6.9

Deborah Taylor: Filmy a seriály

  • Star Trek: Nová generace
    Star Trek: Nová generace (1987)
    Seriál
    • SkyShowtime
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    76%
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    1
  • Policie New York
    Policie New York (1993)
    Seriál
    69%
    2
  • Moře lásky
    Moře lásky (1989)
    FilmRole: Tense Woman
    • iTunes
    Hlavními hrdiny napínavého thrilleru, který je současně milostným příběhem i dramatem, jsou newyorští detektivové Frank Keller a Teri Sherman, kteří jsou pověřeni vyšetřováním několika vražd. Všichni zavraždění byli muži, všichni byli zastřeleni, všechny zastihla smrt v posteli za zvuků písně Moře lásky a všichni si podali veršovaný inzerát v seznamovací rubrice časopisu pro svobodné. Aby našli vražedkyni, vydávají se Frank s Terim za osamělé muže a podají si podobný inzerát v naději, že je přivede na stopu. Ozve se jim několik žen a mezi nimi také blonďatá prodavačka obuvi Helen, vášnivá milenka a obětavá svobodná matka malé holčičky. A Frank Keller, zkušený detektiv s dvacetiletou praxí, který ani ve chvílích volna nepřestává být ve střehu, se do ní zamiluje. Za sebou má jedno zkrachovalé manželství a nevěří, že by Helen mohla být chladnokrevnou vražedkyní. Jenže Helen má doma sbírku starých desek, mezi které patří také Sea of Love (Moře lásky), kterou Keller našel u jedné z obětí a navíc má na ledničce označená jména mužů, kteří se stali obětí neznámého vraha, či spíše vražedkyně. A tak je Frank Keller nucen svádět krutý vnitřní boj, kde na jedné straně stojí láska a na druhé varování sebezáchovného instinktu.
    68%
    Hlavními hrdiny napínavého thrilleru, který je současně milostným příběhem i dramatem, jsou newyorští detektivové Frank Keller a Teri Sherman, kteří jsou pověřeni vyšetřováním několika vražd. Všichni zavraždění byli muži, všichni byli zastřeleni, všechny zastihla smrt v posteli za zvuků písně Moře lásky a všichni si podali veršovaný inzerát v seznamovací rubrice časopisu pro svobodné. Aby našli vražedkyni, vydávají se Frank s Terim za osamělé muže a podají si podobný inzerát v naději, že je přivede na stopu. Ozve se jim několik žen a mezi nimi také blonďatá prodavačka obuvi Helen, vášnivá milenka a obětavá svobodná matka malé holčičky. A Frank Keller, zkušený detektiv s dvacetiletou praxí, který ani ve chvílích volna nepřestává být ve střehu, se do ní zamiluje. Za sebou má jedno zkrachovalé manželství a nevěří, že by Helen mohla být chladnokrevnou vražedkyní. Jenže Helen má doma sbírku starých desek, mezi které patří také Sea of Love (Moře lásky), kterou Keller našel u jedné z obětí a navíc má na ledničce označená jména mužů, kteří se stali obětí neznámého vraha, či spíše vražedkyně. A tak je Frank Keller nucen svádět krutý vnitřní boj, kde na jedné straně stojí láska a na druhé varování sebezáchovného instinktu.
    3
  • 4
  • The Brother from Another Planet
    The Brother from Another Planet (1984)
    FilmRole: Vance's Receptionist

    Přežil pád své vesmírné lodi, která přiletěla bůhví odkud. Chodí po světě, v němž je pro něj všechno nové, neznámé, dívá se na celé to lidské hemžení kolem sebe velkýma, udivenýma očima. Neumí mluvit, ale rozumí, umí číst myšlenky, umí pozorně naslouchat, umí možná i mnoho jiných věcí: dotykem dlaně léčit bolavé rány, opravovat nefungující přístroje... A lidé, s nimiž se potkává - alespoň někteří - jako by v sobě najednou nalézali kousek toho lepšího, co v nich je. Kousek lidskosti, která je bůhví proč nutí tomu divnému chlápkovi pomoct...

    Nízkorozpočtový snímek (veškeré náklady činily pouhých 400 tisíc dolarů) Bratr z jiné planety je typickým autorským filmem: kromě scénáře a režie jej John Sayles i sestříhal, (dokonce si v něm i zahrál menší roli - jednoho "muže v černém"). Inspirací k němu, podle Saylesových slov, byly jednak jeho vlastní divoké sny, jednak román Ralpha Ellisona Neviditelný muž. To, že jeho ústřední hrdina neumí mluvit a vnímá svět kolem sebe de facto jako udivené dítě, umožnilo režisérovi použít některé postupy a metody, které byly nemyslitelné od příchodu zvukového filmu. (Některé scény také v divákovi vysloveně evokují klasické němé snímky s Busterem Keatonem.) A pohled bytosti z jiného světa na ten náš mu umožnil vytvoření jemné společenské satiry, umožnil mu ukázat, jak se dají - lidskostí a vzájemným pochopením - překonávat komunikační bariéry.
    V r. 1985 získal snímek na Mezinárodním filmovém festivalu fantastických filmů ve španělské Katalánii dvě hlavní ceny: Joe Morton za nejlepší herecký výkon, John Sayles za nejlepší scénář.

    65%

    Přežil pád své vesmírné lodi, která přiletěla bůhví odkud. Chodí po světě, v němž je pro něj všechno nové, neznámé, dívá se na celé to lidské hemžení kolem sebe velkýma, udivenýma očima. Neumí mluvit, ale rozumí, umí číst myšlenky, umí pozorně naslouchat, umí možná i mnoho jiných věcí: dotykem dlaně léčit bolavé rány, opravovat nefungující přístroje... A lidé, s nimiž se potkává - alespoň někteří - jako by v sobě najednou nalézali kousek toho lepšího, co v nich je. Kousek lidskosti, která je bůhví proč nutí tomu divnému chlápkovi pomoct...

    Nízkorozpočtový snímek (veškeré náklady činily pouhých 400 tisíc dolarů) Bratr z jiné planety je typickým autorským filmem: kromě scénáře a režie jej John Sayles i sestříhal, (dokonce si v něm i zahrál menší roli - jednoho "muže v černém"). Inspirací k němu, podle Saylesových slov, byly jednak jeho vlastní divoké sny, jednak román Ralpha Ellisona Neviditelný muž. To, že jeho ústřední hrdina neumí mluvit a vnímá svět kolem sebe de facto jako udivené dítě, umožnilo režisérovi použít některé postupy a metody, které byly nemyslitelné od příchodu zvukového filmu. (Některé scény také v divákovi vysloveně evokují klasické němé snímky s Busterem Keatonem.) A pohled bytosti z jiného světa na ten náš mu umožnil vytvoření jemné společenské satiry, umožnil mu ukázat, jak se dají - lidskostí a vzájemným pochopením - překonávat komunikační bariéry.
    V r. 1985 získal snímek na Mezinárodním filmovém festivalu fantastických filmů ve španělské Katalánii dvě hlavní ceny: Joe Morton za nejlepší herecký výkon, John Sayles za nejlepší scénář.

    5
  • 6