5.6

David Stenn: Filmy a seriály

  • Impérium - Mafie v Atlantic City
    Impérium - Mafie v Atlantic City (2010)
    Seriál
    • Max
    Nový americký seriál s originálním názvem Boardwalk Empire, realizovaný v produkci HBO, se odehrává v době prohibice ve dvacátých letech minulého století. Na gangsterské kronice uváděné pod českým názvem Impérium - Mafie vAtlantic City,spolupracoval renomovaný Martin Scorsese. Jeden z nejuznávanějších amerických filmařů se podílel na scénáři i na produkci seriálu a režíroval jeho úvodní epizodu. U příležitosti zářijové premiéry díla na amerických obrazovkách Scorsese prozradil, že o spolupráci s HBO uvažoval už dávno. Mnohé ze seriálů z produkce HBO označil za “inteligentní, promyšlené a brilantně realizované”. Podle Scorseseho znamenají “nové možnosti pro vyprávění příběhů.” Hlavní postavu pochybného politika Enocha “Nuckyho” Thompsona, inspirovaného skutečnou postavou E.N. Johnsona (1883 - 1968), který byl nekorunovaným vládcem podsvětí Atlantic City, ztvárnil Steve Buscemi. Ten prohlásil, že jde o jednu z nejlepších rolí jeho kariéry. Podle jeho slov byl Johnson “dvojjakou postavou s temnými stránkami, ale i se spoustou humoru a dobrým srdcem”. Seriál oživuje i postavy nechvalně proslulých gangsterů, jakými byli například Lucky Luciano, či Al Capone. Scénář dramatu, inspirovaného stejnojmennou knihou Nelsona Johnsona, napsal Terence Winter, autor slavné mafiánské ságy Rodina Sopránů. (oficiální text distributora)
    84%
    Nový americký seriál s originálním názvem Boardwalk Empire, realizovaný v produkci HBO, se odehrává v době prohibice ve dvacátých letech minulého století. Na gangsterské kronice uváděné pod českým názvem Impérium - Mafie vAtlantic City,spolupracoval renomovaný Martin Scorsese. Jeden z nejuznávanějších amerických filmařů se podílel na scénáři i na produkci seriálu a režíroval jeho úvodní epizodu. U příležitosti zářijové premiéry díla na amerických obrazovkách Scorsese prozradil, že o spolupráci s HBO uvažoval už dávno. Mnohé ze seriálů z produkce HBO označil za “inteligentní, promyšlené a brilantně realizované”. Podle Scorseseho znamenají “nové možnosti pro vyprávění příběhů.” Hlavní postavu pochybného politika Enocha “Nuckyho” Thompsona, inspirovaného skutečnou postavou E.N. Johnsona (1883 - 1968), který byl nekorunovaným vládcem podsvětí Atlantic City, ztvárnil Steve Buscemi. Ten prohlásil, že jde o jednu z nejlepších rolí jeho kariéry. Podle jeho slov byl Johnson “dvojjakou postavou s temnými stránkami, ale i se spoustou humoru a dobrým srdcem”. Seriál oživuje i postavy nechvalně proslulých gangsterů, jakými byli například Lucky Luciano, či Al Capone. Scénář dramatu, inspirovaného stejnojmennou knihou Nelsona Johnsona, napsal Terence Winter, autor slavné mafiánské ságy Rodina Sopránů. (oficiální text distributora)
    1
  • 2
  • Jump Street 21
    Jump Street 21 (1987)
    Seriál
    65%
    3
  • 4
  • Beverly Hills 90210
    Beverly Hills 90210 (1990)
    Seriál
    • VOYO
    Steve, Brandon, Andrea, Valerie, Dylan, Kelly, Brenda, David, Donna. To jsou hlavní postavy seriálu o mladých a pro mladé, kde je každý bohatý, chytrý, úspěšný a jak jinak, než i krásný. Prostě narozeni v Americe. Ale i přes perfektní předpoklady k vedení života bez útrap si jimi tito neposkvrnění lidé procházejí. Potýkají se s prvními láskami, se zklamáním z nich, s jejich návraty. Někoho zláká svět drog, jiného do své moci polapí “démon alkohol“, někdo neplánovaně otěhotní... Jen Steve je pořád v pohodě. Ale i přes veškeřé spory, které mezi sebou kdy měli, jsou to přátelé a nic na světě nemají radši víc, než jeden druhého (a svoje rodiče). (oficiální text distributora)
    46%
    Steve, Brandon, Andrea, Valerie, Dylan, Kelly, Brenda, David, Donna. To jsou hlavní postavy seriálu o mladých a pro mladé, kde je každý bohatý, chytrý, úspěšný a jak jinak, než i krásný. Prostě narozeni v Americe. Ale i přes perfektní předpoklady k vedení života bez útrap si jimi tito neposkvrnění lidé procházejí. Potýkají se s prvními láskami, se zklamáním z nich, s jejich návraty. Někoho zláká svět drog, jiného do své moci polapí “démon alkohol“, někdo neplánovaně otěhotní... Jen Steve je pořád v pohodě. Ale i přes veškeřé spory, které mezi sebou kdy měli, jsou to přátelé a nic na světě nemají radši víc, než jeden druhého (a svoje rodiče). (oficiální text distributora)
    5
  • Chladný jako led
    Chladný jako led (1991)
    Film

    Za nejhorší období moderní kultury dle obecného názoru platí osmdesátá léta dvacátého století, což ale není pravda. Veškeré zlo osmdesátek – od kohoutího machismu přes pestrobarevné oblečení absurdního střihu po nevkusně křiklavé účesy – kulminovalo na začátku let devadesátých. Pomyslným hromosvodem doby byl právě americký film, který se svého času objevil v české VHS distribuci pod jalově doslovným názvem Chladný jako led. Jedná se o první a poslední snímek, v němž hlavní úlohu ztvárnil první masově úspěšný bílý rapper Vanilla Ice. Vyprávění koncipované jako retardovaná a křiklavě pestrobarevná variace na Rebela bez příčiny (1955) stojí celé na tom, jaký je bílý švihák s černými rýmy neodolatelný balič. Když tedy se svou partou poskoků dofrčí na své našláplé mašině do ospalého maloměsta, netrvá dlouho, než jeho šarmu podlehne místní krasavice a než jeho beaty rozpohybují buranskou tancovačku. Bezelstně přímočarý snímek plyne v rytmu mistrových (tehdy) nových skladeb a každá sekvence je záminkou, aby árijský idol nastoupil v jiném funky ohozu. Vedle bránici lámajících frajerských hlášek a drsňáckých póz, velkohubě adorovaného nevkusu a všudypřítomné afektovanosti má zásadní vliv na famózní vyznění filmu jeho styl, který je dílem Davida Kellogga. Režisér videoklipů a Playmate videí veškeré scény zaobaluje do hávu budoárové estetiky centerfoldů a vycizelované umělosti artbrushových ilustrací. A jako sladkou tečku nakonec i garanci grandiózní podívané se sluší zmínit, že Vanilla Ice za svůj nezapomenutelný výkon získal Zlatou malinu.(Festival otrlého diváka)

    46%

    Za nejhorší období moderní kultury dle obecného názoru platí osmdesátá léta dvacátého století, což ale není pravda. Veškeré zlo osmdesátek – od kohoutího machismu přes pestrobarevné oblečení absurdního střihu po nevkusně křiklavé účesy – kulminovalo na začátku let devadesátých. Pomyslným hromosvodem doby byl právě americký film, který se svého času objevil v české VHS distribuci pod jalově doslovným názvem Chladný jako led. Jedná se o první a poslední snímek, v němž hlavní úlohu ztvárnil první masově úspěšný bílý rapper Vanilla Ice. Vyprávění koncipované jako retardovaná a křiklavě pestrobarevná variace na Rebela bez příčiny (1955) stojí celé na tom, jaký je bílý švihák s černými rýmy neodolatelný balič. Když tedy se svou partou poskoků dofrčí na své našláplé mašině do ospalého maloměsta, netrvá dlouho, než jeho šarmu podlehne místní krasavice a než jeho beaty rozpohybují buranskou tancovačku. Bezelstně přímočarý snímek plyne v rytmu mistrových (tehdy) nových skladeb a každá sekvence je záminkou, aby árijský idol nastoupil v jiném funky ohozu. Vedle bránici lámajících frajerských hlášek a drsňáckých póz, velkohubě adorovaného nevkusu a všudypřítomné afektovanosti má zásadní vliv na famózní vyznění filmu jeho styl, který je dílem Davida Kellogga. Režisér videoklipů a Playmate videí veškeré scény zaobaluje do hávu budoárové estetiky centerfoldů a vycizelované umělosti artbrushových ilustrací. A jako sladkou tečku nakonec i garanci grandiózní podívané se sluší zmínit, že Vanilla Ice za svůj nezapomenutelný výkon získal Zlatou malinu.(Festival otrlého diváka)

    6