Axel Werner: Nejlepší filmy
a seriály

6.5

Axel Werner: Filmy a seriály

  • Babylon Berlín
    Babylon Berlín (2017)
    SeriálRole: Hausmeister 2 episodes, 2017
    • Max
    • O2 TV
    • Canal+

    Berlín na jaře roku 1929 – metropolí zmítají nepokoje. Od ekonomiky po kulturu, od politiky až po podsvětí – všechno je v zajetí hlubokých změn. Spekulace a inflace otřásají základy stále mladé Výmarské republiky. Narůstající chudoba a nezaměstnanost stojí v ostrém kontrastu s výstřelky a požitky velkoměstského nočního života a jeho překypující tvůrčí energií. Mladý policejní inspektor Gereon Rath z Kolína je převelen do Berlína, aby vyřešil kriminální případ – pornografii šířenou berlínskou mafií. To, co původně vypadalo jako prosté vydírání, se brzy promění ve skandál, který navždy změní Gereonovi i jeho nejbližším spolupracovníkům život. Společně se stenotypistkou Charlotte Ritterovou a partnerem Brunem Wolterem musí Rath čelit propletené síti korupce a obchodu s drogami i se zbraněmi. Záhy se tak ocitá v hlubokém existenciálním konfliktu, rozpolcen mezi loajalitou a touhou po odhalení pravdy. A nám nezbývá než se ptát – kdo je v tomhle příběhu přítel a kdo nepřítel? (HBO Europe)

    85%

    Berlín na jaře roku 1929 – metropolí zmítají nepokoje. Od ekonomiky po kulturu, od politiky až po podsvětí – všechno je v zajetí hlubokých změn. Spekulace a inflace otřásají základy stále mladé Výmarské republiky. Narůstající chudoba a nezaměstnanost stojí v ostrém kontrastu s výstřelky a požitky velkoměstského nočního života a jeho překypující tvůrčí energií. Mladý policejní inspektor Gereon Rath z Kolína je převelen do Berlína, aby vyřešil kriminální případ – pornografii šířenou berlínskou mafií. To, co původně vypadalo jako prosté vydírání, se brzy promění ve skandál, který navždy změní Gereonovi i jeho nejbližším spolupracovníkům život. Společně se stenotypistkou Charlotte Ritterovou a partnerem Brunem Wolterem musí Rath čelit propletené síti korupce a obchodu s drogami i se zbraněmi. Záhy se tak ocitá v hlubokém existenciálním konfliktu, rozpolcen mezi loajalitou a touhou po odhalení pravdy. A nám nezbývá než se ptát – kdo je v tomhle příběhu přítel a kdo nepřítel? (HBO Europe)

    1
  • Narušitel systému
    Narušitel systému (2019)
    FilmRole: Bauer Bockelmann
    • Edison

    Emotivní drama o devítileté dívce s problémovým chováním a tváří anděla natočila jako svůj debut německá režisérka Nora Fingscheidt. Strhující příběh dítěte, jehož matka nezvládá péči o něj a rady si nevědí ani sociální pracovníci, je dechberoucím svědectvím o neutišitelném vzteku i touze po lásce. V hlavní roli filmu ubíhajícím v tempu podobně intenzivním jako hrdinčiny emoce podává autentický výkon Helena Zengel. Film získal Stříbrného medvěda/ Cenu Alfreda Bauera pro film, který otevřel filmové tvorbě nové perspektivy. (Film Europe)

    Žánry:DramaDětský
    77%

    Emotivní drama o devítileté dívce s problémovým chováním a tváří anděla natočila jako svůj debut německá režisérka Nora Fingscheidt. Strhující příběh dítěte, jehož matka nezvládá péči o něj a rady si nevědí ani sociální pracovníci, je dechberoucím svědectvím o neutišitelném vzteku i touze po lásce. V hlavní roli filmu ubíhajícím v tempu podobně intenzivním jako hrdinčiny emoce podává autentický výkon Helena Zengel. Film získal Stříbrného medvěda/ Cenu Alfreda Bauera pro film, který otevřel filmové tvorbě nové perspektivy. (Film Europe)

    Žánry:DramaDětský
    2
  • Fabian - Příběh moralisty
    Fabian - Příběh moralisty (2021)
    FilmRole: Wilhelmy
    66%
    3
  • Rudý kakadu
    Rudý kakadu (2006)
    Film
    Dramatický príbeh ľúbostného trojuholníka sa odohráva na jar roku 1961, v čase, kedy do východného Nemecka dorazil rokenrol. V tom istom roku však bol postavený Berlínsky múr a rokenrol sa definitívne stal nebezpečným vývozným artiklom západného kapitalizmu. V tejto zložitej dobe dvadsaťročný Siggi prichádza z vidieka do Drážďan. Má výtvarný talent a tak sa mu podarí získať prácu maliara kulís v divadle. Uvažuje o dráhe výtvarníka, ale všetky jeho plány zmenia zásadné udalosti roku ´61. Spoznáva Luise, talentovanú mladú poetku, ktorej básne všetky oficiálne orgány odmietajú publikovať ako kontrarevolučné. Siggi sa do nej na prvý pohľad zamiluje, ale Luise je vydatá za roztomilého rebela a výtržníka Wolleho. Vďaka Luise a Wollemu spoznáva Siggi život z novej strany. Zapadne do komunity, ktorá trávi večery v rokenrolovom klube Červený kakadu. Mladí ľudia chcú len v pokoji a najmä slobodne žiť svoje životy a lásky. Doba však ich slobodným ideálom nepraje a tak žiaden z nich nie je ušetrený tvrdej zrážky s režimom. Všetky ich nádeje zahatá Berlínsky múr. Bezstarostný život sa definitívne zmení, keď pod neustálym dohľadom tajnej polície ich priateľstvo zakalia vzájomné podozrenia zo zrady. Keď je Wolle zatknutý, Siggi musí bojovať nielen o Luise, ale aj o svoju budúcnosť. Film Červený kakadu od producentov filmu Goodbye Lenin má ambíciu nadviazať na smutnosmiešnu reflexiu dejín komunistického režimu v Nemecku. Vyznačuje sa autentickým "retro-feelingom" rokenrolovej éry, nesnaží sa však vyvolať sentimentálnu nostalgiu za dobou minulou. Naopak, ukazuje, ako politické represie skrivili charaktery a zničili priateľstvá. Mladá hviezda nemeckého filmu Max Riemelt (Napola) získal za stvárnenie Siggiho Cenu pre najlepšieho mladého herca na Bavarian Film Award.
    66%
    Dramatický príbeh ľúbostného trojuholníka sa odohráva na jar roku 1961, v čase, kedy do východného Nemecka dorazil rokenrol. V tom istom roku však bol postavený Berlínsky múr a rokenrol sa definitívne stal nebezpečným vývozným artiklom západného kapitalizmu. V tejto zložitej dobe dvadsaťročný Siggi prichádza z vidieka do Drážďan. Má výtvarný talent a tak sa mu podarí získať prácu maliara kulís v divadle. Uvažuje o dráhe výtvarníka, ale všetky jeho plány zmenia zásadné udalosti roku ´61. Spoznáva Luise, talentovanú mladú poetku, ktorej básne všetky oficiálne orgány odmietajú publikovať ako kontrarevolučné. Siggi sa do nej na prvý pohľad zamiluje, ale Luise je vydatá za roztomilého rebela a výtržníka Wolleho. Vďaka Luise a Wollemu spoznáva Siggi život z novej strany. Zapadne do komunity, ktorá trávi večery v rokenrolovom klube Červený kakadu. Mladí ľudia chcú len v pokoji a najmä slobodne žiť svoje životy a lásky. Doba však ich slobodným ideálom nepraje a tak žiaden z nich nie je ušetrený tvrdej zrážky s režimom. Všetky ich nádeje zahatá Berlínsky múr. Bezstarostný život sa definitívne zmení, keď pod neustálym dohľadom tajnej polície ich priateľstvo zakalia vzájomné podozrenia zo zrady. Keď je Wolle zatknutý, Siggi musí bojovať nielen o Luise, ale aj o svoju budúcnosť. Film Červený kakadu od producentov filmu Goodbye Lenin má ambíciu nadviazať na smutnosmiešnu reflexiu dejín komunistického režimu v Nemecku. Vyznačuje sa autentickým "retro-feelingom" rokenrolovej éry, nesnaží sa však vyvolať sentimentálnu nostalgiu za dobou minulou. Naopak, ukazuje, ako politické represie skrivili charaktery a zničili priateľstvá. Mladá hviezda nemeckého filmu Max Riemelt (Napola) získal za stvárnenie Siggiho Cenu pre najlepšieho mladého herca na Bavarian Film Award.
    4
  • 5
  • Alaska.de
    Alaska.de (2000)
    Film
    Německý film popisuje život tří mladých hrdinů v syrovém prostředí předměstí Východního Berlína. Šestnáctiletá Sabine se sem přistěhuje ke svému otci, protože má neustálé problémy s matčiným přítelem. Cítí se tu však osamělá a izolovaná od všech vrstevníků. Brzy se seznamuje se stejně starým Eddiem a jeho starším přítelem Michou. Nezaměstnaný Micha má časté problémy s policií a párty v jeho domě se promění v děsivou noční můru pro všechny tři mladé lidi. Nejde tu však o obyčejnou kriminální zápletku, ale o autentické zobrazení rostoucí brutality mezi mládeží v ulicích velkoměsta.Nápad natočit snímek se zrodil, když režisérka natáčela videodokument o násilí na německých školách a setkala se i s členy pouličních gangů. Všichni mladí herci ve filmu jsou amatéři. Režisérka prožila s 13 aktéry několik pracovních víkendů a intenzivní týden, kdy děti formou tvůrčích cvičení připravovala na natáčení. Proto i scénář zaznamenal mnoho změn na základě osobních zkušeností a prožitků mladých lidí.
    Žánry:Drama
    65%
    Německý film popisuje život tří mladých hrdinů v syrovém prostředí předměstí Východního Berlína. Šestnáctiletá Sabine se sem přistěhuje ke svému otci, protože má neustálé problémy s matčiným přítelem. Cítí se tu však osamělá a izolovaná od všech vrstevníků. Brzy se seznamuje se stejně starým Eddiem a jeho starším přítelem Michou. Nezaměstnaný Micha má časté problémy s policií a párty v jeho domě se promění v děsivou noční můru pro všechny tři mladé lidi. Nejde tu však o obyčejnou kriminální zápletku, ale o autentické zobrazení rostoucí brutality mezi mládeží v ulicích velkoměsta.Nápad natočit snímek se zrodil, když režisérka natáčela videodokument o násilí na německých školách a setkala se i s členy pouličních gangů. Všichni mladí herci ve filmu jsou amatéři. Režisérka prožila s 13 aktéry několik pracovních víkendů a intenzivní týden, kdy děti formou tvůrčích cvičení připravovala na natáčení. Proto i scénář zaznamenal mnoho změn na základě osobních zkušeností a prožitků mladých lidí.
    Žánry:Drama
    6
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Whisky s vodkou
    Whisky s vodkou (2009)
    Film
    Slavný herec Otto ztělesňuje typ problémového, ale i milovaného seladona. I když je zrovna opilý, pořád toho o natáčení ví víc než nezkušený režisér jeho nejnovějšího filmu. Co má ale dělat, když se ke štábu připojí místní herec, který se stane náhradníkem nespolehlivé hvězdy? Komediální situace zde vyplývají nejen ze znalosti prostředí, ale i z inklinace k autentickému zachycení vztahů. Ty vnášejí do blyštivého prostředí filmařů nádech tvrdé reality. Otto představuje nejvýraznější postavu, jejíž nejednoznačnost poutá pozornost a která není trucovitá jen pro nic za nic. A byť jeho problematické chování budí zprvu odpor, s postupem filmu není obtížné najít k hrdinovi cestu. Retronádech „filmu ve filmu“ nepřebíjí důraz na autentické vyznění situací, ale zároveň dodává svěžest dílu, jehož melodramatická rovina je o poznání promyšlenější, než by se z jejího otevřeně konfrontačního povrchu mohlo zdát. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:DramaKomedie
    60%
    Slavný herec Otto ztělesňuje typ problémového, ale i milovaného seladona. I když je zrovna opilý, pořád toho o natáčení ví víc než nezkušený režisér jeho nejnovějšího filmu. Co má ale dělat, když se ke štábu připojí místní herec, který se stane náhradníkem nespolehlivé hvězdy? Komediální situace zde vyplývají nejen ze znalosti prostředí, ale i z inklinace k autentickému zachycení vztahů. Ty vnášejí do blyštivého prostředí filmařů nádech tvrdé reality. Otto představuje nejvýraznější postavu, jejíž nejednoznačnost poutá pozornost a která není trucovitá jen pro nic za nic. A byť jeho problematické chování budí zprvu odpor, s postupem filmu není obtížné najít k hrdinovi cestu. Retronádech „filmu ve filmu“ nepřebíjí důraz na autentické vyznění situací, ale zároveň dodává svěžest dílu, jehož melodramatická rovina je o poznání promyšlenější, než by se z jejího otevřeně konfrontačního povrchu mohlo zdát. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:DramaKomedie
    12
  • 13
  • Vloupání
    Vloupání (1989)
    Film

    V této komedii scénáristy Johna Saylese a režiséra Billa Forsytha si Burt Reynolds zahrál Ernieho, stárnoucího profesionálního lupiče a kasaře, který ví o svém "řemeslu" víc než většina "kolegů z branže". Jedné noci Ernie nenápadně vklouzne do vytipovaného domu, jen aby zjistil, že už jej někdo předešel. Oním konkurentem je Mike, mladík, kterému je jen něco málo přes dvacet a který rád leze lidem do domů, aby jim vzal ledničku útokem a díval se u nich na televizi. Ernieho nejprve Mikeova lehkomyslnost trochu zaskočí, ale zároveň na něj udělá dojem jeho zjevný talent; je přesvědčený, že mladík má vlohy k tomu, aby se z něj stal prvotřídní lupič, a tak mu nabídne, jestli by se Mike nechtěl stát jeho chráněncem a žákem. Mladík souhlasí a brzy už pracují spolu. Zkušený Ernie se mu snaží vysvětlovat, jak důležité je, aby všechno vždycky proběhlo co nejbezpečněji, zatímco impulsivní Casey sáhne po každé možnosti, která nabízí rychlý výdělek, a dokáže ho stejně tak rychle utratit. Snímek Vloupání byl pro Burta Reynoldse zlomovým počinem v tom smyslu, že přiznal svůj věk a místo akčního hrdiny si zahrál charakterovou roli; výsledek tohoto "přerodu" byl pak kritikou náležitě oceněn.

    56%

    V této komedii scénáristy Johna Saylese a režiséra Billa Forsytha si Burt Reynolds zahrál Ernieho, stárnoucího profesionálního lupiče a kasaře, který ví o svém "řemeslu" víc než většina "kolegů z branže". Jedné noci Ernie nenápadně vklouzne do vytipovaného domu, jen aby zjistil, že už jej někdo předešel. Oním konkurentem je Mike, mladík, kterému je jen něco málo přes dvacet a který rád leze lidem do domů, aby jim vzal ledničku útokem a díval se u nich na televizi. Ernieho nejprve Mikeova lehkomyslnost trochu zaskočí, ale zároveň na něj udělá dojem jeho zjevný talent; je přesvědčený, že mladík má vlohy k tomu, aby se z něj stal prvotřídní lupič, a tak mu nabídne, jestli by se Mike nechtěl stát jeho chráněncem a žákem. Mladík souhlasí a brzy už pracují spolu. Zkušený Ernie se mu snaží vysvětlovat, jak důležité je, aby všechno vždycky proběhlo co nejbezpečněji, zatímco impulsivní Casey sáhne po každé možnosti, která nabízí rychlý výdělek, a dokáže ho stejně tak rychle utratit. Snímek Vloupání byl pro Burta Reynoldse zlomovým počinem v tom smyslu, že přiznal svůj věk a místo akčního hrdiny si zahrál charakterovou roli; výsledek tohoto "přerodu" byl pak kritikou náležitě oceněn.

    14
  • Helgoland 513
    Helgoland 513 (2024)
    Seriál
    • SkyShowtime
    Rok 2034. Po celosvětové pandemii se posledním útočištěm lidstva stává ostrov Helgoland v Severním moři. Vznikla zde totalitní společnost, která na ostrově toleruje jen 513 lidí a svým občanům vnucuje nemilosrdný systém sociálních kreditů. Zatímco se lékař Marek zoufale snaží zachránit život svého syna a najít vakcínu, která by virus porazila, na ostrově hrozí propuknutí mezigeneračního konfliktu. Nebezpečná síla na pevnině navíc vycítí slabinu a chystá se napadnout a ovládnout Helgoland.
    55%
    Rok 2034. Po celosvětové pandemii se posledním útočištěm lidstva stává ostrov Helgoland v Severním moři. Vznikla zde totalitní společnost, která na ostrově toleruje jen 513 lidí a svým občanům vnucuje nemilosrdný systém sociálních kreditů. Zatímco se lékař Marek zoufale snaží zachránit život svého syna a najít vakcínu, která by virus porazila, na ostrově hrozí propuknutí mezigeneračního konfliktu. Nebezpečná síla na pevnině navíc vycítí slabinu a chystá se napadnout a ovládnout Helgoland.
    15
  • 16
  • 17
  • Můj Vůdce: Skutečně skutečná skutečnost o Adolfu Hitlerovi
    Můj Vůdce: Skutečně skutečná skutečnost o Adolfu Hitlerovi (2007)
    FilmRole: Erich Kempka

    Do konce roku 1944 zbývá pět dnů a Adolf Hitler (Helge Schneider) propadá depresím. Prvního ledna má před zraky tisíců Berlíňanů a filmovými kamerami pronést novoroční řeč – bojovnou, údernou a ráznou. Jenže má deprese a na nějaké řečnění nemá ani pomyšlení. Třetí říše se hroutí a Adolf také. Jeho nejbližší spolupracovník a ministr propagandy Joseph Goebbles však potřebuje svého vůdce v dobré kondici, a proto přichází s nápadem, že s přípravou novoročního projevu může Hitlerovi pomoct jeho bývalý dvorní herec Adolf Grünbaum (Ulrich Mühe). Jenže Grünbaum je nejen židovského původu, ale ještě k tomu „žije“ i s celou svojí rodinou v koncentračním táboře. Goebbels neváhá a nechává celou rodinu přivézt rovnou do vůdcova sídla a Grünbauma posílá rovnou do kanceláře svého šéfa. Čas běží a vůdce musí být do novoročního projevu zpátky ve formě.

    Adolf Hitler se jako komické postava ve filmu objevil už několikrát, ale ještě nikdy v celovečerním německém snímku. Hned po svém uvedení v německých kinech vyvolal film mimořádnou vlnu mediálního zájmu. Ozvaly se židovské i pravicové organizace, církve, oběti holocaustu… a ti všichni měli pocit, že film jejich životy jaksi poškozuje. Ne tak režisér a autor scénáře Dani Levy. Tento Švýcar židovského původu, který se tématem holocaustu zabýval i ve svých předchozích snímcích, totiž Adolfa Hitlera ukazuje jako bezbranného imbecila, s jehož mentálním rozpoložením může pohnout jen distingovaný židovský profesor.

    Výrazné herecké výkony nedávno zesnulého Ulricha Müheho (Životy těch druhých) a Helge Schneidera (přední německý komik, improvizátor a satirik) z filmu činí šokující komedii, doprovázenou mrazivým pocitem nepatřičnosti. Současný film se s druhou světovou válkou vypořádává jako s akčním dramatem, thrillerem nebo srdceryvným melodramatem. Ale Levy se s ní vypořádává po svém – v duchu nejlepších tradic německé satiry, která si z Hitlera a nacismu utahovala před i po jeho nástupu k moci, dokud to tedy ještě šlo. Možná i díky této návaznosti patří v Německu Můj vůdce i přes svou kontroverznost k divácky nejúspěšnějším filmům letošního roku. (oficiální text distributora)

    Režie:Dani Levy
    49%

    Do konce roku 1944 zbývá pět dnů a Adolf Hitler (Helge Schneider) propadá depresím. Prvního ledna má před zraky tisíců Berlíňanů a filmovými kamerami pronést novoroční řeč – bojovnou, údernou a ráznou. Jenže má deprese a na nějaké řečnění nemá ani pomyšlení. Třetí říše se hroutí a Adolf také. Jeho nejbližší spolupracovník a ministr propagandy Joseph Goebbles však potřebuje svého vůdce v dobré kondici, a proto přichází s nápadem, že s přípravou novoročního projevu může Hitlerovi pomoct jeho bývalý dvorní herec Adolf Grünbaum (Ulrich Mühe). Jenže Grünbaum je nejen židovského původu, ale ještě k tomu „žije“ i s celou svojí rodinou v koncentračním táboře. Goebbels neváhá a nechává celou rodinu přivézt rovnou do vůdcova sídla a Grünbauma posílá rovnou do kanceláře svého šéfa. Čas běží a vůdce musí být do novoročního projevu zpátky ve formě.

    Adolf Hitler se jako komické postava ve filmu objevil už několikrát, ale ještě nikdy v celovečerním německém snímku. Hned po svém uvedení v německých kinech vyvolal film mimořádnou vlnu mediálního zájmu. Ozvaly se židovské i pravicové organizace, církve, oběti holocaustu… a ti všichni měli pocit, že film jejich životy jaksi poškozuje. Ne tak režisér a autor scénáře Dani Levy. Tento Švýcar židovského původu, který se tématem holocaustu zabýval i ve svých předchozích snímcích, totiž Adolfa Hitlera ukazuje jako bezbranného imbecila, s jehož mentálním rozpoložením může pohnout jen distingovaný židovský profesor.

    Výrazné herecké výkony nedávno zesnulého Ulricha Müheho (Životy těch druhých) a Helge Schneidera (přední německý komik, improvizátor a satirik) z filmu činí šokující komedii, doprovázenou mrazivým pocitem nepatřičnosti. Současný film se s druhou světovou válkou vypořádává jako s akčním dramatem, thrillerem nebo srdceryvným melodramatem. Ale Levy se s ní vypořádává po svém – v duchu nejlepších tradic německé satiry, která si z Hitlera a nacismu utahovala před i po jeho nástupu k moci, dokud to tedy ještě šlo. Možná i díky této návaznosti patří v Německu Můj vůdce i přes svou kontroverznost k divácky nejúspěšnějším filmům letošního roku. (oficiální text distributora)

    Režie:Dani Levy
    18