Peter Pauli: Nejlepší filmy
a seriály

6.6

Peter Pauli: Filmy a seriály

  • Lola běží o život
    Lola běží o život (1998)
    FilmRole: Wachmann Supermarkt (uncredited)
    Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život.
    Režie:Tom Tykwer
    79%
    Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život.
    Režie:Tom Tykwer
    1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Jakub lhář
    Jakub lhář (1975)
    FilmRole: dělník

    Tragický příběh z let druhé světové války, situovaný do prostředí židovského ghetta, inspirovaný především vyprávěním otce Jurka Beckera, autora scénáře. Hrdina filmu Jakub Heym přináší naději na život lidem, kteří již čekali na smrt. Rozšiřuje totiž vymyšlené zprávy o postupu sovětské armády. Pro tuto klamnou naději se stal lhářem, jen proto sehrál svou roli až do konce. Představitel Jakuba, Vlastimil Brodský, získal na XXV. MFF v Berlíně 1975 Stříbrného medvěda za nejlepší mužský herecký výkon. Snímek byl nominovaný na Oscara jako nejlepší neanglicky mluvený film. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaKrimiVálečnýRetro
    67%

    Tragický příběh z let druhé světové války, situovaný do prostředí židovského ghetta, inspirovaný především vyprávěním otce Jurka Beckera, autora scénáře. Hrdina filmu Jakub Heym přináší naději na život lidem, kteří již čekali na smrt. Rozšiřuje totiž vymyšlené zprávy o postupu sovětské armády. Pro tuto klamnou naději se stal lhářem, jen proto sehrál svou roli až do konce. Představitel Jakuba, Vlastimil Brodský, získal na XXV. MFF v Berlíně 1975 Stříbrného medvěda za nejlepší mužský herecký výkon. Snímek byl nominovaný na Oscara jako nejlepší neanglicky mluvený film. (oficiální text distributora)

    Žánry:DramaKrimiVálečnýRetro
    5
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Whisky s vodkou
    Whisky s vodkou (2009)
    FilmRole: Henry
    Slavný herec Otto ztělesňuje typ problémového, ale i milovaného seladona. I když je zrovna opilý, pořád toho o natáčení ví víc než nezkušený režisér jeho nejnovějšího filmu. Co má ale dělat, když se ke štábu připojí místní herec, který se stane náhradníkem nespolehlivé hvězdy? Komediální situace zde vyplývají nejen ze znalosti prostředí, ale i z inklinace k autentickému zachycení vztahů. Ty vnášejí do blyštivého prostředí filmařů nádech tvrdé reality. Otto představuje nejvýraznější postavu, jejíž nejednoznačnost poutá pozornost a která není trucovitá jen pro nic za nic. A byť jeho problematické chování budí zprvu odpor, s postupem filmu není obtížné najít k hrdinovi cestu. Retronádech „filmu ve filmu“ nepřebíjí důraz na autentické vyznění situací, ale zároveň dodává svěžest dílu, jehož melodramatická rovina je o poznání promyšlenější, než by se z jejího otevřeně konfrontačního povrchu mohlo zdát. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:DramaKomedie
    60%
    Slavný herec Otto ztělesňuje typ problémového, ale i milovaného seladona. I když je zrovna opilý, pořád toho o natáčení ví víc než nezkušený režisér jeho nejnovějšího filmu. Co má ale dělat, když se ke štábu připojí místní herec, který se stane náhradníkem nespolehlivé hvězdy? Komediální situace zde vyplývají nejen ze znalosti prostředí, ale i z inklinace k autentickému zachycení vztahů. Ty vnášejí do blyštivého prostředí filmařů nádech tvrdé reality. Otto představuje nejvýraznější postavu, jejíž nejednoznačnost poutá pozornost a která není trucovitá jen pro nic za nic. A byť jeho problematické chování budí zprvu odpor, s postupem filmu není obtížné najít k hrdinovi cestu. Retronádech „filmu ve filmu“ nepřebíjí důraz na autentické vyznění situací, ale zároveň dodává svěžest dílu, jehož melodramatická rovina je o poznání promyšlenější, než by se z jejího otevřeně konfrontačního povrchu mohlo zdát. [44. MFFKV 2009]
    Žánry:DramaKomedie
    10
  • Vloupání
    Vloupání (1989)
    Film

    V této komedii scénáristy Johna Saylese a režiséra Billa Forsytha si Burt Reynolds zahrál Ernieho, stárnoucího profesionálního lupiče a kasaře, který ví o svém "řemeslu" víc než většina "kolegů z branže". Jedné noci Ernie nenápadně vklouzne do vytipovaného domu, jen aby zjistil, že už jej někdo předešel. Oním konkurentem je Mike, mladík, kterému je jen něco málo přes dvacet a který rád leze lidem do domů, aby jim vzal ledničku útokem a díval se u nich na televizi. Ernieho nejprve Mikeova lehkomyslnost trochu zaskočí, ale zároveň na něj udělá dojem jeho zjevný talent; je přesvědčený, že mladík má vlohy k tomu, aby se z něj stal prvotřídní lupič, a tak mu nabídne, jestli by se Mike nechtěl stát jeho chráněncem a žákem. Mladík souhlasí a brzy už pracují spolu. Zkušený Ernie se mu snaží vysvětlovat, jak důležité je, aby všechno vždycky proběhlo co nejbezpečněji, zatímco impulsivní Casey sáhne po každé možnosti, která nabízí rychlý výdělek, a dokáže ho stejně tak rychle utratit. Snímek Vloupání byl pro Burta Reynoldse zlomovým počinem v tom smyslu, že přiznal svůj věk a místo akčního hrdiny si zahrál charakterovou roli; výsledek tohoto "přerodu" byl pak kritikou náležitě oceněn.

    56%

    V této komedii scénáristy Johna Saylese a režiséra Billa Forsytha si Burt Reynolds zahrál Ernieho, stárnoucího profesionálního lupiče a kasaře, který ví o svém "řemeslu" víc než většina "kolegů z branže". Jedné noci Ernie nenápadně vklouzne do vytipovaného domu, jen aby zjistil, že už jej někdo předešel. Oním konkurentem je Mike, mladík, kterému je jen něco málo přes dvacet a který rád leze lidem do domů, aby jim vzal ledničku útokem a díval se u nich na televizi. Ernieho nejprve Mikeova lehkomyslnost trochu zaskočí, ale zároveň na něj udělá dojem jeho zjevný talent; je přesvědčený, že mladík má vlohy k tomu, aby se z něj stal prvotřídní lupič, a tak mu nabídne, jestli by se Mike nechtěl stát jeho chráněncem a žákem. Mladík souhlasí a brzy už pracují spolu. Zkušený Ernie se mu snaží vysvětlovat, jak důležité je, aby všechno vždycky proběhlo co nejbezpečněji, zatímco impulsivní Casey sáhne po každé možnosti, která nabízí rychlý výdělek, a dokáže ho stejně tak rychle utratit. Snímek Vloupání byl pro Burta Reynoldse zlomovým počinem v tom smyslu, že přiznal svůj věk a místo akčního hrdiny si zahrál charakterovou roli; výsledek tohoto "přerodu" byl pak kritikou náležitě oceněn.

    11