6.1

Gayle Vance: Filmy a seriály

  • Barton Fink
    Barton Fink (1991)
    FilmRole: Geisler's Secretary
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scénárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložený množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický "film noir" a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    74%
    Píše se rok 1941 a mladý neurotický scénárista prožívá v nehostinném hotýlku mučivý existenciální zápas při psaní scénáře na objednávku hysterického šéfa hollywoodského studia, nucený přitom odložit vlastní autorská kritéria. Jeho jediným přítelem v osamocení a prázdnotě je tlustý pojišťovací agent z vedlejšího pokoje, ironicky krásná, permanentně indisponovaná postava. Atmosféra je plná tajemství, stínů a Finkových obsesí. Film je proložený množstvím zvukových a obrazových znaků (makrodetaily, zvláštní záběry). Interiéry i exteriéry jsou důsledně stylizované (světlé barvy prostředí spjatého s vedením studia, resp. pochmurné červenohnědé odstíny a pološero Finkova působiště). Sugestivnost pohybů kamery (bratři Coenové se ve všech svých filmech famózními jízdami kamery těší z kinematografických možností), herectví a zvuku (zvuková rovina je povýšena do neobvyklé významové polohy) dramatizuje banality a vytváří falešné napětí s absurdními zvraty. Film je jakousi kombinací Kafky, Hitchcocka a Harolda Lloyda. Bratři Coenové ve svých znamenitých dílech představují vtipný surrealismus dneška, baví se hrou citátů, rafinovaností a klišé. Jejich absurdní noční můry plné krutosti a černého humoru prozrazují zájem o klasický "film noir" a drsnou školu a vytvářejí stylově vycizelovaný, skeptický obraz lidské existence. Lehké komediální nadsázce jejich filmů odpovídá částečně exaltovaný herecký projev i občasná, s kýčem hraničící symbolika. Patří k čelným představitelům podnětného proudu amerického nezávislého filmu. Film byl roku 1992 nominován na Oscara v kategoriích výprava, kostýmy, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Lerner).
    1
  • Přirozený talent
    Přirozený talent (1984)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    Mladý Roy Hobbs, jenž má nevšední baseballový talent, si ze dřeva stromu poraženého bleskem vyřeže vlastní pálku, kterou nazve Fenomén (Wonderboy), a vydává se z rodinné farmy do Chicaga, aby své vlohy zúročil. Setkání s pomatenou fanynkou, která ho těžce zraní, však jeho kariéru o šestnáct let opozdí. Na prahu středního věku přichází do newyorského klubu Knights (Rytíři), ale o své místo v týmu musí bojovat. Jeho Fenomén se prosadí, ale cena je příliš vysoká.
    74%
    Mladý Roy Hobbs, jenž má nevšední baseballový talent, si ze dřeva stromu poraženého bleskem vyřeže vlastní pálku, kterou nazve Fenomén (Wonderboy), a vydává se z rodinné farmy do Chicaga, aby své vlohy zúročil. Setkání s pomatenou fanynkou, která ho těžce zraní, však jeho kariéru o šestnáct let opozdí. Na prahu středního věku přichází do newyorského klubu Knights (Rytíři), ale o své místo v týmu musí bojovat. Jeho Fenomén se prosadí, ale cena je příliš vysoká.
    2
  • Mystery Men
    Mystery Men (1999)
    FilmRole: Sally
    • iTunes
    Budoucnost vypadá opravdu hrozivě. Díky stále stoupajícímu počtu superhrdinů už na světě nezbyli žádní padouši a lotři, které by bylo možné krotit a usměrňovat. Nejvíce to trápí miliardáře Lance alias Kapitána Úžasného, který tak nemá do čeho píchnout a k smrti se nudí. Aby jeho město Champion City zažilo alespoň trochu vzrušení, zaslouží se o propuštění obávaného gangstera Casanovy Frankensteina. To byla ale chyba. Casanova Frankenstein se má k světu a Lance unese. Druhořadí superhrdinové se tak dostávají nečekaně ke slovu. Na scénu nastupují Mistr Rýč, Modrý Radža a Vztekloun. Jejich cíl je jasný - osvobodit Kapitána Úžasného ze spárů nebezpečného šílence a zachránit celý svět...
    54%
    Budoucnost vypadá opravdu hrozivě. Díky stále stoupajícímu počtu superhrdinů už na světě nezbyli žádní padouši a lotři, které by bylo možné krotit a usměrňovat. Nejvíce to trápí miliardáře Lance alias Kapitána Úžasného, který tak nemá do čeho píchnout a k smrti se nudí. Aby jeho město Champion City zažilo alespoň trochu vzrušení, zaslouží se o propuštění obávaného gangstera Casanovy Frankensteina. To byla ale chyba. Casanova Frankenstein se má k světu a Lance unese. Druhořadí superhrdinové se tak dostávají nečekaně ke slovu. Na scénu nastupují Mistr Rýč, Modrý Radža a Vztekloun. Jejich cíl je jasný - osvobodit Kapitána Úžasného ze spárů nebezpečného šílence a zachránit celý svět...
    3
  • Nomads
    Nomads (1986)
    FilmRole: Nurse

    Francouzský antropolog Pommier před svou záhadnou smrtí v nemocnici „vdechne“ vlastní duši lékařce Henleyové. Žena pak v halucinacích prožívá jeho vzpomínky a vydává se na místa, která Pommier navštěvoval. Zjistí, že muž objevil v ulicích Los Angeles tajemné mladé lidi, kteří nepotřebují spát ani pracovat a kteří se zabývají výhradně zločinností. Jde o zlé duchy z nomádských pověstí, o jejichž existenci se antropolog dozvěděl při svých výzkumech. Bytosti zvané Inuádi se zhmotňují do lidské podoby v ulicích moderního velkoměsta a likvidují každého, kdo odhalí jejich pravou identitu

    51%

    Francouzský antropolog Pommier před svou záhadnou smrtí v nemocnici „vdechne“ vlastní duši lékařce Henleyové. Žena pak v halucinacích prožívá jeho vzpomínky a vydává se na místa, která Pommier navštěvoval. Zjistí, že muž objevil v ulicích Los Angeles tajemné mladé lidi, kteří nepotřebují spát ani pracovat a kteří se zabývají výhradně zločinností. Jde o zlé duchy z nomádských pověstí, o jejichž existenci se antropolog dozvěděl při svých výzkumech. Bytosti zvané Inuádi se zhmotňují do lidské podoby v ulicích moderního velkoměsta a likvidují každého, kdo odhalí jejich pravou identitu

    4