Anatoli Shvedersky: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Anatoli Shvedersky: Filmy a seriály

  • Mladá Kateřina Veliká
    Mladá Kateřina Veliká (1991)
    Seriál
    Výpravný historický film ze života mladé ruské carevny Kateřiny Veliké, původně pruské princezny Sofie, zachycuje dobu od jejího příchodu k ruskému carskému dvoru až po její korunovaci jako carevny Kateřiny v roce 1762. Šestnáctiletou dceru anhaltsko-zerbstského knížete Sofii Frederiku si vyhlédla tehdejší carevna Alžběta I. jako kandidátku na manželku pro svého retardovaného synovce a následníka trůnu Petra III. Sofie byla pozvána na carský dvůr do Petrohradu a dojem, kterým zapůsobila, byl více než příznivý. Domů už se nevrátila a svůj osud navždy spojila s Ruskem, zemí, kterou se musela učit poznávat, ale které propadla. Její boj se sebou samou, s nároky přísné Alžběty a ponižující vztah s šíleným Petrem III., lásku k hraběti Orlovovi i vzpouru proti manželovi a uchopení moci, to vše zachycuje dvoudílný kanadsko-britský film, celý natáčený v ruských exteriérech.
    ...(více)
    Žánry:DramaHistorický
    74%
    Výpravný historický film ze života mladé ruské carevny Kateřiny Veliké, původně pruské princezny Sofie, zachycuje dobu od jejího příchodu k ruskému carskému dvoru až po její korunovaci jako carevny Kateřiny v roce 1762. Šestnáctiletou dceru anhaltsko-zerbstského knížete Sofii Frederiku si vyhlédla tehdejší carevna Alžběta I. jako kandidátku na manželku pro svého retardovaného synovce a následníka trůnu Petra III. Sofie byla pozvána na carský dvůr do Petrohradu a dojem, kterým zapůsobila, byl více než příznivý. Domů už se nevrátila a svůj osud navždy spojila s Ruskem, zemí, kterou se musela učit poznávat, ale které propadla. Její boj se sebou samou, s nároky přísné Alžběty a ponižující vztah s šíleným Petrem III., lásku k hraběti Orlovovi i vzpouru proti manželovi a uchopení moci, to vše zachycuje dvoudílný kanadsko-britský film, celý natáčený v ruských exteriérech.
    ...(více)
    Žánry:DramaHistorický
    1
  • Ruská archa
    Ruská archa (2002)
    FilmRole: Marshall
    68%
    2
  • 3
  • Moloch
    Moloch (1999)
    FilmRole: Priest

    Osobitá vize jednoho dne ze života Adolfa Hitlera a Evy Braunové. Moloch, v zájmu autenticity natočený v němčině, se odehrává v Hitlerově alpské vile jednoho dubnového dne roku 1942. Vila nemá jméno - prostě Dům na Hoře, jeho předobraz je samozřejmě znám, je jím Hitlerův Kelsteinhaus na hoře Kelstein, skutečné reálie však nejsou, jako u Sokurova vždy, důležité.
    Příběh se odehrává v reálném prostředí mezi historicky známými osobami, je však opět především alegorií. Alegorií fašismu a totalitní moci vůbec, alegorií rozkladu společnosti, která pyšné a bezbřehé moci poskytuje prostor k destrukci. Podstatná je atmosféra přízračného Domu, postaveného jako nedostupné sídlo pro nejmocnějšího z mocných, daleko od všech šílených a zrůdných činů, jichž se dopouštěl tam dole, v onom nedokonalém světě, zatímco tady nahoře ho čekala horská dokonalost, čistota a ... Eva.
    Přesto, že historická fakta jsou věrná, nejde v Sokurovových filmech o rekonstrukce. Základním Sokurovovým záměrem je vytvořit emocionální obraz tragické osobnosti. Neboť vše, co ji obklopuje, o ní vypovídá. Tvary, barvy, světlo, stíny i rytmus času. Hitlerova osobní tragika podle Sokurova souvisí s rozkladem věku moderny, která vystavila individuální vůli a pyšnou, neomezenou vlastní tvorbu na piedestal, což se ve vývoji historie obrátilo proti ní ve zrodu neomezených diktátorů. A Hitler jako plod tohoto rozkladu je pak v podstatě lidskou troskou, obětí vlastního šílenství. Dům a jeho obyvatelé (první Sokurovův film, v němž role hrají herci) žijí v podivné paranoi, rituálech prázdných řečí a přehnaných gest, odtrženi od své přirozenosti, a vytvářejí iluzi jakéhosi, ve skutečnosti neexistujícího, života. Joseph a Magda Goebbelsovi, Martin Borman a další jsou notoricky známými historickými jmény a zároveň symbolickými postavami všeobecného rozkladu a prázdnoty. Jediným živým bodem je tu Eva.
    Dívka, z těžko pochopitelných důvodů tomuto paranoikovi oddaná, ačkoliv jinak působí jako neskutečný květ vyrostlý na vyprahlé poušti.
    Hlavní roli Adolfa Hitlera hraje známý petrohradský herec Leonid Mozgovoj, Evu Braunovou Jelena Rufanovová. Do němčiny pak film namluvili herci berlínských divadel. Natáčelo se v Petrohradě - interiéry Domu a v Bavorsku - exteriéry. Film získal na MFF v Cannes Cenu za scénář pro Jurije Arabova.

    ...(více)
    Žánry:DramaRetro
    64%

    Osobitá vize jednoho dne ze života Adolfa Hitlera a Evy Braunové. Moloch, v zájmu autenticity natočený v němčině, se odehrává v Hitlerově alpské vile jednoho dubnového dne roku 1942. Vila nemá jméno - prostě Dům na Hoře, jeho předobraz je samozřejmě znám, je jím Hitlerův Kelsteinhaus na hoře Kelstein, skutečné reálie však nejsou, jako u Sokurova vždy, důležité.
    Příběh se odehrává v reálném prostředí mezi historicky známými osobami, je však opět především alegorií. Alegorií fašismu a totalitní moci vůbec, alegorií rozkladu společnosti, která pyšné a bezbřehé moci poskytuje prostor k destrukci. Podstatná je atmosféra přízračného Domu, postaveného jako nedostupné sídlo pro nejmocnějšího z mocných, daleko od všech šílených a zrůdných činů, jichž se dopouštěl tam dole, v onom nedokonalém světě, zatímco tady nahoře ho čekala horská dokonalost, čistota a ... Eva.
    Přesto, že historická fakta jsou věrná, nejde v Sokurovových filmech o rekonstrukce. Základním Sokurovovým záměrem je vytvořit emocionální obraz tragické osobnosti. Neboť vše, co ji obklopuje, o ní vypovídá. Tvary, barvy, světlo, stíny i rytmus času. Hitlerova osobní tragika podle Sokurova souvisí s rozkladem věku moderny, která vystavila individuální vůli a pyšnou, neomezenou vlastní tvorbu na piedestal, což se ve vývoji historie obrátilo proti ní ve zrodu neomezených diktátorů. A Hitler jako plod tohoto rozkladu je pak v podstatě lidskou troskou, obětí vlastního šílenství. Dům a jeho obyvatelé (první Sokurovův film, v němž role hrají herci) žijí v podivné paranoi, rituálech prázdných řečí a přehnaných gest, odtrženi od své přirozenosti, a vytvářejí iluzi jakéhosi, ve skutečnosti neexistujícího, života. Joseph a Magda Goebbelsovi, Martin Borman a další jsou notoricky známými historickými jmény a zároveň symbolickými postavami všeobecného rozkladu a prázdnoty. Jediným živým bodem je tu Eva.
    Dívka, z těžko pochopitelných důvodů tomuto paranoikovi oddaná, ačkoliv jinak působí jako neskutečný květ vyrostlý na vyprahlé poušti.
    Hlavní roli Adolfa Hitlera hraje známý petrohradský herec Leonid Mozgovoj, Evu Braunovou Jelena Rufanovová. Do němčiny pak film namluvili herci berlínských divadel. Natáčelo se v Petrohradě - interiéry Domu a v Bavorsku - exteriéry. Film získal na MFF v Cannes Cenu za scénář pro Jurije Arabova.

    ...(více)
    Žánry:DramaRetro
    4
  • 5
  • 6