?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

L'ubomír Vajdička: Filmy a seriály

  • Na krásnom modrom Dunaji
    Na krásnom modrom Dunaji (1994)
    FilmRole: tajuplný muž
    V divokém příběhu tří bohémských kamarádů, kteří se dají najmout ruským mafiánem na krádež slavného obrazu Andyho Warhola, neplatí běžné vyprávěcí postupy ani logika. Putování bizarních hrdinů za slíbenými penězi je provázeno četnými epizodami, v nichž kromě podivného humoru a nastražených situací hraje důležitou roli Bratislava a špinavý Dunaj. Kriminální historka (včetně obvyklých slaboduchých policajtů, uhlazených zločinců a tajemných sledovačů) byla patrně jen záminkou pro chtěný humorně-poetický obraz ze současnosti. Záměr se však rozbil v nedostatku řádu a ukázněnosti, v nekritickém sebezahledění. Namísto slibného díla vznikla jen zvláštní mozaika, jíž nepomůže ani použitá hudba jarmuschovského Johna Lurieho nebo účast pražské skupiny Garage (s Tonym Ducháčkem) ani kamera Martina Štrby.
    Žánry:Komedie
    73%
    V divokém příběhu tří bohémských kamarádů, kteří se dají najmout ruským mafiánem na krádež slavného obrazu Andyho Warhola, neplatí běžné vyprávěcí postupy ani logika. Putování bizarních hrdinů za slíbenými penězi je provázeno četnými epizodami, v nichž kromě podivného humoru a nastražených situací hraje důležitou roli Bratislava a špinavý Dunaj. Kriminální historka (včetně obvyklých slaboduchých policajtů, uhlazených zločinců a tajemných sledovačů) byla patrně jen záminkou pro chtěný humorně-poetický obraz ze současnosti. Záměr se však rozbil v nedostatku řádu a ukázněnosti, v nekritickém sebezahledění. Namísto slibného díla vznikla jen zvláštní mozaika, jíž nepomůže ani použitá hudba jarmuschovského Johna Lurieho nebo účast pražské skupiny Garage (s Tonym Ducháčkem) ani kamera Martina Štrby.
    Žánry:Komedie
    1
  • Panna zázračnica
    Panna zázračnica (1966)
    FilmRole: člen družiny

    Snímek Štefana Uhera je pro mě osobně sice méně strhující, než rodinné drama Tři sestry, nicméně svým ústředním tématem a hledáním podstaty umění ve společnosti, ve mně i tak zanechal silný zážitek. I tady se režisér velmi nevybíravě vyjadřuje k socialistickému režimu, což ho se zmíněným dramatem pojí. Sledujeme formující se osobnosti mladých umělců, kteří však musí absolvovat povinný vojenský výcvik. Předmětem jejich tužeb a zdrojem nevyčerpatelné inspirace se stane mladé děvče Annabell, které žije s řemeslníkem, jenž slouží k imaginací okouzleným mladíkům jako kontrast. Idealizace její osoby, vtisknutí úlohy múzy a především její objektivizace vede k tomu, že mládenci nevidí dívčiny pocity a reálný život, který se řítí vstříc tragické události. Snímek nechává otevřený prostor mnohovrstevnatým interpretacím a opatřuje vizuální stránku surrealismem oplývající mizanscénou, stejně tak i precizně inscenovaným pohybem kamery a rámováním, které se diametrálně liší od nesvázaného observačního snímání ruční kamerou, kterou razili jiní novovlnní autoři.

    65%

    Snímek Štefana Uhera je pro mě osobně sice méně strhující, než rodinné drama Tři sestry, nicméně svým ústředním tématem a hledáním podstaty umění ve společnosti, ve mně i tak zanechal silný zážitek. I tady se režisér velmi nevybíravě vyjadřuje k socialistickému režimu, což ho se zmíněným dramatem pojí. Sledujeme formující se osobnosti mladých umělců, kteří však musí absolvovat povinný vojenský výcvik. Předmětem jejich tužeb a zdrojem nevyčerpatelné inspirace se stane mladé děvče Annabell, které žije s řemeslníkem, jenž slouží k imaginací okouzleným mladíkům jako kontrast. Idealizace její osoby, vtisknutí úlohy múzy a především její objektivizace vede k tomu, že mládenci nevidí dívčiny pocity a reálný život, který se řítí vstříc tragické události. Snímek nechává otevřený prostor mnohovrstevnatým interpretacím a opatřuje vizuální stránku surrealismem oplývající mizanscénou, stejně tak i precizně inscenovaným pohybem kamery a rámováním, které se diametrálně liší od nesvázaného observačního snímání ruční kamerou, kterou razili jiní novovlnní autoři.

    2