Maria Ribeiro: Nejlepší filmy
a seriály

7.5

Maria Ribeiro: Filmy a seriály

  • Elitní jednotka 2: Vnitřní nepřítel
    Elitní jednotka 2: Vnitřní nepřítel (2010)
    FilmRole: Rosane

    Pokračování výborného prvního dílu se odehrává po povýšení kapitána Nascimenta (Wagner Moura) na podplukovníka a šéfa speciální jednotky vojenské policie státu Rio de Janeiro - Batalhão de Operações Policiais Especiais (BOPE). Tomu se podařilo za značně nevybíravých metod vytlačit ze slumů Rio de Janeira drogové dealery, také krvavě potlačí vzpouru ve věznici, pro těžké zločince. Krvavé potlačení vzpoury se stane záminkou k jeho odstavení a tak musí jen sledovat jak uprázdněné místo po dealerech přebírá zkorumpovaná policie, do korupce zapletení politici a různé milice. S tím se ovšem Nascimento nechce smířit a situaci začne řešit po svém.

    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    82%

    Pokračování výborného prvního dílu se odehrává po povýšení kapitána Nascimenta (Wagner Moura) na podplukovníka a šéfa speciální jednotky vojenské policie státu Rio de Janeiro - Batalhão de Operações Policiais Especiais (BOPE). Tomu se podařilo za značně nevybíravých metod vytlačit ze slumů Rio de Janeira drogové dealery, také krvavě potlačí vzpouru ve věznici, pro těžké zločince. Krvavé potlačení vzpoury se stane záminkou k jeho odstavení a tak musí jen sledovat jak uprázdněné místo po dealerech přebírá zkorumpovaná policie, do korupce zapletení politici a různé milice. S tím se ovšem Nascimento nechce smířit a situaci začne řešit po svém.

    Žánry:AkčníDramaKrimiThriller
    1
  • Elitní jednotka
    Elitní jednotka (2007)
    FilmRole: Rosane

    Kapitán Nascimento jako velitel elitní jednotky brazilské policie, zvané BOPE, vede válku s drogovými dealery už několik let. V Rio de Janeiru je přes 700 slumů ovládaných po zuby ozbrojenými dealery. Mají HK, Uzi, AR-15, zbraně, které se v jiných zemích používají ve válkách. Tady jsou v rukách gangsterů. Jejich střela prolítne autem jako papírem. Ve městě, jako je Rio, nechodí policie do favel bránit zákon. V Riu závisí mír na rovnováze mezi gangsterskou municí a korupcí policistů. Když jde čestný policajt do favel, obvykle se něco semele. Matias a Neto byli přesně ti, kdo ještě věřili, že policie může konat správně. A právě ty potřebuje kapitán Nascimento, aby z nich mohl vychovat své nástupce. Vede tuhle krutou válku už pěkně dlouho a začíná jí mít plné zuby. A také čeká syna.
    Film, zachycující se syrovou a dynamickou otevřeností příběh inspirovaný skutečnými událostmi, které se odehrály v riodejaneirských favelách v roce 1997 těsně před návštěvou Svatého otce z Říma, vzbudil nesmírný divácký ohlas po celém světě. Na MFF v Berlíně v roce 2008 získal hlavní cenu Zlatého medvěda, doma v Brazílii posbíral 25 národních filmových cen a další v Argentině, Mexiku, Peru a USA.
    Režisér José Padilha, který vystudoval v rodném Rio de Janeiro a v Oxfordu, natočil před tímto šokujícím celovečerním debutem již několik dokumentárních filmů s podobným tématem. Film Ónibus 174 v roce 2003 získal na MFF v Karlových Varech Cenu diváků a Cenu FIPRESCI.
    (zdroj: Česká televize)

    Žánry:AkčníDramaKrimiThrillerRetro
    79%

    Kapitán Nascimento jako velitel elitní jednotky brazilské policie, zvané BOPE, vede válku s drogovými dealery už několik let. V Rio de Janeiru je přes 700 slumů ovládaných po zuby ozbrojenými dealery. Mají HK, Uzi, AR-15, zbraně, které se v jiných zemích používají ve válkách. Tady jsou v rukách gangsterů. Jejich střela prolítne autem jako papírem. Ve městě, jako je Rio, nechodí policie do favel bránit zákon. V Riu závisí mír na rovnováze mezi gangsterskou municí a korupcí policistů. Když jde čestný policajt do favel, obvykle se něco semele. Matias a Neto byli přesně ti, kdo ještě věřili, že policie může konat správně. A právě ty potřebuje kapitán Nascimento, aby z nich mohl vychovat své nástupce. Vede tuhle krutou válku už pěkně dlouho a začíná jí mít plné zuby. A také čeká syna.
    Film, zachycující se syrovou a dynamickou otevřeností příběh inspirovaný skutečnými událostmi, které se odehrály v riodejaneirských favelách v roce 1997 těsně před návštěvou Svatého otce z Říma, vzbudil nesmírný divácký ohlas po celém světě. Na MFF v Berlíně v roce 2008 získal hlavní cenu Zlatého medvěda, doma v Brazílii posbíral 25 národních filmových cen a další v Argentině, Mexiku, Peru a USA.
    Režisér José Padilha, který vystudoval v rodném Rio de Janeiro a v Oxfordu, natočil před tímto šokujícím celovečerním debutem již několik dokumentárních filmů s podobným tématem. Film Ónibus 174 v roce 2003 získal na MFF v Karlových Varech Cenu diváků a Cenu FIPRESCI.
    (zdroj: Česká televize)

    Žánry:AkčníDramaKrimiThrillerRetro
    2
  • Mechanizmus
    Mechanizmus (2018)
    Seriál
    • Netflix
    77%
    3
  • Sucho
    Sucho (1963)
    FilmRole: Sinhá Vitória
    Revoluční příspěvek brazilské kinematografie ve vývoji slavného hnutí cinema novo. Estetika syrového obrazu rozvíjí autentické svědectví o neúrodné severní části země, kde živoří pětičlenná rodina. Marné je její úsilí najít ve vyprahlé pustině klidné místo před neúnavným sluncem.

    Volnější adaptace stejnojmenného klasického románu Graciliana Ramose (česky 1959) vypráví o těžkém životě pětičlenné rodiny uprostřed nehostinné pustiny sertão na severovýchodě Brazílie. Zapomenutý svět, poznamenaný katastrofálním suchem, představuje jedinou možnou šanci pro řadu chudých přistěhovalců. Patří k nim také Fabiano a jeho rodina, která pravidelně „kočuje“ pustinou mezi jednotlivými a velmi vzácnými přívaly deště. Segment jejich dvouletého živoření tvoří námět pro syrově realistický příběh plný silných okamžiků každodenního boje o holou existenci. Klíčovým momentem snímku je motiv cesty. Setkáváme se s ním hned v úvodu, kdy Fabiano (Átila Iório) se svou ženou Vitóriou (Maria Ribeirová) a dvěma syny (Gilvan and Genivaldo Lima) za doprovodu věrné feny Baleii putují vyprahlou krajinou. Z neorealistického pohledu kamery na strasti putování a ze záznamu jejich nuzného vybavení vyplývá otázka, zda-li spíš než na začátku, nejsou na konci svých sil. Přesto se usazují. Přežívat se jim daří jen s vypjetím všech sil. Často nemají téměř co do úst a děti jsou nemocné. Jediné štěstí vysvitne v okamžiku, kdy Fabiano získá práci jako pasák krav. Pocit, že dostávají stejnou šanci jako skuteční lidé, ovšem záhy vyprchá, když se Fabiano nečekaně střetne s místním samolibým policistou. Poté, co je bezdůvodně vymrskán a prožije potupnou noc na policejní stanici, musí opět za svým údělem chudáka. Nepříznivé okolnosti přimějí rodinku, aby se opět vydala na strastiplnou pouť. Pouť osudovou, jemně groteskní, a hořce tragickou, vyprávějící mimo jiné o neschopnosti postavit se nepřízni osudu.

    To však jenom prozatím, protože doba vzdorujících charakterů v brazilském filmu teprve přichází, ale nikdy by neměla tak skvěle připravenou půdu jako v případě dos Santosova filmu. Souvislost s pozdějšími opusy cinema novo je více než zjevná, protože asistentem v tomto případě byl budoucí rozhněvaný muž brazilské kinematografie Glauber Rocha. Přihlédneme-li k jeho filmům odehrávajícím se v oblasti nehostinné sertão, je jisté, že snímek jeho učitele dal žákovi do vínku autentický pocit mystické zkušenosti poutníka na cestě, před kterým se otevírá nedozírná šíře možností a především osobní prožitek existence. (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    74%
    Revoluční příspěvek brazilské kinematografie ve vývoji slavného hnutí cinema novo. Estetika syrového obrazu rozvíjí autentické svědectví o neúrodné severní části země, kde živoří pětičlenná rodina. Marné je její úsilí najít ve vyprahlé pustině klidné místo před neúnavným sluncem.

    Volnější adaptace stejnojmenného klasického románu Graciliana Ramose (česky 1959) vypráví o těžkém životě pětičlenné rodiny uprostřed nehostinné pustiny sertão na severovýchodě Brazílie. Zapomenutý svět, poznamenaný katastrofálním suchem, představuje jedinou možnou šanci pro řadu chudých přistěhovalců. Patří k nim také Fabiano a jeho rodina, která pravidelně „kočuje“ pustinou mezi jednotlivými a velmi vzácnými přívaly deště. Segment jejich dvouletého živoření tvoří námět pro syrově realistický příběh plný silných okamžiků každodenního boje o holou existenci. Klíčovým momentem snímku je motiv cesty. Setkáváme se s ním hned v úvodu, kdy Fabiano (Átila Iório) se svou ženou Vitóriou (Maria Ribeirová) a dvěma syny (Gilvan and Genivaldo Lima) za doprovodu věrné feny Baleii putují vyprahlou krajinou. Z neorealistického pohledu kamery na strasti putování a ze záznamu jejich nuzného vybavení vyplývá otázka, zda-li spíš než na začátku, nejsou na konci svých sil. Přesto se usazují. Přežívat se jim daří jen s vypjetím všech sil. Často nemají téměř co do úst a děti jsou nemocné. Jediné štěstí vysvitne v okamžiku, kdy Fabiano získá práci jako pasák krav. Pocit, že dostávají stejnou šanci jako skuteční lidé, ovšem záhy vyprchá, když se Fabiano nečekaně střetne s místním samolibým policistou. Poté, co je bezdůvodně vymrskán a prožije potupnou noc na policejní stanici, musí opět za svým údělem chudáka. Nepříznivé okolnosti přimějí rodinku, aby se opět vydala na strastiplnou pouť. Pouť osudovou, jemně groteskní, a hořce tragickou, vyprávějící mimo jiné o neschopnosti postavit se nepřízni osudu.

    To však jenom prozatím, protože doba vzdorujících charakterů v brazilském filmu teprve přichází, ale nikdy by neměla tak skvěle připravenou půdu jako v případě dos Santosova filmu. Souvislost s pozdějšími opusy cinema novo je více než zjevná, protože asistentem v tomto případě byl budoucí rozhněvaný muž brazilské kinematografie Glauber Rocha. Přihlédneme-li k jeho filmům odehrávajícím se v oblasti nehostinné sertão, je jisté, že snímek jeho učitele dal žákovi do vínku autentický pocit mystické zkušenosti poutníka na cestě, před kterým se otevírá nedozírná šíře možností a především osobní prožitek existence. (Martin Jiroušek, LFŠ 2007)
    Žánry:Drama
    4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Rei do Gado, O
    Rei do Gado, O (1996)
    Seriál
    V 19. storočí sa usadilo v Brazílii množstvo prisťahovalcov z Európy, ktorí sa veľmi rýchlo prispôsobili miestnym zvykom a miestnemu obyvateľstvu, s ktorým postupne splynuli. Ich potomkovia sú protagonistami tohto seriálu. Medzi dvoma mužmi, Berdinazzim a Mezengom, vypukol zápas o zem, o majetok. Zápas, ktorý nadlho obe rodiny znepriatelil. Ich deti, Enrica a Giovannu, ako to už v živote býva, zasiahol "Amorov šíp". Z tohoto vzťahu sa narodil syn Bruno, ktorého meno sa stalo synonymom moci a sily. Brunove deti, Marco a Lia, sa narodili v šťastnej rodine, no po čase Bruna opustila manželka Lia, ktorá si našla muža, zaujímajúceho sa iba o jej peniaze. Ďalším hrdinom seriálu je Geremias, potomok rodiny Bardinazziovcov, bohatý výrobca kávy a farmár. Seriál priblíži divákovi atraktívnu juhoamerickú krajinu a život v nej. Píše sa rok 1942. Giovanna Berdinazziová a Enrico Mezenga sa ľúbia, ale ich otcovia sa škriepia pre kúsok zeme, a nenávidia sa na život na smrť. Mladí sa musia so svojou láskou skrývať. Prišiel 23. august 1942. Brazília vstúpila do vojny a vytvára sa prvý pluk brazílskych expedičných síl. Enrico sa vyhráža, že sa prihlási ako dobrovoľník. A tak starý Mezenga nakoniec súhlasí s tým, že pôjde k Berdinazziovcom vypýtať Giovannu pre svojho syna.
    Žánry:DramaRomantický
    41%
    V 19. storočí sa usadilo v Brazílii množstvo prisťahovalcov z Európy, ktorí sa veľmi rýchlo prispôsobili miestnym zvykom a miestnemu obyvateľstvu, s ktorým postupne splynuli. Ich potomkovia sú protagonistami tohto seriálu. Medzi dvoma mužmi, Berdinazzim a Mezengom, vypukol zápas o zem, o majetok. Zápas, ktorý nadlho obe rodiny znepriatelil. Ich deti, Enrica a Giovannu, ako to už v živote býva, zasiahol "Amorov šíp". Z tohoto vzťahu sa narodil syn Bruno, ktorého meno sa stalo synonymom moci a sily. Brunove deti, Marco a Lia, sa narodili v šťastnej rodine, no po čase Bruna opustila manželka Lia, ktorá si našla muža, zaujímajúceho sa iba o jej peniaze. Ďalším hrdinom seriálu je Geremias, potomok rodiny Bardinazziovcov, bohatý výrobca kávy a farmár. Seriál priblíži divákovi atraktívnu juhoamerickú krajinu a život v nej. Píše sa rok 1942. Giovanna Berdinazziová a Enrico Mezenga sa ľúbia, ale ich otcovia sa škriepia pre kúsok zeme, a nenávidia sa na život na smrť. Mladí sa musia so svojou láskou skrývať. Prišiel 23. august 1942. Brazília vstúpila do vojny a vytvára sa prvý pluk brazílskych expedičných síl. Enrico sa vyhráža, že sa prihlási ako dobrovoľník. A tak starý Mezenga nakoniec súhlasí s tým, že pôjde k Berdinazziovcom vypýtať Giovannu pre svojho syna.
    Žánry:DramaRomantický
    10