Sergei Mukhin: Nejlepší filmy
a seriály

?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Sergei Mukhin: Filmy a seriály

  • Balada o vojákovi
    Balada o vojákovi (1959)
    Film

    Príbeh z 2. svetovej vojny rozpráva o vojakovi, ktorý uprostred vojny prežil niekoľko šťastných chvíľ. Deväťnásťročného Aľjošu vyznamenajú za vojnové hrdinstvo. Namiesto medaile si však vyžiada niekoľko dní dovolenky, aby mohol navštíviť matku a opraviť strechu rodného domu. Pred sebou má šesť dní slobodného života: dva dni na cestu domov, dva dni na opravu strechy a dva dni na návrat do služby. Vo vlaku stretáva mladé dievča Šuru, ktoré cestuje na návštevu k tete. Aľjoša a Šura sa počas cesty do seba zamilujú, na ich lásku však vo vojne nie je vhodná doba. Aľjošova cesta domov sa pod vplyvom okolností mení na zložitú odyseu. Stretáva na nej lásku a priateľstvo, dostáva však aj niekoľko bolestivých lekcií o živote. Balada o vojakovi bola jedným z prvých sovietskych filmov, ktoré spracovali tému vojny v jej intímnom rozmere, pred patetickým opisom hrdinstva a povinnosti voči vlasti dali prednosť osobnému rozmeru veľkých dejín.

    80%

    Príbeh z 2. svetovej vojny rozpráva o vojakovi, ktorý uprostred vojny prežil niekoľko šťastných chvíľ. Deväťnásťročného Aľjošu vyznamenajú za vojnové hrdinstvo. Namiesto medaile si však vyžiada niekoľko dní dovolenky, aby mohol navštíviť matku a opraviť strechu rodného domu. Pred sebou má šesť dní slobodného života: dva dni na cestu domov, dva dni na opravu strechy a dva dni na návrat do služby. Vo vlaku stretáva mladé dievča Šuru, ktoré cestuje na návštevu k tete. Aľjoša a Šura sa počas cesty do seba zamilujú, na ich lásku však vo vojne nie je vhodná doba. Aľjošova cesta domov sa pod vplyvom okolností mení na zložitú odyseu. Stretáva na nej lásku a priateľstvo, dostáva však aj niekoľko bolestivých lekcií o živote. Balada o vojakovi bola jedným z prvých sovietskych filmov, ktoré spracovali tému vojny v jej intímnom rozmere, pred patetickým opisom hrdinstva a povinnosti voči vlasti dali prednosť osobnému rozmeru veľkých dejín.

    1
  • Ivanovo dětství
    Ivanovo dětství (1962)
    Film
    Tarkovského úspěšný debut (jeho obhájcem v mezinárodní polemice byl např. J. P. Sartre) vypráví příběh 11-letého "dítěte války", jehož údělem se stala nepřístupná samota v utrpení a hořkosti, úplné přivlastnění světem nenávisti, pomsty, rizika a smrti, odcizení se všemu a všem bez náznaku touhy žít a přežít. Ivan přestal být dítětem ve chvíli, kdy mu fašisti před očima zavraždili matku. V černobílém obraze, mistrovsky zvládnutém kameramanem Vadimem Jusovem, rezonuje Tarkovského poetická stylizace přírody (makrodetaily krajiny, všeříkající siluety stromů - frontové zuhelnatělé pahýly, něžné břízy v týlu, skryté významy plynutí vody v řece, hladina močálu, odraz chvějící se hvězdy v hloubce studny, pomalu se kutálející jablka vypadlá z auta a ohryzaná koňmi...). Snové vodní třepetání se při Ivanově běhu s děvčátkem mělkou vodou rýmuje s úsměvy a radostnou dynamikou plnou půvabu a volnosti prosluněného prostoru, zatímco kontrastní svět války má stroze odměřenou dynamiku jakoby spoutaných, ostražitých, sebekontrolujících kroků a gest. Znamenitá je epizoda se šíleným starcem uprostřed vypálené dědiny, který vedle zmateně kroužící, přivázané slípky zamyká vrátka bez plotu - surrealistická vize, která je realitou, podobně jako pochmurná krajina, kterou plave loďka se strnule sedícími oběšenci. Tragický patos neodčinitelnosti viny všech za všechny je autorem spoluprožitý s mravním stoicismem. Historii lidstva dle něj formují výboje lidského ducha, umění, obětavá snaha lidí o zachování člověčenství v člověku. V následujících dílech Tarkovskij reagoval na hrozbu možné apokalypsy ještě více osobněji a naléhavěji. Představitel Ivana hraje v jeho druhém filmě ANDREJ RUBLEV mladého zvonaře - fanatika tvorby.
    74%
    Tarkovského úspěšný debut (jeho obhájcem v mezinárodní polemice byl např. J. P. Sartre) vypráví příběh 11-letého "dítěte války", jehož údělem se stala nepřístupná samota v utrpení a hořkosti, úplné přivlastnění světem nenávisti, pomsty, rizika a smrti, odcizení se všemu a všem bez náznaku touhy žít a přežít. Ivan přestal být dítětem ve chvíli, kdy mu fašisti před očima zavraždili matku. V černobílém obraze, mistrovsky zvládnutém kameramanem Vadimem Jusovem, rezonuje Tarkovského poetická stylizace přírody (makrodetaily krajiny, všeříkající siluety stromů - frontové zuhelnatělé pahýly, něžné břízy v týlu, skryté významy plynutí vody v řece, hladina močálu, odraz chvějící se hvězdy v hloubce studny, pomalu se kutálející jablka vypadlá z auta a ohryzaná koňmi...). Snové vodní třepetání se při Ivanově běhu s děvčátkem mělkou vodou rýmuje s úsměvy a radostnou dynamikou plnou půvabu a volnosti prosluněného prostoru, zatímco kontrastní svět války má stroze odměřenou dynamiku jakoby spoutaných, ostražitých, sebekontrolujících kroků a gest. Znamenitá je epizoda se šíleným starcem uprostřed vypálené dědiny, který vedle zmateně kroužící, přivázané slípky zamyká vrátka bez plotu - surrealistická vize, která je realitou, podobně jako pochmurná krajina, kterou plave loďka se strnule sedícími oběšenci. Tragický patos neodčinitelnosti viny všech za všechny je autorem spoluprožitý s mravním stoicismem. Historii lidstva dle něj formují výboje lidského ducha, umění, obětavá snaha lidí o zachování člověčenství v člověku. V následujících dílech Tarkovskij reagoval na hrozbu možné apokalypsy ještě více osobněji a naléhavěji. Představitel Ivana hraje v jeho druhém filmě ANDREJ RUBLEV mladého zvonaře - fanatika tvorby.
    2
  • Sadko
    Sadko (1952)
    Film
    Ruská pohádka zfilmovaná na motivy ruských bylin. Vypráví o bohatýru Sadkovi, který se vydává do cizích zemí hledat štěstí. Po dobrodružných příhodách se mu podaří získat Fénixe, ptáka Štěstí, ale pozná, že to není štěstí, které slíbil přinést svému lidu. Na zpáteční cestě překvapí jeho výpravu mořská bouře a Sadko musí sestoupit do mořské říše. Odtamtud se mu pomocí dcery mořského cara podaří uprchnout. Když jeho lid oslavuje jeho návrat, Sadko přizná, že štěstí je nutno hledat v rodné zemi. (FILMOVÝ PŘEHLED 34/1953)
    55%
    Ruská pohádka zfilmovaná na motivy ruských bylin. Vypráví o bohatýru Sadkovi, který se vydává do cizích zemí hledat štěstí. Po dobrodružných příhodách se mu podaří získat Fénixe, ptáka Štěstí, ale pozná, že to není štěstí, které slíbil přinést svému lidu. Na zpáteční cestě překvapí jeho výpravu mořská bouře a Sadko musí sestoupit do mořské říše. Odtamtud se mu pomocí dcery mořského cara podaří uprchnout. Když jeho lid oslavuje jeho návrat, Sadko přizná, že štěstí je nutno hledat v rodné zemi. (FILMOVÝ PŘEHLED 34/1953)
    3