Chantal Neuwirth: Nejlepší filmy
a seriály

6.4

Chantal Neuwirth: Filmy a seriály

  • Dvojí život Veroniky
    Dvojí život Veroniky (1991)
    FilmRole: Receptionist
    • KVIFF TV
    Krzysztof Kieślowski je patrně jediný režisér z postkomunistických zemí, který si svou tvorbou udržoval vysoký celoevropský a i světový kredit. U nás si ho ceníme od jeho slavného AMATÉRA (1979), ve světě se však důsledně prosadil až svým televizním DEKALOGEM a filmem DVOJÍ ŽIVOT VERONIKY (1991). Důsledně v nich pokračuje v originálních analýzách vnitřního světa člověka, kde zůstává vždy mnoho tušeného, nevyřčeného a kde se nahodilost a nutnost, rozum a city pohybují v určitých kruzích. Kieslowského spojení metafyziky a hlubokého zájmu o osud jedince se realizuje v působivé formě, vyznačující se přesností a zároveň i mnohovýznamovostí. Zvláštní příběh dvou identických dívek, Polky a Francouzky, lze vnímat v nejrůznějších rovinách. Divákovi se záměrně otvírá nekonečný prostor pro úvahy a reflexe. Zatímco "polská" Veronika dává před láskou k muži přednost lásce k hudbě, a proto také umírá, "francouzská" Veronika volí zdánlivě "příjemnější" životní cestu. Obě ženy, které se náhodně setkají jen na dálku a na kratičký okamžik, trpí stejnou srdeční nemocí, mají stejná gesta, používají stejné předměty. Také vztah k otcům je velmi podobný. Zatímco první umírá pro lásku k umění, druhá nachází - jakoby v podvědomí poučena jejím údělem - životní lásku k muži, který je možná strůjcem jejich příběhu. Záhadné věci se tu dějí s neuvěřitelnou přirozeností a jednoduchostí. Kieślowski pomocí dokonale propracovaných detailů vytváří strhující až mystický obraz, naplněný zvláštní emoční silou a vymykající se v mnohém současným kinematografickým trendům. Obrovský podíl na vyznění filmu mají kameraman Sławomir Idziak, hudební skladatel Zbigniew Preisner a především představitelka obou Veronik Irène Jacobová.
    73%
    Krzysztof Kieślowski je patrně jediný režisér z postkomunistických zemí, který si svou tvorbou udržoval vysoký celoevropský a i světový kredit. U nás si ho ceníme od jeho slavného AMATÉRA (1979), ve světě se však důsledně prosadil až svým televizním DEKALOGEM a filmem DVOJÍ ŽIVOT VERONIKY (1991). Důsledně v nich pokračuje v originálních analýzách vnitřního světa člověka, kde zůstává vždy mnoho tušeného, nevyřčeného a kde se nahodilost a nutnost, rozum a city pohybují v určitých kruzích. Kieslowského spojení metafyziky a hlubokého zájmu o osud jedince se realizuje v působivé formě, vyznačující se přesností a zároveň i mnohovýznamovostí. Zvláštní příběh dvou identických dívek, Polky a Francouzky, lze vnímat v nejrůznějších rovinách. Divákovi se záměrně otvírá nekonečný prostor pro úvahy a reflexe. Zatímco "polská" Veronika dává před láskou k muži přednost lásce k hudbě, a proto také umírá, "francouzská" Veronika volí zdánlivě "příjemnější" životní cestu. Obě ženy, které se náhodně setkají jen na dálku a na kratičký okamžik, trpí stejnou srdeční nemocí, mají stejná gesta, používají stejné předměty. Také vztah k otcům je velmi podobný. Zatímco první umírá pro lásku k umění, druhá nachází - jakoby v podvědomí poučena jejím údělem - životní lásku k muži, který je možná strůjcem jejich příběhu. Záhadné věci se tu dějí s neuvěřitelnou přirozeností a jednoduchostí. Kieślowski pomocí dokonale propracovaných detailů vytváří strhující až mystický obraz, naplněný zvláštní emoční silou a vymykající se v mnohém současným kinematografickým trendům. Obrovský podíl na vyznění filmu mají kameraman Sławomir Idziak, hudební skladatel Zbigniew Preisner a především představitelka obou Veronik Irène Jacobová.
    1
  • Příliš dlouhé zásnuby
    Příliš dlouhé zásnuby (2004)
    FilmRole: Bénédicte
    • iTunes
    • Rakuten

    První světová válka se blíží ke svému závěru, ale největší bitva mladé francouzské dívky má teprve začít. Mathilda dostala vyrozumění, že její snoubenec Manech je jedním z pěti zraněných vojáků, kteří se kvůli armádní mašinérii nacházejí mezi francouzskými a německými liniemi a je vysoce pravděpodobné, že je mrtev. Mathilda však nechce přijmout skutečnost, že by svého milého již nikdy nespatřila a proto se vydává na nebezpečnou pouť, na níž chce zjistit jeho úděl. Jsouc blíže a blíže cíli, sílí v ní vědomí o jeho posledních dnech, hodinách a minutách. Přesto se však nenechává odradit. Kdyby byl její snoubenec mrtev, určitě by to vnitřně cítila. S pevnou vírou, neumdlévající nadějí a neoblomnou tvrdohlavostí se Mathilda blíží k závěru svého pátrání. Její odhodlání působí tak silně, že jsou jí mnozí ochotni pomoci. Čím blíže je poznání osudu oněch pěti nešťastníků, tím hlouběji si uvědomuje hrůzy války a nezhojitelné rány na těle i duši těch, jichž se dotkla

    72%

    První světová válka se blíží ke svému závěru, ale největší bitva mladé francouzské dívky má teprve začít. Mathilda dostala vyrozumění, že její snoubenec Manech je jedním z pěti zraněných vojáků, kteří se kvůli armádní mašinérii nacházejí mezi francouzskými a německými liniemi a je vysoce pravděpodobné, že je mrtev. Mathilda však nechce přijmout skutečnost, že by svého milého již nikdy nespatřila a proto se vydává na nebezpečnou pouť, na níž chce zjistit jeho úděl. Jsouc blíže a blíže cíli, sílí v ní vědomí o jeho posledních dnech, hodinách a minutách. Přesto se však nenechává odradit. Kdyby byl její snoubenec mrtev, určitě by to vnitřně cítila. S pevnou vírou, neumdlévající nadějí a neoblomnou tvrdohlavostí se Mathilda blíží k závěru svého pátrání. Její odhodlání působí tak silně, že jsou jí mnozí ochotni pomoci. Čím blíže je poznání osudu oněch pěti nešťastníků, tím hlouběji si uvědomuje hrůzy války a nezhojitelné rány na těle i duši těch, jichž se dotkla

    2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Krásná Junie
    Krásná Junie (2008)
    FilmRole: Nicole

    Šestnáctiletá Junie změní střední školu v průběhu školního roku po smrti její matky. Přichází do nové třídy, do které chodí její bratranec Mathias. Ten se stává se jejím prostředníkem v skupině jeho kamarádů. O Junie se začnou rychle zajímat kluci ze skupiny, ona si vybere nejtiššího z nich, Otta. Ale brzo je konfrontována s velkou láskou jejího učitele italštiny, Nemourse. Vášeň, která se mezi nimi zrodí, je odsouzena na zánik. Junie, která nechce podlehnout svým citům, tvrdošíjně odmítá štěstí, které je v jejích očích pouhou iluzí.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    62%

    Šestnáctiletá Junie změní střední školu v průběhu školního roku po smrti její matky. Přichází do nové třídy, do které chodí její bratranec Mathias. Ten se stává se jejím prostředníkem v skupině jeho kamarádů. O Junie se začnou rychle zajímat kluci ze skupiny, ona si vybere nejtiššího z nich, Otta. Ale brzo je konfrontována s velkou láskou jejího učitele italštiny, Nemourse. Vášeň, která se mezi nimi zrodí, je odsouzena na zánik. Junie, která nechce podlehnout svým citům, tvrdošíjně odmítá štěstí, které je v jejích očích pouhou iluzí.

    Žánry:DramaLGBTQ+
    7
  • Nehanebné lásky Françoise Sagan
    Nehanebné lásky Françoise Sagan (2008)
    FilmRole: Mme Lebreton
    61%
    8
  • 9
  • Cortex
    Cortex (2008)
    FilmRole: Francine
    61%
    10
  • Prázdniny u moře
    Prázdniny u moře (2011)
    FilmRole: vdova
    • Filmbox+
    • Rakuten

    Konečně je tu víkend a každý míří na pobřeží. Dva důchodci s pomalým autem a plážovým domkem jako dlaň zkříží cestu dvěma zamilovaným pankáčům, kteří bydlí v domě nakresleném v písku. Dva hochštapleři hrají golf vedle pohřebního průvodu, jeden funkcionář se schází se svou milenkou v hotelu a život dvou nešťastných párů obrátí naruby ztráta draka. Na dovolené u moře dojde k mnoha bizarním a komickým setkáním. (Filmbox)

    Žánry:Komedie
    60%

    Konečně je tu víkend a každý míří na pobřeží. Dva důchodci s pomalým autem a plážovým domkem jako dlaň zkříží cestu dvěma zamilovaným pankáčům, kteří bydlí v domě nakresleném v písku. Dva hochštapleři hrají golf vedle pohřebního průvodu, jeden funkcionář se schází se svou milenkou v hotelu a život dvou nešťastných párů obrátí naruby ztráta draka. Na dovolené u moře dojde k mnoha bizarním a komickým setkáním. (Filmbox)

    Žánry:Komedie
    11
  • Všichni kdo mě mají rádi pojedou vlakem
    Všichni kdo mě mají rádi pojedou vlakem (1998)
    FilmRole: Geneviève

    Skutečným autorem mnohoznačného prohlášení byl sice krátce před smrtí francouzský režisér François Reichenbach, jeho přítelkyně, scenáristka Danièle Thompsonová, si ho ovšem vypůjčila nejen pro název snímku, jehož je spoluautorkou, ale i jako klíč k němu. Vložila ho do úst malíře Jeana-Baptista Emmericha, který svými posledními slovy vyzval blízké, příbuzné a přátele, aby ho tímto neobvyklým způsobem doprovodili na cestě do Limoges, kde si přál být pohřben. Ale snad ještě dřív, než vlak vyjede ze Slavkovského nádraží, začíná být zřejmé, že charizmatický Jean-Baptist byl zaživa patrně také neobyčejně zlomyslný, manipulativní a snad i krutý. Podařilo se totiž shromáždit na jednom místě lidi, které miloval, jimiž se milovat nechával a jejichž rivalitu o svou přízeň s chutí rozdmýchával. Nastupuje historik umění a jeho milenec, stárnoucí žena, přesvědčená, že byla nebožtíkovou jedinou láskou, synovec s odcizenou manželkou, bývalí milenci, přátelé... Takřka tucet postav, které se v omezeném prostoru, roztřeseném jako jejich pocity, vydávají na cestu, se tak stává obětí posledního žertu muže, jenž cestuje v zapečetěné rakvi – autem. Cesta vlakem, pohřeb na „největším hřbitově na světě“ a konečně „svačina“ v rozlehlém rodinném domě. To jsou tři dějství, do nichž scenáristé Chéreau a Thompsonová rozdělili výtečně rozehrané (a na Césara zrežírované) melodrama, v němž se smuteční slavnost stává nejen katalyzátorem vztahu k nebožtíkovi, ale i tavicím kotlem osobních a vztahových problémů všech zúčastněných. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaLGBTQ+
    60%

    Skutečným autorem mnohoznačného prohlášení byl sice krátce před smrtí francouzský režisér François Reichenbach, jeho přítelkyně, scenáristka Danièle Thompsonová, si ho ovšem vypůjčila nejen pro název snímku, jehož je spoluautorkou, ale i jako klíč k němu. Vložila ho do úst malíře Jeana-Baptista Emmericha, který svými posledními slovy vyzval blízké, příbuzné a přátele, aby ho tímto neobvyklým způsobem doprovodili na cestě do Limoges, kde si přál být pohřben. Ale snad ještě dřív, než vlak vyjede ze Slavkovského nádraží, začíná být zřejmé, že charizmatický Jean-Baptist byl zaživa patrně také neobyčejně zlomyslný, manipulativní a snad i krutý. Podařilo se totiž shromáždit na jednom místě lidi, které miloval, jimiž se milovat nechával a jejichž rivalitu o svou přízeň s chutí rozdmýchával. Nastupuje historik umění a jeho milenec, stárnoucí žena, přesvědčená, že byla nebožtíkovou jedinou láskou, synovec s odcizenou manželkou, bývalí milenci, přátelé... Takřka tucet postav, které se v omezeném prostoru, roztřeseném jako jejich pocity, vydávají na cestu, se tak stává obětí posledního žertu muže, jenž cestuje v zapečetěné rakvi – autem. Cesta vlakem, pohřeb na „největším hřbitově na světě“ a konečně „svačina“ v rozlehlém rodinném domě. To jsou tři dějství, do nichž scenáristé Chéreau a Thompsonová rozdělili výtečně rozehrané (a na Césara zrežírované) melodrama, v němž se smuteční slavnost stává nejen katalyzátorem vztahu k nebožtíkovi, ale i tavicím kotlem osobních a vztahových problémů všech zúčastněných. [44. MFFKV 2009]

    Žánry:DramaLGBTQ+
    12
  • Madeline
    Madeline (1998)
    FilmRole: Helene the Cook
    • Google Play
    • iTunes
    59%
    13
  • Cena života
    Cena života (2003)
    Film
    Francouzská hořká komedie, jejímž hlavním tématem jsou peníze a jejich dopad na lidské vztahy, charaktery a osudy. Sledujeme příběhy několika rozdílných lidí, kteří se v určitých situacích protnou: Brett (vynikající Fabrice Luchini) je bohatý manažer a přesto převrací každou minci třikrát, vymlouvá se, když má zaplatit v restauraci, podvádí, když se v podniku dělá sbírka na kolegyni, a díky své chorobné šetřivosti přijde i o svou lásku; Laurence - mladá dívka, které sice otec odkázal veliké peníze, ale ona se světem, který ji připravil o rodičovskou lásku v dětství, nechce mít nic společného; Maurice, pohádkově bohatý továrník si myslí, že za peníze si koupí štěstí a lásku; úplně jiný vztah k penězům má další protagonista příběhů o penězích a štěstí Coway, majitel restaurace věčně v dluzích, dokáže své peníze lehce pustit, a naopak jít až na hranu zákona, aby nějaké získal, ale vždycky má svou hrdost.
    Žánry:DramaKomedie
    59%
    Francouzská hořká komedie, jejímž hlavním tématem jsou peníze a jejich dopad na lidské vztahy, charaktery a osudy. Sledujeme příběhy několika rozdílných lidí, kteří se v určitých situacích protnou: Brett (vynikající Fabrice Luchini) je bohatý manažer a přesto převrací každou minci třikrát, vymlouvá se, když má zaplatit v restauraci, podvádí, když se v podniku dělá sbírka na kolegyni, a díky své chorobné šetřivosti přijde i o svou lásku; Laurence - mladá dívka, které sice otec odkázal veliké peníze, ale ona se světem, který ji připravil o rodičovskou lásku v dětství, nechce mít nic společného; Maurice, pohádkově bohatý továrník si myslí, že za peníze si koupí štěstí a lásku; úplně jiný vztah k penězům má další protagonista příběhů o penězích a štěstí Coway, majitel restaurace věčně v dluzích, dokáže své peníze lehce pustit, a naopak jít až na hranu zákona, aby nějaké získal, ale vždycky má svou hrdost.
    Žánry:DramaKomedie
    14
  • A do kuchyně!
    A do kuchyně! (2022)
    FilmRole: Sabine

    Cathy je 40 letá zkušená kuchařka, jejímž snem je otevřít si vlastní restauraci, kde bude moci sama šéfovat a vařit podle svých představ. Její finanční situace jí nedovolí si svůj podnik vybudovat od základu, a tak kývne na nabídku šéfkuchařky. Ze slibné příležitosti se vyklube dům pro nezletilé migranty čekající na doklady. Místo dirigování kuchyně se z Cathy stane učitelka, která musí své pracovníky naučit úplným základům. Zoufalá situace se však postupem času změní a velkou kuchyni ovládne nejen radost z vaření, ale i ze života.

    Žánry:Komedie
    58%

    Cathy je 40 letá zkušená kuchařka, jejímž snem je otevřít si vlastní restauraci, kde bude moci sama šéfovat a vařit podle svých představ. Její finanční situace jí nedovolí si svůj podnik vybudovat od základu, a tak kývne na nabídku šéfkuchařky. Ze slibné příležitosti se vyklube dům pro nezletilé migranty čekající na doklady. Místo dirigování kuchyně se z Cathy stane učitelka, která musí své pracovníky naučit úplným základům. Zoufalá situace se však postupem času změní a velkou kuchyni ovládne nejen radost z vaření, ale i ze života.

    Žánry:Komedie
    15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Bouquet final
    Bouquet final (2008)
    FilmRole: Evelyne
    Gabriel se živí jako učitel hudby, ale sní o tom, že se jednoho dne prosadí jako skladatel. Jenže věci nejdou, jak čekal, a teď je nucený najít si práci, aby se vůbec uživil. Když se uchází o místo obchodního ředitele jedné firmy, vše jde podezřele hladce. Je někde háček? Jistě. Jedná se o pozici obchodního ředitele pohřebního ústavu, a o tu nikdo příliš nestojí. Jenže Gabriel práci nutně potřebuje, a tak kývne. Je tu ale ještě jeden zádrhel. Než začne tuto práci vykonávat, je nutné projít praxí přímo v centru dění. To znamená strávit nějaký čas na pobočce, domlouvat pohřby, oblékat nebožtíky do „svátečního“ a trávit čas s lidmi, jejichž humor je černý jako pohřební šaty. Pěkná práce, že?
    Žánry:Komedie
    56%
    Gabriel se živí jako učitel hudby, ale sní o tom, že se jednoho dne prosadí jako skladatel. Jenže věci nejdou, jak čekal, a teď je nucený najít si práci, aby se vůbec uživil. Když se uchází o místo obchodního ředitele jedné firmy, vše jde podezřele hladce. Je někde háček? Jistě. Jedná se o pozici obchodního ředitele pohřebního ústavu, a o tu nikdo příliš nestojí. Jenže Gabriel práci nutně potřebuje, a tak kývne. Je tu ale ještě jeden zádrhel. Než začne tuto práci vykonávat, je nutné projít praxí přímo v centru dění. To znamená strávit nějaký čas na pobočce, domlouvat pohřby, oblékat nebožtíky do „svátečního“ a trávit čas s lidmi, jejichž humor je černý jako pohřební šaty. Pěkná práce, že?
    Žánry:Komedie
    19
  • André le magnifique
    André le magnifique (2000)
    FilmRole: Néné
    • Filmbox+
    Obecní zahradník a idiot André se přihlásí jako nápověda v místním divadle, kde má být poprvé po dvaceti letech uvedeno dramatické dílo. Jedná se o příběh o starodávném původu obce z pera Alexise v hlavní roli s jeho manželkou Janine, která nicméně vždy zcela poplete celý text, a kulisákem v převleku za medvěda. Profesionální herec Jean-Pascal Faix přijíždí z Paříže, aby se ujal nastudování díla. Poté co se Faix nešťastnou náhodou ocitne v popelnici putující na skládku, přesvědčí všichni Andrého, že by se měl ujmout vedení. Snímek založený na situační komice Vás jistě pobaví.
    Žánry:Komedie
    55%
    Obecní zahradník a idiot André se přihlásí jako nápověda v místním divadle, kde má být poprvé po dvaceti letech uvedeno dramatické dílo. Jedná se o příběh o starodávném původu obce z pera Alexise v hlavní roli s jeho manželkou Janine, která nicméně vždy zcela poplete celý text, a kulisákem v převleku za medvěda. Profesionální herec Jean-Pascal Faix přijíždí z Paříže, aby se ujal nastudování díla. Poté co se Faix nešťastnou náhodou ocitne v popelnici putující na skládku, přesvědčí všichni Andrého, že by se měl ujmout vedení. Snímek založený na situační komice Vás jistě pobaví.
    Žánry:Komedie
    20
  • Příliš hlučná samota
    Příliš hlučná samota (1994)
    FilmRole: Waitress
    • KVIFF TV
    • DaFilms
    Stárnoucí Hanťa pracuje ve sběrně surovin. Miluje svůj lis, na kterém vytváří svérázná umělecká díla lisováním balíků starého papíru, v nichž se mísí vzácné knihy i krvavé papíry z místních jatek. Chystá se zanedlouho odejít do důchodu a lis, u kterého už dlouhá léta pracuje, hodlá odkoupit. Zatím však prožívá poklidné dny plné obyčejných i neobyčejných setkání s lidmi, kteří přivážejí papír do sběru i s imaginárními hosty, ať už to jsou svatí, literární postavy nebo autoři knih, které lisuje. Čte si, sní o krásné cikánce Ilonce a povídá si s myškami, které žijí v jeho sklepním bytě plném knih. Dává si pivo a rum v hospodě u kypré, přátelské hostinské, setkává se s přáteli, mezi nimiž je nejen profesor, kterému prodává vzácné knihy ze svozu papíru určeného k likvidaci, ale také cikáni pravidelně přivážející sběr nebo kostelník mezi jeho pracovní povinnosti patří rozřezávání soch svatých. Jeho poklidný život se však pomalu začíná hroutit. Zemře mu matka a do nové spalovny je nainstalován nový supermoderní lis, který ničí knihy způsobem, který ho vyděsí. Při jednom z opileckých setkání se vydá se zneuznaným básníkem ke své dávné lásce Mančince. Za několikadenní absenci je přeložen na balení čistého papíru. Jeho motlitby, aby se mohl vrátit k milované práci, však nejsou vyslyšeny a zklamaný muž, který ztratil smysl svého život, vidí jediné řešení, jak završit své celoživotní dílo...
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Věra Cais
    52%
    Stárnoucí Hanťa pracuje ve sběrně surovin. Miluje svůj lis, na kterém vytváří svérázná umělecká díla lisováním balíků starého papíru, v nichž se mísí vzácné knihy i krvavé papíry z místních jatek. Chystá se zanedlouho odejít do důchodu a lis, u kterého už dlouhá léta pracuje, hodlá odkoupit. Zatím však prožívá poklidné dny plné obyčejných i neobyčejných setkání s lidmi, kteří přivážejí papír do sběru i s imaginárními hosty, ať už to jsou svatí, literární postavy nebo autoři knih, které lisuje. Čte si, sní o krásné cikánce Ilonce a povídá si s myškami, které žijí v jeho sklepním bytě plném knih. Dává si pivo a rum v hospodě u kypré, přátelské hostinské, setkává se s přáteli, mezi nimiž je nejen profesor, kterému prodává vzácné knihy ze svozu papíru určeného k likvidaci, ale také cikáni pravidelně přivážející sběr nebo kostelník mezi jeho pracovní povinnosti patří rozřezávání soch svatých. Jeho poklidný život se však pomalu začíná hroutit. Zemře mu matka a do nové spalovny je nainstalován nový supermoderní lis, který ničí knihy způsobem, který ho vyděsí. Při jednom z opileckých setkání se vydá se zneuznaným básníkem ke své dávné lásce Mančince. Za několikadenní absenci je přeložen na balení čistého papíru. Jeho motlitby, aby se mohl vrátit k milované práci, však nejsou vyslyšeny a zklamaný muž, který ztratil smysl svého život, vidí jediné řešení, jak završit své celoživotní dílo...
    Žánry:DramaKomedie
    Režie:Věra Cais
    21
  • 22
  • 23