Michel Muller: Nejlepší filmy
a seriály

6.5

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Michel Muller: Filmy a seriály

  • 1
  • Můj strýček z Ameriky
    Můj strýček z Ameriky (1980)
    FilmRole: Le garde-chasse

    Renaisův film Můj strýček z Ameriky je věnován Henrimu Laboritovi, vědci, zabývajícímu se behaviorismem, který vychází z těchto tezí: "Pro bytost je jediným důvodem bytí být, to znamená udržet si svou strukturu, udržet se při životě, bez toho není bytí." Do tohoto dokumentárního rámce, v němž Laborit prezentuje a laboratorně dokládá své ideje, Resnais začleňuje osudy tří fiktivních postav, přičemž každá z nich reprezentuje jiný společenský kontext. Vzniká tak dialog různých "textů", který rozšiřuje možné pohledy na skutečnost.
    Osudová setkání. Ctižádostivý Jean, původem z měšťanské rodiny, pracuje jako ředitel zpravodajství velkého rádia. Opustí svou ženu a děti kvůli Janine, mladé herečce, jejíž rodiče jsou přesvědčení komunisté. Jejich vztah ale skončí dva roky poté a Janine odchází na venkov, kde pracuje jako návrhářka... Tam se setká s ředitelem textilky Reném, který pochází z venkovské katolické rodiny. Do příběhů vstupuje ve své vlastní roli biolog Henri Laborit, který na základě pokusů na krysách vysvětluje určité zákonitosti lidského chování. Boj, útěk nebo zábrany, každý reaguje podle primárních podnětů.
    Film je ověnčen mnoha mezinárodními cenami, na MFF v Cannes 1980 získal snímek Velkou cenu poroty a cenu FIPRESCI.

    Žánry:DramaKomedieSatira
    71%

    Renaisův film Můj strýček z Ameriky je věnován Henrimu Laboritovi, vědci, zabývajícímu se behaviorismem, který vychází z těchto tezí: "Pro bytost je jediným důvodem bytí být, to znamená udržet si svou strukturu, udržet se při životě, bez toho není bytí." Do tohoto dokumentárního rámce, v němž Laborit prezentuje a laboratorně dokládá své ideje, Resnais začleňuje osudy tří fiktivních postav, přičemž každá z nich reprezentuje jiný společenský kontext. Vzniká tak dialog různých "textů", který rozšiřuje možné pohledy na skutečnost.
    Osudová setkání. Ctižádostivý Jean, původem z měšťanské rodiny, pracuje jako ředitel zpravodajství velkého rádia. Opustí svou ženu a děti kvůli Janine, mladé herečce, jejíž rodiče jsou přesvědčení komunisté. Jejich vztah ale skončí dva roky poté a Janine odchází na venkov, kde pracuje jako návrhářka... Tam se setká s ředitelem textilky Reném, který pochází z venkovské katolické rodiny. Do příběhů vstupuje ve své vlastní roli biolog Henri Laborit, který na základě pokusů na krysách vysvětluje určité zákonitosti lidského chování. Boj, útěk nebo zábrany, každý reaguje podle primárních podnětů.
    Film je ověnčen mnoha mezinárodními cenami, na MFF v Cannes 1980 získal snímek Velkou cenu poroty a cenu FIPRESCI.

    Žánry:DramaKomedieSatira
    2
  • Krysy z temnot
    Krysy z temnot (1973)
    FilmRole: Nicolas
    • Netflix
    Svérázný způsob útěku od civilizace do pařížských katakomb. Philippe Noiret a Michel Serrault v hlavních rolích francouzské komedie (1973). Dále hrají: M. Galabru, G. Depardieu, Ch. Denner, J. Carmet a další. Režie Pierre Tchernia Paříž prožívá pod vedením megalomanského ministra veřejných prací stavební revoluci, plánuje vybetonovat Seinu, z obou stran chrámu Notre Dame chce vystavět dva vysoké, železobetonové věžáky. Zároveň se ve městě začínají ztrácet lidé, což vyvrcholí ztrátou třiceti lidí z turistického zájezdu, kteří byli na prohlídce katakomb. Knihkupec Rondin (Michel Serrault), kterému se jednou v noci nevrátí dcera domů, se rozhodne jít na policii, kde ho však vlažný a neochotný policejní komisař (Michel Galabru) odbude. Nezbývá mu, než ji najít na vlastní pěst. A začne právě tam, kde se ztratilo tolik lidí – v podzemí Paříže. V rozlehlém utajeném světě objevuje nejen svou dceru, ale především svérázné společenství lidí, jimž velí bonvivánský šlechtic Gaspard de Montfermeil (Philippe Noiret), pro kterého je moderní překopávání Paříže nesnesitelné. Krysy z temnot se rozhodnou k definitivnímu úderu…
    66%
    Svérázný způsob útěku od civilizace do pařížských katakomb. Philippe Noiret a Michel Serrault v hlavních rolích francouzské komedie (1973). Dále hrají: M. Galabru, G. Depardieu, Ch. Denner, J. Carmet a další. Režie Pierre Tchernia Paříž prožívá pod vedením megalomanského ministra veřejných prací stavební revoluci, plánuje vybetonovat Seinu, z obou stran chrámu Notre Dame chce vystavět dva vysoké, železobetonové věžáky. Zároveň se ve městě začínají ztrácet lidé, což vyvrcholí ztrátou třiceti lidí z turistického zájezdu, kteří byli na prohlídce katakomb. Knihkupec Rondin (Michel Serrault), kterému se jednou v noci nevrátí dcera domů, se rozhodne jít na policii, kde ho však vlažný a neochotný policejní komisař (Michel Galabru) odbude. Nezbývá mu, než ji najít na vlastní pěst. A začne právě tam, kde se ztratilo tolik lidí – v podzemí Paříže. V rozlehlém utajeném světě objevuje nejen svou dceru, ale především svérázné společenství lidí, jimž velí bonvivánský šlechtic Gaspard de Montfermeil (Philippe Noiret), pro kterého je moderní překopávání Paříže nesnesitelné. Krysy z temnot se rozhodnou k definitivnímu úderu…
    3
  • Vie est un roman, La
    Vie est un roman, La (1983)
    FilmRole: Bertin
    62%
    4
  • 5
  • To já ne, to on
    To já ne, to on (1980)
    Film
    • iVysílání
    Pierre (kdo jiný, než Pierre Richard) je nadaný scenárista, ale nedokáže se prosadit. Takže to, co vymyslí a napíše, podepíše svým jménem slavný Georges Vallier, který je nudný už na první pohled. Jen těžko by sám dokázal vymyslet jediný gag, na kterém založil svou slávu. V Paříži je právě známý italský herec Aldo Barazutti (kdo jiný, než Aldo Maccione) a shodou okolností se s Pierrem seznámí na jednom večírku. Pierre se mu představí jako Georges Vallier. Konec konců, proč ne. Vždyť Vallier je vlastně Pierre, který by bez něho neexistoval. Aldo je nadšen, navrhne slavnému scenáristovi, aby s ním odjel do Tunisu, kde by pro něj napsal film. Pierre netuší, že psaní scénáře je pouhou záminkou, aby mohl Aldo uniknout od své dominantní žárlivé italské manželky a strávit čtrnáct dní se svou milenkou. Než se naděje, ocitne se s Aldem a Valérií v jednom tuniském paláci obklopen pouští, dromedáry a... skutečným Georgesem Vallierem, který si pro svou dovolenou vybral právě stejný hotel. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    57%
    Pierre (kdo jiný, než Pierre Richard) je nadaný scenárista, ale nedokáže se prosadit. Takže to, co vymyslí a napíše, podepíše svým jménem slavný Georges Vallier, který je nudný už na první pohled. Jen těžko by sám dokázal vymyslet jediný gag, na kterém založil svou slávu. V Paříži je právě známý italský herec Aldo Barazutti (kdo jiný, než Aldo Maccione) a shodou okolností se s Pierrem seznámí na jednom večírku. Pierre se mu představí jako Georges Vallier. Konec konců, proč ne. Vždyť Vallier je vlastně Pierre, který by bez něho neexistoval. Aldo je nadšen, navrhne slavnému scenáristovi, aby s ním odjel do Tunisu, kde by pro něj napsal film. Pierre netuší, že psaní scénáře je pouhou záminkou, aby mohl Aldo uniknout od své dominantní žárlivé italské manželky a strávit čtrnáct dní se svou milenkou. Než se naděje, ocitne se s Aldem a Valérií v jednom tuniském paláci obklopen pouští, dromedáry a... skutečným Georgesem Vallierem, který si pro svou dovolenou vybral právě stejný hotel. (Česká televize)
    Žánry:Komedie
    6
  • 7