5.3

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Ed Oldani: Filmy a seriály

  • Vraždy s růžencem
    Vraždy s růžencem (1987)
    FilmRole: Patrolman Wozniak

    Poklidný život kněze z detroitské farnosti, otce Koeslera, naruší zpověď masového vraha, který brutálně zabíjí kněze a jeptišky... a nebohý otec nesmí informovat policii! Dostává se tak do nezáviděníhodné situace - jak dodržet přísahu mlčenlivosti, bez které by nemohl vykonávat svou službu, a zároveň dostat vraha do rukou spravedlnosti. Rozhodne se tedy na základě indicií, které mu vrah dal, pátrat na vlastní pěst. Jediným klíčem k těmto bizarním vraždám je černý růženec, který každá z obětí svírá ve své bezvládné ruce. Koesler však postupně pronikne hluboko do pozadí vražedného řádění, odhalí jeho motiv a zjistí i to, kdo bude nadcházejícím hlavním cílem: nejvyšší místní představený, konzervativní otec Ted Nabors, jenž má mírné sklony k alkoholismu. Josef Sommer si ve filmu s chutí zahrál policejního detektiva, který ví, že otec Koesler něco ví, ale zároveň si uvědomuje, že jej nemůže nutit, aby mu informace získané pod přísahou dal.

    55%

    Poklidný život kněze z detroitské farnosti, otce Koeslera, naruší zpověď masového vraha, který brutálně zabíjí kněze a jeptišky... a nebohý otec nesmí informovat policii! Dostává se tak do nezáviděníhodné situace - jak dodržet přísahu mlčenlivosti, bez které by nemohl vykonávat svou službu, a zároveň dostat vraha do rukou spravedlnosti. Rozhodne se tedy na základě indicií, které mu vrah dal, pátrat na vlastní pěst. Jediným klíčem k těmto bizarním vraždám je černý růženec, který každá z obětí svírá ve své bezvládné ruce. Koesler však postupně pronikne hluboko do pozadí vražedného řádění, odhalí jeho motiv a zjistí i to, kdo bude nadcházejícím hlavním cílem: nejvyšší místní představený, konzervativní otec Ted Nabors, jenž má mírné sklony k alkoholismu. Josef Sommer si ve filmu s chutí zahrál policejního detektiva, který ví, že otec Koesler něco ví, ale zároveň si uvědomuje, že jej nemůže nutit, aby mu informace získané pod přísahou dal.

    1
  • Smrtelná postel: Postel, která požírá
    Smrtelná postel: Postel, která požírá (1977)
    FilmRole: Victim

    Další snímek z ranku děl natolik bizarních a autorsky mimoběžných, že se vzpírají žánrovému zařazení a vytvářejí si kategorii vlastní. „Bylo nebylo, do krásné panny se zamiloval démon, přebývající v mohutném stromu. Rozhodl se ji svést i vzal na sebe lidskou podobu a vyčaroval postel s nebesy. Ale dívka při milostném aktu zemřela a na postel skanuly démonovy krvavé slzy. Z této krve se zrodil život a spolu s ním hlad...“ Taková je premisa filmu, za jehož vznikem stojí fantazie a autorská umanutost George Barryho, scenáristy, producenta a režiséra v jedné osobě, který poté žádný další film nenatočil. Titul nic nezastírá. Máme co do činění s ohromnou postelí, která se pro každého, kdo do ní ulehne, stane smrtelnou, a navíc pozře vše, co se ocitne v jejím dosahu. Navzdory prostinkému ději, rozčleněnému do přehledných kapitol (Snídaně, Oběd…) se ale film vymyká racionálnímu popisu. Pohybuje se na pomezí horečnatého snu, zvrácené pohádky, surrealistické hříčky a dekadentně poetického hororu, přičemž ve vrcholných momentech evokuje díla Luise Buñuela či Jana Švankmajera. Přitom nechybělo mnoho a tento klenot zůstal zcela zapomenutý. Na počátku byl Barryho sen, který se autor pokusil zachytit. Natáčení se díky nedostatku financí protáhlo na pět let. S hotovou pracovní kopií Barry v roce 1977 objížděl malé distributory v naději, že se mu film podaří prodat. Nestalo se tak. Jeden z distributorů si ale bez vědomí autora udělal kopii, která se v 80. letech objevila na VHS ve Velké Británii. Až v roce 2001 Barry náhodně na internetu narazil na zmínku o filmu a ke svému úžasu zjistil, že existuje sice nepočetná, leč o to oddanější komunita jeho fanoušků. Téměř třicet let po svém vzniku se péčí společnosti Cult Epics film dočkal prvního oficiálního vydání (na DVD) a nyní se jedinečná možnost vidět tuto oneirickou halucinaci na velkém plátně nabízí všem otrlým divákům. (Festival otrlého diváka)

    51%

    Další snímek z ranku děl natolik bizarních a autorsky mimoběžných, že se vzpírají žánrovému zařazení a vytvářejí si kategorii vlastní. „Bylo nebylo, do krásné panny se zamiloval démon, přebývající v mohutném stromu. Rozhodl se ji svést i vzal na sebe lidskou podobu a vyčaroval postel s nebesy. Ale dívka při milostném aktu zemřela a na postel skanuly démonovy krvavé slzy. Z této krve se zrodil život a spolu s ním hlad...“ Taková je premisa filmu, za jehož vznikem stojí fantazie a autorská umanutost George Barryho, scenáristy, producenta a režiséra v jedné osobě, který poté žádný další film nenatočil. Titul nic nezastírá. Máme co do činění s ohromnou postelí, která se pro každého, kdo do ní ulehne, stane smrtelnou, a navíc pozře vše, co se ocitne v jejím dosahu. Navzdory prostinkému ději, rozčleněnému do přehledných kapitol (Snídaně, Oběd…) se ale film vymyká racionálnímu popisu. Pohybuje se na pomezí horečnatého snu, zvrácené pohádky, surrealistické hříčky a dekadentně poetického hororu, přičemž ve vrcholných momentech evokuje díla Luise Buñuela či Jana Švankmajera. Přitom nechybělo mnoho a tento klenot zůstal zcela zapomenutý. Na počátku byl Barryho sen, který se autor pokusil zachytit. Natáčení se díky nedostatku financí protáhlo na pět let. S hotovou pracovní kopií Barry v roce 1977 objížděl malé distributory v naději, že se mu film podaří prodat. Nestalo se tak. Jeden z distributorů si ale bez vědomí autora udělal kopii, která se v 80. letech objevila na VHS ve Velké Británii. Až v roce 2001 Barry náhodně na internetu narazil na zmínku o filmu a ke svému úžasu zjistil, že existuje sice nepočetná, leč o to oddanější komunita jeho fanoušků. Téměř třicet let po svém vzniku se péčí společnosti Cult Epics film dočkal prvního oficiálního vydání (na DVD) a nyní se jedinečná možnost vidět tuto oneirickou halucinaci na velkém plátně nabízí všem otrlým divákům. (Festival otrlého diváka)

    2
  • Kolize
    Kolize (1989)
    Film
    Detektív Tony Costas (JAY LENO) žije a slúži v hlavnom meste amerického automobilového priemyslu, v Detroite. Keď jeho starého kamaráta z vojny zabijú počas zúrivej streľby na autovrakovisku, rozhodne sa opustiť štátnu službu a pustiť sa po stopách prípadu na vlastnú päsť. Nezviazaný federálnymi predpismi rýchlo zistí, že majiteľ automobilky Derek Jerryd (DENNIS HOLAHAN) držal svoju firmu nad vodou len prostredníctvom špinavých peňazí podsvetia, konkrétne veľkého bossa Philipa Madrasa (CHRIS SARANDON). Ten podplatil japonského obchodníka a pašeráka, aby pre nové Jerrydovo auto dodal prototyp revolučného motora Kodama. Pašerák je však teraz mŕtvy a motor novej prevratnej technológie zmizol. Nájsť ho sa však pokúša nielen Madras so svojimi prisluhovačmi, ale aj japonský detektív Fujitsuka Natsuo (PAT MORITA), drobný, ale veľmi šikovný Tokijčan, ktorého úlohou je motor objaviť skôr, ako všetci ostatní a bezpečne ho dopraviť späť do Japonska. Costas a Natsuo sa nie príliš ochotne spoja, aby navzdory všetkým psychickým i fyzickým odlišnostiam a s nekonečnými hádkami spoločne pátrali a bojovali proti spoločnému nepriateľovi...
    Žánry:AkčníKomedieKrimi
    46%
    Detektív Tony Costas (JAY LENO) žije a slúži v hlavnom meste amerického automobilového priemyslu, v Detroite. Keď jeho starého kamaráta z vojny zabijú počas zúrivej streľby na autovrakovisku, rozhodne sa opustiť štátnu službu a pustiť sa po stopách prípadu na vlastnú päsť. Nezviazaný federálnymi predpismi rýchlo zistí, že majiteľ automobilky Derek Jerryd (DENNIS HOLAHAN) držal svoju firmu nad vodou len prostredníctvom špinavých peňazí podsvetia, konkrétne veľkého bossa Philipa Madrasa (CHRIS SARANDON). Ten podplatil japonského obchodníka a pašeráka, aby pre nové Jerrydovo auto dodal prototyp revolučného motora Kodama. Pašerák je však teraz mŕtvy a motor novej prevratnej technológie zmizol. Nájsť ho sa však pokúša nielen Madras so svojimi prisluhovačmi, ale aj japonský detektív Fujitsuka Natsuo (PAT MORITA), drobný, ale veľmi šikovný Tokijčan, ktorého úlohou je motor objaviť skôr, ako všetci ostatní a bezpečne ho dopraviť späť do Japonska. Costas a Natsuo sa nie príliš ochotne spoja, aby navzdory všetkým psychickým i fyzickým odlišnostiam a s nekonečnými hádkami spoločne pátrali a bojovali proti spoločnému nepriateľovi...
    Žánry:AkčníKomedieKrimi
    3