5.8

František Hájek: Filmy a seriály

  • Postel
    Postel (1998)
    FilmRole: pan Vítek
    Říká se velmi nepřesně: Žijeme na tomto světě a jsme jenom lidé ... To ale není pravda. Žijeme totiž minimálně ve dvou světech: ve světě mužů a ve světě žen: a nejsme jenom lidé, ale jsme jenom muži a jsme jenom ženy. I když ... Existují dnes ještě vůbec muži? S Lubošem Urnou - čtyřicetiletým hlavním hrdinou filmu - se seznamujeme v okamžiku, kdy umírá a tedy tento svět opouští. Bezprostřední důvod jeho smrti je banální a tragikomický současně, stejně jako situace, ve které se tak stane. Dokonce by se mohlo říci, že Lubošův konec je podobný většině událostí v jeho životě. Od útlého mládí až po dospělý věk. Kdo je vlastně Luboš Urna? S jistou mírou nadsázky je možno říci, že jde o určitý charakteristický typ příslušníka mužského pokolení konce dvacátého století. V jistém slova smyslu je možno Luboše označit za předobraz či určitý prototyp velice pravděpodobného mužského živočišného druhu ve třetím tisíciletí. Luboš je, stručně řečeno, reprezentant ne vlastní vinou degenerujícího biologického druhu - mužů, které zcela ovlivnil, pohltil a si podmanil plíživě agresivní svět žen. Luboš se přitom nikterak nevymyká z průměru. Je učitelem, má rodinu, dvě děti, ale také značně vyvinutou citlivost a obrazotvornost, či přímo fantazii. Dalším charakteristickým rysem jeho života je skutečnost, že žije převážně ve světě žen.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Oskar Reif
    63%
    Říká se velmi nepřesně: Žijeme na tomto světě a jsme jenom lidé ... To ale není pravda. Žijeme totiž minimálně ve dvou světech: ve světě mužů a ve světě žen: a nejsme jenom lidé, ale jsme jenom muži a jsme jenom ženy. I když ... Existují dnes ještě vůbec muži? S Lubošem Urnou - čtyřicetiletým hlavním hrdinou filmu - se seznamujeme v okamžiku, kdy umírá a tedy tento svět opouští. Bezprostřední důvod jeho smrti je banální a tragikomický současně, stejně jako situace, ve které se tak stane. Dokonce by se mohlo říci, že Lubošův konec je podobný většině událostí v jeho životě. Od útlého mládí až po dospělý věk. Kdo je vlastně Luboš Urna? S jistou mírou nadsázky je možno říci, že jde o určitý charakteristický typ příslušníka mužského pokolení konce dvacátého století. V jistém slova smyslu je možno Luboše označit za předobraz či určitý prototyp velice pravděpodobného mužského živočišného druhu ve třetím tisíciletí. Luboš je, stručně řečeno, reprezentant ne vlastní vinou degenerujícího biologického druhu - mužů, které zcela ovlivnil, pohltil a si podmanil plíživě agresivní svět žen. Luboš se přitom nikterak nevymyká z průměru. Je učitelem, má rodinu, dvě děti, ale také značně vyvinutou citlivost a obrazotvornost, či přímo fantazii. Dalším charakteristickým rysem jeho života je skutečnost, že žije převážně ve světě žen.
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Oskar Reif
    1
  • Skok do tmy
    Skok do tmy (1964)
    Film
    62%
    2
  • Pršelo jim štěstí
    Pršelo jim štěstí (1963)
    Film
    Úřednice Věra má před sebou velký den plný příprav, nastává totiž její svatba s přítelem Zdeňkem. Během toho má od rána čas přemýšlet, a i drobný úkon, pohled na fotografii či konkrétní slovo, dokáží v její mysli oživit vzpomínky na to, co předcházelo tomuto dnu. Ponořená do sebe se vrací zpátky ke vztahu se Zdeňkem, přemítá nad svou rodinou i nad svými kolegy z traktorového závodu, kde se se Zdeňkem seznámili. Tyto střípky v ní však nevyvolávají pocit štěstí, spíše pochybnosti a hořkost. Stále ale doufá, že dnes jí začíná nový život, že všechno, co bylo řečeno z úst jejího milovaného i ostatních dnešním dnem pomine.
    50%
    Úřednice Věra má před sebou velký den plný příprav, nastává totiž její svatba s přítelem Zdeňkem. Během toho má od rána čas přemýšlet, a i drobný úkon, pohled na fotografii či konkrétní slovo, dokáží v její mysli oživit vzpomínky na to, co předcházelo tomuto dnu. Ponořená do sebe se vrací zpátky ke vztahu se Zdeňkem, přemítá nad svou rodinou i nad svými kolegy z traktorového závodu, kde se se Zdeňkem seznámili. Tyto střípky v ní však nevyvolávají pocit štěstí, spíše pochybnosti a hořkost. Stále ale doufá, že dnes jí začíná nový život, že všechno, co bylo řečeno z úst jejího milovaného i ostatních dnešním dnem pomine.
    3
  • Těch několik dní
    Těch několik dní (1968)
    FilmRole: Proffesor

    Jeden z trezorových filmů vznikl v mezinárodní koprodukci (s Francouzi) a jako jeden z mála akcentoval okupaci Československa v roce 1968. Vypráví dosti zmateně a neuspořádaně o francouzské studentce sociologie, která se při svém pobytu v Praze seznámí s mladým přitažlivým profesorem. Rozmluvy vedou nejprve banálně tlachavé, později se věnují vstupu \"spřátelených\" vojsk, zazní i televizní zpravodajství, avšak vesměs převládá rozpačitost. Film byl několikrát přepracováván, aniž by mu to pomohlo jak umělecky, tak ve včasném nasazení do kin.

    Žánry:Drama
    48%

    Jeden z trezorových filmů vznikl v mezinárodní koprodukci (s Francouzi) a jako jeden z mála akcentoval okupaci Československa v roce 1968. Vypráví dosti zmateně a neuspořádaně o francouzské studentce sociologie, která se při svém pobytu v Praze seznámí s mladým přitažlivým profesorem. Rozmluvy vedou nejprve banálně tlachavé, později se věnují vstupu \"spřátelených\" vojsk, zazní i televizní zpravodajství, avšak vesměs převládá rozpačitost. Film byl několikrát přepracováván, aniž by mu to pomohlo jak umělecky, tak ve včasném nasazení do kin.

    Žánry:Drama
    4
  • Karlovarští poníci
    Karlovarští poníci (1971)
    FilmRole: Country Boy
    Desetiletá Angelika tráví prázdniny se svým otcem v Karlových Varech. Otec Bachman je německý průmyslník, který ve Varech absolvuje lázeňskou léčbu. Angelika volný čas, kdy je otec na procedurách, tráví v hotelu pod dohledem laskavé recepční Vlasty. Jednoho dne se dívka seznámí se čtrnáctiletým Kájou. Konečně má nějakou zábavu. Bachman si je vědom, že dceru zanedbává, a když se jí zeptá, co by chtěla, dozví se, že poníka. Navštíví starého cirkusáka Vondráčka, který měl kdysi drezúru poníků, ale ten se nechce posledního koně vzdát. Zajedou i do pražské ZOO, ale ani tam nepochodí.Děti dají do novin inzerát a nakonec uspějí. Děda Hlavatý přivede poníka Bořivoje, který se Angelice na první podled zalíbí. Rodinka odjíždí zpět na neřátelský kapitalistický Západ, ale v přívěsném vozíku s nimi cestuje i Bořivoj.
    Žánry:Rodinný
    40%
    Desetiletá Angelika tráví prázdniny se svým otcem v Karlových Varech. Otec Bachman je německý průmyslník, který ve Varech absolvuje lázeňskou léčbu. Angelika volný čas, kdy je otec na procedurách, tráví v hotelu pod dohledem laskavé recepční Vlasty. Jednoho dne se dívka seznámí se čtrnáctiletým Kájou. Konečně má nějakou zábavu. Bachman si je vědom, že dceru zanedbává, a když se jí zeptá, co by chtěla, dozví se, že poníka. Navštíví starého cirkusáka Vondráčka, který měl kdysi drezúru poníků, ale ten se nechce posledního koně vzdát. Zajedou i do pražské ZOO, ale ani tam nepochodí.Děti dají do novin inzerát a nakonec uspějí. Děda Hlavatý přivede poníka Bořivoje, který se Angelice na první podled zalíbí. Rodinka odjíždí zpět na neřátelský kapitalistický Západ, ale v přívěsném vozíku s nimi cestuje i Bořivoj.
    Žánry:Rodinný
    5