6.1

Mick Rose: Filmy a seriály

  • V zajetí rychlosti
    V zajetí rychlosti (2005)
    FilmRole: Brian

    Natočeno podle pravdivého příběhu. Anthony Hopkins v roli muže, který šel celý život za svým snem: být nejrychlejší. Novozélanďan Burt Munro strávil 40 let života zdokonalováním svého motocyklu Indian Scout z roku 1920. S tímto strojem se pak vydal na cestu na solná jezera v Bonneville v americkém státě Utah, která jsou díky dokonale rovnému povrchu ideálním místem pro rychlostní závody. Přes nepřízeň okolností se mu v roce 1967 podařilo zajet rychlostní rekord, který dodnes nikdo nepřekonal. Příběh filmu V zajetí rychlosti se soustředí na cesty k Bonnevillským solným pláním, které Burt Munro podnikl v 60. letech minulého století. Je to cesta za splněním fantastického snu, pravdivý příběh muže, který nepřestal věřit. „Jestli je to těžké, dej do toho víc. Jestli je to nemožné, dej do toho všechno.“

    80%

    Natočeno podle pravdivého příběhu. Anthony Hopkins v roli muže, který šel celý život za svým snem: být nejrychlejší. Novozélanďan Burt Munro strávil 40 let života zdokonalováním svého motocyklu Indian Scout z roku 1920. S tímto strojem se pak vydal na cestu na solná jezera v Bonneville v americkém státě Utah, která jsou díky dokonale rovnému povrchu ideálním místem pro rychlostní závody. Přes nepřízeň okolností se mu v roce 1967 podařilo zajet rychlostní rekord, který dodnes nikdo nepřekonal. Příběh filmu V zajetí rychlosti se soustředí na cesty k Bonnevillským solným pláním, které Burt Munro podnikl v 60. letech minulého století. Je to cesta za splněním fantastického snu, pravdivý příběh muže, který nepřestal věřit. „Jestli je to těžké, dej do toho víc. Jestli je to nemožné, dej do toho všechno.“

    1
  • 2
  • Rozstřel
    Rozstřel (2001)
    FilmRole: Man in Black
    Je to příběh, který se točí kolem lepkavých, plstěných stolů. Je to čistý vývar konfliktů, smršť koulí a pěstí. Je to film nadupaný vizuálními efekty, rychlými střihy a "svérázným humorem". Jack, Thomas a Wayne jsou tři nevybuchlé nálože s tou správnou výbavou.. Objíždí wellingtonské podsvětí a v těch nejzahulenějších barech hrají billiard o peníze. Je to jejich životní styl. V cestě za velikým balíkem peněz jim stojí bikeři, kněží, servírky, choleričtí bankéři, ale hlavně šedá eminence místního podsvětí - hákoruký holič s řeckým přízvukem. Nechat se u něj oholit, znamená přijít o nějakou tu část lidského těla. A co nezařídí ostrá břitva, o to se postará ochranka - "jak ta dokáže být milá". Blíží se rozhodující turnaj a našim Stickmenům někdo utahuje oprátky kolem krku. Kdo se stane vítězem, poraženým, legendou? Kolik lidských těl je schopna pojmout taková středně veliká žumpa? A kolik dní vkuse vydrží hrát Wayne svůj oblíbený Play Station?
    Žánry:DramaKomedie
    61%
    Je to příběh, který se točí kolem lepkavých, plstěných stolů. Je to čistý vývar konfliktů, smršť koulí a pěstí. Je to film nadupaný vizuálními efekty, rychlými střihy a "svérázným humorem". Jack, Thomas a Wayne jsou tři nevybuchlé nálože s tou správnou výbavou.. Objíždí wellingtonské podsvětí a v těch nejzahulenějších barech hrají billiard o peníze. Je to jejich životní styl. V cestě za velikým balíkem peněz jim stojí bikeři, kněží, servírky, choleričtí bankéři, ale hlavně šedá eminence místního podsvětí - hákoruký holič s řeckým přízvukem. Nechat se u něj oholit, znamená přijít o nějakou tu část lidského těla. A co nezařídí ostrá břitva, o to se postará ochranka - "jak ta dokáže být milá". Blíží se rozhodující turnaj a našim Stickmenům někdo utahuje oprátky kolem krku. Kdo se stane vítězem, poraženým, legendou? Kolik lidských těl je schopna pojmout taková středně veliká žumpa? A kolik dní vkuse vydrží hrát Wayne svůj oblíbený Play Station?
    Žánry:DramaKomedie
    3
  • 4
  • Černé ovce
    Černé ovce (2006)
    FilmRole: Mike
    • Filmbox+
    Novozélandská hororová komedie o útoku zmutovaných lidožravých ovcí na malou vesnici bývá ne zcela právem přirovnávána k raným dílům režiséra Petera Jacksona. Celovečerní debut Jonathana Kinga s Jacksonovými opusy spojuje pouze důraz na grotesknost, která je však v Černých ovcích přítomná pouze skrze nezvyklou podobu monster (ani ta však není nijak zvlášť bizarní v porovnání se zmutovanými králíky a kozami ve snímcích Night of the Lepus a Revenge of Billy the Kid). Hrůza a humor tu zůstávají ve vzájemném napětí a nezvrhají se do krvavé komiky útrobních slapsticků jako Bad Taste a Braindead. Kingovo dílo nesměřuje k velkolepě excentrickým komediálním nápadům jako Jacksonovy filmy, ale drží pozice klasického, poctivě zvládnutého „zvířecího“ hororu, který sází na postupnou gradaci napětí a na sympatické postavy. Ovčí mutanti a jejich krvavé útoky jsou trikově brilantně zvládnuté a mistrné zvukové efekty také vyvolávají patřičně zneklidňující odezvu. Podoba monster není vyloženě směšná (humor do snímku dodávají spíše samotní hrdinové, kteří v rámci současného hororu působí výjimečně životně), ale pouze groteskně absurdní. Mistrovství Kingova díla je tedy zcela jiné než u Jacksonových snímků. Jeho podstatou je udržení dvou vzájemně protichůdných emocí – děsu z neznámého a výsměchu absurdnímu.(Festival otrlého diváka)
    Žánry:HororKomedieGotický
    57%
    Novozélandská hororová komedie o útoku zmutovaných lidožravých ovcí na malou vesnici bývá ne zcela právem přirovnávána k raným dílům režiséra Petera Jacksona. Celovečerní debut Jonathana Kinga s Jacksonovými opusy spojuje pouze důraz na grotesknost, která je však v Černých ovcích přítomná pouze skrze nezvyklou podobu monster (ani ta však není nijak zvlášť bizarní v porovnání se zmutovanými králíky a kozami ve snímcích Night of the Lepus a Revenge of Billy the Kid). Hrůza a humor tu zůstávají ve vzájemném napětí a nezvrhají se do krvavé komiky útrobních slapsticků jako Bad Taste a Braindead. Kingovo dílo nesměřuje k velkolepě excentrickým komediálním nápadům jako Jacksonovy filmy, ale drží pozice klasického, poctivě zvládnutého „zvířecího“ hororu, který sází na postupnou gradaci napětí a na sympatické postavy. Ovčí mutanti a jejich krvavé útoky jsou trikově brilantně zvládnuté a mistrné zvukové efekty také vyvolávají patřičně zneklidňující odezvu. Podoba monster není vyloženě směšná (humor do snímku dodávají spíše samotní hrdinové, kteří v rámci současného hororu působí výjimečně životně), ale pouze groteskně absurdní. Mistrovství Kingova díla je tedy zcela jiné než u Jacksonových snímků. Jeho podstatou je udržení dvou vzájemně protichůdných emocí – děsu z neznámého a výsměchu absurdnímu.(Festival otrlého diváka)
    Žánry:HororKomedieGotický
    5
  • Nákaza
    Nákaza (1994)
    Film
    56%
    6
  • Herkules
    Herkules (1995)
    Seriál
    51%
    7