Martin Speer: Nejlepší filmy
a seriály

5.8

Martin Speer: Filmy a seriály

  • Six Million Dollar Man, The
    Six Million Dollar Man, The (1974)
    Seriál
    74%
    1
  • 2
  • V kómatu
    V kómatu (1978)
    FilmRole: Surgical Resident
    • Google Play
    • iTunes

    Doktorka Susan Wheelerová zjistí, že na jednom z oddělení bostonské nemocnice pacienti až příliš často upadají do komatu a jsou velmi rychle odváženi do záhadného Jeffersonova institutu. Pustí se do pátrání na vlastní pěst a zjistí, že institut slouží ve velkém k ilegálnímu obchodu s lidskými orgány. Tím však ohrozila svůj život, protože se má jako nepohodlná svědkyně stát dalším z nedobrovolných dárců orgánů.

    71%

    Doktorka Susan Wheelerová zjistí, že na jednom z oddělení bostonské nemocnice pacienti až příliš často upadají do komatu a jsou velmi rychle odváženi do záhadného Jeffersonova institutu. Pustí se do pátrání na vlastní pěst a zjistí, že institut slouží ve velkém k ilegálnímu obchodu s lidskými orgány. Tím však ohrozila svůj život, protože se má jako nepohodlná svědkyně stát dalším z nedobrovolných dárců orgánů.

    3
  • 4
  • Hory mají oči
    Hory mají oči (1977)
    FilmRole: Doug Wood

    Současný horor zachvátila vlna předělávek u nás bohužel většinou dosud neuvedených klasických kousků ze 70. let. Ale nezoufejte, Festival otrlého diváka tyto mezery pohotově doplní. Po loňském uvedení původní i nové verze Texaského masakru motorovou pilou se letos můžete těšit na obdobnou dvojici originál-remake Hory mají oči. Tato dnes již klasická vyvražďovačka stála u zrodu tzv. „nového amerického hororu“, který v dílech režisérů George A. Romera, Toba Hoopera, Wese Cravena a Johna Carpentera revitalizoval pomalu skomírající hororový žánr a přivedl jej z prostředí gotického románu a upírských příběhů rovnou do současnosti. Autoři kladli důraz na realističnost podání, mnohdy hraničící s dokumentarismem, a svými filmy výrazně posouvali hranice filmového násilí. Ve své době tyto nízkorozpočtové snímky svou otevřenou tělesností a nekompromisní brutalitou šokovaly publikum a vyvolávaly znechucení a nejrůznější zákazy. Až postupem času se staly předmětem seriózního zájmu a z pozadí jejich krvavých příběhů se vynořil pozoruhodný komentář stavu tehdejší Ameriky (doznívající konflikt ve Vietnamu, studentské bouře, občanské nepokoje, hnutí za rovnoprávnost menšin).
    Cravenovy Hory mají oči vyprávějí jednoduchý příběh, inspirovaný legendou o rodinném klanu Sawney Beaneho, jehož členové v 17. století ve Skotsku přepadali, olupovali, vraždili a pojídali pocestné. Ve filmu typicky americká rodina Carterových uvázne na dovolené uprostřed pouště a brzy musí bojovat doslova o život se zdegenerovanými domorodci. Pokud chtějí Carterovi přežít, musí zmobilizovat všechny síly a odhodit veškeré zábrany. Významnou roli ve filmu sehrává vyprahlá pustina, jakási archetypální krajina, tvořící neoddělitelnou součást zakladatelského amerického mýtu. V hlubším plánu představují obě bojující rodiny zrcadlový obraz, metaforu Ameriky požírající samu sebe. Film, podobně jako například Peckinpahovi Strašáci (1971) nebo Boormanovo Vysvobození (1972), pojednává o tenké hranici oddělující civilizovaného člověka od divocha, o zvířeti v každém z nás. (Festival otrlého diváka)

    Režie:Wes Craven
    61%

    Současný horor zachvátila vlna předělávek u nás bohužel většinou dosud neuvedených klasických kousků ze 70. let. Ale nezoufejte, Festival otrlého diváka tyto mezery pohotově doplní. Po loňském uvedení původní i nové verze Texaského masakru motorovou pilou se letos můžete těšit na obdobnou dvojici originál-remake Hory mají oči. Tato dnes již klasická vyvražďovačka stála u zrodu tzv. „nového amerického hororu“, který v dílech režisérů George A. Romera, Toba Hoopera, Wese Cravena a Johna Carpentera revitalizoval pomalu skomírající hororový žánr a přivedl jej z prostředí gotického románu a upírských příběhů rovnou do současnosti. Autoři kladli důraz na realističnost podání, mnohdy hraničící s dokumentarismem, a svými filmy výrazně posouvali hranice filmového násilí. Ve své době tyto nízkorozpočtové snímky svou otevřenou tělesností a nekompromisní brutalitou šokovaly publikum a vyvolávaly znechucení a nejrůznější zákazy. Až postupem času se staly předmětem seriózního zájmu a z pozadí jejich krvavých příběhů se vynořil pozoruhodný komentář stavu tehdejší Ameriky (doznívající konflikt ve Vietnamu, studentské bouře, občanské nepokoje, hnutí za rovnoprávnost menšin).
    Cravenovy Hory mají oči vyprávějí jednoduchý příběh, inspirovaný legendou o rodinném klanu Sawney Beaneho, jehož členové v 17. století ve Skotsku přepadali, olupovali, vraždili a pojídali pocestné. Ve filmu typicky americká rodina Carterových uvázne na dovolené uprostřed pouště a brzy musí bojovat doslova o život se zdegenerovanými domorodci. Pokud chtějí Carterovi přežít, musí zmobilizovat všechny síly a odhodit veškeré zábrany. Významnou roli ve filmu sehrává vyprahlá pustina, jakási archetypální krajina, tvořící neoddělitelnou součást zakladatelského amerického mýtu. V hlubším plánu představují obě bojující rodiny zrcadlový obraz, metaforu Ameriky požírající samu sebe. Film, podobně jako například Peckinpahovi Strašáci (1971) nebo Boormanovo Vysvobození (1972), pojednává o tenké hranici oddělující civilizovaného člověka od divocha, o zvířeti v každém z nás. (Festival otrlého diváka)

    Režie:Wes Craven
    5
  • Big Man on Campus
    Big Man on Campus (1989)
    FilmRole: Dr. Berk
    Strašiak z univerzity s absurdným menom Bob Malooga-Looga-Looga-Looga-Looga straší všetkých študentov. Zamilovaný novodobý hrbáč Bob zo zvonice v univerzitnom parku však napokon skončí pred súdom, ktorý mu nariadi prevýchovu a vzdelávanie. Bob prichádza do školských lavíc ako prváčik, učí sa rozprávať a zvládať základné hygienické návyky. Väčšmi opica ako človek spôsobí rozruch nielen na univerzite, ale aj v celom meste. Keď sa dostane do školskej jedálne, o ďalšie peripetie je postarané...
    Žánry:FantasyKomedie
    50%
    Strašiak z univerzity s absurdným menom Bob Malooga-Looga-Looga-Looga-Looga straší všetkých študentov. Zamilovaný novodobý hrbáč Bob zo zvonice v univerzitnom parku však napokon skončí pred súdom, ktorý mu nariadi prevýchovu a vzdelávanie. Bob prichádza do školských lavíc ako prváčik, učí sa rozprávať a zvládať základné hygienické návyky. Väčšmi opica ako človek spôsobí rozruch nielen na univerzite, ale aj v celom meste. Keď sa dostane do školskej jedálne, o ďalšie peripetie je postarané...
    Žánry:FantasyKomedie
    6
  • Kruté oči hor II
    Kruté oči hor II (1984)
    FilmRole: Doug (archive footage)
    V hrůzném pokračování klasického hororu se vracejí všemi milovaní zmutovaní kanibalové z pouště. Osm let po původním masakru, jehož se v roce 1977 stala obětí obyvatel jeskyně středostavovská rodina, vedou traumatizovaní pozůstalí tým drsných motorkářů autobusem zpět do divočiny. Když se však vůz porouchá, je na cestovatelích, aby si zachránili život. Z hor se totiž znovu vynořují hladové bestie (vedené strašidelným plešounem Michaelem Berrymanem) a chtějí večeři! V režii mistra hororu Wese Cravena (Vřískot, Noční můra v Elm Street) se v tomto brutálním krváku vrací několik šokujících záběrů z původního filmu (včetně dnes legendární vzpomínky psa) a hrozivá hudba Harryho Manfrediniho (Pátek třináctého). Ještě zvrácenější, ještě odpornější a ještě šílenější – to jsou KRUTÉ OČI HOR! (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaHoror
    Režie:Wes Craven
    43%
    V hrůzném pokračování klasického hororu se vracejí všemi milovaní zmutovaní kanibalové z pouště. Osm let po původním masakru, jehož se v roce 1977 stala obětí obyvatel jeskyně středostavovská rodina, vedou traumatizovaní pozůstalí tým drsných motorkářů autobusem zpět do divočiny. Když se však vůz porouchá, je na cestovatelích, aby si zachránili život. Z hor se totiž znovu vynořují hladové bestie (vedené strašidelným plešounem Michaelem Berrymanem) a chtějí večeři! V režii mistra hororu Wese Cravena (Vřískot, Noční můra v Elm Street) se v tomto brutálním krváku vrací několik šokujících záběrů z původního filmu (včetně dnes legendární vzpomínky psa) a hrozivá hudba Harryho Manfrediniho (Pátek třináctého). Ještě zvrácenější, ještě odpornější a ještě šílenější – to jsou KRUTÉ OČI HOR! (oficiální text distributora)
    Žánry:DramaHoror
    Režie:Wes Craven
    7