6.9

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Lance Paton: Filmy a seriály

  • Kouzelný školní autobus
    Kouzelný školní autobus (1994)
    Seriál
    75%
    1
  • V chřtánu šílenství
    V chřtánu šílenství (1995)
    FilmRole: Little Boy

    „Skutečnost už není, co bývala.“ Tahle věta zazní v jedné scéně klasického devadesátkového hororu Johna Carpentera V chřtánu šílenství a klidně by mohla být jeho mottem. Tím, co tu narušuje soudržnost světa, jsou bestsellery hororového romanopisce Suttera Canea, které některým čtenářům způsobují notné psychické potíže. Po zmizelém spisovateli začne pátrat vyšetřovatel pojišťovacích podvodů John Trent, aniž by tušil, že se ocitne v samotném chřtánu šílenství, odkud přichází děsivé, monstrózní zlo ohrožující celou lidskou civilizaci. Snímek je závěrem Carpenterovy volné „apokalyptické trilogie“, do níž se počítají ještě filmy Věc a Vládce temnot. A je to završení vskutku mimořádné. Carpenterův obraz postupně se rozpadající reality je poctou dvěma mistrům literární hrůzy dvacátého století, H. P. Lovecraftovi (název je variací na Lovecraftovu novelu V horách šílenství) a Stephenu Kingovi (Cane zasazuje své knihy do městečka Hobb‘s End, které odkazuje ke Kingovu fiktivnímu městu Castle Rock). Halucinační, matoucí vyprávěcí struktura filmu, jež si nezadá s nejdivočejšími lynchovskými mindfucky, dodnes dráždí řadu diváků, kteří film odmítají jako nesrozumitelný blábol. Minimálně stejný počet fanoušků tento fantasmagorický hororový klenot naopak řadí mezi vůbec nejlepší Carpenterova díla. (Festival otrlého diváka)

    72%

    „Skutečnost už není, co bývala.“ Tahle věta zazní v jedné scéně klasického devadesátkového hororu Johna Carpentera V chřtánu šílenství a klidně by mohla být jeho mottem. Tím, co tu narušuje soudržnost světa, jsou bestsellery hororového romanopisce Suttera Canea, které některým čtenářům způsobují notné psychické potíže. Po zmizelém spisovateli začne pátrat vyšetřovatel pojišťovacích podvodů John Trent, aniž by tušil, že se ocitne v samotném chřtánu šílenství, odkud přichází děsivé, monstrózní zlo ohrožující celou lidskou civilizaci. Snímek je závěrem Carpenterovy volné „apokalyptické trilogie“, do níž se počítají ještě filmy Věc a Vládce temnot. A je to završení vskutku mimořádné. Carpenterův obraz postupně se rozpadající reality je poctou dvěma mistrům literární hrůzy dvacátého století, H. P. Lovecraftovi (název je variací na Lovecraftovu novelu V horách šílenství) a Stephenu Kingovi (Cane zasazuje své knihy do městečka Hobb‘s End, které odkazuje ke Kingovu fiktivnímu městu Castle Rock). Halucinační, matoucí vyprávěcí struktura filmu, jež si nezadá s nejdivočejšími lynchovskými mindfucky, dodnes dráždí řadu diváků, kteří film odmítají jako nesrozumitelný blábol. Minimálně stejný počet fanoušků tento fantasmagorický hororový klenot naopak řadí mezi vůbec nejlepší Carpenterova díla. (Festival otrlého diváka)

    2
  • 3
  • Nezvaný host
    Nezvaný host (1994)
    Film
    Blíží se Vánoce a profesionálnímu bytaři Gusovi, který si zakládá na tom, že mu žádný zámek neodolá, vrcholí zimní sezóna. Tentokrát si ale nevybral správný dům a poněkud ho zaskočila nekonvenční bezpečnostní opatření. A tak se na svém útěku před vánočně podrážděnou policií neprozřetelně rozhodl, že si pro jistotu vezme rukojmí. Ani tentokrát si ovšem nevybral nejlépe, neboť Carolina a Lloyd, které uvěznil v jejich vlastním domě, mají úplně jiné starosti. Právě totiž vrcholí jejich vleklá manželská krize, a tak se smolař Gus, navzdory hrozivé pistoli a zavilému pohledu, ocitá velice často na vedlejší koleji. Situaci mu neusnadňuje ani podnikavý synáček Jesse, který se chce od své neurotické rodiny za každou cenu trhnout, balí si kufr a chystá se Gusovi pověsit na krk. Když k tomu připočítáte slavnostní večeři ve skandinávském stylu se zakyslými příbuznými, opilého Santa Clause a pravidelné sousedské návštěvy družných policajtů, musíte uznat, že je to pro jednoho otrlého lupiče příliš. Jeho přítomnost ale nebyla zbytečná ! Neboť tam, kde neuspěl snaživý psychoanalytik Dr. Wong se svojí neúčinnou komunikační terapií, potěšením a údivem zjišťuje, že být těsně připoután provazem k vlastní nenáviděné ženě není zase tak úplně nezajímavé...
    Režie:Ted Demme
    65%
    Blíží se Vánoce a profesionálnímu bytaři Gusovi, který si zakládá na tom, že mu žádný zámek neodolá, vrcholí zimní sezóna. Tentokrát si ale nevybral správný dům a poněkud ho zaskočila nekonvenční bezpečnostní opatření. A tak se na svém útěku před vánočně podrážděnou policií neprozřetelně rozhodl, že si pro jistotu vezme rukojmí. Ani tentokrát si ovšem nevybral nejlépe, neboť Carolina a Lloyd, které uvěznil v jejich vlastním domě, mají úplně jiné starosti. Právě totiž vrcholí jejich vleklá manželská krize, a tak se smolař Gus, navzdory hrozivé pistoli a zavilému pohledu, ocitá velice často na vedlejší koleji. Situaci mu neusnadňuje ani podnikavý synáček Jesse, který se chce od své neurotické rodiny za každou cenu trhnout, balí si kufr a chystá se Gusovi pověsit na krk. Když k tomu připočítáte slavnostní večeři ve skandinávském stylu se zakyslými příbuznými, opilého Santa Clause a pravidelné sousedské návštěvy družných policajtů, musíte uznat, že je to pro jednoho otrlého lupiče příliš. Jeho přítomnost ale nebyla zbytečná ! Neboť tam, kde neuspěl snaživý psychoanalytik Dr. Wong se svojí neúčinnou komunikační terapií, potěšením a údivem zjišťuje, že být těsně připoután provazem k vlastní nenáviděné ženě není zase tak úplně nezajímavé...
    Režie:Ted Demme
    4
  • 5