?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

JoAnne Sellar: Filmy a seriály

  • Až na krev
    Až na krev (2007)
    Film
    • Max
    • iTunes
    • SWEET.TV
    Film Až na krev se odehrává v Kalifornii na přelomu století, v období ropného boomu. Příběh dokumentuje vzestup Daniela Plainviewa (Daniel Day-Lewis), osamělého otce, který se z živořícího horníka ve stříbrném dole vypracuje na pozici ropného magnáta. Když Plainview dostane záhadný tip, že směrem na západ leží městečko, ve kterém prýští ze země oceán nafty, vydá se se svým synem H.W. (Dillon Freasier) zkusit štěstí v zaprášených ulicích města Little Boston. Plainview a H.W. se v tomto nuzném městě, jehož hlavní atrakcí je kostel s charismatickým kazatelem Elim Sundayem (Paul Dano), pokoušejí prolomit dosavadní smůlu. Ale i když se jim začíná dařit, nedokáží uniknout konfliktům, ve kterých jsou veškeré základní hodnoty - láska, naděje, pospolitost, víra, ambice a dokonce i pouto mezi otcem a synem - ohrožovány korupcí, podvody a proudy ropy. (Falcon)
    82%
    Film Až na krev se odehrává v Kalifornii na přelomu století, v období ropného boomu. Příběh dokumentuje vzestup Daniela Plainviewa (Daniel Day-Lewis), osamělého otce, který se z živořícího horníka ve stříbrném dole vypracuje na pozici ropného magnáta. Když Plainview dostane záhadný tip, že směrem na západ leží městečko, ve kterém prýští ze země oceán nafty, vydá se se svým synem H.W. (Dillon Freasier) zkusit štěstí v zaprášených ulicích města Little Boston. Plainview a H.W. se v tomto nuzném městě, jehož hlavní atrakcí je kostel s charismatickým kazatelem Elim Sundayem (Paul Dano), pokoušejí prolomit dosavadní smůlu. Ale i když se jim začíná dařit, nedokáží uniknout konfliktům, ve kterých jsou veškeré základní hodnoty - láska, naděje, pospolitost, víra, ambice a dokonce i pouto mezi otcem a synem - ohrožovány korupcí, podvody a proudy ropy. (Falcon)
    1
  • Magnolia
    Magnolia (1999)
    Film

    Divné věci se dějí pořád. Někdy za to možná může souhra životních náhod, jindy lidé, kteří činí omyly, páchají hříchy, konají zlé i dobré skutky. Anebo jsou za vším "nebesa" hrozící apokalypsou a přitom dávají novou naději a snad i možnost začít znovu. O tom všem vypráví film Magnolia prostřednictvím devíti příběhů, jež se navzájem prolínají v barvité mozaice, propojené televizní znalostní show. Hrdiny jsou umírající otec, televizní producent, jeho mladá žena, slavný syn, učící muže, jak svést a zničit ženy, chlapec s neuvěřitelnou pamětí, ohleduplný ošetřovatel, po lásce toužící policista, muž, jenž byl v dětství považován za génia a těžko se smiřuje se svou upadající existencí, na smrt nemocný moderátor televizní soutěže a ztracená dcera. Ti všichni a jejich blízcí se díky řadě značně absurdních náhod dostávají do nečekaných situací, které mění běh jejich života a vedou je na práh pekla i k novým nadějím...

    Všechny příběhy se odehrávají v jednom městě a během jednoho dne, místem děje se stala ulice Magnolia vedoucí východozápadně přes losangeleskou předměstskou část San Fernando Valle

    81%

    Divné věci se dějí pořád. Někdy za to možná může souhra životních náhod, jindy lidé, kteří činí omyly, páchají hříchy, konají zlé i dobré skutky. Anebo jsou za vším "nebesa" hrozící apokalypsou a přitom dávají novou naději a snad i možnost začít znovu. O tom všem vypráví film Magnolia prostřednictvím devíti příběhů, jež se navzájem prolínají v barvité mozaice, propojené televizní znalostní show. Hrdiny jsou umírající otec, televizní producent, jeho mladá žena, slavný syn, učící muže, jak svést a zničit ženy, chlapec s neuvěřitelnou pamětí, ohleduplný ošetřovatel, po lásce toužící policista, muž, jenž byl v dětství považován za génia a těžko se smiřuje se svou upadající existencí, na smrt nemocný moderátor televizní soutěže a ztracená dcera. Ti všichni a jejich blízcí se díky řadě značně absurdních náhod dostávají do nečekaných situací, které mění běh jejich života a vedou je na práh pekla i k novým nadějím...

    Všechny příběhy se odehrávají v jednom městě a během jednoho dne, místem děje se stala ulice Magnolia vedoucí východozápadně přes losangeleskou předměstskou část San Fernando Valle

    2
  • Hříšné noci
    Hříšné noci (1997)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Každý má pro něco vlohy. Pohled do zákulisí kalifornského pornoprůmyslu 70. let v americkém filmu.
    Režisér Paul Thomas Anderson (nar. 1970) patří k nejzajímavějším tvůrcům současného amerického filmu. Rázem na sebe upozornil svým druhým celovečerním filmem Hříšné noci (1997), v němž zobrazil zákulisí filmového pornoprůmyslu v 70. letech, jehož centrem bylo kalifornské San Fernando Valley. Hrdinou příběhu, inspirovaného skutečnou postavou pornoherce Johna Holmese, je mladík Eddie Adams, který se díky mimořádným fyzickým předpokladům stává oblíbenou hvězdou pornografických filmů pod uměleckým jménem Dirk Diggler. Jako chráněnec režiséra Jacka Hornera (Burt Reynolds) a jeho milenky a hlavní představitelky Amber (Julianne Mooreová) stoupá na žebříčku popularity až k závratným výšinám, aby se díky nezřízenému životu s drogami a alkoholem stejně rychle zase propadl na dno... Anderson pojednává choulostivé téma s překvapivou filmařskou vyzrálostí i porozuměním pro své postavy, pro něž sex už nepředstavuje téměř žádné vzrušení, ale jen tvrdou práci. Jeho pohled na "zlaté období" pornoprůmyslu, kdy se ještě natáčelo na 35 mm materiál (video se teprve začínalo prosazovat) a nejproslulejší díla žánru, jako např. Hluboké hrdlo, se promítala v legitimních kinech, je zbaven nánosu zbytečné nostalgie a zachovává si humorný nadhled. Z mnoha ocenění, jež snímek získal, připomínáme oscarové nominace za Andersonův původní scénář a za vedlejší herecké výkony Burta Reynoldse a Julianne Mooreové, kteří ještě obdrželi ceny Národní společnosti filmových kritiků a Asociace losangeleských filmových kritiků.

    78%

    Každý má pro něco vlohy. Pohled do zákulisí kalifornského pornoprůmyslu 70. let v americkém filmu.
    Režisér Paul Thomas Anderson (nar. 1970) patří k nejzajímavějším tvůrcům současného amerického filmu. Rázem na sebe upozornil svým druhým celovečerním filmem Hříšné noci (1997), v němž zobrazil zákulisí filmového pornoprůmyslu v 70. letech, jehož centrem bylo kalifornské San Fernando Valley. Hrdinou příběhu, inspirovaného skutečnou postavou pornoherce Johna Holmese, je mladík Eddie Adams, který se díky mimořádným fyzickým předpokladům stává oblíbenou hvězdou pornografických filmů pod uměleckým jménem Dirk Diggler. Jako chráněnec režiséra Jacka Hornera (Burt Reynolds) a jeho milenky a hlavní představitelky Amber (Julianne Mooreová) stoupá na žebříčku popularity až k závratným výšinám, aby se díky nezřízenému životu s drogami a alkoholem stejně rychle zase propadl na dno... Anderson pojednává choulostivé téma s překvapivou filmařskou vyzrálostí i porozuměním pro své postavy, pro něž sex už nepředstavuje téměř žádné vzrušení, ale jen tvrdou práci. Jeho pohled na "zlaté období" pornoprůmyslu, kdy se ještě natáčelo na 35 mm materiál (video se teprve začínalo prosazovat) a nejproslulejší díla žánru, jako např. Hluboké hrdlo, se promítala v legitimních kinech, je zbaven nánosu zbytečné nostalgie a zachovává si humorný nadhled. Z mnoha ocenění, jež snímek získal, připomínáme oscarové nominace za Andersonův původní scénář a za vedlejší herecké výkony Burta Reynoldse a Julianne Mooreové, kteří ještě obdrželi ceny Národní společnosti filmových kritiků a Asociace losangeleských filmových kritiků.

    3
  • Nit z přízraků
    Nit z přízraků (2017)
    Film
    • Max
    • Google Play
    • iTunes
    • +1
    Mít šaty od návrháře Reynoldse Woodcocka (Daniel Day-Lewis) znamenalo v dynamické éře obrozujícího se poválečného Londýna úplně nejvíc. Dáma musela mít dostatek peněz, patřičný rodokmen a odpovídající vychování, aby mohla vyrazit na večírek v jeho modelech, které byly vždy unikátní. Status génia si ale vybíral svou daň v podobě Woodcockovy totální emocionální vyprázdněnosti. Odtržen od reality všedního dne, neboť o vše praktické se starala jeho sestra (Lesley Manville), stavěl všechny ženy na roveň krejčovských panen. Měl sice vždy po ruce nějakou milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno při snídani trochu hlasitěji mazala topinku máslem a už se pakovala z jeho života. Když v kavárně v zapadlém přístavním městečku Reynolds objevil stydlivou servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodl se jí nabídnout momentálně uvolněné místo po svém boku, netušil, s čím si zahrává. Tahle zdánlivě neškodná submisivní bytost totiž rychle pochopila pravidla hry a rozhodla se aktivně bojovat za to, aby neskončila jako její předchůdkyně. Situaci jí usnadňuje i to, že se do ní Reynolds zamiloval. Nápor citů se však velmi negativně začal odrážet na jeho tvorbě, a umělcova praktická sestra se proto rozhodne rázně zakročit. (Cinemart)
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    77%
    Mít šaty od návrháře Reynoldse Woodcocka (Daniel Day-Lewis) znamenalo v dynamické éře obrozujícího se poválečného Londýna úplně nejvíc. Dáma musela mít dostatek peněz, patřičný rodokmen a odpovídající vychování, aby mohla vyrazit na večírek v jeho modelech, které byly vždy unikátní. Status génia si ale vybíral svou daň v podobě Woodcockovy totální emocionální vyprázdněnosti. Odtržen od reality všedního dne, neboť o vše praktické se starala jeho sestra (Lesley Manville), stavěl všechny ženy na roveň krejčovských panen. Měl sice vždy po ruce nějakou milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno při snídani trochu hlasitěji mazala topinku máslem a už se pakovala z jeho života. Když v kavárně v zapadlém přístavním městečku Reynolds objevil stydlivou servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodl se jí nabídnout momentálně uvolněné místo po svém boku, netušil, s čím si zahrává. Tahle zdánlivě neškodná submisivní bytost totiž rychle pochopila pravidla hry a rozhodla se aktivně bojovat za to, aby neskončila jako její předchůdkyně. Situaci jí usnadňuje i to, že se do ní Reynolds zamiloval. Nápor citů se však velmi negativně začal odrážet na jeho tvorbě, a umělcova praktická sestra se proto rozhodne rázně zakročit. (Cinemart)
    Žánry:DramaOscarovýRetro
    4
  • Opilí láskou
    Opilí láskou (2002)
    Film
    • Max
    • iTunes
    72%
    5
  • Mistr
    Mistr (2012)
    Film

    USA, začátek 50. let. Vojáci po návratu z fronty bojují se svými poválečnými traumaty a snaží se začlenit do běžného života. Jedním z nich je i Freddie Quell, který se marně pokouší notnými dávkami vlastnoručně namíchaného alkoholu ovládnout svoje běsy. S každým nervovým výbuchem se propadá stále níž a postupně se stává bezprizorním psancem. Shodou náhod se setkává s charismatickým Lancasterem Doddem, který je právě se svou oddanou ženou a skupinou svých věrných příznivců na cestě do New Yorku, kde hodlá světu představit své nové učení. Lancaster Dodd, svým okolím nazývaný „Mistr", je Freddieho živelností fascinován a ujímá se jeho „léčby" podle vlastní teorie, která se má již brzy stát impozantní vírou. Mezi oběma muži vzniká velmi silné a neobyčejné pouto. Předlohou pro postavu Mistra byl skutečný zakladatel scientologické církve L. Ron Hubbard, což vzbudilo u části americké veřejnosti vlnu nevole. Působivý snímek o víře, závislosti, hledání vnitřní svobody a manipulaci je dalším originálním epickým dílem režiséra Paula Thomase Andersona, zkoumajícího zásadní fenomény amerických dějin.

     

    68%

    USA, začátek 50. let. Vojáci po návratu z fronty bojují se svými poválečnými traumaty a snaží se začlenit do běžného života. Jedním z nich je i Freddie Quell, který se marně pokouší notnými dávkami vlastnoručně namíchaného alkoholu ovládnout svoje běsy. S každým nervovým výbuchem se propadá stále níž a postupně se stává bezprizorním psancem. Shodou náhod se setkává s charismatickým Lancasterem Doddem, který je právě se svou oddanou ženou a skupinou svých věrných příznivců na cestě do New Yorku, kde hodlá světu představit své nové učení. Lancaster Dodd, svým okolím nazývaný „Mistr", je Freddieho živelností fascinován a ujímá se jeho „léčby" podle vlastní teorie, která se má již brzy stát impozantní vírou. Mezi oběma muži vzniká velmi silné a neobyčejné pouto. Předlohou pro postavu Mistra byl skutečný zakladatel scientologické církve L. Ron Hubbard, což vzbudilo u části americké veřejnosti vlnu nevole. Působivý snímek o víře, závislosti, hledání vnitřní svobody a manipulaci je dalším originálním epickým dílem režiséra Paula Thomase Andersona, zkoumajícího zásadní fenomény amerických dějin.

     

    6
  • 7
  • Lékořicová pizza
    Lékořicová pizza (2021)
    Film
    • Canal+
    • Google Play
    • iTunes
    66%
    8
  • Inherent Vice
    Inherent Vice (2014)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Skrytá vada se odehrává v roce 1970, kdy Los Angeles není o nic méně zkažené, zdrogované a zkorumpované než za časů kriminálek Raymonda Chandlera. Larry „Doc" Sportello (Joaquin Phoenix) se živí jako detektiv a je věčně pod obraz. Za Larrym se zastaví jeho bývalá holka Shasta, která chce zjistit, kam se poděl její milenec, realitní magnát Mickey Wolfmann. Larry se ho vydá hledat, a tak se ocitá na překážkové dráze, kde mu v cestě stojí namachrovaný policajt v podání Joshe Brolina, údajně mrtvý muzikant, neonacistický motorkářský gang i množství exotických dam. (MFF Karlovy Vary)

    Příběh Thomase Pynchona a režiséra a scenáristy Paula Thomase Andersona se odehrává na samém konci psychedelických 60. let, kdy slunné vnitrozemí a pláže jižní Californie sevřela paranoia … Všechno jako by se ve vteřině změnilo: dřívější bezstarostnost nejrůznějších týpků od surfařů, podvodníků, narkomanů a rockerů, přes zabijáckého lichváře, FBI, losangeleské policajty, tenorsaxofonistu-agenta, partu zubařů z Beverly Hills až po tajemnou postavu jménem Zlatý tesák nahradilo naléhavé „Kde seš?“. Takže když za soukromým očkem „Docem“ Sportellem dorazí jeho bývalka Shasta Fay s historkou o jejím novém příteli miliardáři a podnikateli, jeho ženě a jejím milenci … začne se to trochu zamotávat. Možná se na ten film radši podívejte. (MagicBox)

    61%

    Skrytá vada se odehrává v roce 1970, kdy Los Angeles není o nic méně zkažené, zdrogované a zkorumpované než za časů kriminálek Raymonda Chandlera. Larry „Doc" Sportello (Joaquin Phoenix) se živí jako detektiv a je věčně pod obraz. Za Larrym se zastaví jeho bývalá holka Shasta, která chce zjistit, kam se poděl její milenec, realitní magnát Mickey Wolfmann. Larry se ho vydá hledat, a tak se ocitá na překážkové dráze, kde mu v cestě stojí namachrovaný policajt v podání Joshe Brolina, údajně mrtvý muzikant, neonacistický motorkářský gang i množství exotických dam. (MFF Karlovy Vary)

    Příběh Thomase Pynchona a režiséra a scenáristy Paula Thomase Andersona se odehrává na samém konci psychedelických 60. let, kdy slunné vnitrozemí a pláže jižní Californie sevřela paranoia … Všechno jako by se ve vteřině změnilo: dřívější bezstarostnost nejrůznějších týpků od surfařů, podvodníků, narkomanů a rockerů, přes zabijáckého lichváře, FBI, losangeleské policajty, tenorsaxofonistu-agenta, partu zubařů z Beverly Hills až po tajemnou postavu jménem Zlatý tesák nahradilo naléhavé „Kde seš?“. Takže když za soukromým očkem „Docem“ Sportellem dorazí jeho bývalka Shasta Fay s historkou o jejím novém příteli miliardáři a podnikateli, jeho ženě a jejím milenci … začne se to trochu zamotávat. Možná se na ten film radši podívejte. (MagicBox)

    9
  • 10
  • Nepovedený večírek
    Nepovedený večírek (2001)
    Film

    Po roce odmlčení uspořádá úspěšný britský spisovatel se svou americkou manželkou, která je herečkou, večírek k šestému výročí sňatku. Pozvou hosty do svého exkluzivního sídla s nádherným výhledem na Los Angeles. Sally a Joe vypadají jako dokonalý hollywoodský pár, ale podobně jako většina jejich hostů balancují na okraji propasti. Večírek se záhy zvrtne v noc plnou drog, vypjatých emocí, bolestné pravdy a nepředvídaných událostí a začnou padat masky. Ti, co patří ke společenské smetánce, totiž odhalí svou skutečnou tvář.

    61%

    Po roce odmlčení uspořádá úspěšný britský spisovatel se svou americkou manželkou, která je herečkou, večírek k šestému výročí sňatku. Pozvou hosty do svého exkluzivního sídla s nádherným výhledem na Los Angeles. Sally a Joe vypadají jako dokonalý hollywoodský pár, ale podobně jako většina jejich hostů balancují na okraji propasti. Večírek se záhy zvrtne v noc plnou drog, vypjatých emocí, bolestné pravdy a nepředvídaných událostí a začnou padat masky. Ti, co patří ke společenské smetánce, totiž odhalí svou skutečnou tvář.

    11
  • 12
  • Hardware
    Hardware (1990)
    Film
    Země se proměnila v radioaktivní pustinu, na níž vyschly oceány a vše vypadá jako neúrodná poušť. Dylan McDermott zde ztvárnil roli „tvrďáka“ Mosese „Mo“ Baxtera, vyčerpaného bývalého vojáka, který tráví většinu času v „zóně“, vyprahlé krajině poseté zbytky radioaktivního odpadu z války. Na „výletě“ se svým parťákem z války Shadesem (Jon Lynch) narazí Mo na zajímavou věc – hlavu robota. Koupí ji od hrůzně vypadajícího „poutníka“ (Carl McCoy, frontman gothicrockové formace Fields of the Nephilim) a odveze ji domů své samotářské přítelkyni, umělkyni Jill (Stacy Travis), aby ji mohla použít na svou poslední sochu. Ani jeden z nich však netuší, že rozbitý robot je ve skutečnosti prototyp bojového kyborga Mark 13, který je schopen, pokud je v boji zničen, se sám z dostupných materiálů obnovit. Mark 13 se o svou obnovu samozřejmě pokusí, napojí se do elektrické sítě v Jillině obydlí, které se spíše než domu podobá pevnosti, a chystá se ji zabít.
    57%
    Země se proměnila v radioaktivní pustinu, na níž vyschly oceány a vše vypadá jako neúrodná poušť. Dylan McDermott zde ztvárnil roli „tvrďáka“ Mosese „Mo“ Baxtera, vyčerpaného bývalého vojáka, který tráví většinu času v „zóně“, vyprahlé krajině poseté zbytky radioaktivního odpadu z války. Na „výletě“ se svým parťákem z války Shadesem (Jon Lynch) narazí Mo na zajímavou věc – hlavu robota. Koupí ji od hrůzně vypadajícího „poutníka“ (Carl McCoy, frontman gothicrockové formace Fields of the Nephilim) a odveze ji domů své samotářské přítelkyni, umělkyni Jill (Stacy Travis), aby ji mohla použít na svou poslední sochu. Ani jeden z nich však netuší, že rozbitý robot je ve skutečnosti prototyp bojového kyborga Mark 13, který je schopen, pokud je v boji zničen, se sám z dostupných materiálů obnovit. Mark 13 se o svou obnovu samozřejmě pokusí, napojí se do elektrické sítě v Jillině obydlí, které se spíše než domu podobá pevnosti, a chystá se ji zabít.
    13
  • Rituál
    Rituál (2006)
    Film
    • VOYO
    Detektiva Edwarda Maluje kontaktuje jeho bývalá snoubenka Willow a prosí ho o pomoc s nalezením ztracené dcery Rowan. Pátrání Edwarda zavede na malý ostrov nedaleko státu Washington, kde žije malá komunita vyznávající novopohanství. Když Edward zkouší od místních zjistit, jestli neví něco o Rowan, říkají, že o ní nikdy neslyšeli. Edward je v koncích až do chvíle, kdy uvidí přeškrtnuté jméno Rowan v docházce v místní škole. Učitelka se pak prořekne při odpovědi na otázku, jak Rowan zemřela, když odpoví, že bude upálena. Edward tak získává naději, že Rowan ještě žije, a noří se do starých pohanských tradic, abych svou dceru zachránil před smrtí. Hororový film v hlavní roli s Nicolasem Cagem je remakem stejnojmenného snímku z roku 1973 a je inspirovaný románem Rituál od Davida Pinnera z roku 1967.
    39%
    Detektiva Edwarda Maluje kontaktuje jeho bývalá snoubenka Willow a prosí ho o pomoc s nalezením ztracené dcery Rowan. Pátrání Edwarda zavede na malý ostrov nedaleko státu Washington, kde žije malá komunita vyznávající novopohanství. Když Edward zkouší od místních zjistit, jestli neví něco o Rowan, říkají, že o ní nikdy neslyšeli. Edward je v koncích až do chvíle, kdy uvidí přeškrtnuté jméno Rowan v docházce v místní škole. Učitelka se pak prořekne při odpovědi na otázku, jak Rowan zemřela, když odpoví, že bude upálena. Edward tak získává naději, že Rowan ještě žije, a noří se do starých pohanských tradic, abych svou dceru zachránil před smrtí. Hororový film v hlavní roli s Nicolasem Cagem je remakem stejnojmenného snímku z roku 1973 a je inspirovaný románem Rituál od Davida Pinnera z roku 1967.
    14