Robert Stigwood: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Robert Stigwood: Filmy a seriály

  • Gallipoli
    Gallipoli (1981)
    Film
    Historii australsko-novozélendského armádního sboru (ANZAC), zdecimovaného v roce 1915 na poloostrově Gallipoli, chtěl režisér Weir natočit už dříve, ale kvůli značným finančním nákladům byla realizace filmu neustále odkládána. Dlouhá příprava a ražisérova neústupnost se vyplatily, neboť GALLIPOLI patří k nejpůsobivějším protiválečným snímkům, vůbec. Příběh australských mladíků, jejichž naivní představy o válčení jsou krutým způsobem uvedeny na pravou míru, je přes svůj historický rámec právě dnes velmi aktuální. Velkoryse pojatý film vyniká kupodivu především drobnokresbou jednotlivých postav. Kvality scénáře, důsledně vycházejícího z historické skutečnosti, umocnila suverenní a přitom nápadná režie. Emotivní účinek díla znásobují citlivě použité hudební motivy různých žánrů. Film GALLIPOLI získal celkem 9 australských filmových cen (nejlepší režie, mužský herecký výkon - Mel Gibson, mužský herecký výkon ve vedlejší roli - Bill Hunter, kamera, scénář, zvuk, střih a výprava).
    Režie:Peter Weir
    73%
    Historii australsko-novozélendského armádního sboru (ANZAC), zdecimovaného v roce 1915 na poloostrově Gallipoli, chtěl režisér Weir natočit už dříve, ale kvůli značným finančním nákladům byla realizace filmu neustále odkládána. Dlouhá příprava a ražisérova neústupnost se vyplatily, neboť GALLIPOLI patří k nejpůsobivějším protiválečným snímkům, vůbec. Příběh australských mladíků, jejichž naivní představy o válčení jsou krutým způsobem uvedeny na pravou míru, je přes svůj historický rámec právě dnes velmi aktuální. Velkoryse pojatý film vyniká kupodivu především drobnokresbou jednotlivých postav. Kvality scénáře, důsledně vycházejícího z historické skutečnosti, umocnila suverenní a přitom nápadná režie. Emotivní účinek díla znásobují citlivě použité hudební motivy různých žánrů. Film GALLIPOLI získal celkem 9 australských filmových cen (nejlepší režie, mužský herecký výkon - Mel Gibson, mužský herecký výkon ve vedlejší roli - Bill Hunter, kamera, scénář, zvuk, střih a výprava).
    Režie:Peter Weir
    1
  • Horečka sobotní noci
    Horečka sobotní noci (1977)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Vůně kolínské, květinová košile, obtažené kalhoty dole rozšířené a boty s vysokými podpatky, diskohudba Bee Gees, taneční parket jen pro sebe a svou dívku - taková je představa Tonyho (John Travolta) o správně prožité sobotní noci po šesti dnech dřiny v obchodě s barvami. Život ale nejsou jen světla sobotních diskoték Tony pod vlivem své partnerky Stephanie i svého bratra přestává pouze snít a hledá nové perspektivy tam, kde doopravdy jsou. John Travolta v roli bravurního tanečníka spolu s hudbou skupiny Bee Gees rozpoutal v sedmdesátých letech obrovskou vlnu zájmu o disko a stali se na dlouhou dobu idoly miliónů lidí na celém světě.
    70%
    Vůně kolínské, květinová košile, obtažené kalhoty dole rozšířené a boty s vysokými podpatky, diskohudba Bee Gees, taneční parket jen pro sebe a svou dívku - taková je představa Tonyho (John Travolta) o správně prožité sobotní noci po šesti dnech dřiny v obchodě s barvami. Život ale nejsou jen světla sobotních diskoték Tony pod vlivem své partnerky Stephanie i svého bratra přestává pouze snít a hledá nové perspektivy tam, kde doopravdy jsou. John Travolta v roli bravurního tanečníka spolu s hudbou skupiny Bee Gees rozpoutal v sedmdesátých letech obrovskou vlnu zájmu o disko a stali se na dlouhou dobu idoly miliónů lidí na celém světě.
    2
  • 3
  • Tommy
    Tommy (1975)
    Film

    Rocková opera Tommy vypráví o hluchém, slepém a němém chlapci, který se navzdory otřesným prožitkům i handicapu stane světovým šampiónem v pinballu (kuličkovém hracím automatu). Tuto "duchovní alegorii" vydala v květnu 1969 skupina The Who, údajně nejhlasitější rocková skupina všech dob, v podobě dvojalba. Autorem pod kůži se zadírajícího příběhu o chlapci, který v šoku ze smrti svého otce ztratil smysly a hvězdná popularita jej vynesla až na post celebrovaného mesiáše sekty hráčů pinballu, je jeden z nejmagičtějších kytaristů rockové historie Pete Townshend. Po řadě uchvacujících jevištních provedení se Tommy stal kultovním bestsellerem a vůbec nejúspěšnějším albem The Who. Pro filmovou adaptaci Tommyho byl osloven nonkonformní režisér Ken Russell, jenž tuto operu označoval za "největší uměleckou práci vyprodukovanou ve 20. století". Russellův snímek zůstává celkem věrný původnímu námětu, přestože režisér s adaptovanou látkou pracoval poměrně volně a učinil v ní i podstatné změny. Pro film bylo navíc dokomponováno několik sladeb a pořadí písniček bylo pozměněno s ohledem na logickou návaznost vyprávění. Vinou režisérova efektního přístupu k adaptaci je částečně narušeno klíčové poselství příběhu: úvaha o absurditě pop-kultury a bezduchém oslavování jejích hvězd a katastrofálních následcích jejich "vůdcovství". Russell pro vyprávění zvolil volně zřetězené pásmo dráždivých, místy poněkud perverzně naturalistických epizod, které hýří pouťově-automatovými barvami. Některé kritiky a recenze dokonce režiséra obviňovaly, že filosofii Townshendova podobenství rozmělnil do podoby cirkusové atrakce. Uhrančivá vizuální stylizace opery totiž využívá estetiky rychlých střihů, triků, zkratky a tehdy neobvyklých výrazových prostředků hudebního videoklipu. Klíčovým symbolem celého snímku je kruhové zrcadlo. Hudebním vrcholem opery je Tommyho osvobozující árie Iřm Free a závěrečný majestátně vypjatý hymnus Listening To You. Navzdory některým výhradám je Tommy místy oslňujícím, energií překypujícím dílem, při jehož sledování i diváci ztrácejí řeč a sluch a přechází jim zrak.

    67%

    Rocková opera Tommy vypráví o hluchém, slepém a němém chlapci, který se navzdory otřesným prožitkům i handicapu stane světovým šampiónem v pinballu (kuličkovém hracím automatu). Tuto "duchovní alegorii" vydala v květnu 1969 skupina The Who, údajně nejhlasitější rocková skupina všech dob, v podobě dvojalba. Autorem pod kůži se zadírajícího příběhu o chlapci, který v šoku ze smrti svého otce ztratil smysly a hvězdná popularita jej vynesla až na post celebrovaného mesiáše sekty hráčů pinballu, je jeden z nejmagičtějších kytaristů rockové historie Pete Townshend. Po řadě uchvacujících jevištních provedení se Tommy stal kultovním bestsellerem a vůbec nejúspěšnějším albem The Who. Pro filmovou adaptaci Tommyho byl osloven nonkonformní režisér Ken Russell, jenž tuto operu označoval za "největší uměleckou práci vyprodukovanou ve 20. století". Russellův snímek zůstává celkem věrný původnímu námětu, přestože režisér s adaptovanou látkou pracoval poměrně volně a učinil v ní i podstatné změny. Pro film bylo navíc dokomponováno několik sladeb a pořadí písniček bylo pozměněno s ohledem na logickou návaznost vyprávění. Vinou režisérova efektního přístupu k adaptaci je částečně narušeno klíčové poselství příběhu: úvaha o absurditě pop-kultury a bezduchém oslavování jejích hvězd a katastrofálních následcích jejich "vůdcovství". Russell pro vyprávění zvolil volně zřetězené pásmo dráždivých, místy poněkud perverzně naturalistických epizod, které hýří pouťově-automatovými barvami. Některé kritiky a recenze dokonce režiséra obviňovaly, že filosofii Townshendova podobenství rozmělnil do podoby cirkusové atrakce. Uhrančivá vizuální stylizace opery totiž využívá estetiky rychlých střihů, triků, zkratky a tehdy neobvyklých výrazových prostředků hudebního videoklipu. Klíčovým symbolem celého snímku je kruhové zrcadlo. Hudebním vrcholem opery je Tommyho osvobozující árie Iřm Free a závěrečný majestátně vypjatý hymnus Listening To You. Navzdory některým výhradám je Tommy místy oslňujícím, energií překypujícím dílem, při jehož sledování i diváci ztrácejí řeč a sluch a přechází jim zrak.

    4
  • 5
  • 6
  • Staying Alive
    Staying Alive (1983)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    50%
    7
  • 8
  • 9
  • Pomáda 2
    Pomáda 2 (1982)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    V roce 1961, dva roky po absolvování hrdinů z Pomády, zastihneme na Rydellské střední škole opět povedený ročník budoucích absolventů. V módě jsou rychlé motorky, "cool" výraz a školní gangy. Patřit k "Růžovým dámám" je pro každou studentku Rydellu vyznamenáním. Ovšem "Růžové dámy" vždy neformálně patřily jako ozdoba k výkvětu pánské části Rydellu, k tzv. "T-Birds. Nejobletovanější dívkou školy je po všech stránkách sexy Stephanie Zinoneová. Největším outsiderem je naopak nováček z Anglie Michael. Mezi motorkáře v černých kožených bundách slušně vychovaný mladík s nevinným výrazem zjevně nezapadne. Ve školních lavicích je ovšem s nepředstíranou lehkostí premiantem. Když se Michael zahledí do Stephanie, jeho šance jsou mizivé. Ostatně, rada jeho dobré kamarádky zní: "Když nepatříš k T-Birds, můžeš koukat, ale ne sahat!" Stephanie má navíc oči jen a jen pro tajemného motorkáře, který ji zachránil, aniž by nechal poznat svou tvář.
    23%
    V roce 1961, dva roky po absolvování hrdinů z Pomády, zastihneme na Rydellské střední škole opět povedený ročník budoucích absolventů. V módě jsou rychlé motorky, "cool" výraz a školní gangy. Patřit k "Růžovým dámám" je pro každou studentku Rydellu vyznamenáním. Ovšem "Růžové dámy" vždy neformálně patřily jako ozdoba k výkvětu pánské části Rydellu, k tzv. "T-Birds. Nejobletovanější dívkou školy je po všech stránkách sexy Stephanie Zinoneová. Největším outsiderem je naopak nováček z Anglie Michael. Mezi motorkáře v černých kožených bundách slušně vychovaný mladík s nevinným výrazem zjevně nezapadne. Ve školních lavicích je ovšem s nepředstíranou lehkostí premiantem. Když se Michael zahledí do Stephanie, jeho šance jsou mizivé. Ostatně, rada jeho dobré kamarádky zní: "Když nepatříš k T-Birds, můžeš koukat, ale ne sahat!" Stephanie má navíc oči jen a jen pro tajemného motorkáře, který ji zachránil, aniž by nechal poznat svou tvář.
    10