?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Peter Strietmann: Filmy a seriály

  • Cremaster 3
    Cremaster 3 (2002)
    Film

    Třetí díl pentalogie vznikal chronologicky jako poslední. V roce 2002 už měl Barney velmi silné postavení ve světě umění, proto mohl část odehrávající se v New Yorku pojmout opravdu velkoryse. Osou příběhu a zároveň jeho postavou, sbírající a distribuující energii, je stavba Chrysler Building, jedna z ikon Manhattanu. Sám Barney tu vystupuje jako Učedník. Do role svého protihráče Architekta pozval minimalistického sochaře Richarda Serru. Společně oživují zednářský mýtus o stavbě Šalamounova chrámu a jeho staviteli Hiramu Abiffovi, který faustovsky mířil k vědomostem z nejhlubších tajemství vesmíru. V základech budovy se objevuje nemrtvé ženské tělo: je to popravený Gilmore z předchozího dílu, který mezitím změnil pohlaví. Do postavy barmanky, která přináší na vrchol věžní budovy grotesku i znepokojivost, obsadil Barney americkou celebritu Aimee Mullinsovou – modelku s amputovanýma nohama. Vyprávění přerušuje „chór“, intermezzo v budově Guggenheimova muzea. Ocitá se tu převtělený Učedník a podstupuje iniciační rituál přijetí do zednářského bratrstva. Musí překonat překážky v každém patře spirálového ochozu. V závěru film vyústí v několik násilných smrtí. Posledním, kdo vraždí, je sama budova. Zůstává navždy nedokončená. Epilog odkazuje k ostrovu Isle of Man, kde se bude odehrávat Cremaster 4. (MFF Karlovy Vary 2006)

    ...(více)
    Žánry:Drama
    70%

    Třetí díl pentalogie vznikal chronologicky jako poslední. V roce 2002 už měl Barney velmi silné postavení ve světě umění, proto mohl část odehrávající se v New Yorku pojmout opravdu velkoryse. Osou příběhu a zároveň jeho postavou, sbírající a distribuující energii, je stavba Chrysler Building, jedna z ikon Manhattanu. Sám Barney tu vystupuje jako Učedník. Do role svého protihráče Architekta pozval minimalistického sochaře Richarda Serru. Společně oživují zednářský mýtus o stavbě Šalamounova chrámu a jeho staviteli Hiramu Abiffovi, který faustovsky mířil k vědomostem z nejhlubších tajemství vesmíru. V základech budovy se objevuje nemrtvé ženské tělo: je to popravený Gilmore z předchozího dílu, který mezitím změnil pohlaví. Do postavy barmanky, která přináší na vrchol věžní budovy grotesku i znepokojivost, obsadil Barney americkou celebritu Aimee Mullinsovou – modelku s amputovanýma nohama. Vyprávění přerušuje „chór“, intermezzo v budově Guggenheimova muzea. Ocitá se tu převtělený Učedník a podstupuje iniciační rituál přijetí do zednářského bratrstva. Musí překonat překážky v každém patře spirálového ochozu. V závěru film vyústí v několik násilných smrtí. Posledním, kdo vraždí, je sama budova. Zůstává navždy nedokončená. Epilog odkazuje k ostrovu Isle of Man, kde se bude odehrávat Cremaster 4. (MFF Karlovy Vary 2006)

    ...(více)
    Žánry:Drama
    1
  • Cremaster 4
    Cremaster 4 (1995)
    Film

    Čtvrtá část cyklu vznikala jako chronologicky první, v roce 1994. Matthew Barney se tu nejvíc blíží biologickému modelu svého projektu. Prostředím (u Barneyho tradičně zjitřeným, jako by bylo postavou v příběhu) je ostrov Isle of Man mezi Anglií a Irskem. Ve hře se ocitá jeho folklor i současnost: ostrov je každoročně dějištěm motocyklové rallye. Barney se tu ocitá v roli „Loughtonského kandidáta“ – satyra, který zraje, aby se proměnil v Loughtonského berana. Zvíře, jež hraje roli ve folkloru ostrova, má ve filmu dva páry rohů, jeden nahoru, jeden dolů. Symbolizují vzestup a sestup, právě tak jako žlutý a modrý motocyklistický tým, které vyrážejí na závodní jízdu vzájemně opačnými směry. Motorkáře (kolektivní postavy nesou jména Mezek vzestupující a Mezek sestupující) vyhledají gonády, tedy pohlavní žlázy s nerozlišitelným příslušenstvím k mužskému či ženskému pólu.

    I zde Barney vytváří metaforu organismu, proměňovaného směrem ke konkrétní pohlavní příslušnosti. Sám systém ovšem vzdoruje a snaží se zůstat v blahém stavu neutrality. Matthew Barney vypráví jedinečným proudem obrazů, zvuků, atmosféry: víly, stepující satyr i podmořské scény, to všechno zapojuje do svého plánu, který přes všechnu volnost a překvapivost má svůj pevný řád. (MFF Karlovy Vary 2006)

    ...(více)
    Žánry:Drama
    62%

    Čtvrtá část cyklu vznikala jako chronologicky první, v roce 1994. Matthew Barney se tu nejvíc blíží biologickému modelu svého projektu. Prostředím (u Barneyho tradičně zjitřeným, jako by bylo postavou v příběhu) je ostrov Isle of Man mezi Anglií a Irskem. Ve hře se ocitá jeho folklor i současnost: ostrov je každoročně dějištěm motocyklové rallye. Barney se tu ocitá v roli „Loughtonského kandidáta“ – satyra, který zraje, aby se proměnil v Loughtonského berana. Zvíře, jež hraje roli ve folkloru ostrova, má ve filmu dva páry rohů, jeden nahoru, jeden dolů. Symbolizují vzestup a sestup, právě tak jako žlutý a modrý motocyklistický tým, které vyrážejí na závodní jízdu vzájemně opačnými směry. Motorkáře (kolektivní postavy nesou jména Mezek vzestupující a Mezek sestupující) vyhledají gonády, tedy pohlavní žlázy s nerozlišitelným příslušenstvím k mužskému či ženskému pólu.

    I zde Barney vytváří metaforu organismu, proměňovaného směrem ke konkrétní pohlavní příslušnosti. Sám systém ovšem vzdoruje a snaží se zůstat v blahém stavu neutrality. Matthew Barney vypráví jedinečným proudem obrazů, zvuků, atmosféry: víly, stepující satyr i podmořské scény, to všechno zapojuje do svého plánu, který přes všechnu volnost a překvapivost má svůj pevný řád. (MFF Karlovy Vary 2006)

    ...(více)
    Žánry:Drama
    2
  • Cremaster 5
    Cremaster 5 (1997)
    Film

    Každý z dílů cyklu se odehrává východněji než ten předchozí: od amerického Idaha se tak ve finále dostáváme do Budapešti. Barney využil romantických staveb z konce 19. století – opery, secesních lázní a mostu Lánchíd přes Dunaj. Film má formu lyrické opery a zdobí ho přítomnost Ursuly Andressové, švédské hvězdy proslulé účastí v první bondovce Dr. No, v postavě Královny. Barney ztvárňuje zbylé tři ústřední bytosti: operní Divu, Kouzelníka a Obra. Zatímco Kouzelník přijíždí do města na koni, Královna se sloužícími stoupá po schodech Maďarské státní opery. Usedá na trůn obklopený holuby. Svým trůnem Královna vidí do termálních lázní, kde dojde k symbolickému finále pentalogie. Vnitřní vývoj (který je, jak víme, hlavním motivem cyklu) dospěje od prvotní rovnováhy ke konečnému poklesu: přichází Obr, jehož šourek spojí víly stuhami s ptačím hejnem. V teplých vodách lázní se uvolní sval kremaster a varlata tak poklesnou. I další linie zrcadlí motiv sestupu: Diva padá shůry na operní jeviště, Kouzelník klesá na dno řeky do květinového lože. Královna s árií na rtech je připravena následovat ho ve smrti. Kruhy na vodě napovídají, že i po zmizelých tu zůstává věčná ozvěna. Žádné jednoznačné vyznění však od Cremasteru očekávat nelze. (MFF Karlovy Vary 2006)

    ...(více)
    Žánry:DramaMuzikál
    62%

    Každý z dílů cyklu se odehrává východněji než ten předchozí: od amerického Idaha se tak ve finále dostáváme do Budapešti. Barney využil romantických staveb z konce 19. století – opery, secesních lázní a mostu Lánchíd přes Dunaj. Film má formu lyrické opery a zdobí ho přítomnost Ursuly Andressové, švédské hvězdy proslulé účastí v první bondovce Dr. No, v postavě Královny. Barney ztvárňuje zbylé tři ústřední bytosti: operní Divu, Kouzelníka a Obra. Zatímco Kouzelník přijíždí do města na koni, Královna se sloužícími stoupá po schodech Maďarské státní opery. Usedá na trůn obklopený holuby. Svým trůnem Královna vidí do termálních lázní, kde dojde k symbolickému finále pentalogie. Vnitřní vývoj (který je, jak víme, hlavním motivem cyklu) dospěje od prvotní rovnováhy ke konečnému poklesu: přichází Obr, jehož šourek spojí víly stuhami s ptačím hejnem. V teplých vodách lázní se uvolní sval kremaster a varlata tak poklesnou. I další linie zrcadlí motiv sestupu: Diva padá shůry na operní jeviště, Kouzelník klesá na dno řeky do květinového lože. Královna s árií na rtech je připravena následovat ho ve smrti. Kruhy na vodě napovídají, že i po zmizelých tu zůstává věčná ozvěna. Žádné jednoznačné vyznění však od Cremasteru očekávat nelze. (MFF Karlovy Vary 2006)

    ...(více)
    Žánry:DramaMuzikál
    3
  • Drawing Restraint 9
    Drawing Restraint 9 (2005)
    Film

    Barneyho „japonský“ film se soundtrackem Björk je první (a velmi komplexní) spoluprací obou tvůrčích a osobních partnerů. Ztvárnili tu také ústřední role „Hostů“ na palubě velrybářské lodi Nissin Maru. Barney je i zde fascinován rituály různých kultur a vypráví vláčným tempem. Zároveň se od cyklu Cremaster posunul – třeba k emotivnímu vyznění druhé poloviny snímku. Hlavním tématem filmu, natáčeného v zátoce u Nagasaki, je vztah mezi dobrovolným sebeomezováním a kreativitou. Na palubě lodi je vytvářeno a přeměňováno „Pole“, objekt z vazelíny – symbolické ztělesnění tématu. To se však odráží i v postavách dvojice Hostů, kteří se nalodí, podstoupí svatební obřad a lázeň. Jejich kostýmy ze zvířecích kůží mají původ v šintóistickém svatebním oděvu. Během čajového obřadu se dočkáme (u Barneyho výjimečně) mluvené řeči: pár se dovídá o historii lodě. Jejich kajutu pak během bouře zalije hmota, kterou zřejmě uvolnilo Pole. Vrcholem filmu je společná milenecká přeměna-sebevražda: pár si navzájem uřeže nohy. Na Hostech opakovaně shledáváme znaky, jež přísluší vodním tvorům. V posledním záběru tedy lze myslet na znovuzrození – v moři vidíme dvojici velryb plujících za lodí směrem k Antarktidě. (MFF Karlovy Vary 2006)

    ...(více)
    Žánry:DramaFantasy
    61%

    Barneyho „japonský“ film se soundtrackem Björk je první (a velmi komplexní) spoluprací obou tvůrčích a osobních partnerů. Ztvárnili tu také ústřední role „Hostů“ na palubě velrybářské lodi Nissin Maru. Barney je i zde fascinován rituály různých kultur a vypráví vláčným tempem. Zároveň se od cyklu Cremaster posunul – třeba k emotivnímu vyznění druhé poloviny snímku. Hlavním tématem filmu, natáčeného v zátoce u Nagasaki, je vztah mezi dobrovolným sebeomezováním a kreativitou. Na palubě lodi je vytvářeno a přeměňováno „Pole“, objekt z vazelíny – symbolické ztělesnění tématu. To se však odráží i v postavách dvojice Hostů, kteří se nalodí, podstoupí svatební obřad a lázeň. Jejich kostýmy ze zvířecích kůží mají původ v šintóistickém svatebním oděvu. Během čajového obřadu se dočkáme (u Barneyho výjimečně) mluvené řeči: pár se dovídá o historii lodě. Jejich kajutu pak během bouře zalije hmota, kterou zřejmě uvolnilo Pole. Vrcholem filmu je společná milenecká přeměna-sebevražda: pár si navzájem uřeže nohy. Na Hostech opakovaně shledáváme znaky, jež přísluší vodním tvorům. V posledním záběru tedy lze myslet na znovuzrození – v moři vidíme dvojici velryb plujících za lodí směrem k Antarktidě. (MFF Karlovy Vary 2006)

    ...(více)
    Žánry:DramaFantasy
    4
  • 5
  • 6