?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

I. Mikhajlov: Filmy a seriály

  • Boris Godunov
    Boris Godunov (1954)
    Film
    Sovětský film „Boris Godunov" je mistrovským přepisem stejnojmenné opery Modesta Petroviče Musorgského, který má podtitul „národní hudební drama". Literárním podkladem opery je dramatická báseň A. S. Puškina, zachycující historii ruské země koncem XVI. století, v době, kdy o carský trůn bojovali nejrůznější uchazeči a dobrodruzi. Dílem prolíná několik dramatických linií. Je to především osobní tragedie titulního hrdiny Borise Godunova, člověka pronásledovaného hlasem svědomí za kdysi spáchanou vraždu. Druhou hlavní dramatickou linií je historie mladého mnicha Grišky Otrepeva, snícího o světské slávě. Když se dozví od starce Pimena historii zavraždění carevače Dimitrije, stejně starého, jako je on sám, rozhodne se uprchnout z Ruska a vydávat se za zavražděného careviče. Tak vzniká známá postava samozvance Lžidimitrije, který za pomoci cizinců, zrádné šlechty a církve táhne bojovat proti Rusi. Hlavním hrdinou dramatu je však prostý lid. Lid utlačovaný a znásilňovaný, lid rozpoznávající, že car — ať jím je kdokoliv — vždy bude proti němu, na straně bohatých a mocných. V tomto vpravdě revolučním poznatku je ideové jádro díla. (FILMOVÝ PŘEHLED 37 / 1956)
    Žánry:DramaHudební
    69%
    Sovětský film „Boris Godunov" je mistrovským přepisem stejnojmenné opery Modesta Petroviče Musorgského, který má podtitul „národní hudební drama". Literárním podkladem opery je dramatická báseň A. S. Puškina, zachycující historii ruské země koncem XVI. století, v době, kdy o carský trůn bojovali nejrůznější uchazeči a dobrodruzi. Dílem prolíná několik dramatických linií. Je to především osobní tragedie titulního hrdiny Borise Godunova, člověka pronásledovaného hlasem svědomí za kdysi spáchanou vraždu. Druhou hlavní dramatickou linií je historie mladého mnicha Grišky Otrepeva, snícího o světské slávě. Když se dozví od starce Pimena historii zavraždění carevače Dimitrije, stejně starého, jako je on sám, rozhodne se uprchnout z Ruska a vydávat se za zavražděného careviče. Tak vzniká známá postava samozvance Lžidimitrije, který za pomoci cizinců, zrádné šlechty a církve táhne bojovat proti Rusi. Hlavním hrdinou dramatu je však prostý lid. Lid utlačovaný a znásilňovaný, lid rozpoznávající, že car — ať jím je kdokoliv — vždy bude proti němu, na straně bohatých a mocných. V tomto vpravdě revolučním poznatku je ideové jádro díla. (FILMOVÝ PŘEHLED 37 / 1956)
    Žánry:DramaHudební
    1
  • Žeňa, Ženěčka a „Kaťuša“
    Žeňa, Ženěčka a „Kaťuša“ (1967)
    Film
    Dojemný příběh lásky mezi mladým vojákem, členem sovětské minometné divize a dívkou, telegrafistkou v posledních dnech 2. světové války. Film sledujeme očima mladíka Ženi, který si, ač sužován hrůzami 2. světové války, udržuje svou romantickou duši. Vyčerpávající boje odlehčuje povznášejícím humorem a společně s dívkou Ženěčkou vyhlíží konec vojny. Ten se sice zdá být na dosah, ale právě poslední dny války dokáží být nejkrutější. Druhý celovečerní film Vladimira Motyla byl po dlouhé roky uložen v trezoru, neboť se sovětským soudruhům zdálo, že zkresluje válečnou historii. Dnes toto dílo patří ke klenotům válečné kinematografie.
    68%
    Dojemný příběh lásky mezi mladým vojákem, členem sovětské minometné divize a dívkou, telegrafistkou v posledních dnech 2. světové války. Film sledujeme očima mladíka Ženi, který si, ač sužován hrůzami 2. světové války, udržuje svou romantickou duši. Vyčerpávající boje odlehčuje povznášejícím humorem a společně s dívkou Ženěčkou vyhlíží konec vojny. Ten se sice zdá být na dosah, ale právě poslední dny války dokáží být nejkrutější. Druhý celovečerní film Vladimira Motyla byl po dlouhé roky uložen v trezoru, neboť se sovětským soudruhům zdálo, že zkresluje válečnou historii. Dnes toto dílo patří ke klenotům válečné kinematografie.
    2