?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Marica Vidusic: Filmy a seriály

  • Bez signálu
    Bez signálu (2021)
    Seriál

    Oleg a Nikola jsou nepravděpodobná dvojice. Oleg má energie až moc, Nikola zase působí jako náměsíčný. Ještě méně pravděpodobný je cíl jejich cesty. Do zapomenutého balkánského městečka přijíždějí se zájmem o místní dvacet let nečinnou továrnu na turbíny s plánem znovu ji nastartovat za pomoci peněz tajemného zahraničního investora. Během šesti epizod, kdy se s každou z hlavních postav blíže seznamujeme díky tomu, že jsou vyprávěny pokaždé jinou perspektivou, sledujeme jejich pokus postavit úspěšný byznys a znovu oživit městečko, kde už se všichni dávno vzdali nadějí. Adaptace románu známého chorvatského autora Roberta Perišiće vyhrála jednu z hlavních cen na festivalu Series Mania ve Francii a nedávno kralovala také televizní soutěži Sarajevského filmového festivalu. Zaslouženě. Kromě skvěle odvedených výkonů všech zúčastněných tvůrců se minisérii povedlo zachytit melancholii evropských postkomunistických zemí pár dekád po pádu Železné opony a odvyprávět příběh, který je o minulosti i budoucnosti. (Serial Killer)

    Žánry:Drama
    81%

    Oleg a Nikola jsou nepravděpodobná dvojice. Oleg má energie až moc, Nikola zase působí jako náměsíčný. Ještě méně pravděpodobný je cíl jejich cesty. Do zapomenutého balkánského městečka přijíždějí se zájmem o místní dvacet let nečinnou továrnu na turbíny s plánem znovu ji nastartovat za pomoci peněz tajemného zahraničního investora. Během šesti epizod, kdy se s každou z hlavních postav blíže seznamujeme díky tomu, že jsou vyprávěny pokaždé jinou perspektivou, sledujeme jejich pokus postavit úspěšný byznys a znovu oživit městečko, kde už se všichni dávno vzdali nadějí. Adaptace románu známého chorvatského autora Roberta Perišiće vyhrála jednu z hlavních cen na festivalu Series Mania ve Francii a nedávno kralovala také televizní soutěži Sarajevského filmového festivalu. Zaslouženě. Kromě skvěle odvedených výkonů všech zúčastněných tvůrců se minisérii povedlo zachytit melancholii evropských postkomunistických zemí pár dekád po pádu Železné opony a odvyprávět příběh, který je o minulosti i budoucnosti. (Serial Killer)

    Žánry:Drama
    1
  • 2
  • Krhotine
    Krhotine (1991)
    Film
    Film Střepy měl premiéru v roce 1991, tedy na počátku války v Chorvatsku. Svým tématem i určitým patosem přesně odpovídá době svého vzniku. Jako většina tehdejších filmů se vyrovnává s komunistickou minulostí, v tomto případě pak s ustašovským stigmatem, které Chorvaté často plošně nesli od druhé světové války. Film vypráví příběh muže, který se snaží dohledat osud svého otce a děda, zmizelých během války a po válce; ve struktuře vyprávění se tak neustále prolínají tři časové roviny. Krhotine tematizují chorvatskou "křížovou cestu" masakr ustašovců i civilistů partyzány v roce 1945. Především ale vyslovují naději, že by žádné ideologické označení, potažmo minulost neměly bránit životu dalších lidí. "Ogresta se stal mluvčím historického zlomu: ruší se jedna ideologie a buduje se nová, z tehdejší perspektivy ještě nevinná," říká Diana Nenadić.
    Žánry:Drama
    64%
    Film Střepy měl premiéru v roce 1991, tedy na počátku války v Chorvatsku. Svým tématem i určitým patosem přesně odpovídá době svého vzniku. Jako většina tehdejších filmů se vyrovnává s komunistickou minulostí, v tomto případě pak s ustašovským stigmatem, které Chorvaté často plošně nesli od druhé světové války. Film vypráví příběh muže, který se snaží dohledat osud svého otce a děda, zmizelých během války a po válce; ve struktuře vyprávění se tak neustále prolínají tři časové roviny. Krhotine tematizují chorvatskou "křížovou cestu" masakr ustašovců i civilistů partyzány v roce 1945. Především ale vyslovují naději, že by žádné ideologické označení, potažmo minulost neměly bránit životu dalších lidí. "Ogresta se stal mluvčím historického zlomu: ruší se jedna ideologie a buduje se nová, z tehdejší perspektivy ještě nevinná," říká Diana Nenadić.
    Žánry:Drama
    3
  • Iza stakla
    Iza stakla (2008)
    Film
    Během pěti dnů se v životě úspěšného pětatřicetiletého architekta Nikoly Jerena nakumulují léta střádané problémy. Život ve lži a v citovém rozpolcení Nikolu vyčerpal, nedokáže si vážit sám sebe a zjistit, co vlastně chce. Dlouholetou milenku Anu, jež je zároveň jeho kolegyní, už unavují dlouhé roky skrývání jejich vztahu a požaduje rozvod. Také manželka Maja, matka Nikolovy osmileté dcerky, naléhá, aby se muž konečně rozhodl. Nikola se stává vězněm situace bez řešení: cokoli udělá, jen ještě víc zraňuje všechny, které měl kdy rád. Může vše rozhodnout prvek, s nímž jsme si odvykli v životě počítat – osudová tragická náhoda? Režisér Zrinko Ogresta postavy svého komorního psychologického dramatu nesoudí, ale nabízí nám citlivý a přitom přísný pohled na jejich slabosti. Zároveň ovšem klade naléhavou otázku, nakolik jsme zodpovědnými pány svého vlastního osudu a tím i architekty světa, který obýváme. [43. MFFKV 2008]
    Žánry:Drama
    62%
    Během pěti dnů se v životě úspěšného pětatřicetiletého architekta Nikoly Jerena nakumulují léta střádané problémy. Život ve lži a v citovém rozpolcení Nikolu vyčerpal, nedokáže si vážit sám sebe a zjistit, co vlastně chce. Dlouholetou milenku Anu, jež je zároveň jeho kolegyní, už unavují dlouhé roky skrývání jejich vztahu a požaduje rozvod. Také manželka Maja, matka Nikolovy osmileté dcerky, naléhá, aby se muž konečně rozhodl. Nikola se stává vězněm situace bez řešení: cokoli udělá, jen ještě víc zraňuje všechny, které měl kdy rád. Může vše rozhodnout prvek, s nímž jsme si odvykli v životě počítat – osudová tragická náhoda? Režisér Zrinko Ogresta postavy svého komorního psychologického dramatu nesoudí, ale nabízí nám citlivý a přitom přísný pohled na jejich slabosti. Zároveň ovšem klade naléhavou otázku, nakolik jsme zodpovědnými pány svého vlastního osudu a tím i architekty světa, který obýváme. [43. MFFKV 2008]
    Žánry:Drama
    4
  • 5