Pavel Fajt: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Pavel Fajt: Filmy a seriály

  • Minulost
    Minulost (1998)
    FilmRole: bicí nástroje

    Mladý muž v perfektně padnoucím obleku vyskočí z jedoucího vlaku do sněhu a utíká... Proč? Před kým nebo před čím? Možná před vzpomínkou na podzimní noc, kdy schovaný v křoví pozoroval blikající majáky aut , příslušníky VB, zakryté tělo na nosítkách, dívku Lízu v šoku; před vzpomínkou na noc, kdy byl zatčen... Nebo utíká před tím, co se mu stalo po návratu z výkonu trestu do reality současného světa... Utíká před svou minulostí - vzdálenou i nedávnou... Jaký je příběh muže v luxusním obleku, který běží sněhem jako štvaná zvěř? Neslyšící František strávil mnoho let ve vězení. Vše, co při odchodu z věznice má, je fotografie jeho dívky Lízy, připomínající mu šťastnější minulost. Vydává se na dlouhou, ale bezúspěšnou pouť pátrání po jejích stopách. Na konci je bezradný a osamělý. Ale ne tak docela... Nenápadně ho sleduje jakýsi muž... Františkovi v pátrání po Líze pomůže kamarád z vězení, kterého potká. Setkání ale není uplně náhodné a František se nevědomě zaplete do nečisté a nebezpečné hry . Nic z toho ale nechápe. Chce jen najít svou Lízu v tomto světě, kterému nerozumí. Stále věří, že je možné vrátit minulost zpět... Příběh o hledání smyslu v dnešním světě, neschopnosti komunikace, osamělosti a obecně i příběh o zneužívání a manipulaci. Téma zaujetí minulostí, které přináší potíže vyrovnat se s přítomností, je metaforou, kterou je celý film prodchnut. Formální ztvárnění vychází z tradic filmů označovanými jako cinema-verité. Způsob vyprávění usiluje o maximální autentičnost použitím dokumentaristických postupů při snímání, zachováním reality natáčecích míst, využitím neherců a dostatečným prostorem pro improvizaci ve všech složkách filmu a tím pronikání skutečného života do struktur hraného příběhu. Výjimečné je řešení zvukové složky, kde není mluvené slovo. Důvodem je snaha o vyvolání identického pocitu diváka s hlavním hrdinou - neslyšícím člověkem. Celý film je vyprávěn ze subjektivního pohledu neslyšícího Františka. V neposlední řadě tu jsou i důvody komunikační. Právě proto, že se jedná o příběh, dotýkající se neschopnosti komunikace, autoři by si přáli, aby film samotný jazykové bariéry překonal. Zároveň by jej chtěli zpřístupnit lidem, jež jsou stejně handicapováni, jako hlavní hrdina. To však neznamená, že se jedná o film němý. Hudba a zvuk v něm hrají důležitou emotivní roli.

    Žánry:Thriller
    64%

    Mladý muž v perfektně padnoucím obleku vyskočí z jedoucího vlaku do sněhu a utíká... Proč? Před kým nebo před čím? Možná před vzpomínkou na podzimní noc, kdy schovaný v křoví pozoroval blikající majáky aut , příslušníky VB, zakryté tělo na nosítkách, dívku Lízu v šoku; před vzpomínkou na noc, kdy byl zatčen... Nebo utíká před tím, co se mu stalo po návratu z výkonu trestu do reality současného světa... Utíká před svou minulostí - vzdálenou i nedávnou... Jaký je příběh muže v luxusním obleku, který běží sněhem jako štvaná zvěř? Neslyšící František strávil mnoho let ve vězení. Vše, co při odchodu z věznice má, je fotografie jeho dívky Lízy, připomínající mu šťastnější minulost. Vydává se na dlouhou, ale bezúspěšnou pouť pátrání po jejích stopách. Na konci je bezradný a osamělý. Ale ne tak docela... Nenápadně ho sleduje jakýsi muž... Františkovi v pátrání po Líze pomůže kamarád z vězení, kterého potká. Setkání ale není uplně náhodné a František se nevědomě zaplete do nečisté a nebezpečné hry . Nic z toho ale nechápe. Chce jen najít svou Lízu v tomto světě, kterému nerozumí. Stále věří, že je možné vrátit minulost zpět... Příběh o hledání smyslu v dnešním světě, neschopnosti komunikace, osamělosti a obecně i příběh o zneužívání a manipulaci. Téma zaujetí minulostí, které přináší potíže vyrovnat se s přítomností, je metaforou, kterou je celý film prodchnut. Formální ztvárnění vychází z tradic filmů označovanými jako cinema-verité. Způsob vyprávění usiluje o maximální autentičnost použitím dokumentaristických postupů při snímání, zachováním reality natáčecích míst, využitím neherců a dostatečným prostorem pro improvizaci ve všech složkách filmu a tím pronikání skutečného života do struktur hraného příběhu. Výjimečné je řešení zvukové složky, kde není mluvené slovo. Důvodem je snaha o vyvolání identického pocitu diváka s hlavním hrdinou - neslyšícím člověkem. Celý film je vyprávěn ze subjektivního pohledu neslyšícího Františka. V neposlední řadě tu jsou i důvody komunikační. Právě proto, že se jedná o příběh, dotýkající se neschopnosti komunikace, autoři by si přáli, aby film samotný jazykové bariéry překonal. Zároveň by jej chtěli zpřístupnit lidem, jež jsou stejně handicapováni, jako hlavní hrdina. To však neznamená, že se jedná o film němý. Hudba a zvuk v něm hrají důležitou emotivní roli.

    Žánry:Thriller
    1
  • Mikola a Mikolko
    Mikola a Mikolko (1988)
    FilmRole: bubeník
    Podle pohádkové předlohy Hanse Christiana Andersena vznikl napínavý snímek s četnými dějovými zákruty. Oproti předloze režisér Dušan Tančík přidal několik motivů, třeba téměř folklórní cikánské muzicírování. Základní syžetové rozvrstvení ovšem zůstalo zachováno: takže se opět rozvíjejí konfliktní vztahy mezi chudým, ale důvtipným Mikolkou a chamtivým zbohatlíkem Mikolou. Pozoruhodné je, že klasické pohádkové rekvizity jsou omezeny, že naopak se do popředí dostává sociální rozměr, díky němuž příběh získává až baladický rozměr. Na hudební složce se podílela…
    52%
    Podle pohádkové předlohy Hanse Christiana Andersena vznikl napínavý snímek s četnými dějovými zákruty. Oproti předloze režisér Dušan Tančík přidal několik motivů, třeba téměř folklórní cikánské muzicírování. Základní syžetové rozvrstvení ovšem zůstalo zachováno: takže se opět rozvíjejí konfliktní vztahy mezi chudým, ale důvtipným Mikolkou a chamtivým zbohatlíkem Mikolou. Pozoruhodné je, že klasické pohádkové rekvizity jsou omezeny, že naopak se do popředí dostává sociální rozměr, díky němuž příběh získává až baladický rozměr. Na hudební složce se podílela…
    2