6.1

John Stevens: Filmy a seriály

  • Bláznivá střela 2 a 1/2: Vůně strachu
    Bláznivá střela 2 a 1/2: Vůně strachu (1991)
    FilmRole: "Phone call, Commissioner"
    • Google Play
    • iTunes
    Alfou a omegou dnešního světa je energie. A americká energetická politika se má do budoucna řídit podle projektu doktora Mainheimera, který jednoznačně preferuje alternativní zdroje této životadárné síly. Tak to alespoň plánuje prezident George Bush. Podnikatelé z oblasti tradiční energie, v čele s úlisným elegánem Hapsburgem, šéfem Hexagonské naftové společnosti, mají ovšem představy diametrálně odlišné. A protože se pro uhájení svého zisku nezastaví před ničím, je celý ten geniální Bushův plán ohrožen v samotném počátku. Jen jediný člověk se dokáže zlotřilým průmyslníkům postavit: Frank Drebin z losangelské policie...
    80%
    Alfou a omegou dnešního světa je energie. A americká energetická politika se má do budoucna řídit podle projektu doktora Mainheimera, který jednoznačně preferuje alternativní zdroje této životadárné síly. Tak to alespoň plánuje prezident George Bush. Podnikatelé z oblasti tradiční energie, v čele s úlisným elegánem Hapsburgem, šéfem Hexagonské naftové společnosti, mají ovšem představy diametrálně odlišné. A protože se pro uhájení svého zisku nezastaví před ničím, je celý ten geniální Bushův plán ohrožen v samotném počátku. Jen jediný člověk se dokáže zlotřilým průmyslníkům postavit: Frank Drebin z losangelské policie...
    1
  • 2
  • Fate Is the Hunter
    Fate Is the Hunter (1964)
    FilmRole: News Reporter (uncredited)
    66%
    3
  • 4
  • Last Movie, The
    Last Movie, The (1971)
    Film

    Po fenomenálním úspěchu snímku Bezstarostná jízda režíruje Dennis Hopper v Peru alegorii s titulem Poslední film. Toto dílo většina recenzentů odmítla jako zmatené, někteří jím však byli naopak nadšení. Na rozdíl od Bezstarostné jízdy netočil však Hopper Poslední film pro polonezávislou produkci, nýbrž pro studio Universal, a to požadovalo komerční změny, které Hopper kategoricky odmítl provést. V důsledku toho se snímek Poslední film promítal v USA jen 14 dnů v pouhých třech kinech, vzápětí byl stažen z distribuce a Hollywood na Hoppera uvrhl klatbu. Jedním z hlavních motivů ironické alegorie Poslední film je natáčení drsného westernu o Billym the Kidovi. Když američtí filmaři končí s prací v peruánských horách, místní andští Indiáni, kteří byli dosud jen pozorovateli, začínají napodobovat chování herců. Při svých zápasech používají však skutečné zbraně a ostrou munici a na kaskadérovi Kansasovi (Dennis Hopper) nakonec požadují, aby se doopravdy nechal oběsit. Godardovskou estetikou i americkou undergroundovou avantgardou poznamenaný snímek mísí rituál, fikci, realitu a fantazii a je drze rebelskou úvahou o realitě a iluzornosti filmu, který nás odvádí od poctivého prožívání skutečných lidských dramat a stává se vlastně jedním z nástrojů společenské korupce. Poslední film je také satirou na styl celé řady amerických filmů včetně Bezstarostné jízdy, jejích rockových a motocyklových souvislostí.

    Žánry:DramaSatira
    60%

    Po fenomenálním úspěchu snímku Bezstarostná jízda režíruje Dennis Hopper v Peru alegorii s titulem Poslední film. Toto dílo většina recenzentů odmítla jako zmatené, někteří jím však byli naopak nadšení. Na rozdíl od Bezstarostné jízdy netočil však Hopper Poslední film pro polonezávislou produkci, nýbrž pro studio Universal, a to požadovalo komerční změny, které Hopper kategoricky odmítl provést. V důsledku toho se snímek Poslední film promítal v USA jen 14 dnů v pouhých třech kinech, vzápětí byl stažen z distribuce a Hollywood na Hoppera uvrhl klatbu. Jedním z hlavních motivů ironické alegorie Poslední film je natáčení drsného westernu o Billym the Kidovi. Když američtí filmaři končí s prací v peruánských horách, místní andští Indiáni, kteří byli dosud jen pozorovateli, začínají napodobovat chování herců. Při svých zápasech používají však skutečné zbraně a ostrou munici a na kaskadérovi Kansasovi (Dennis Hopper) nakonec požadují, aby se doopravdy nechal oběsit. Godardovskou estetikou i americkou undergroundovou avantgardou poznamenaný snímek mísí rituál, fikci, realitu a fantazii a je drze rebelskou úvahou o realitě a iluzornosti filmu, který nás odvádí od poctivého prožívání skutečných lidských dramat a stává se vlastně jedním z nástrojů společenské korupce. Poslední film je také satirou na styl celé řady amerických filmů včetně Bezstarostné jízdy, jejích rockových a motocyklových souvislostí.

    Žánry:DramaSatira
    5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Making the Grade
    Making the Grade (1984)
    FilmRole: Mr. Hoover
    Eddie Keaton je typické dítě periferie -- a najednou se ocitne na výsluní života. Má zastupovat ratolest jistého milionáře, a tak se stane studentem elitní Hooverovy střední školy a může okusit život, jaký se žije v nejvyšších společenských kruzích.
    Žánry:Komedie
    55%
    Eddie Keaton je typické dítě periferie -- a najednou se ocitne na výsluní života. Má zastupovat ratolest jistého milionáře, a tak se stane studentem elitní Hooverovy střední školy a může okusit život, jaký se žije v nejvyšších společenských kruzích.
    Žánry:Komedie
    9
  • Hračky
    Hračky (1992)
    Film

    Režisér Barry Levinson se po ambiciózních dramatech (např. RAIN MAN, BUGSY) vrací k žánru komedie, v němž se dovede též spontánně a inteligentně vyjadřovat. Příběh HRAČEK se pohybuje v silně stylizované rovině, smysl je však hlubší. Vyprávění o výstředním mladíkovi Lesliem, který by si chtěl hrát, ale musí se svým militantním uzurpátorským strýcem svést souboj o rodinnou továrnu na hračky, má svůj smysl teprve v přesně promyšleném druhém plánu. Na Levinsonově snímku je však především pozoruhodná velmi nezvyklá, ryzí metaforická forma. Způsob vyprávění je holdem poetice "doslovnosti" amerického typu (např. když si strýc zabírá stále více prostoru v továrně, místnosti se skutečně zmenšují). Realita je ve filmu potlačena ve prospěch bizarních kostýmů, exteriérů i interiérů, inspirovaných jednak samotnými hračkami, jednak krajinami René Magritta (veselá továrna se stroji-hračkami, dům hrdiny jako domeček pro panenky). Závěrečná bitva Dobra a Zla se realizuje jako souboj klasických starých hraček s moderními, elektronickými.

    53%

    Režisér Barry Levinson se po ambiciózních dramatech (např. RAIN MAN, BUGSY) vrací k žánru komedie, v němž se dovede též spontánně a inteligentně vyjadřovat. Příběh HRAČEK se pohybuje v silně stylizované rovině, smysl je však hlubší. Vyprávění o výstředním mladíkovi Lesliem, který by si chtěl hrát, ale musí se svým militantním uzurpátorským strýcem svést souboj o rodinnou továrnu na hračky, má svůj smysl teprve v přesně promyšleném druhém plánu. Na Levinsonově snímku je však především pozoruhodná velmi nezvyklá, ryzí metaforická forma. Způsob vyprávění je holdem poetice "doslovnosti" amerického typu (např. když si strýc zabírá stále více prostoru v továrně, místnosti se skutečně zmenšují). Realita je ve filmu potlačena ve prospěch bizarních kostýmů, exteriérů i interiérů, inspirovaných jednak samotnými hračkami, jednak krajinami René Magritta (veselá továrna se stroji-hračkami, dům hrdiny jako domeček pro panenky). Závěrečná bitva Dobra a Zla se realizuje jako souboj klasických starých hraček s moderními, elektronickými.

    10
  • Šampíčko a kulky
    Šampíčko a kulky (1993)
    Film

    Při lovení bezzubých filmových fušeřin v bažině zapomenutých braků občas otrlecký dramaturg vykřikne Bingo! A od této chvíle už zbývá jen krůček k tomu, aby se z projekce stala první vlaštovka nové interaktivní zábavy stejného jména přímo v kinosále Aera. Ano, čeká vás zaškrtávání prvků zcela očividných, důmyslně skrytých, periferně zahlédnutelných i čistě matoucích. Matoucích stejně jako opus z dílny jednorázového filmového režiséra, producenta, scénáristy, herce a hudebníka, v civilu pak právníka Johna De Harta, který všechny své umělecké nápinky verval do jediného bijáku. Ten však vypustil na svět hned ve třech střihově odlišných verzích, opentlených třemi různými názvy: Šampíčko a kulky, Remíza a Cesta k odplatě. Tento jeho celoživotní majstrštyk, který sám De Hart označuje za „největší malý filmeček všech dějin“, je vlastně takový eintopf ze tří hrnců, kde žánrové koření zcela zahltilo jakýkoliv dějový základ. Divákovy chuťové buňky tak budou vystaveny zvratům satanistického čili, gangsterského zázvoru, melodramatické meduňky, erotické uzené papriky i peprného nášupu bojového neumění. Toporné a místy notně vykoksované herecké výkony, písničky jak z respirátoria, naprosto zmatená kamera a veskrze náhodný střih vám spolu s Bingo úkoly způsobí estetickou a duševní újmu a několik bezesných nocí. Kterou z verzí vám pustíme? Ententýky, dva špalíky, třeba Šampíčko a kulky. Takže nás čeká dostatečně opulentní sebetrýzeň? Bingo! (Klub otrlého diváka)

    Žánry:AkčníDrama
    41%

    Při lovení bezzubých filmových fušeřin v bažině zapomenutých braků občas otrlecký dramaturg vykřikne Bingo! A od této chvíle už zbývá jen krůček k tomu, aby se z projekce stala první vlaštovka nové interaktivní zábavy stejného jména přímo v kinosále Aera. Ano, čeká vás zaškrtávání prvků zcela očividných, důmyslně skrytých, periferně zahlédnutelných i čistě matoucích. Matoucích stejně jako opus z dílny jednorázového filmového režiséra, producenta, scénáristy, herce a hudebníka, v civilu pak právníka Johna De Harta, který všechny své umělecké nápinky verval do jediného bijáku. Ten však vypustil na svět hned ve třech střihově odlišných verzích, opentlených třemi různými názvy: Šampíčko a kulky, Remíza a Cesta k odplatě. Tento jeho celoživotní majstrštyk, který sám De Hart označuje za „největší malý filmeček všech dějin“, je vlastně takový eintopf ze tří hrnců, kde žánrové koření zcela zahltilo jakýkoliv dějový základ. Divákovy chuťové buňky tak budou vystaveny zvratům satanistického čili, gangsterského zázvoru, melodramatické meduňky, erotické uzené papriky i peprného nášupu bojového neumění. Toporné a místy notně vykoksované herecké výkony, písničky jak z respirátoria, naprosto zmatená kamera a veskrze náhodný střih vám spolu s Bingo úkoly způsobí estetickou a duševní újmu a několik bezesných nocí. Kterou z verzí vám pustíme? Ententýky, dva špalíky, třeba Šampíčko a kulky. Takže nás čeká dostatečně opulentní sebetrýzeň? Bingo! (Klub otrlého diváka)

    Žánry:AkčníDrama
    11