?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Mojtaba Mirtahasebi: Filmy a seriály

  • Den, kdy jsem se stala ženou
    Den, kdy jsem se stala ženou (2000)
    Film

    Film popisuje situaci žen v zemi, kde už jen to, že jste žena, představuje velký problém. První epizoda je o dívence jménem Hava. Ráno v den jejích devátých narozenin jí matka vysvětlí, že teď, když už je ženou, by byl hřích opustit dům. Babička podotkne, že Hava se narodila až v poledne, takže ještě může na posledních pár hodin odejít a rozloučit se navždy se svými přáteli... Druhá epizoda se odehrává během cyklistického závodu. Vedoucí dívku pronásledují její mužští příbuzní, kteří jí vyhrožují, že pokud se nevzdá této z jejich pohledu neslušné zábavy, vyhodí ji z domu... Poslední epizoda je o staré ženě, která sní o tom, že si kupuje všechno, co si v životě nemohla dovolit: lednice, televize, myčky nádobí...Ve třech příbězích sleduje film tři generace žen, které jsou donuceny vzdát se svých snů. (MFF Karlovy Vary)

    70%

    Film popisuje situaci žen v zemi, kde už jen to, že jste žena, představuje velký problém. První epizoda je o dívence jménem Hava. Ráno v den jejích devátých narozenin jí matka vysvětlí, že teď, když už je ženou, by byl hřích opustit dům. Babička podotkne, že Hava se narodila až v poledne, takže ještě může na posledních pár hodin odejít a rozloučit se navždy se svými přáteli... Druhá epizoda se odehrává během cyklistického závodu. Vedoucí dívku pronásledují její mužští příbuzní, kteří jí vyhrožují, že pokud se nevzdá této z jejich pohledu neslušné zábavy, vyhodí ji z domu... Poslední epizoda je o staré ženě, která sní o tom, že si kupuje všechno, co si v životě nemohla dovolit: lednice, televize, myčky nádobí...Ve třech příbězích sleduje film tři generace žen, které jsou donuceny vzdát se svých snů. (MFF Karlovy Vary)

    1
  • Takhté siah
    Takhté siah (2000)
    Film
    Po ničivém bombardování putují íránským Kurdistánem z města do města učitelé hledající žáky. Jeden z nich potká cestou partu dětí, které se snaží ilegálně překročit hranici. Pokouší se je učit číst a psát, ale děti mají úplně jiné starosti. Jiný učitel se setká se skupinou starých lidí, kteří usilují o návrat do své vlasti... Metaforický, symbolický film, kombinující dokumentární prvky s poetickými obrazy.
    Žánry:DramaVálečný
    67%
    Po ničivém bombardování putují íránským Kurdistánem z města do města učitelé hledající žáky. Jeden z nich potká cestou partu dětí, které se snaží ilegálně překročit hranici. Pokouší se je učit číst a psát, ale děti mají úplně jiné starosti. Jiný učitel se setká se skupinou starých lidí, kteří usilují o návrat do své vlasti... Metaforický, symbolický film, kombinující dokumentární prvky s poetickými obrazy.
    Žánry:DramaVálečný
    2
  • Kandahár
    Kandahár (2001)
    Film

    Symbolická dráma o putovaní kanadskej novinárky afgánskeho pôvodu, Nafas, do rodnej krajiny. Nafas ešte ako malé dievča jej rodina z politických dôvodov odviedla do Kanady. Jej sestra však vyrastala v Afganistane. Po tom, čo kvôli nášľapnej míne stratila obe nohy, chystá sa v deň posledného zatmenia slnka v 20. storočí spáchať samovraždu. O svojom úmysle sa v liste zverí sestre, ktorá sa preto podujme na neľahké prekročenie iránsko-afgánskych hraníc. Za každú cenu chce sestre v jej čine zabrániť, no cesta k nej zložitá. Ako žena nemôže v Afganistane cestovať sama, preto podplatí šoféra, aby ju vydával za svoju manželku a zahalená v burke nasadne spolu s inými ženami na korbu jeho auta. Takto putuje vyprahnutou krajinou zdevastovanou mnohoročnými bojmi so Sovietskym zväzom, následnou občianskou vojnou a politickou tyraniou Talibánu. Vidí, ako sa chlapci v škole Koránu medzi modlitbami učia narábať so zbraňami, ako sa ľudia zmrzačení nášľapnými mínami bijú o protézy zhadzované z lietadla s humanitárnou pomocou. Film je tragickým portrétom krajiny, ktorá sa stala obeťou modernej histórie. Dôležitejší ako príbeh samotný je v ňom putovanie a zobrazenie hrôz, ktorým musia obyvatelia Afganistanu čeliť. Režisér Mohsen Makhmalbaf, jeden z najvýraznejších predstaviteľov "iránskeho filmového zázraku", vo filme skombinoval postupy dokumentárneho a hraného filmu, aby podal čo najautentickejší portrét hrôz, ktorým sú už po dlhé roky obyvatelia Afganistanu vystavení. Roku 2001 na MFF Cannes získal za snímku Kandahár Cenu ekumenickej poroty. Bolo to iba niekoľko mesiacov predtým, ako sa po 11. septembri 2001 na Afganistan zamerali kamery celého sveta.

    65%

    Symbolická dráma o putovaní kanadskej novinárky afgánskeho pôvodu, Nafas, do rodnej krajiny. Nafas ešte ako malé dievča jej rodina z politických dôvodov odviedla do Kanady. Jej sestra však vyrastala v Afganistane. Po tom, čo kvôli nášľapnej míne stratila obe nohy, chystá sa v deň posledného zatmenia slnka v 20. storočí spáchať samovraždu. O svojom úmysle sa v liste zverí sestre, ktorá sa preto podujme na neľahké prekročenie iránsko-afgánskych hraníc. Za každú cenu chce sestre v jej čine zabrániť, no cesta k nej zložitá. Ako žena nemôže v Afganistane cestovať sama, preto podplatí šoféra, aby ju vydával za svoju manželku a zahalená v burke nasadne spolu s inými ženami na korbu jeho auta. Takto putuje vyprahnutou krajinou zdevastovanou mnohoročnými bojmi so Sovietskym zväzom, následnou občianskou vojnou a politickou tyraniou Talibánu. Vidí, ako sa chlapci v škole Koránu medzi modlitbami učia narábať so zbraňami, ako sa ľudia zmrzačení nášľapnými mínami bijú o protézy zhadzované z lietadla s humanitárnou pomocou. Film je tragickým portrétom krajiny, ktorá sa stala obeťou modernej histórie. Dôležitejší ako príbeh samotný je v ňom putovanie a zobrazenie hrôz, ktorým musia obyvatelia Afganistanu čeliť. Režisér Mohsen Makhmalbaf, jeden z najvýraznejších predstaviteľov "iránskeho filmového zázraku", vo filme skombinoval postupy dokumentárneho a hraného filmu, aby podal čo najautentickejší portrét hrôz, ktorým sú už po dlhé roky obyvatelia Afganistanu vystavení. Roku 2001 na MFF Cannes získal za snímku Kandahár Cenu ekumenickej poroty. Bolo to iba niekoľko mesiacov predtým, ako sa po 11. septembri 2001 na Afganistan zamerali kamery celého sveta.

    3