Michael Butler: Nejlepší filmy
a seriály

7.2

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Michael Butler: Filmy a seriály

  • Modrá Electra Glide
    Modrá Electra Glide (1973)
    FilmRole: Truck Driver

    Jediný film Jamese Williama Guercia, držitele Grammy za eponymní album Blood, Sweat and Tears a dlouholetého producenta kapely Chicago (zpěvák Peter Cetera hraje pašeráka drog Zemca a ve filmu se objeví i další její členové), byl natočen podle skutečné události: v květnu 1969 zastřelili dva dlouhovlasí mladíci z mikrobusu značky Volkswagen na arizonské silnici policistu na motorce. John Wintergreen (Robert Blake) je policista, který se svým partnerem Zipperem (Billy Green" Bush) hlídkuje na silnici protínající Monument Valley. Tento vietnamský veterán sympatizuje s hippies, současně se ale snaží být dobrým policistou. Svoji práci dělá poctivě. Na všechny řidiče se snaží brát stejný metr: je spravedlivý a neúprosný. Stále ale sní o tom, že jednou odloží svůj Harley Davidson a přilbu a stane se detektivem. Proto se chopí příležitosti, když k poslednímu případu povolaný detektiv Poole potvrdí jeho podezření, že se nejednalo o sebevraždu, ale o vraždu. Po počátečním nadšení ale díky Pooleovu chování a metodám přichází rychlé rozčarování a pochybnosti o povolání policisty a smyslu vlastního života vůbec.

    Guercio vyrůstal na filmech, které promítal v kině jeho otec, nadšený obdivovatel Johna Forda, a je to na jeho díle znát. A nejen proto, že se natáčelo v Monument Valley v Utahu a že za kamerou stál známý Conrad L. Hall (držitel Oscara za filmy Butch Cassidy a Sundance Kid, Road to Perdition a Americká krása). Závěrečný záběr patří k nezapomenutelným. Film byl uveden v soutěži na MFF Cannes 1973 a o rok později byl Robert Blake nominován na Zlatý glóbus pro nejlepšího herce v dramatu.

    72%

    Jediný film Jamese Williama Guercia, držitele Grammy za eponymní album Blood, Sweat and Tears a dlouholetého producenta kapely Chicago (zpěvák Peter Cetera hraje pašeráka drog Zemca a ve filmu se objeví i další její členové), byl natočen podle skutečné události: v květnu 1969 zastřelili dva dlouhovlasí mladíci z mikrobusu značky Volkswagen na arizonské silnici policistu na motorce. John Wintergreen (Robert Blake) je policista, který se svým partnerem Zipperem (Billy Green" Bush) hlídkuje na silnici protínající Monument Valley. Tento vietnamský veterán sympatizuje s hippies, současně se ale snaží být dobrým policistou. Svoji práci dělá poctivě. Na všechny řidiče se snaží brát stejný metr: je spravedlivý a neúprosný. Stále ale sní o tom, že jednou odloží svůj Harley Davidson a přilbu a stane se detektivem. Proto se chopí příležitosti, když k poslednímu případu povolaný detektiv Poole potvrdí jeho podezření, že se nejednalo o sebevraždu, ale o vraždu. Po počátečním nadšení ale díky Pooleovu chování a metodám přichází rychlé rozčarování a pochybnosti o povolání policisty a smyslu vlastního života vůbec.

    Guercio vyrůstal na filmech, které promítal v kině jeho otec, nadšený obdivovatel Johna Forda, a je to na jeho díle znát. A nejen proto, že se natáčelo v Monument Valley v Utahu a že za kamerou stál známý Conrad L. Hall (držitel Oscara za filmy Butch Cassidy a Sundance Kid, Road to Perdition a Americká krása). Závěrečný záběr patří k nezapomenutelným. Film byl uveden v soutěži na MFF Cannes 1973 a o rok později byl Robert Blake nominován na Zlatý glóbus pro nejlepšího herce v dramatu.

    1
  • 2
  • Okamžik záblesku
    Okamžik záblesku (1984)
    Film

    Na přelomu 70. a 80. let vzniklo v americké kinematografii několik filmů, zabývajících se problémem Mexičanů, přicházejících ilegálně do Spojených států za prací, mj. Ilegální přistěhovalec (1977), Hraniční čára (1980). Ve filmu debutujícího režiséra W. Tannena Okamžik záblesku je však tato tematika zpracována jen na okraji, jako ilustrace každodenní práce šlenů texasské hraniční stráže. Hlavním motivem je tu spekulace s možným vysvětlením dodnes plně neobjasněné vraždy prezidenta Kennedyho. Jistě chvályhodné ambice tvůrců natočit angažovaný film bohužel nedošly naplnění ani ve scénáři, ani v realizaci. Okamžik záblesku můžeme považovat za nevýraznou ukázku současné americké komerční tvorby, v níž chvílemi zaujmou herecké výkony Krise Kristoffersona, Treata Williamse a především Ripa Torna.

    66%

    Na přelomu 70. a 80. let vzniklo v americké kinematografii několik filmů, zabývajících se problémem Mexičanů, přicházejících ilegálně do Spojených států za prací, mj. Ilegální přistěhovalec (1977), Hraniční čára (1980). Ve filmu debutujícího režiséra W. Tannena Okamžik záblesku je však tato tematika zpracována jen na okraji, jako ilustrace každodenní práce šlenů texasské hraniční stráže. Hlavním motivem je tu spekulace s možným vysvětlením dodnes plně neobjasněné vraždy prezidenta Kennedyho. Jistě chvályhodné ambice tvůrců natočit angažovaný film bohužel nedošly naplnění ani ve scénáři, ani v realizaci. Okamžik záblesku můžeme považovat za nevýraznou ukázku současné americké komerční tvorby, v níž chvílemi zaujmou herecké výkony Krise Kristoffersona, Treata Williamse a především Ripa Torna.

    3
  • Otroci New Yorku
    Otroci New Yorku (1989)
    FilmRole: Performance Artist
    • iTunes
    56%
    4
  • 5