori odmítá. Navenek se snaží působit drsným dojmem, v jádru je ale hodný a velmi citlivý kluk. Na veškeré pobídky z okolí reaguje impulzivně a až později o svém jednání přemýšlí. O to je pro něj situace složitější. Pochybnosti o sobě v něm sílí a on se je snaží vyvracet tak, že svému okolí dokazuje svou sílu a odvahu. Ze svých neúspěchů začíná vinit rodiče, kteří mu podle něj nedávají vše, co by dostal, kdyby byl jejich vlastním synem. Když může, utíká za svými vrstevníky, mezi kterými se snaží vyniknout a kompenzovat si své pocity méněcennosti. Jistou naději na zklidnění situace skýtá nová spolužačka, se kterou se začíná sbližovat a při navazování vztahu s ní si začíná uvědomovat, že se celý svět nemusí nutně točit jen kolem něj. Snímek Syn není jen popisem problémů dospívajícího chlapce hledajícího své místo ve společnosti. Ines Tanović napsala a natočila příběh, ve kterém je ukryto mnohem víc. Na poměrně malém prostoru dokázala jít do překvapivé hloubky i ve vyobrazení vztahů mezi Armanovými rodiči a jejich přáteli. Ve vykreslování vztahů mezi rodiči a dětmi se pohybuje v obou směrech a ukazuje, že v jisté chvíli se role otáčí a jsou to děti, které by se měly postarat o své rodiče. To vše zasadila do prostředí současného Sarajeva, ve kterém není úplně snadné udržet si životní standard. (Balkanfilm)
    Žánry:Drama
    55%
    Armana si jeho rodiče osvojili, když byl ještě malý. Nedlouho poté se jim ale narodil vlastní syn. Teď, na prahu dospělosti má Arman pocit, že je své rodině na obtíž. Pro jeho rodiče je obtížné dokázat mu, že jej milují, obzvláště když se s ním dostávají do častých sporů kvůli jeho nevyzpytatelnému chování. Podobně jako ve filmu Náš každodenní příběh se Ines Tanović soustředila na vykreslení vztahů v současné středostavovské bosenské rodině. Vše se tentokrát točí kolem Armana, sedmnáctiletého chlapce, kterého si rodina osvojila, když začala ztrácet naději, že se jim narodí vlastní dítě. O pár let později se ale stal zázrak, a tak získal Arman mladšího bratra, kterého má sice rád, ale na druhou stranu má kvůli němu pocit, že je v rodině nechtěnou kukačkou. Tento pocit u něj v adolescentním věku natolik zesílil, že se postupně uzavírá před svými adoptivními rodiči do tvrdé skořápky a jakoukoliv radu či pomoc od nich apriori odmítá. Navenek se snaží působit drsným dojmem, v jádru je ale hodný a velmi citlivý kluk. Na veškeré pobídky z okolí reaguje impulzivně a až později o svém jednání přemýšlí. O to je pro něj situace složitější. Pochybnosti o sobě v něm sílí a on se je snaží vyvracet tak, že svému okolí dokazuje svou sílu a odvahu. Ze svých neúspěchů začíná vinit rodiče, kteří mu podle něj nedávají vše, co by dostal, kdyby byl jejich vlastním synem. Když může, utíká za svými vrstevníky, mezi kterými se snaží vyniknout a kompenzovat si své pocity méněcennosti. Jistou naději na zklidnění situace skýtá nová spolužačka, se kterou se začíná sbližovat a při navazování vztahu s ní si začíná uvědomovat, že se celý svět nemusí nutně točit jen kolem něj. Snímek Syn není jen popisem problémů dospívajícího chlapce hledajícího své místo ve společnosti. Ines Tanović napsala a natočila příběh, ve kterém je ukryto mnohem víc. Na poměrně malém prostoru dokázala jít do překvapivé hloubky i ve vyobrazení vztahů mezi Armanovými rodiči a jejich přáteli. Ve vykreslování vztahů mezi rodiči a dětmi se pohybuje v obou směrech a ukazuje, že v jisté chvíli se role otáčí a jsou to děti, které by se měly postarat o své rodiče. To vše zasadila do prostředí současného Sarajeva, ve kterém není úplně snadné udržet si životní standard. (Balkanfilm)
    Žánry:Drama
    7