Tony Rohr: Nejlepší filmy
a seriály

6.7

Tony Rohr: Filmy a seriály

  • Podfukáři
    Podfukáři (2004)
    Seriál
    83%
    1
  • Father Ted
    Father Ted (1995)
    Seriál
    81%
    2
  • 3
  • 4
  • Inspector George Gently
    Inspector George Gently (2008)
    Seriál
    • O2 TV
    78%
    5
  • 6
  • 7
  • Mrtvé probouzeti
    Mrtvé probouzeti (2000)
    Seriál

    Nevyřešené případy, případy u ledu, pomníčky... Ať už se jim říká jakkoli, skutečnost je vždy táž: případy, na kterých si policie vylámala zuby, pachatelé, kteří nebyli nikdy odhaleni, zločiny, které nebyly nikdy potrestány... Existují všude, na celém světě, v každé zemi. Nedělají policii právě čest a všude by na ně policajti nejraději zapomněli. Jenomže nová doba přináší nové, moderní vyšetřovací metody. To, s čím se pracovalo před pěti lety, patří dnes do kriminalistického pravěku. Kriminalisté mají k dispozici nové technologie, nové forenzní expertizy, daleko dokonalejší je i psychologické profilování. To všechno jim dává novou šanci. A proto je zapotřebí tyhle staré případy otevírat. Neboť vražda je vražda a nikdo by si nikdy neměl myslet, že mu projde. I proto byla při londýnské policii ustavena zvláštní skupina pod vedením superintendenta Petera Boyda, jejímž úkolem je nacházet ke starým případům nový klíč. Je to ovšem prozatím pouze roční, zkušební projekt. A bude záležet na výsledcích, jestli přežije. Boyd i celý jeho tým si tento Damoklův meč nad svou hlavou velmi dobře uvědomují. Ale nejen proto by chtěli svůj první případ vyřešit co nejlépe. Daleko silnějším motivem je fakt, že pachatel pět let staré vraždy se zřejmě rozhodl udeřit znovu. A co víc, vypadá to, že si s policií hraje jako kočka s myší... Nový šestadvacetidílný seriál televize BBC dal velkou a novou hereckou příležitost Trevoru Eveovi, který se v minulosti realizoval spíše v "hrdinech" na opačné straně zákona, nebo alespoň v postavách poněkud bezcharakterních. (Tak jsme jej viděli např. v minisérii Politikova žena, v níž hrál nevěrného manžela.)

    74%

    Nevyřešené případy, případy u ledu, pomníčky... Ať už se jim říká jakkoli, skutečnost je vždy táž: případy, na kterých si policie vylámala zuby, pachatelé, kteří nebyli nikdy odhaleni, zločiny, které nebyly nikdy potrestány... Existují všude, na celém světě, v každé zemi. Nedělají policii právě čest a všude by na ně policajti nejraději zapomněli. Jenomže nová doba přináší nové, moderní vyšetřovací metody. To, s čím se pracovalo před pěti lety, patří dnes do kriminalistického pravěku. Kriminalisté mají k dispozici nové technologie, nové forenzní expertizy, daleko dokonalejší je i psychologické profilování. To všechno jim dává novou šanci. A proto je zapotřebí tyhle staré případy otevírat. Neboť vražda je vražda a nikdo by si nikdy neměl myslet, že mu projde. I proto byla při londýnské policii ustavena zvláštní skupina pod vedením superintendenta Petera Boyda, jejímž úkolem je nacházet ke starým případům nový klíč. Je to ovšem prozatím pouze roční, zkušební projekt. A bude záležet na výsledcích, jestli přežije. Boyd i celý jeho tým si tento Damoklův meč nad svou hlavou velmi dobře uvědomují. Ale nejen proto by chtěli svůj první případ vyřešit co nejlépe. Daleko silnějším motivem je fakt, že pachatel pět let staré vraždy se zřejmě rozhodl udeřit znovu. A co víc, vypadá to, že si s policií hraje jako kočka s myší... Nový šestadvacetidílný seriál televize BBC dal velkou a novou hereckou příležitost Trevoru Eveovi, který se v minulosti realizoval spíše v "hrdinech" na opačné straně zákona, nebo alespoň v postavách poněkud bezcharakterních. (Tak jsme jej viděli např. v minisérii Politikova žena, v níž hrál nevěrného manžela.)

    8
  • Smlouva s vrahem
    Smlouva s vrahem (1990)
    FilmRole: Frank

    Jeden z nejsvébytnějších evropských filmařů posledního čtvrtstoletí Aki Kaurismäki proslul jako tvůrce minimalistických příběhů, v nichž se absurdní tragikomedie prolíná se seversky zasmušilými a sociálně laděnými (melo)dramaty. Lakonickou hříčku Smlouva s vrahem, kterou režisér natočil v Londýně v angličtině, lze vnímat jako jistý protipól k předchozímu znamenitému, chvílemi ale až mrazivě bezútěšnému dramatu Děvče ze sirkárny, vzniklému v témže roce. Její humor těží především z využívání klišé klasických gangsterských filmů a osudových romancí.

    Protagonistou příběhu je zamlklý osamělý francouzský úředník Henri Boulanger (Jean-Pierre Léaud), který po patnácti letech oddaných služeb v kafkovsky pochmurných kancelářích královských vodáren v Londýně dostane kvůli privatizaci hodinovou výpověď. Po dvou nevydařených pokusech o sebevraždu si najme zabijáka, aby ukončil jeho život, který pro něj ztratil smysl. Krátce nato se však seznámí s prodavačkou růží Margaret (Margi Clarkeová), díky jejímž „modrým očím“ dostane novou chuť do života. Jeho kroky ale sleduje profesionální vrah (Kenneth Colley), jemuž zbývají dva měsíce života a chce „rozdělanou práci“ dokončit...(oficiální text distributora)

    Žánry:DramaKomedie
    74%

    Jeden z nejsvébytnějších evropských filmařů posledního čtvrtstoletí Aki Kaurismäki proslul jako tvůrce minimalistických příběhů, v nichž se absurdní tragikomedie prolíná se seversky zasmušilými a sociálně laděnými (melo)dramaty. Lakonickou hříčku Smlouva s vrahem, kterou režisér natočil v Londýně v angličtině, lze vnímat jako jistý protipól k předchozímu znamenitému, chvílemi ale až mrazivě bezútěšnému dramatu Děvče ze sirkárny, vzniklému v témže roce. Její humor těží především z využívání klišé klasických gangsterských filmů a osudových romancí.

    Protagonistou příběhu je zamlklý osamělý francouzský úředník Henri Boulanger (Jean-Pierre Léaud), který po patnácti letech oddaných služeb v kafkovsky pochmurných kancelářích královských vodáren v Londýně dostane kvůli privatizaci hodinovou výpověď. Po dvou nevydařených pokusech o sebevraždu si najme zabijáka, aby ukončil jeho život, který pro něj ztratil smysl. Krátce nato se však seznámí s prodavačkou růží Margaret (Margi Clarkeová), díky jejímž „modrým očím“ dostane novou chuť do života. Jeho kroky ale sleduje profesionální vrah (Kenneth Colley), jemuž zbývají dva měsíce života a chce „rozdělanou práci“ dokončit...(oficiální text distributora)

    Žánry:DramaKomedie
    9
  • Bídníci
    Bídníci (2012)
    FilmRole: Overseer
    • SkyShowtime
    • iTunes
    • Rakuten
    Bídníci jsou největší muzikálový fenomén současnosti. Za 28 let existence je v 42 zemích a 21 jazykových mutacích vidělo přes šedesát miliónů nadšených diváků, včetně těch českých. Tahle „rodina“ se určitě rozšíří díky filmovému zpracování. Předpokladů k tomu je celá řada – oscarový tvůrce Královy řeči Tom Hooper, který projekt režíroval, výjimeční herci a nesmrtelné písničky, jež uslyšíte v aranžmá, v jakém jste je asi ještě neslyšeli. Když bývalého galejníka Jeana Valjeana (Hugh Jackman) propustí na podmínku, netuší, že za zády bude mít jako věčný stín posedlého inspektora Javerta (Russell Crowe). Ten ctí zásadu, že zloděj zůstane vždy zlodějem a Valjean se zdá být jasným příkladem, zvlášť když pravidla podmínečného propuštění záhy poruší. Jenže Valjeanovi se daří unikat, začne žít pod změněnou identitou, stane se ctihodným občanem a dokonce starostou, jenže ani tehdy není před slídivým Javertem v bezpečí. Po smrti tovární dělnice Fantine (Anne Hathaway), kterou si klade za vinu, se ujme její dcerky Cosette.  Společně s ní pak před Zákonem utíká do anonymity francouzské metropole. Tam na ně po pár letech relativního klidu čeká kromě Javerta i další nebezpečí – ulice bobtnající revolucí, kterou připravují mladí kluci. Jeden z nich, Marius (Eddie Redmayne), se při letmém setkání zamiluje do dospívající Cosette (Amanda Seyfried) a ta jeho city opětuje. Kvůli své dceři a jejímu štěstí se Valjean rozhodne riskovat, dokonce se vydá na barikády v předvečer rozhodujícího souboje mezi revolucionáři a armádou, aby z předem prohrané bitvy zachránil Mariuse. Na místě, kde historie napsala jednu ze svých krvavých kapitol, se zároveň odehraje finální souboj mezi ním a Javertem.
    Režie:Tom Hooper
    72%
    Bídníci jsou největší muzikálový fenomén současnosti. Za 28 let existence je v 42 zemích a 21 jazykových mutacích vidělo přes šedesát miliónů nadšených diváků, včetně těch českých. Tahle „rodina“ se určitě rozšíří díky filmovému zpracování. Předpokladů k tomu je celá řada – oscarový tvůrce Královy řeči Tom Hooper, který projekt režíroval, výjimeční herci a nesmrtelné písničky, jež uslyšíte v aranžmá, v jakém jste je asi ještě neslyšeli. Když bývalého galejníka Jeana Valjeana (Hugh Jackman) propustí na podmínku, netuší, že za zády bude mít jako věčný stín posedlého inspektora Javerta (Russell Crowe). Ten ctí zásadu, že zloděj zůstane vždy zlodějem a Valjean se zdá být jasným příkladem, zvlášť když pravidla podmínečného propuštění záhy poruší. Jenže Valjeanovi se daří unikat, začne žít pod změněnou identitou, stane se ctihodným občanem a dokonce starostou, jenže ani tehdy není před slídivým Javertem v bezpečí. Po smrti tovární dělnice Fantine (Anne Hathaway), kterou si klade za vinu, se ujme její dcerky Cosette.  Společně s ní pak před Zákonem utíká do anonymity francouzské metropole. Tam na ně po pár letech relativního klidu čeká kromě Javerta i další nebezpečí – ulice bobtnající revolucí, kterou připravují mladí kluci. Jeden z nich, Marius (Eddie Redmayne), se při letmém setkání zamiluje do dospívající Cosette (Amanda Seyfried) a ta jeho city opětuje. Kvůli své dceři a jejímu štěstí se Valjean rozhodne riskovat, dokonce se vydá na barikády v předvečer rozhodujícího souboje mezi revolucionáři a armádou, aby z předem prohrané bitvy zachránil Mariuse. Na místě, kde historie napsala jednu ze svých krvavých kapitol, se zároveň odehraje finální souboj mezi ním a Javertem.
    Režie:Tom Hooper
    10
  • Dlouhý Velký pátek
    Dlouhý Velký pátek (1980)
    FilmRole: O'Flaherty
    72%
    11
  • 12
  • 13
  • Malý řezník
    Malý řezník (1997)
    FilmRole: Bogman in Mental Hospital

    Film je zasazen do malého irského města Clones počátkem šedesátých let. Francie Brady je dvanáctiletý chlapec, jehož fantazie je krmena televizí - vetřelci, komunisty, atomovým věkem. Když se jeho matka nervově zhroutí, je odkázán na péči svého chladného a vznětlivého otce alkoholika. Francie tráví většinu svého času povídáním se svým nejlepším přítelem Joem Purcellem o gangsterech, kovbojích a indiánech, komiksových příšerách a o hrozbě jaderného útoku aktuální na začátku šedesátých let. V důsledku vyostřeného konfliktu s chlapcem Phillipem Nugentem a jeho matkou skončí Francie v polepšovně. Provinčním městem otřese jeho reakce na fakt, že nakonec zůstává na světě úplně sám. Jeho následný vražedný čin je pak jedním z dalších důsledků jak jeho odtrženosti od reality, tak i nekontrolovatelného násilí.

    Žánry:DramaKomedieDětský
    69%

    Film je zasazen do malého irského města Clones počátkem šedesátých let. Francie Brady je dvanáctiletý chlapec, jehož fantazie je krmena televizí - vetřelci, komunisty, atomovým věkem. Když se jeho matka nervově zhroutí, je odkázán na péči svého chladného a vznětlivého otce alkoholika. Francie tráví většinu svého času povídáním se svým nejlepším přítelem Joem Purcellem o gangsterech, kovbojích a indiánech, komiksových příšerách a o hrozbě jaderného útoku aktuální na začátku šedesátých let. V důsledku vyostřeného konfliktu s chlapcem Phillipem Nugentem a jeho matkou skončí Francie v polepšovně. Provinčním městem otřese jeho reakce na fakt, že nakonec zůstává na světě úplně sám. Jeho následný vražedný čin je pak jedním z dalších důsledků jak jeho odtrženosti od reality, tak i nekontrolovatelného násilí.

    Žánry:DramaKomedieDětský
    14
  • McVicar
    McVicar (1980)
    FilmRole: Bootsy

    Pravdivý příběh britského zločince Johna MC VICARA. Skutečný a neuvěřitelný příběh Johna MC VOCARA - muže, jenž se postavil vězeňskému systému a odmítl se vzdát. Roger Daltrey předvádí přesvědčivý portrét MC VICARA ve filmu, který vás možná šokuje svým realistickým ztvárněním násilí a drsné brutality. Film MC VICAR byl natočen podle pravdivého příběhu britského zločince Johna MC VICARA. Zaujme vás autentičnost, s jakou líčí reálný obraz života v britském vězení a nečekaným rozuzlením, které vrcholí MC VICAROVOU rehabilitací.. Na scénáři se spolu s režisérem podílel také John MC VICAR, podle jehož autobiografie byl snímek natočen.

    Žánry:DramaKrimiVězeňský
    Režie:Tom Clegg
    69%

    Pravdivý příběh britského zločince Johna MC VICARA. Skutečný a neuvěřitelný příběh Johna MC VOCARA - muže, jenž se postavil vězeňskému systému a odmítl se vzdát. Roger Daltrey předvádí přesvědčivý portrét MC VICARA ve filmu, který vás možná šokuje svým realistickým ztvárněním násilí a drsné brutality. Film MC VICAR byl natočen podle pravdivého příběhu britského zločince Johna MC VICARA. Zaujme vás autentičnost, s jakou líčí reálný obraz života v britském vězení a nečekaným rozuzlením, které vrcholí MC VICAROVOU rehabilitací.. Na scénáři se spolu s režisérem podílel také John MC VICAR, podle jehož autobiografie byl snímek natočen.

    Žánry:DramaKrimiVězeňský
    Režie:Tom Clegg
    15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Komedianti
    Komedianti (1992)
    FilmRole: Kelly

    Kouzelná irská romance z pera režiséra Gilliese MacKinnona se odehrává v provinční irské vesničce v roce 1957, nedlouho před tím, než se v této konzervativní atmosféře objeví první televizor. Poklidné vody rozvíří krásná a nezávislá Tara Maguire (Robin Wright) – je těhotná a odmítá sdělit jméno otce svého dítěte. Během nedělní bohoslužby na ni přijdou předporodní bolesti, čímž rozlítí místního kněze (Alan Devlin), jenž věří, že Bůh za její bezostyšnost pošle na vesnici zasloužený trest. Podle kněze by si Tara měla vzít za muže místního konstábla, seržanta Hagertyho (Albert Finney), nevrlého vyléčeného alkoholika, který je do ní zamilovaný. Tara jej však nemá ráda, což se ukáže v plné nahotě, když do vesničky přijíždí skupina kočovných herců. Jednoho z herců, Toma Caseye (Aidan Quinn), přistihne, jak jí krade kuře, na první pohled se však do něj zamiluje (přestože se jejich vztah nejdříve jen omezí na dlouhé pohledy). Hagertymu je jasné, kam vztah mezi Tarou a mladým hercem směřuje, a je rozhodnut všemu rázně zabránit. Tara je však opatrná a na žádném muži nechce být závislá, a to i když tajně nosí zásoby Irské republikánské armádě. Když se Hagerty dovídá, že někdo z vesnice spolupracuje s IRA, podezřívá Toma a posílá jej do vězení. Doutná v něm však ještě hlubší hněv a ten nakonec propuká s nečekanou silou.

    Žánry:DramaRomantický
    63%

    Kouzelná irská romance z pera režiséra Gilliese MacKinnona se odehrává v provinční irské vesničce v roce 1957, nedlouho před tím, než se v této konzervativní atmosféře objeví první televizor. Poklidné vody rozvíří krásná a nezávislá Tara Maguire (Robin Wright) – je těhotná a odmítá sdělit jméno otce svého dítěte. Během nedělní bohoslužby na ni přijdou předporodní bolesti, čímž rozlítí místního kněze (Alan Devlin), jenž věří, že Bůh za její bezostyšnost pošle na vesnici zasloužený trest. Podle kněze by si Tara měla vzít za muže místního konstábla, seržanta Hagertyho (Albert Finney), nevrlého vyléčeného alkoholika, který je do ní zamilovaný. Tara jej však nemá ráda, což se ukáže v plné nahotě, když do vesničky přijíždí skupina kočovných herců. Jednoho z herců, Toma Caseye (Aidan Quinn), přistihne, jak jí krade kuře, na první pohled se však do něj zamiluje (přestože se jejich vztah nejdříve jen omezí na dlouhé pohledy). Hagertymu je jasné, kam vztah mezi Tarou a mladým hercem směřuje, a je rozhodnut všemu rázně zabránit. Tara je však opatrná a na žádném muži nechce být závislá, a to i když tajně nosí zásoby Irské republikánské armádě. Když se Hagerty dovídá, že někdo z vesnice spolupracuje s IRA, podezřívá Toma a posílá jej do vězení. Doutná v něm však ještě hlubší hněv a ten nakonec propuká s nečekanou silou.

    Žánry:DramaRomantický
    19
  • Dům veselých duchů
    Dům veselých duchů (1988)
    FilmRole: Christy

    Hvězdami této radostně duchařské komedie, jiskřící romantikou a rozvernými nadpřirozenými efekty, jsou Daryl Hannah, Peter O'Toole a Steve Guttenberg. Spolu s nimi se ve filmu scenáristy a režiséra Neila Jordana (Interview s upírem) představí Beverly D'Angelo, Jennifer Tilly, Peter Gallagher a Liam Neeson. Ti obývají Dům veselých duchů, kde zažijete největší legraci, jakou můžete zažít na tomto... nebo na onom světě!

    Zchudlý Peter Plunkett (O'Toole) vymyslí dokonalý plán, jak zachránit svůj zadlužený zámek v Irsku: naláká americké turisty na to, že v domě straší. Když si ale Peter a jeho personál navléknou prostěradla a řetězy a vydají se strašit, vyděsí nejen platící hosty... probudí také skutečné duchy hradu Plunkett! A když americký turista Jack (Guttenberg) zahlédne nádherného ducha jménem Mary (Hannah), je to láska na první pohled. Jediné, s čím si teď Jack musí dělat starosti, je vraždící duch Maryina manžela…a jejich dvousetletý věkový rozdíl!

    61%

    Hvězdami této radostně duchařské komedie, jiskřící romantikou a rozvernými nadpřirozenými efekty, jsou Daryl Hannah, Peter O'Toole a Steve Guttenberg. Spolu s nimi se ve filmu scenáristy a režiséra Neila Jordana (Interview s upírem) představí Beverly D'Angelo, Jennifer Tilly, Peter Gallagher a Liam Neeson. Ti obývají Dům veselých duchů, kde zažijete největší legraci, jakou můžete zažít na tomto... nebo na onom světě!

    Zchudlý Peter Plunkett (O'Toole) vymyslí dokonalý plán, jak zachránit svůj zadlužený zámek v Irsku: naláká americké turisty na to, že v domě straší. Když si ale Peter a jeho personál navléknou prostěradla a řetězy a vydají se strašit, vyděsí nejen platící hosty... probudí také skutečné duchy hradu Plunkett! A když americký turista Jack (Guttenberg) zahlédne nádherného ducha jménem Mary (Hannah), je to láska na první pohled. Jediné, s čím si teď Jack musí dělat starosti, je vraždící duch Maryina manžela…a jejich dvousetletý věkový rozdíl!

    20
  • Dvojník
    Dvojník (2013)
    FilmRole: Rudolph
    61%
    21
  • Synovec
    Synovec (1998)
    FilmRole: Crony 1
    Vrátil se domů, aby odhalil pravdu! Na malém ostrově Inish Dara v Irsku žije sám vážený farmář Tony Egan. Dostane dopis od své mladší sestry Karenm která ostrov před dvaceti lety opustila. Dvacet let se neviděli a teď mu píše, že umírá, Posílá Tonymu svého osiřelého syna Chada, aby pohřbil její popel v rodné zemi. Tony se chlubí, že k němu přijede synovec a tak všichni netrpělivě očekávají jeho příjezd. Jaký šok však zažije, když z lodi vystoupí 17-tiletý Chad Egan-Washington a je černý!
    Žánry:Drama
    61%
    Vrátil se domů, aby odhalil pravdu! Na malém ostrově Inish Dara v Irsku žije sám vážený farmář Tony Egan. Dostane dopis od své mladší sestry Karenm která ostrov před dvaceti lety opustila. Dvacet let se neviděli a teď mu píše, že umírá, Posílá Tonymu svého osiřelého syna Chada, aby pohřbil její popel v rodné zemi. Tony se chlubí, že k němu přijede synovec a tak všichni netrpělivě očekávají jeho příjezd. Jaký šok však zažije, když z lodi vystoupí 17-tiletý Chad Egan-Washington a je černý!
    Žánry:Drama
    22
  • Přestupný rok
    Přestupný rok (2010)
    FilmRole: Frank
    • iTunes
    • SWEET.TV

    V Irsku mají pěknou tradici. Na přestupný rok může právě 29. února požádat holka kluka o ruku (Normálně to jde jen naopak.). V romantické komedii Ananda Tuckera zjistíte, co všechno je moderní mladá žena ochotná podstoupit, aby si tenhle obyčej mohla vyzkoušet na vlastní kůži. Anna Brady (Amy Adam) je pohledná a úspěšná bytová návrhářka z Bostonu. Má všechno, na co si vzpomene, tedy kromě zásadního vyjádření svého přítele, nadějného kardiologa Jeremyho (Adam Scott). Ten se totiž k tomu, aby před ní poklekl a nabídnul jí prsten, stále nějak nemá. A tak když Jeremy odletí do Dublinu na lékařský kongres a navíc se blíží magický 29. únor, rozhodne se Anna chytit šanci za pačesy. Plán je jednoduchý. Odletí za Jeremym a požádá o ruku ona jeho, přesně v souladu s tradicí. Jenže buď osud nebo rozmary počasí s ní mají jiné plány. Letadlo musí nouzově přistát ve Walesu a Anně začíná zoufalý závod s časem. Když už se jí podaří přeplavit z jednoho ostrova na druhý, zjistí, že má za sebou tu snazší část cesty. Kde najít v tom nejzapadlejším koutě Britských ostrovů taxík, nebo aspoň někoho, kdo by ji hodil do irské metropole? Naštěstí se nad ní slituje Declan (Matthew Goode), pohodářský majitel těžce prodělečné hospůdky, jenž jí nabídne nejprve střechu nad hlavou a posléze i svezení do Dublinu. V tu chvíli si Anna řekla, že má to nejhorší za sebou, a to rozhodně neměla dělat. Nemá smysl zacházet do detailů, nicméně letmý výčet pohrom, zahrnující nesnesitelně drzého Declana za volantem, stádo krav na cestě, auto ve škarpě, bahenní koupel a ztrátu luxusního kufru, který má vlastní jméno, úplně stačí k tomu, abyste si udělali představu, že ne všechno běželo podle plánu. A ještě jedna věc se vymkla kontrole – narůstající vzájemné sympatie, kvůli kterým začne Anna vážně přemýšlet o tom, jestli má smysl dojet až do cíle. Podle scenáristy Harryho Elfonta byla pozapomenutá irská tradice ideální základnou pro romantickou komedii. „I když jen s ní bychom nevystačili, a tak jsme Annu a Declana vytvořili jako charakterové protipóly a tím mohli vytvářet velmi zábavné scény, nejen situačně, ale i dialogově,“ říká Elfont. Zatímco Declan je bezstarostný floutek, který nikdy nic neřeší, Anna je až příliš úzkoprsá, upjatá a „dospělá“. Protože jak Matthew Goode (Matchpoint – Hra osudu, Strážci - Watchmen), tak i Amy Adams (držitelka dvou oscarových nominací, za dramata Pochyby a Junebug) patří k herecké špičce, tenhle záměr scenáristů stoprocentně vyšel.

    59%

    V Irsku mají pěknou tradici. Na přestupný rok může právě 29. února požádat holka kluka o ruku (Normálně to jde jen naopak.). V romantické komedii Ananda Tuckera zjistíte, co všechno je moderní mladá žena ochotná podstoupit, aby si tenhle obyčej mohla vyzkoušet na vlastní kůži. Anna Brady (Amy Adam) je pohledná a úspěšná bytová návrhářka z Bostonu. Má všechno, na co si vzpomene, tedy kromě zásadního vyjádření svého přítele, nadějného kardiologa Jeremyho (Adam Scott). Ten se totiž k tomu, aby před ní poklekl a nabídnul jí prsten, stále nějak nemá. A tak když Jeremy odletí do Dublinu na lékařský kongres a navíc se blíží magický 29. únor, rozhodne se Anna chytit šanci za pačesy. Plán je jednoduchý. Odletí za Jeremym a požádá o ruku ona jeho, přesně v souladu s tradicí. Jenže buď osud nebo rozmary počasí s ní mají jiné plány. Letadlo musí nouzově přistát ve Walesu a Anně začíná zoufalý závod s časem. Když už se jí podaří přeplavit z jednoho ostrova na druhý, zjistí, že má za sebou tu snazší část cesty. Kde najít v tom nejzapadlejším koutě Britských ostrovů taxík, nebo aspoň někoho, kdo by ji hodil do irské metropole? Naštěstí se nad ní slituje Declan (Matthew Goode), pohodářský majitel těžce prodělečné hospůdky, jenž jí nabídne nejprve střechu nad hlavou a posléze i svezení do Dublinu. V tu chvíli si Anna řekla, že má to nejhorší za sebou, a to rozhodně neměla dělat. Nemá smysl zacházet do detailů, nicméně letmý výčet pohrom, zahrnující nesnesitelně drzého Declana za volantem, stádo krav na cestě, auto ve škarpě, bahenní koupel a ztrátu luxusního kufru, který má vlastní jméno, úplně stačí k tomu, abyste si udělali představu, že ne všechno běželo podle plánu. A ještě jedna věc se vymkla kontrole – narůstající vzájemné sympatie, kvůli kterým začne Anna vážně přemýšlet o tom, jestli má smysl dojet až do cíle. Podle scenáristy Harryho Elfonta byla pozapomenutá irská tradice ideální základnou pro romantickou komedii. „I když jen s ní bychom nevystačili, a tak jsme Annu a Declana vytvořili jako charakterové protipóly a tím mohli vytvářet velmi zábavné scény, nejen situačně, ale i dialogově,“ říká Elfont. Zatímco Declan je bezstarostný floutek, který nikdy nic neřeší, Anna je až příliš úzkoprsá, upjatá a „dospělá“. Protože jak Matthew Goode (Matchpoint – Hra osudu, Strážci - Watchmen), tak i Amy Adams (držitelka dvou oscarových nominací, za dramata Pochyby a Junebug) patří k herecké špičce, tenhle záměr scenáristů stoprocentně vyšel.

    23
  • Angel
    Angel (1982)
    FilmRole: George

    Uznávaný scenárista Neil Jordan zkombinoval ve svém filmovém debutu impozantní literární talent s rostoucími režijními ambicemi. Zamýšlí se zde nad kulturou násilí, která dominovala v Severním Irsku v 70. a 80. letech. Napínavý thriller se odehrává na ulsterském venkově. Venkovské prostředí mírně oslabuje vypravěčskou část příběhu. Místní obyvatelé udržují odstup od Belfastu a Derry, což Jordanovi dovoluje ukázat syrové násilí bez nacionální ideologie anebo loajální rétoriky, která za takovými sekvencemi bývá často skrytá. Děj se odehrává v blízkosti hranic (inkriminovanému území se říkává krajina banditů), kde se nacházejí katolické i protestantské bandy. Nebezpečné území je rozděleno mezi soupěřící polovojenské skupiny, které za nabídku pochybné ochrany vydírají zdejší venkované. Jordan hledal klíč k poznání mentality a vnitřního světa Irů v Ulsteru. Svým hrdinům dal neutrální jména, protože už jméno zde znamená náboženskou identifikaci, a jenom pozvolna odhaluje zdroje napětí a konfliktů jak v rovině náboženské, tak i politické. Pointa je zcela zjevná; nezáleží na tom, která strana užívá násilí a vítězí nebo prohrává v pochybné bitvě, protože nakonec vždy vítězí ten třetí. V závěru filmu přichází britská armáda, která záhy nastoluje pořádek. Stylizovaný zápas dvou protikladných světů je plný metafor a tajuplných symbolů. Tajemný popis Ulsteru představuje zlom v žánru. Jordan tak otevřel dveře pro další snímky tohoto typu, i když už různé kvality. Pro distribuci v USA byl film přejmenován na Danny Boy.

    Žánry:DramaHudebníLGBTQ+
    58%

    Uznávaný scenárista Neil Jordan zkombinoval ve svém filmovém debutu impozantní literární talent s rostoucími režijními ambicemi. Zamýšlí se zde nad kulturou násilí, která dominovala v Severním Irsku v 70. a 80. letech. Napínavý thriller se odehrává na ulsterském venkově. Venkovské prostředí mírně oslabuje vypravěčskou část příběhu. Místní obyvatelé udržují odstup od Belfastu a Derry, což Jordanovi dovoluje ukázat syrové násilí bez nacionální ideologie anebo loajální rétoriky, která za takovými sekvencemi bývá často skrytá. Děj se odehrává v blízkosti hranic (inkriminovanému území se říkává krajina banditů), kde se nacházejí katolické i protestantské bandy. Nebezpečné území je rozděleno mezi soupěřící polovojenské skupiny, které za nabídku pochybné ochrany vydírají zdejší venkované. Jordan hledal klíč k poznání mentality a vnitřního světa Irů v Ulsteru. Svým hrdinům dal neutrální jména, protože už jméno zde znamená náboženskou identifikaci, a jenom pozvolna odhaluje zdroje napětí a konfliktů jak v rovině náboženské, tak i politické. Pointa je zcela zjevná; nezáleží na tom, která strana užívá násilí a vítězí nebo prohrává v pochybné bitvě, protože nakonec vždy vítězí ten třetí. V závěru filmu přichází britská armáda, která záhy nastoluje pořádek. Stylizovaný zápas dvou protikladných světů je plný metafor a tajuplných symbolů. Tajemný popis Ulsteru představuje zlom v žánru. Jordan tak otevřel dveře pro další snímky tohoto typu, i když už různé kvality. Pro distribuci v USA byl film přejmenován na Danny Boy.

    Žánry:DramaHudebníLGBTQ+
    24
  • 25
  • 26
  • 27