6.1

Robert Breuler: Filmy a seriály

  • Chicagský hasiči
    Chicagský hasiči (2012)
    Seriál
    • Amazon Prime Video
    • SkyShowtime
    • O2 TV
    Adrenalin do žil a slzy do očí... Elitní tým hasičů bojuje o životy druhých, zatímco ty jejich jsou ve stálém ohrožení. Chicago Fire nás zavádí na 51. hasičskou stanici k elitní požární, záchranné a zdravotnické jednotce. Ukazuje prestižní povolání, které je neuvěřitelně nebezpečné, vyčerpávající a stresující, avšak také naplňující a vzrušující. Žádný stereotyp tu nenajdete. Hrdinové z 51. směřují do míst, odkud ostatní utíkají. Navzdory všem rozdílům, rozporům či osobním antipatiím se v profesním životě tento tým snaží čelit situacím spojeným se životem a smrtí jako rodina. (oficiální text distributora)
    Žánry:AkčníDrama
    82%
    Adrenalin do žil a slzy do očí... Elitní tým hasičů bojuje o životy druhých, zatímco ty jejich jsou ve stálém ohrožení. Chicago Fire nás zavádí na 51. hasičskou stanici k elitní požární, záchranné a zdravotnické jednotce. Ukazuje prestižní povolání, které je neuvěřitelně nebezpečné, vyčerpávající a stresující, avšak také naplňující a vzrušující. Žádný stereotyp tu nenajdete. Hrdinové z 51. směřují do míst, odkud ostatní utíkají. Navzdory všem rozdílům, rozporům či osobním antipatiím se v profesním životě tento tým snaží čelit situacím spojeným se životem a smrtí jako rodina. (oficiální text distributora)
    Žánry:AkčníDrama
    1
  • Company
    Company (2003)
    FilmRole: barový povaleč
    Při práci na filmu Company se režisér Robert Altman spojil se členy chicagského Joffrey Ballet a s herci Neve Campbellovou a Malcolmem McDowellem, aby natočil fascinující vhled do zákulisí špičkového baletního tělesa. Je to film o tvůrčím procesu, o sváru mezi profesními a osobními požadavky, o vzletech a pádech uměleckého řemesla. Altman líčí osudy mladých tanečníků a tanečnic s ironickým nadhledem a s vědomím rozporuplnosti a nevděčnosti jejich profese. Ačkoliv to jsou špičkoví tanečníci a světově proslulí umělci, většina z nich tře bídu s nouzí, mají nízké platy a žijí doslova ze dne na den ve zcela nehvězdných podmínkách. S přehnanou péči se starají o svá těla a zároveň zapalují jednu cigaretu od druhé, obracejí do sebe litry kávy a dřou hodiny a hodiny navíc. Do jejich světa patří i zkrvavené nohy, zmařené naděje, ale i účast na něčem tak nesmrtelném a pomíjivém zároveň, jako je umělecká krása. McDowell v odvážné a překvapivé kreaci představuje diktátorského uměleckého ředitele splečnosti. Neve Campbellová, která tančila v Kanadském národním baletu, než se začala věnovat herectví, představuje talentovanou, ale konfliktní členku souboru, která je jen krůček od toho, aby se stala první tanečnicí. Spolupodílela se také na scénáři se scenáristkou Barbarou Turnerovou a také film spoluprodukovala.

    Robert Altman o filmu řekl: V každodenní realitě a hlavně v těch nejnemožnějších a nejneuvěřitelnějších podmínkách čelí tanečníci a tanečnice stejným problémům jako my všichni ostatní - biologickým hodinám a gravitační síle, která nám říká - tohle prostě nejde. Ale existují okamžiky v jejich životě, kdy, obrazně řečeno, jsou schopni tyto síly pokořit.
    Žánry:DramaHudební
    59%
    Při práci na filmu Company se režisér Robert Altman spojil se členy chicagského Joffrey Ballet a s herci Neve Campbellovou a Malcolmem McDowellem, aby natočil fascinující vhled do zákulisí špičkového baletního tělesa. Je to film o tvůrčím procesu, o sváru mezi profesními a osobními požadavky, o vzletech a pádech uměleckého řemesla. Altman líčí osudy mladých tanečníků a tanečnic s ironickým nadhledem a s vědomím rozporuplnosti a nevděčnosti jejich profese. Ačkoliv to jsou špičkoví tanečníci a světově proslulí umělci, většina z nich tře bídu s nouzí, mají nízké platy a žijí doslova ze dne na den ve zcela nehvězdných podmínkách. S přehnanou péči se starají o svá těla a zároveň zapalují jednu cigaretu od druhé, obracejí do sebe litry kávy a dřou hodiny a hodiny navíc. Do jejich světa patří i zkrvavené nohy, zmařené naděje, ale i účast na něčem tak nesmrtelném a pomíjivém zároveň, jako je umělecká krása. McDowell v odvážné a překvapivé kreaci představuje diktátorského uměleckého ředitele splečnosti. Neve Campbellová, která tančila v Kanadském národním baletu, než se začala věnovat herectví, představuje talentovanou, ale konfliktní členku souboru, která je jen krůček od toho, aby se stala první tanečnicí. Spolupodílela se také na scénáři se scenáristkou Barbarou Turnerovou a také film spoluprodukovala.

    Robert Altman o filmu řekl: V každodenní realitě a hlavně v těch nejnemožnějších a nejneuvěřitelnějších podmínkách čelí tanečníci a tanečnice stejným problémům jako my všichni ostatní - biologickým hodinám a gravitační síle, která nám říká - tohle prostě nejde. Ale existují okamžiky v jejich životě, kdy, obrazně řečeno, jsou schopni tyto síly pokořit.
    Žánry:DramaHudební
    2
  • Míle od domova
    Míle od domova (1988)
    Film
    57%
    3
  • Porota
    Porota (1994)
    Film
    Zápletka psychologického kriminálního snímku Porota je celkem vynalézavá (o dva roky později byla použita znovu ve filmu Porotce s Demi Mooreovou a Alecem Baldwinem). Známý gangster stojí před soudem za své četné zločiny a svoji záchranu spatřuje v ovlivnění poroty, neboť jestliže jen jediný z dvanácti porotců pochybuje o vině obžalovaného, je tento zproštěn viny pro nedostatek důkazů (v odborné mluvě se tomu říká "hung jury" neboli zablokovaná porota). A kdo může být v tomto případě lepším terčem než mladá osamělá žena s malým synem? Vysvětlit jí, jak má při zasedáních poroty vystupovat, nedá najatému gangsterovu zabijákovi ani moc práce ("Nejde o to, kdo umře, Valerie, ale o to, kdo umře první")... I když se značná část filmu odehrává u soudu a logicky se soustřeďuje na jednání poroty, v žádném případě se nejedná o psychologické drama ve stylu klasických Dvanácti rozhněvaných mužů. Tvůrci filmu natočili thriller se všemi základními atributy žánru a do jeho středu umístili zdánlivě slabou ženu, která v rozhodující chvíli (když jí opravdu začne jít o život) s pomocí ryze ženských zbraní zasadí konečnou ránu.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    55%
    Zápletka psychologického kriminálního snímku Porota je celkem vynalézavá (o dva roky později byla použita znovu ve filmu Porotce s Demi Mooreovou a Alecem Baldwinem). Známý gangster stojí před soudem za své četné zločiny a svoji záchranu spatřuje v ovlivnění poroty, neboť jestliže jen jediný z dvanácti porotců pochybuje o vině obžalovaného, je tento zproštěn viny pro nedostatek důkazů (v odborné mluvě se tomu říká "hung jury" neboli zablokovaná porota). A kdo může být v tomto případě lepším terčem než mladá osamělá žena s malým synem? Vysvětlit jí, jak má při zasedáních poroty vystupovat, nedá najatému gangsterovu zabijákovi ani moc práce ("Nejde o to, kdo umře, Valerie, ale o to, kdo umře první")... I když se značná část filmu odehrává u soudu a logicky se soustřeďuje na jednání poroty, v žádném případě se nejedná o psychologické drama ve stylu klasických Dvanácti rozhněvaných mužů. Tvůrci filmu natočili thriller se všemi základními atributy žánru a do jeho středu umístili zdánlivě slabou ženu, která v rozhodující chvíli (když jí opravdu začne jít o život) s pomocí ryze ženských zbraní zasadí konečnou ránu.
    Žánry:DramaKrimiThriller
    4
  • 5
  • 6
  • 7