?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Richard Wilkinson: Filmy a seriály

  • Let Fénixe
    Let Fénixe (2004)
    Film

    LET FÉNIXE je akční dobrodružný film, ve kterém se skupina trosečníků ocitne po letecké katastrofě v poušti Gobi, bez šance na záchranu. Tváří v tvář pustině, s omezenými zásobami jídla a vody, ohroženi útoky pašeráků, si všichni uvědomí, že jedinou nadějí je dokázat "nemožné": k tomu, aby se dostali z pouště, musí z vraku postavit nové letadlo. Když byli pilot nákladního letadla Frank Towns a jeho spolupilot AJ odveleni do pánve Tan sag v Mongolsku, aby evakuovali personál skončené badatelské expedice, netušili, že tato "rutinní" operace vyústí v boj na život a na smrt - a v neuvěřitelné znovuzrození.

    LET FÉNIXE zahájil svou cestu na velké plátno v roce 1996, kdy producent William Aldrich navrhl společnosti Twentieth Century Fox, aby společně natočili remake filmu "Let Fénixe," který roku 1965 natočil Williamův otec Robert. O rok později Fox a Aldrich uzavřeli smlouvu na nový film LET FÉNIXE. Aldrich pak na projektu pracoval s různými scénáristy několik let.

    Producent John Davis se připojil později. Během práce na filmu Za nepřátelskou linií, který Davis produkoval, se zmínil režisérovi Johnu Mooreovi, že Fox, Aldrich a Davis pracují na nové verzi Letu Fénixe. Moore, který o sobě tvrdí, že je "klinicky posedlý" letadly, Davisovi řekl, že by se režie filmu rád ujal. "Tento projekt skutečně odpovídal mému zájmu o letadla," říká Moore, "ale důležitější je, že je to skvělý lidský příběh. Hrdinové ze sebe musí vydat v nejhorších životních okamžicích úplně všechno. Mají nářadí a zkušenosti ke konstrukci Fénixe, ale pokud by neměli naději, Fénix by nikdy nevzlétl."

    Moore byl pro LET FÉNIXE skvělou volbou. "John se na mnohé věci dívá jinak než většina filmařů," říká Davis. "Má svůj vlastní vyprávěcí jazyk, svůj vlastní svěží styl natáčení. Kamera jakoby byla jeho prodlouženou rukou." "John má při natáčení unikátní oko," dodává producent Wyck Godfrey. "Nesmírně rád přivádí diváky na neznámá místa."

    59%

    LET FÉNIXE je akční dobrodružný film, ve kterém se skupina trosečníků ocitne po letecké katastrofě v poušti Gobi, bez šance na záchranu. Tváří v tvář pustině, s omezenými zásobami jídla a vody, ohroženi útoky pašeráků, si všichni uvědomí, že jedinou nadějí je dokázat "nemožné": k tomu, aby se dostali z pouště, musí z vraku postavit nové letadlo. Když byli pilot nákladního letadla Frank Towns a jeho spolupilot AJ odveleni do pánve Tan sag v Mongolsku, aby evakuovali personál skončené badatelské expedice, netušili, že tato "rutinní" operace vyústí v boj na život a na smrt - a v neuvěřitelné znovuzrození.

    LET FÉNIXE zahájil svou cestu na velké plátno v roce 1996, kdy producent William Aldrich navrhl společnosti Twentieth Century Fox, aby společně natočili remake filmu "Let Fénixe," který roku 1965 natočil Williamův otec Robert. O rok později Fox a Aldrich uzavřeli smlouvu na nový film LET FÉNIXE. Aldrich pak na projektu pracoval s různými scénáristy několik let.

    Producent John Davis se připojil později. Během práce na filmu Za nepřátelskou linií, který Davis produkoval, se zmínil režisérovi Johnu Mooreovi, že Fox, Aldrich a Davis pracují na nové verzi Letu Fénixe. Moore, který o sobě tvrdí, že je "klinicky posedlý" letadly, Davisovi řekl, že by se režie filmu rád ujal. "Tento projekt skutečně odpovídal mému zájmu o letadla," říká Moore, "ale důležitější je, že je to skvělý lidský příběh. Hrdinové ze sebe musí vydat v nejhorších životních okamžicích úplně všechno. Mají nářadí a zkušenosti ke konstrukci Fénixe, ale pokud by neměli naději, Fénix by nikdy nevzlétl."

    Moore byl pro LET FÉNIXE skvělou volbou. "John se na mnohé věci dívá jinak než většina filmařů," říká Davis. "Má svůj vlastní vyprávěcí jazyk, svůj vlastní svěží styl natáčení. Kamera jakoby byla jeho prodlouženou rukou." "John má při natáčení unikátní oko," dodává producent Wyck Godfrey. "Nesmírně rád přivádí diváky na neznámá místa."

    1