?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Sara Meerman: Filmy a seriály

  • Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec
    Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec (1989)
    Film
    Film Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec je provokativní a vizuálně podmanivé drama režiséra Petera Greenawaye. Příběh se odehrává v luxusní restauraci, kterou vlastní brutální a vulgární gangster Albert Spica (Michael Gambon). Jeho manželka Georgina (Helen Mirren) je krásná, ale nešťastná žena, která trpí pod jeho tyranií. V této dekadentní atmosféře se Georgina zamiluje do jemného a intelektuálního zákazníka restaurace, Michaela (Alan Howard). Začnou tajný milostný poměr, který se odehrává přímo pod nosem jejího násilnického manžela.
    75%
    Film Kuchař, zloděj, jeho žena a její milenec je provokativní a vizuálně podmanivé drama režiséra Petera Greenawaye. Příběh se odehrává v luxusní restauraci, kterou vlastní brutální a vulgární gangster Albert Spica (Michael Gambon). Jeho manželka Georgina (Helen Mirren) je krásná, ale nešťastná žena, která trpí pod jeho tyranií. V této dekadentní atmosféře se Georgina zamiluje do jemného a intelektuálního zákazníka restaurace, Michaela (Alan Howard). Začnou tajný milostný poměr, který se odehrává přímo pod nosem jejího násilnického manžela.
    1
  • 2
  • Zet a dvě nuly
    Zet a dvě nuly (1985)
    Film

    Na počátku Greenawayova dalšího cizelérského díla stojí tragická nehoda labuti a automobilu: „Labuť? Jaký druh labuti? Léda? Kdo je Léda? To je ta zraněná žena? Kdo že to s ní dělal? Jupiter?" Monolog pracovnice ambulance reagující na telefonát o nehodě umně ilustruje svět tohoto filmu, který je (jak je režisérovým dobrým zvykem) doslova přeplněný odkazy na výtvarné umění a další umělecké druhy. Autonehoda vytváří zápletku celého díla - bývalá siamská dvojčata Oliver a Oswald během ní přijdou o manželky a začínají se postupně osudově sbližovat s démonickou femme fatale Albou (která shodou okolnosti řídila osudové auto a při nehodě přišla o nohu).
    Letmá skica děje tohoto snímku může působit poněkud absurdně - Zet a dvě nuly ovšem zdaleka není film s jasně strukturovaným a přehledným dějem, daleko spíš se jedná o sled jednotlivých obrazů, hovořící svojí výjimečnou vizualitou, kontrolovanou bizarností a specifickým humorem. Smrtelná autonehoda je základní zápletkou filmu, ve kterém je právě smrt ústředním tématem - oba hrdinové jsou od okamžiku nehody nekontrolovatelně přitahování mysteriem smrti a rozkladu a svoji touhu po pochopení těchto odvěkých principů vtělují do různorodých experimentů (za jak dlouho se rozloží aligátor?). Greenaway oběma hrdinům asistuje v pozici režiséra-demiurga, který díky filmovým prostředkům (zrychlené záběry) pracuje rychleji než všichni červi a bakterie světa…
    Se smrtí a experimenty s rozkladem se pojí četné zvířecí motivy - zvířata se ve filmu objevují v různých souvislostech a velikostech (od bakterie po slona), Greenaway často využívá záběry ze zoologických dokumentů a celé jeho dílo pak působí jako vrcholně stylizovaný National Geographic, ve kterém se lidé chovají (například sexuálně) jako zvířata. To vše se odehrává ve specifickém prostoru zoo, která synekdochicky představuje celý svět. Na zoo vtipně odkazuje i název filmu, femme fatale Alba je Z a Oliver s Owaldem jsou dvě nuly (nebo dvě „O") propojující se s Albou do názvu filmu (nebo do zkratky zoologické zahrady).
    Z výtvarných odkazů je nejzřetelnější inspirace Vermeerem, jehož díla jsou citována nejen explicitně ve formě tableaux vivants, ale také jako předobrazy precizní obrazové kompozice celého filmu.

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    Žánry:DramaKomedie
    72%

    Na počátku Greenawayova dalšího cizelérského díla stojí tragická nehoda labuti a automobilu: „Labuť? Jaký druh labuti? Léda? Kdo je Léda? To je ta zraněná žena? Kdo že to s ní dělal? Jupiter?" Monolog pracovnice ambulance reagující na telefonát o nehodě umně ilustruje svět tohoto filmu, který je (jak je režisérovým dobrým zvykem) doslova přeplněný odkazy na výtvarné umění a další umělecké druhy. Autonehoda vytváří zápletku celého díla - bývalá siamská dvojčata Oliver a Oswald během ní přijdou o manželky a začínají se postupně osudově sbližovat s démonickou femme fatale Albou (která shodou okolnosti řídila osudové auto a při nehodě přišla o nohu).
    Letmá skica děje tohoto snímku může působit poněkud absurdně - Zet a dvě nuly ovšem zdaleka není film s jasně strukturovaným a přehledným dějem, daleko spíš se jedná o sled jednotlivých obrazů, hovořící svojí výjimečnou vizualitou, kontrolovanou bizarností a specifickým humorem. Smrtelná autonehoda je základní zápletkou filmu, ve kterém je právě smrt ústředním tématem - oba hrdinové jsou od okamžiku nehody nekontrolovatelně přitahování mysteriem smrti a rozkladu a svoji touhu po pochopení těchto odvěkých principů vtělují do různorodých experimentů (za jak dlouho se rozloží aligátor?). Greenaway oběma hrdinům asistuje v pozici režiséra-demiurga, který díky filmovým prostředkům (zrychlené záběry) pracuje rychleji než všichni červi a bakterie světa…
    Se smrtí a experimenty s rozkladem se pojí četné zvířecí motivy - zvířata se ve filmu objevují v různých souvislostech a velikostech (od bakterie po slona), Greenaway často využívá záběry ze zoologických dokumentů a celé jeho dílo pak působí jako vrcholně stylizovaný National Geographic, ve kterém se lidé chovají (například sexuálně) jako zvířata. To vše se odehrává ve specifickém prostoru zoo, která synekdochicky představuje celý svět. Na zoo vtipně odkazuje i název filmu, femme fatale Alba je Z a Oliver s Owaldem jsou dvě nuly (nebo dvě „O") propojující se s Albou do názvu filmu (nebo do zkratky zoologické zahrady).
    Z výtvarných odkazů je nejzřetelnější inspirace Vermeerem, jehož díla jsou citována nejen explicitně ve formě tableaux vivants, ale také jako předobrazy precizní obrazové kompozice celého filmu.

    Jan Jílek (LFŠ Uherské Hradiště 2014)

    Žánry:DramaKomedie
    3
  • Růžový měsíc
    Růžový měsíc (2022)
    Film
    • Max
    Když devětadvacetileté Iris její čtyřiasedmdesátiletý otec nečekaně oznámí, že už má života dost a chce zemřít, je nucena čelit naprosté absurditě situace. Donutí otce odpovědět na otázku, která je pro ni důležitá: „Proč?". Aniž by se jí dostalo uspokojivé odpovědi, nakonec najde způsob, jak se s otcovým posledním přáním vypořádat. (Cinemax)
    Žánry:Drama
    70%
    Když devětadvacetileté Iris její čtyřiasedmdesátiletý otec nečekaně oznámí, že už má života dost a chce zemřít, je nucena čelit naprosté absurditě situace. Donutí otce odpovědět na otázku, která je pro ni důležitá: „Proč?". Aniž by se jí dostalo uspokojivé odpovědi, nakonec najde způsob, jak se s otcovým posledním přáním vypořádat. (Cinemax)
    Žánry:Drama
    4
  • 5
  • Dítě z Maconu
    Dítě z Maconu (1993)
    Film

    V roce 1659, v zemi spravované prostomyslným a sadistickým vladařem, se odehrává příběh zázračného dítěte, které je zcela ovládáno jeho sestrou a mocnou církví. Podle původního záměru z roku 1986 chtěl Peter Greenaway pojednat DÍTĚ Z MACONU jako operu. I když se později rozhodl pro filmovou verzi, v konečném výsledku se výrazně uplatňují také operní prvky. Dílo je předvedeno jako velkolepé barvité divadlo s prologem, třemi dějstvími a s velkým finále. Děj se odehrává na jevišti barokního divadla a místy se přenáší do ulic města či do nedostavěné gotické katedrály. Základem je schéma "her o zázraku", jež byly v barokní době často uváděny katolickou církví s cílem oslabit reformační proudy. Ve zbídačelém městě se odporné stařeně narodí krásný chlapec. Její dcera dosáhne toho, že lidé uvěří na zázrak neposkvrněného početí, a vydává se za matku dítěte. Do města se načas vrací blahobyt. Dceřino rouhání a zpupnost však jsou brzy potrestány a po několikanásobné tragédii se opět vrací bída a neplodnost. Greenaway natočil působivé podobenství o zneužívání dětí, o moci církve, která ma "patent na zázraky", i o snadném ovládání zfanatizovaného davu. Ve formě výpravných obrazů, v nichž dominují statická seskupení četných postav, s bohatým hudebním doprovodem, s liturgickými a rituálními (někdy velmi krutými) obřady, s obratným využíváním iluzionismu a archetypálních kulturních prvků vznikla sugestivní podívaná s myšlenkovým nábojem. Zdá se že k dokonalosti dovdedený Greenawayův manýrismus zde má i jiný účel než pouze provokovat a šokovat. O tom ostatně vypovídá závěr filmu, naznačující ve zmnoženém efektu otázku, zda i my nejsme jen diváci a zároveň herci nějakého divadelního kusu.

    68%

    V roce 1659, v zemi spravované prostomyslným a sadistickým vladařem, se odehrává příběh zázračného dítěte, které je zcela ovládáno jeho sestrou a mocnou církví. Podle původního záměru z roku 1986 chtěl Peter Greenaway pojednat DÍTĚ Z MACONU jako operu. I když se později rozhodl pro filmovou verzi, v konečném výsledku se výrazně uplatňují také operní prvky. Dílo je předvedeno jako velkolepé barvité divadlo s prologem, třemi dějstvími a s velkým finále. Děj se odehrává na jevišti barokního divadla a místy se přenáší do ulic města či do nedostavěné gotické katedrály. Základem je schéma "her o zázraku", jež byly v barokní době často uváděny katolickou církví s cílem oslabit reformační proudy. Ve zbídačelém městě se odporné stařeně narodí krásný chlapec. Její dcera dosáhne toho, že lidé uvěří na zázrak neposkvrněného početí, a vydává se za matku dítěte. Do města se načas vrací blahobyt. Dceřino rouhání a zpupnost však jsou brzy potrestány a po několikanásobné tragédii se opět vrací bída a neplodnost. Greenaway natočil působivé podobenství o zneužívání dětí, o moci církve, která ma "patent na zázraky", i o snadném ovládání zfanatizovaného davu. Ve formě výpravných obrazů, v nichž dominují statická seskupení četných postav, s bohatým hudebním doprovodem, s liturgickými a rituálními (někdy velmi krutými) obřady, s obratným využíváním iluzionismu a archetypálních kulturních prvků vznikla sugestivní podívaná s myšlenkovým nábojem. Zdá se že k dokonalosti dovdedený Greenawayův manýrismus zde má i jiný účel než pouze provokovat a šokovat. O tom ostatně vypovídá závěr filmu, naznačující ve zmnoženém efektu otázku, zda i my nejsme jen diváci a zároveň herci nějakého divadelního kusu.

    6
  • 7
  • Pillow Book, The
    Pillow Book, The (1996)
    Film

    Úspěšná japonská modelka oživuje vzpomínky na svého otce - proslulého kaligrafa - tím, že si nechává od milenců psát na kůži. Díky aférce s Angličanem se rozhodne pustit do psaní sama a těla ostatních používá jako roli papíru.
    Vizuálně podmanivý příběh o japonské modelce, která hledá potěchu i nové kulturní zážitky v náručí nejrůznějších milenců. Když byla Nagiko ještě malá, dostávala od otce každý rok k narozeninám zvláštní dar. Proslulý kaligraf jí na obličej maloval klasické japonské básně o umění milovat, které Nagičina teta hlasitě předčítala z Knihy snů. Když Nagiko dosáhla plnoletosti, otec se rozhodl s touto tradicí skoncovat a přesvědčil ji, aby se provdala za synovce jeho vydavatele. Jenže Nagiko není se svým manželem spokojená a poté, co uspěje jako modelka, hledá milence, který by byl schopen naplnit její lásku k literatuře psaním veršů na nahé tělo. Dívka po čase najde štěstí u britského imigranta Jeroma, který ji přesvědčí, aby svou poezii psala na něj.(Cinemax)

    67%

    Úspěšná japonská modelka oživuje vzpomínky na svého otce - proslulého kaligrafa - tím, že si nechává od milenců psát na kůži. Díky aférce s Angličanem se rozhodne pustit do psaní sama a těla ostatních používá jako roli papíru.
    Vizuálně podmanivý příběh o japonské modelce, která hledá potěchu i nové kulturní zážitky v náručí nejrůznějších milenců. Když byla Nagiko ještě malá, dostávala od otce každý rok k narozeninám zvláštní dar. Proslulý kaligraf jí na obličej maloval klasické japonské básně o umění milovat, které Nagičina teta hlasitě předčítala z Knihy snů. Když Nagiko dosáhla plnoletosti, otec se rozhodl s touto tradicí skoncovat a přesvědčil ji, aby se provdala za synovce jeho vydavatele. Jenže Nagiko není se svým manželem spokojená a poté, co uspěje jako modelka, hledá milence, který by byl schopen naplnit její lásku k literatuře psaním veršů na nahé tělo. Dívka po čase najde štěstí u britského imigranta Jeroma, který ji přesvědčí, aby svou poezii psala na něj.(Cinemax)

    8
  • Poslední Vermeer
    Poslední Vermeer (2019)
    Film
    • Max
    • Google Play
    • iTunes
    Když během druhé světové války holandský žid Joseph Piller bojoval v odboji, bystrý a šarmantní estét Han van Meegeren uspořádával hedonistické večírky a prodával holandské umělecké poklady Hermannovi Göringovi. Jako vyšetřovatel dostává Piller po válce za úkol identifikovat ukradené umění. Okázalý van Meegeren je obviněný z kolaborace. Naproti přibývajícím důkazům je Piller čím dál víc přesvědčený o Hanovo nevině a v boji za záchranu jeho života se ocitá v nezvyklé pozici. (O2)
    Žánry:DramaRetro
    66%
    Když během druhé světové války holandský žid Joseph Piller bojoval v odboji, bystrý a šarmantní estét Han van Meegeren uspořádával hedonistické večírky a prodával holandské umělecké poklady Hermannovi Göringovi. Jako vyšetřovatel dostává Piller po válce za úkol identifikovat ukradené umění. Okázalý van Meegeren je obviněný z kolaborace. Naproti přibývajícím důkazům je Piller čím dál víc přesvědčený o Hanovo nevině a v boji za záchranu jeho života se ocitá v nezvyklé pozici. (O2)
    Žánry:DramaRetro
    9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Sbohem, černý ptáku!
    Sbohem, černý ptáku! (2004)
    Film
    57%
    15
  • Křižák v džínách
    Křižák v džínách (2006)
    Film
    Film vypráví příběh patnáctiletého chlapce Dolfa, který se čirou náhodou přenese v čase ze současnosti do 13. století. Dolfova maminka je vědkyně a poté, co se s ní jednoho dne pohádá, zneužije Dolf její nejnovější vynález – stroj času – k tomu, aby se dostal včas na fotbalový zápas. Ale místo toho se ocitne ve středověku. Zde se snaží vyhnout tzv. Dětské křižácké výpravě, jež se podle historiků uskutečnila v roce 1212. Narazí na skupinu osmi tisíc dětí, které se vydávají po staré římské silnici směrem k Jeruzalému, aby pomohli Svaté město „osvobodit“ od muslimské nadvlády. Dolf se stává jedním z těchto dětí. Kdyby nenarazil na dívku Jenne ve svém věku, byl by naprosto ztracen. S její pomocí však postupně přichází na způsob, jak se vypořádat s nástrahami života ve středověku. Dolf se dokonce proti vlastní vůli stává jedním z vůdců celého tažení. Kněz Anselmus je přesvědčen, že tohoto chlapce seslal sám Bůh. Ale měl by Dolf vložit své úsilí do náboženského snažení? [www.zlinfest.cz]
    56%
    Film vypráví příběh patnáctiletého chlapce Dolfa, který se čirou náhodou přenese v čase ze současnosti do 13. století. Dolfova maminka je vědkyně a poté, co se s ní jednoho dne pohádá, zneužije Dolf její nejnovější vynález – stroj času – k tomu, aby se dostal včas na fotbalový zápas. Ale místo toho se ocitne ve středověku. Zde se snaží vyhnout tzv. Dětské křižácké výpravě, jež se podle historiků uskutečnila v roce 1212. Narazí na skupinu osmi tisíc dětí, které se vydávají po staré římské silnici směrem k Jeruzalému, aby pomohli Svaté město „osvobodit“ od muslimské nadvlády. Dolf se stává jedním z těchto dětí. Kdyby nenarazil na dívku Jenne ve svém věku, byl by naprosto ztracen. S její pomocí však postupně přichází na způsob, jak se vypořádat s nástrahami života ve středověku. Dolf se dokonce proti vlastní vůli stává jedním z vůdců celého tažení. Kněz Anselmus je přesvědčen, že tohoto chlapce seslal sám Bůh. Ale měl by Dolf vložit své úsilí do náboženského snažení? [www.zlinfest.cz]
    16
  • 8 1/2 ženy
    8 1/2 ženy (1999)
    Film
    56%
    17
  • Ve znamení ohně
    Ve znamení ohně (2001)
    Film
    Devatenáctiletá Julie je dětskou chůvou. Navíc je posedlá zlým démonem, který zcela nekontrolovaně a neplánovaně v jejím okolí zakládá požáry. Což je pro dětskou chůvu dost nepříjemná dispozice. Proměna dětské kolébky i s jejím svěřencem v pár doutnajících uhlíků přivedou Julii před soud, kde si vyslechne obvinění z vraždy a nařčení z čarodějnictví. Mladý právník, který ji zastupuje, se sice snaží, aby ji uchránil před vězením nebo veřejním lynčem, ale se svým duchem se Julie nakonec bude muset vypořádat sama.
    Žánry:DramaHororThriller
    50%
    Devatenáctiletá Julie je dětskou chůvou. Navíc je posedlá zlým démonem, který zcela nekontrolovaně a neplánovaně v jejím okolí zakládá požáry. Což je pro dětskou chůvu dost nepříjemná dispozice. Proměna dětské kolébky i s jejím svěřencem v pár doutnajících uhlíků přivedou Julii před soud, kde si vyslechne obvinění z vraždy a nařčení z čarodějnictví. Mladý právník, který ji zastupuje, se sice snaží, aby ji uchránil před vězením nebo veřejním lynčem, ale se svým duchem se Julie nakonec bude muset vypořádat sama.
    Žánry:DramaHororThriller
    18