6.9

Greg Reid: Filmy a seriály

  • Devadesátky
    Devadesátky (2018)
    Film
    • VOYO
    • iVysílání
    • SledovaniTV
    • +2
    Hlavním hrdinou nezávislé komedie Devadesátky (Mid90s) je třináctiletý Stevie. Doma to nemá lehké, matka je na ně s bratrem sama a starší Ian má násilnické sklony. Když Stevie jednoho dne projíždí kolem obchodu se skateboardy na Motor Avenue v Los Angeles, líbí se mu, jak jeho zákazníci venku předvádějí své kousky a vychloubají se před kamarády. Druhý den sem proto zamíří. Stát se ale členem zdejší party není nijak snadné a navíc se ukazuje, že každý z nich má víc problémů, než by se mohlo na první pohled zdát, a že Stevie je na tom ještě dobře. Přesto ho noví přátelé naučí mnoho věcí a dokonce mu uštědří i několik užitečných životních lekcí...
    Režie:Jonah Hill
    79%
    Hlavním hrdinou nezávislé komedie Devadesátky (Mid90s) je třináctiletý Stevie. Doma to nemá lehké, matka je na ně s bratrem sama a starší Ian má násilnické sklony. Když Stevie jednoho dne projíždí kolem obchodu se skateboardy na Motor Avenue v Los Angeles, líbí se mu, jak jeho zákazníci venku předvádějí své kousky a vychloubají se před kamarády. Druhý den sem proto zamíří. Stát se ale členem zdejší party není nijak snadné a navíc se ukazuje, že každý z nich má víc problémů, než by se mohlo na první pohled zdát, a že Stevie je na tom ještě dobře. Přesto ho noví přátelé naučí mnoho věcí a dokonce mu uštědří i několik užitečných životních lekcí...
    Režie:Jonah Hill
    1
  • Star Trek: Nová generace
    Star Trek: Nová generace (1987)
    Seriál
    • SkyShowtime
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    76%
    Star Trek: The Next Generation tvoří spolu s Deep Space Nine (DS9) a Voyagerem jádro celého Star Treku, které je mezi sebou nejvíce pospojováno nejen po obsahové stránce (ve slova smyslu dějových vazeb), ale i zpracováním a výpravou. Od prvního Star Treku (OS - na dnešní dobu značně archaicky působícího seriálu) a od nejnovějšího natočeného (Enterprise - daleko moderněji a akčněji pojatého) jej dělí značná propast. Pro miliony trekkies ve světě (fandy Star Treku) tvoří základní kámen... Nepřekonatelný Patrik Stewart a jeho role v roli kapitána Pickarda vtiskli seriálu novou, přemýšlivější tvář, která silně ovlivnila tvorbu DS9 a Voyageru. Méně rychlé akce, společenská temata v podtextu, humanita a vysoký mravní standard (konvergující k ideálu) členů posádky, utopistický a líbivý model uspořádání lidské společnosti budoucnosti se směrnicí, fakticky nahrazující zákon i desatero, minimální náboženský akcent, rozšíření tematických okruhů (paralelní světy, časové paradoxy...), lidstvo, které se ve vesmírném kvadrantu pozvolna stává nenásilnou dominantou, velké množství cizích ras a imperií, důstojní a mocní nepřátelé (mezi kterými vynikají Borgové, kteří rozhodně stojí za zmínku: vysoce technologická rasa kyborgizovaných organických bytostí s kolektivním vědomím), asimilující všechny ostatní a disponující technologiemi asimilovaných). Dostupný vesmír je plný bytostí, které jsou uspořádány v jednotlivých společenských seskupeních, která se jedno od druhého výrazně liší. Každé takové seskupení má charakteristické představitele, vlastní strukturu, filosofii a osud. Napříč jednotlivými říšemi, rasami, federacemi (kam patří i lidstvo), skupinkami a jedinci to vře...
    2
  • Re-Animator
    Re-Animator (1985)
    Film
    Splatterová komedie Re-Animátor je jedním z rozkošně zmutovaných a agresivních dítek módy ultrabrutálních hororů z počátku osmdesátých let. Dnes už klasické žánrové dílo o zapáleném experimentátorovi Herbertu Westovi, který ve jménu vědy vyrábí násilnické zombie, vzalo elementy klasických hororů třicátých a šedesátých let (šílení vědci a jejich tajuplné substance s magickými účinky) s novou zálibou v excesivní tělesnosti, krvavých efektech a černém humoru. Těžko říct, jestli by se film líbil mistru kultivované „kosmické hrůzy“ H. P. Lovecraftovi, podle jehož povídky vznikl, každopádně do tradice vzešlé z makabrózní grotesknosti literárního subžánru weird fiction dokonale zapadá.
    70%
    Splatterová komedie Re-Animátor je jedním z rozkošně zmutovaných a agresivních dítek módy ultrabrutálních hororů z počátku osmdesátých let. Dnes už klasické žánrové dílo o zapáleném experimentátorovi Herbertu Westovi, který ve jménu vědy vyrábí násilnické zombie, vzalo elementy klasických hororů třicátých a šedesátých let (šílení vědci a jejich tajuplné substance s magickými účinky) s novou zálibou v excesivní tělesnosti, krvavých efektech a černém humoru. Těžko říct, jestli by se film líbil mistru kultivované „kosmické hrůzy“ H. P. Lovecraftovi, podle jehož povídky vznikl, každopádně do tradice vzešlé z makabrózní grotesknosti literárního subžánru weird fiction dokonale zapadá.
    3
  • Volání divočiny
    Volání divočiny (2020)
    Film
    • Netflix
    • Disney+
    • Google Play
    • +2

    Volání divočiny vypráví příběh Bucka, psa hýčkaného svým pánem i jeho rodinou. Jeho život se však rázem změní ve chvíli, kdy je ze svého domova v prosluněné Kalifornii unesen obchodníky se psy, kteří jej prodají do mrazivé divočiny kanadského Yukonu během vrcholící zlaté horečky na Klondiku. Zde je svými novými pány nucen ve psím spřežení tahat hlubokým sněhem těžké sáně. Díky své nezlomné vůli dokáže Buck v těchto drsných podmínkách přežít. Naštěstí se mu nakonec podaří uniknout a najít nového přítele, samotářského dobrodruha Johna Thorntona (Harrison Ford). Po jeho boku zjistí, že díky svým přirozeným psím instinktům dokáže v nehostinné divočině nejen přežít, dokonce v tomto novém a svobodném životě nachází i zalíbení. (Cinemart)

    69%

    Volání divočiny vypráví příběh Bucka, psa hýčkaného svým pánem i jeho rodinou. Jeho život se však rázem změní ve chvíli, kdy je ze svého domova v prosluněné Kalifornii unesen obchodníky se psy, kteří jej prodají do mrazivé divočiny kanadského Yukonu během vrcholící zlaté horečky na Klondiku. Zde je svými novými pány nucen ve psím spřežení tahat hlubokým sněhem těžké sáně. Díky své nezlomné vůli dokáže Buck v těchto drsných podmínkách přežít. Naštěstí se mu nakonec podaří uniknout a najít nového přítele, samotářského dobrodruha Johna Thorntona (Harrison Ford). Po jeho boku zjistí, že díky svým přirozeným psím instinktům dokáže v nehostinné divočině nejen přežít, dokonce v tomto novém a svobodném životě nachází i zalíbení. (Cinemart)

    4
  • Cesta zpátky
    Cesta zpátky (2020)
    Film
    • Google Play
    • iTunes

    Ben Affleck po ambiciózním thrilleru Zúčtování znovu spojil síly se scenáristou a režisérem Gavinem O'Connorem. Jejich společná novinka Cesta zpátky vypráví o bývalém talentovaném středoškolském hráči basketballu Jacku Cunninghamovi (Affleck), jenž má nyní problémy s alkoholem. Tomu je nabídnuta práce trenéra na škole, kde sám kdysi hrál. Když jeho tým začne vyhrávat, je to pro Jacka šance čelit svým démonům a začít nový život. (Roman Freiberg, Kinobox.cz)

    66%

    Ben Affleck po ambiciózním thrilleru Zúčtování znovu spojil síly se scenáristou a režisérem Gavinem O'Connorem. Jejich společná novinka Cesta zpátky vypráví o bývalém talentovaném středoškolském hráči basketballu Jacku Cunninghamovi (Affleck), jenž má nyní problémy s alkoholem. Tomu je nabídnuta práce trenéra na škole, kde sám kdysi hrál. Když jeho tým začne vyhrávat, je to pro Jacka šance čelit svým démonům a začít nový život. (Roman Freiberg, Kinobox.cz)

    5
  • Souboj pohlaví
    Souboj pohlaví (2017)
    Film
    • Disney+
    • Google Play
    • iTunes
    • +1

    Šovinistické prase proti feministce s chlupatýma nohama, takhle neodolatelná nabídka se nedá odmítnout. Začátkem 70. let je sexuální revoluce v plném proudu, v tomto případě dochází mezi muži a ženami ke vzácnému a oboustranně příjemnému souznění a shodě. Ovšem společenská rovnoprávnost žije často jen v představách žen. A tenis není výjimkou, spíše zářným příkladem.

    Bobby Riggs je ztělesněný testosteron, představuje vše mužské, proti čemu jakékoliv ženské hnutí vždy bojovalo, bojuje a bojovat bude. Bývalý tenisový šampion, gambler, floutek a velkohubý šoumen je známý větou: „Žena patří do ložnice a do kuchyně. Přesně v tomto pořadí.“. Billie Jean King je moderní žena, která jakoby do příběhu spadla z jednadvacátého století. V tom, co dělá, je výjimečná, angažuje se, prosazuje lepší podmínky v ženském tenise, řeší milostné vztahy s muži i ženami. Dva póly, které se odpuzují, až se nakonec přitáhnou. Bobby totiž v tenisové exhibici poráží ženskou světovou dvojku a zápas je posměšně nazýván „Masakrem na Den matek“. To je moment, kdy Billie Jean King zvedne hozenou rukavici a rozhodne se nakopat mu zadek. V následné monstrózní show už nejde jen o tenis, ten je pouhou zástěrkou. Rozehraje se zábavná bitva mezi mužským a ženským světem, která sice nemůže vyhrát na věky vedený střet . . .  ale každý podařený kopanec do koulí se počítá. (Bontonfilm)

    64%

    Šovinistické prase proti feministce s chlupatýma nohama, takhle neodolatelná nabídka se nedá odmítnout. Začátkem 70. let je sexuální revoluce v plném proudu, v tomto případě dochází mezi muži a ženami ke vzácnému a oboustranně příjemnému souznění a shodě. Ovšem společenská rovnoprávnost žije často jen v představách žen. A tenis není výjimkou, spíše zářným příkladem.

    Bobby Riggs je ztělesněný testosteron, představuje vše mužské, proti čemu jakékoliv ženské hnutí vždy bojovalo, bojuje a bojovat bude. Bývalý tenisový šampion, gambler, floutek a velkohubý šoumen je známý větou: „Žena patří do ložnice a do kuchyně. Přesně v tomto pořadí.“. Billie Jean King je moderní žena, která jakoby do příběhu spadla z jednadvacátého století. V tom, co dělá, je výjimečná, angažuje se, prosazuje lepší podmínky v ženském tenise, řeší milostné vztahy s muži i ženami. Dva póly, které se odpuzují, až se nakonec přitáhnou. Bobby totiž v tenisové exhibici poráží ženskou světovou dvojku a zápas je posměšně nazýván „Masakrem na Den matek“. To je moment, kdy Billie Jean King zvedne hozenou rukavici a rozhodne se nakopat mu zadek. V následné monstrózní show už nejde jen o tenis, ten je pouhou zástěrkou. Rozehraje se zábavná bitva mezi mužským a ženským světem, která sice nemůže vyhrát na věky vedený střet . . .  ale každý podařený kopanec do koulí se počítá. (Bontonfilm)

    6
  • Insidious: Poslední klíč
    Insidious: Poslední klíč (2018)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    59%
    7
  • Sedm statečných
    47%
    8