Eric Rohmer: Nejlepší filmy
a seriály

7.0

Eric Rohmer: Filmy a seriály

  • Moje noc s Maud
    Moje noc s Maud (1969)
    Film

    Možná nejvíce provokativním filmem jedné z hlavních figur francouzské nové vlny, režiséra Erica Rohmera, je komorní drama Moje noc s Maud, na jehož tvorbě se sešly dvě velké persony francouzské kinematografie Jean-Louis Trintignan a Françoise Fabianová. On zde představuje konzervativního a víře oddaného inženýra, který sice odešel bydlet na klidné předměstí Paříže, ale samota a nedostatek vzruchů už ho nebaví. Ona je pak atraktivní liberální vdova Maud, s níž muž stráví noc a se kterou rozmlouvá, aby se lépe vyznal ve svých pocitech. Je zde totiž ještě jedna žena, Françoise, neznámá blonďatá kráska z kostela, kterou by chtěl Jean-Louis oslovit a představuje si, jak s ní stráví budoucnost. Na jakoukoli akci je ale příliš plachý a stydlivý. Kolotoč slov nakonec vyústí v touhu konečně se s neznámou setkat tváří v tvář. Snímek, nominovaný na Zlatou palmu v Cannes, se nakonec dočkal úspěchu také v zámoří – byl nominován hned na dva Oscary, a to pro nejlepší cizojazyčný snímek a za nejlepší originální scénář.

    78%

    Možná nejvíce provokativním filmem jedné z hlavních figur francouzské nové vlny, režiséra Erica Rohmera, je komorní drama Moje noc s Maud, na jehož tvorbě se sešly dvě velké persony francouzské kinematografie Jean-Louis Trintignan a Françoise Fabianová. On zde představuje konzervativního a víře oddaného inženýra, který sice odešel bydlet na klidné předměstí Paříže, ale samota a nedostatek vzruchů už ho nebaví. Ona je pak atraktivní liberální vdova Maud, s níž muž stráví noc a se kterou rozmlouvá, aby se lépe vyznal ve svých pocitech. Je zde totiž ještě jedna žena, Françoise, neznámá blonďatá kráska z kostela, kterou by chtěl Jean-Louis oslovit a představuje si, jak s ní stráví budoucnost. Na jakoukoli akci je ale příliš plachý a stydlivý. Kolotoč slov nakonec vyústí v touhu konečně se s neznámou setkat tváří v tvář. Snímek, nominovaný na Zlatou palmu v Cannes, se nakonec dočkal úspěchu také v zámoří – byl nominován hned na dva Oscary, a to pro nejlepší cizojazyčný snímek a za nejlepší originální scénář.

    1
  • Pilotova žena aneb Nelze myslet na nic
    Pilotova žena aneb Nelze myslet na nic (1981)
    Film
    I nadále bude na kanálu Cinemax pokračovat cyklus snímků vynikajícího francouzského režiséra a jednoho z pilířů francouzské nové vlny Erica Rohmera. A stane se tak i skrze komediální drama Pilotova žena aneb Nelze myslet na nic, první ze série „Komedie a přísloví“, které natočil v roce 1981 s Philippem Marlaudem a Marií Rivierovou v hlavních rolích. V jádře jeho příběhu stojí pár, François a Anne, který by mohl být idylický... ale prostě není. François sice Anne miluje, ale je to mladý student a musí si přivydělávat jako noční pošťák, čímž značně trpí jeho nejen milostný, ale celkově partnerský život. A Anne je oproti němu zkušená starší žena, která ví, co chce. Proto se nejde divit, že když ji François jednou zahlédne ve společnosti jejího bývalého přítele, pilota Christiana v podání Matthieu Carriera, zrodí se v mladíkovi žárlivost jako trám. A vůbec ho nezajímá, že je Christian šťastně ženatý - prostě se rozhodne ho sledovat a prokázat nevěru stůj co stůj. A díky tomu se jednou v parku potká také s dospívající Lucií, jež se rozhodne ztřeštěnému a nešťastnému mládenci hodně osobitě pomoci. Tohle pařížské bulváry asi ještě nikdy nezažily.
    Žánry:Drama
    77%
    I nadále bude na kanálu Cinemax pokračovat cyklus snímků vynikajícího francouzského režiséra a jednoho z pilířů francouzské nové vlny Erica Rohmera. A stane se tak i skrze komediální drama Pilotova žena aneb Nelze myslet na nic, první ze série „Komedie a přísloví“, které natočil v roce 1981 s Philippem Marlaudem a Marií Rivierovou v hlavních rolích. V jádře jeho příběhu stojí pár, François a Anne, který by mohl být idylický... ale prostě není. François sice Anne miluje, ale je to mladý student a musí si přivydělávat jako noční pošťák, čímž značně trpí jeho nejen milostný, ale celkově partnerský život. A Anne je oproti němu zkušená starší žena, která ví, co chce. Proto se nejde divit, že když ji François jednou zahlédne ve společnosti jejího bývalého přítele, pilota Christiana v podání Matthieu Carriera, zrodí se v mladíkovi žárlivost jako trám. A vůbec ho nezajímá, že je Christian šťastně ženatý - prostě se rozhodne ho sledovat a prokázat nevěru stůj co stůj. A díky tomu se jednou v parku potká také s dospívající Lucií, jež se rozhodne ztřeštěnému a nešťastnému mládenci hodně osobitě pomoci. Tohle pařížské bulváry asi ještě nikdy nezažily.
    Žánry:Drama
    2
  • Čtyři dobrodružství Reinette a Mirabelle
    Čtyři dobrodružství Reinette a Mirabelle (1987)
    FilmRole: Man in Supermarket

    Reinette a Mirabelle jsou dvě mladé francouzské dívky. Ta první žije na venkově, druhá pak v srdci rušné Paříže. Jejich setkání je v podstatě jednou velkou náhodou - nechtěně na sebe narazí, když je Mirabelle na prázdninách a porouchá se jí kolo, s nímž jí Reinette nakonec pomůže a navrch přihodí i šanci poznat netušené krásy místní přírody. Avšak náhoda může dát vzniknout velkým věcem, třeba i velkým přátelstvím. Proto také toto setkání nakonec končí slibem, že si dívky společně pronajmou byt v Paříži, kde budou společně žít během univerzitních studií. Jenže to, co se na počátku jeví jako skvělý nápad, může časem získat odlišnou tvář. Zatímco Reinette je v podstatě jednoduchá a srdečná šedá myš, městská sofistikovaná Mirabelle má až příliš mnoho negativních stránek, které lze jen těžko věčně schovávat. Střet obou dívek, tolik odlišných, je v podstatě nevyhnutelný. A také se brzy objeví. Komorní drama, rozdělené do čtyř separátních, přesto vzájemně provázaných částí, natočil jako součást svého cyklu „Komedie a přísloví“ jeden z hlavních představitelů francouzské nové vlny, slavný režisér Eric Rohmer.

    76%

    Reinette a Mirabelle jsou dvě mladé francouzské dívky. Ta první žije na venkově, druhá pak v srdci rušné Paříže. Jejich setkání je v podstatě jednou velkou náhodou - nechtěně na sebe narazí, když je Mirabelle na prázdninách a porouchá se jí kolo, s nímž jí Reinette nakonec pomůže a navrch přihodí i šanci poznat netušené krásy místní přírody. Avšak náhoda může dát vzniknout velkým věcem, třeba i velkým přátelstvím. Proto také toto setkání nakonec končí slibem, že si dívky společně pronajmou byt v Paříži, kde budou společně žít během univerzitních studií. Jenže to, co se na počátku jeví jako skvělý nápad, může časem získat odlišnou tvář. Zatímco Reinette je v podstatě jednoduchá a srdečná šedá myš, městská sofistikovaná Mirabelle má až příliš mnoho negativních stránek, které lze jen těžko věčně schovávat. Střet obou dívek, tolik odlišných, je v podstatě nevyhnutelný. A také se brzy objeví. Komorní drama, rozdělené do čtyř separátních, přesto vzájemně provázaných částí, natočil jako součást svého cyklu „Komedie a přísloví“ jeden z hlavních představitelů francouzské nové vlny, slavný režisér Eric Rohmer.

    3
  • Pauline à la plage
    Pauline à la plage (1983)
    Film
    Ve třetím díle cyklu „Komedie a přísloví“ se význačný francouzský režisér a představitel nové vlny Eric Rohmer rozhodl publiku předestřít příběh mladé dívky Pauliny, kterou čekají prázdniny plné dospělosti, omylů, ale také lásky a překotně bušícího srdce. Na jeho počátku stojí čerstvě rozvedená světácká Marion, která odjíždí na pobřeží Normandie, kde by ráda v klidu strávila zbytek léta v rodinném sídle. A protože ji tíží samota, vezme sebou k oceánu také svoji mladší, teprve dospívající sestřenici Paulinu, pro niž je to zajímavá možnost, jak si zpestřit poslední dny předškolního volna. Obě jsou svobodné, bez závazků, nemají důvod se vzájemně kontrolovat, a proto si také okamžitě začnou užívat slunce, vyhřátého písku, rozbouřených vln a pochopitelně také přízně na každém kroku se ohlížejících mužů a mladíků. Brzy se ale začne vše komplikovat a zaplétat, jakmile se ke slovu dostanou city. A těch mají Marion, ale především nezkušená Paulina na rozdávání. V dramatické komediální romanci, která si v roce 1983 odnesla tři ceny z Berlinale, excelují Amanda Langletová a Arielle Dombasleová.
    74%
    Ve třetím díle cyklu „Komedie a přísloví“ se význačný francouzský režisér a představitel nové vlny Eric Rohmer rozhodl publiku předestřít příběh mladé dívky Pauliny, kterou čekají prázdniny plné dospělosti, omylů, ale také lásky a překotně bušícího srdce. Na jeho počátku stojí čerstvě rozvedená světácká Marion, která odjíždí na pobřeží Normandie, kde by ráda v klidu strávila zbytek léta v rodinném sídle. A protože ji tíží samota, vezme sebou k oceánu také svoji mladší, teprve dospívající sestřenici Paulinu, pro niž je to zajímavá možnost, jak si zpestřit poslední dny předškolního volna. Obě jsou svobodné, bez závazků, nemají důvod se vzájemně kontrolovat, a proto si také okamžitě začnou užívat slunce, vyhřátého písku, rozbouřených vln a pochopitelně také přízně na každém kroku se ohlížejících mužů a mladíků. Brzy se ale začne vše komplikovat a zaplétat, jakmile se ke slovu dostanou city. A těch mají Marion, ale především nezkušená Paulina na rozdávání. V dramatické komediální romanci, která si v roce 1983 odnesla tři ceny z Berlinale, excelují Amanda Langletová a Arielle Dombasleová.
    4
  • Noci v úplňku
    Noci v úplňku (1984)
    Film
    V čtvrtém snímku z cyklu „Komedie a přísloví“ přivádí jeden z hlavních představitelů francouzské nové vlny Eric Rohmer na scénu drobnou mladou Louise, ženu s posmutnělým pohledem, kterou ztělesnila předčasně tragicky zesnulá francouzská herečka Pascale Ogierová. Přičemž onen smutek v jejích očích pramení mimo jiné i z toho, že se Louise už delší dobu nudí ve vztahu se svým poslušným, možná až příliš disciplinovaným přítelem, architektem Remim. Zároveň se však žena stále nedokáže odhodlat k rozchodu. Proto také nakonec opustí jejich společné hnízdo v Marne-la-Vallé a pod záminkou, že chce být chvíli sama, se nastěhuje do nevelkého bytu v srdci Paříže. Pravda je ale především taková, že si chce znovu začít užívat večírků a ztracené svobody. A také na nic nečeká a přes neustálé pronásledování svým kamarádem, prostopášným, nicméně ženatým Octavem, začne vymetat večírky jak na běžícím páse. Naneštěstí jen máloco se dále odehrává podle jejích představ. A Louise již brzy pochopí pravý význam pořekadla, že „nikdy nevíme, co máme, dokud to neztratíme“. Ve vedlejších rolích komediálního dramatu, za nějž Pascale Ogierová získala cenu na filmovém festivalu v Benátkách, se představí Tchéky Kario a Fabrice Luchini.
    Žánry:DramaRomantický
    73%
    V čtvrtém snímku z cyklu „Komedie a přísloví“ přivádí jeden z hlavních představitelů francouzské nové vlny Eric Rohmer na scénu drobnou mladou Louise, ženu s posmutnělým pohledem, kterou ztělesnila předčasně tragicky zesnulá francouzská herečka Pascale Ogierová. Přičemž onen smutek v jejích očích pramení mimo jiné i z toho, že se Louise už delší dobu nudí ve vztahu se svým poslušným, možná až příliš disciplinovaným přítelem, architektem Remim. Zároveň se však žena stále nedokáže odhodlat k rozchodu. Proto také nakonec opustí jejich společné hnízdo v Marne-la-Vallé a pod záminkou, že chce být chvíli sama, se nastěhuje do nevelkého bytu v srdci Paříže. Pravda je ale především taková, že si chce znovu začít užívat večírků a ztracené svobody. A také na nic nečeká a přes neustálé pronásledování svým kamarádem, prostopášným, nicméně ženatým Octavem, začne vymetat večírky jak na běžícím páse. Naneštěstí jen máloco se dále odehrává podle jejích představ. A Louise již brzy pochopí pravý význam pořekadla, že „nikdy nevíme, co máme, dokud to neztratíme“. Ve vedlejších rolích komediálního dramatu, za nějž Pascale Ogierová získala cenu na filmovém festivalu v Benátkách, se představí Tchéky Kario a Fabrice Luchini.
    Žánry:DramaRomantický
    5
  • Přítel mé přítelkyně
    Přítel mé přítelkyně (1987)
    Film

    Šestý film z cyklu „Komedie a přísloví“ legendárního představitele francouzské nové vlny Erica Rohmera je zábavnou hříčkou variující známé úsloví, že „přítel mého přítele je mým přítelem“. A jeho příběh se zaměřuje na dvě mladé ženy žijící v Cergy-Pontoise, na půvabném předměstí Paříže, kam je umístěn moderní kampus. Blanche (Emmanuelle Chauletová) se sem přistěhovala kvůli práci na místní radnici a právě zde se během pauzy na oběd také seznámila s temperamentní a bezprostřední Léou (Sophie Renoirová). A i když nikdy příliš neholdovala sportu, nakonec se uvolila, že s Léou začne chodit plavat do místního bazénu. Právě v tamějších vlnách také ženy jednoho dne narazí na Alexandra (François-Eric Gendron), Léiného známého, který na plovárně tráví volný čas se svojí přítelkyní Adriennou (Anne-Laure Meuryová). A jak to tak bývá, Blanche se do pohledného inženýra okamžitě zakouká. K jejich bližšímu seznámení pak dojde o prázdninách, když je Léa pryč a Blanche Alexandra náhodou potká na ulici. Ale aby toho nebylo málo, velmi záhy poté se setká také s Fabienem (Eric Viellard), Léiným současným přítelem. Že je to trochu zamotané? Tak to ještě nevíte, že Léa již brzy pocítí, že její vztah k Alexandrovi už dávno není jen

    73%

    Šestý film z cyklu „Komedie a přísloví“ legendárního představitele francouzské nové vlny Erica Rohmera je zábavnou hříčkou variující známé úsloví, že „přítel mého přítele je mým přítelem“. A jeho příběh se zaměřuje na dvě mladé ženy žijící v Cergy-Pontoise, na půvabném předměstí Paříže, kam je umístěn moderní kampus. Blanche (Emmanuelle Chauletová) se sem přistěhovala kvůli práci na místní radnici a právě zde se během pauzy na oběd také seznámila s temperamentní a bezprostřední Léou (Sophie Renoirová). A i když nikdy příliš neholdovala sportu, nakonec se uvolila, že s Léou začne chodit plavat do místního bazénu. Právě v tamějších vlnách také ženy jednoho dne narazí na Alexandra (François-Eric Gendron), Léiného známého, který na plovárně tráví volný čas se svojí přítelkyní Adriennou (Anne-Laure Meuryová). A jak to tak bývá, Blanche se do pohledného inženýra okamžitě zakouká. K jejich bližšímu seznámení pak dojde o prázdninách, když je Léa pryč a Blanche Alexandra náhodou potká na ulici. Ale aby toho nebylo málo, velmi záhy poté se setká také s Fabienem (Eric Viellard), Léiným současným přítelem. Že je to trochu zamotané? Tak to ještě nevíte, že Léa již brzy pocítí, že její vztah k Alexandrovi už dávno není jen

    6
  • Podzimní příběh
    Podzimní příběh (1998)
    Film
    • KVIFF TV
    Magali má dospělého syna, dobrou vinici a nejlepší přítelkyni Isabelle. Po smrti svého manžela žije sama a přestože pracuje velmi tvrdě na své vinici, k novému vztahu jako by neměla dost odvahy. Isabelle si však myslí, že by tato přitažlivá žena neměla zůstat sama, a vezme její osud tak trochu do svých rukou. Podá inzerát a seznámí se s přitažlivým mužem, který se netají svými sympatiemi k ní. Hra je rozehrána, ale protože se hraje s city, je hranice mezi štěstím a bolestným zraněním velmi křehká.
    Žánry:DramaRomantický
    73%
    Magali má dospělého syna, dobrou vinici a nejlepší přítelkyni Isabelle. Po smrti svého manžela žije sama a přestože pracuje velmi tvrdě na své vinici, k novému vztahu jako by neměla dost odvahy. Isabelle si však myslí, že by tato přitažlivá žena neměla zůstat sama, a vezme její osud tak trochu do svých rukou. Podá inzerát a seznámí se s přitažlivým mužem, který se netají svými sympatiemi k ní. Hra je rozehrána, ale protože se hraje s city, je hranice mezi štěstím a bolestným zraněním velmi křehká.
    Žánry:DramaRomantický
    7
  • Zelený paprsek
    Zelený paprsek (1986)
    Film

    Zelený paprsek vypráví o pařížské sekretářce Delphin, která se chystá na dovolenou do Řecka, ale na poslední chvíli ji zruší, protože kamarádka, s níž měla cestovat, změnila plány. Co potom v jejím životě následuje, by se dalo označit jako těkání, v němž hrdinka zkoumá různé možnosti, jak by efektivně strávila svůj volný čas. Nízkorozpočtový film natáčel Rohmer na 16mm formát s minimálně připraveným scénářem a za přirozeného světla. "Předpovědět úspěch u diváků je přirozeně vždycky těžké. Například Zelený paprsek byl v kinech mnohem úspěšnější než mé ostatní filmy. Zrovna u něj bych to býval nečekal, protože byl záměrně natočen amatérsky a zčásti dokumentaristicky. Čili spíš něco pro specialisty a cinefily, myslel jsem si. Ale ne, zrovna Zelený paprsek měl větší úspěch než filmy, které mohly být v principu širokému publiku bližší." (Eric Rohmer)

    73%

    Zelený paprsek vypráví o pařížské sekretářce Delphin, která se chystá na dovolenou do Řecka, ale na poslední chvíli ji zruší, protože kamarádka, s níž měla cestovat, změnila plány. Co potom v jejím životě následuje, by se dalo označit jako těkání, v němž hrdinka zkoumá různé možnosti, jak by efektivně strávila svůj volný čas. Nízkorozpočtový film natáčel Rohmer na 16mm formát s minimálně připraveným scénářem a za přirozeného světla. "Předpovědět úspěch u diváků je přirozeně vždycky těžké. Například Zelený paprsek byl v kinech mnohem úspěšnější než mé ostatní filmy. Zrovna u něj bych to býval nečekal, protože byl záměrně natočen amatérsky a zčásti dokumentaristicky. Čili spíš něco pro specialisty a cinefily, myslel jsem si. Ale ne, zrovna Zelený paprsek měl větší úspěch než filmy, které mohly být v principu širokému publiku bližší." (Eric Rohmer)

    8
  • Znamení lva
    Znamení lva (1962)
    Film

    „Je to nejušlechtilejší ze všech znamení zvěrokruhu, znamení dobyvatelů,“ prohlašuje o svém slunečním znamení lva hlavní hrdina filmu Pierre Wesselrin, opojený „šťastnou zprávou“ o úmrtí zámožné tetičky, které z něj, povaleče na pokraji osobního i finančního debaklu, udělalo během chvilky doživotního boháče. Ráno po oslavně propité noci ale zjišťuje, že byl vynechán ze závěti a všechny dědičné statky připadnou jeho bratranci, se kterým se nevídá. Najednou nemá ani na zaplacení nájmu, přátele znalé jeho povahy už nebaví mu donekonečna půjčovat a Pierre je blíže životu na ulici než kdy předtím. Nic ale není jisté, osud každého z nás je ve hvězdách.(Letní filmová škola)

    Žánry:Drama
    72%

    „Je to nejušlechtilejší ze všech znamení zvěrokruhu, znamení dobyvatelů,“ prohlašuje o svém slunečním znamení lva hlavní hrdina filmu Pierre Wesselrin, opojený „šťastnou zprávou“ o úmrtí zámožné tetičky, které z něj, povaleče na pokraji osobního i finančního debaklu, udělalo během chvilky doživotního boháče. Ráno po oslavně propité noci ale zjišťuje, že byl vynechán ze závěti a všechny dědičné statky připadnou jeho bratranci, se kterým se nevídá. Najednou nemá ani na zaplacení nájmu, přátele znalé jeho povahy už nebaví mu donekonečna půjčovat a Pierre je blíže životu na ulici než kdy předtím. Nic ale není jisté, osud každého z nás je ve hvězdách.(Letní filmová škola)

    Žánry:Drama
    9
  • 10
  • Letní příběh
    Letní příběh (1996)
    Film
    • KVIFF TV
    Nesmělý absolvent matematiky Gaspard tráví tři týdny prázdnin v bretaňském Dinardu a jeho okolí. Jeho jediným koníčkem je hra na kytaru a skládání písniček. Gaspard se postupně seznamuje s energickou studentkou etnologie Margot, rozmarnou a přelétavou Lénou a bezstarostnou a věcnou Solene. Každá je jiná, každá Gasparda nějakým způsobem přitahuje a zároveň odrazuje. A tak Gaspard brouzdá vztahy na pokraji přátelství a lásky, stejně jako brouzdá mělkým bretaňským mořem.

    Tento úsměvně laděný "minimalistický" příběh, ve kterém se stále jen mluví a klábosí, odhaluje autentickým způsobem, v banálních rozhovorech, citový život mladých protagonistů, jejich názory na lásku, na vztah mezi mužem a ženou a na přátelství. Je dalším z Příběhů čtyř ročních období věčného hledače v lidských duších francouzského režiséra a scenáristy Erica Rohmera.
    71%
    Nesmělý absolvent matematiky Gaspard tráví tři týdny prázdnin v bretaňském Dinardu a jeho okolí. Jeho jediným koníčkem je hra na kytaru a skládání písniček. Gaspard se postupně seznamuje s energickou studentkou etnologie Margot, rozmarnou a přelétavou Lénou a bezstarostnou a věcnou Solene. Každá je jiná, každá Gasparda nějakým způsobem přitahuje a zároveň odrazuje. A tak Gaspard brouzdá vztahy na pokraji přátelství a lásky, stejně jako brouzdá mělkým bretaňským mořem.

    Tento úsměvně laděný "minimalistický" příběh, ve kterém se stále jen mluví a klábosí, odhaluje autentickým způsobem, v banálních rozhovorech, citový život mladých protagonistů, jejich názory na lásku, na vztah mezi mužem a ženou a na přátelství. Je dalším z Příběhů čtyř ročních období věčného hledače v lidských duších francouzského režiséra a scenáristy Erica Rohmera.
    11
  • Sběratelka
    Sběratelka (1967)
    Film
    Třetí část šestidílného „cyklu moralit“ natočil francouzský režisér v roce 1967 a poprvé v této sérii zde užil rozměr celovečerního filmu. Jeho hrdinou je pak mladý, sebestředný playboy Adrien v podání Patricka Bauchaua, který přijíždí na prázdniny do Středozemí. A hned si zde, v St. Tropez, najde i objekt letního zájmu. Přitažlivá Haydée s tváří Haydée Politoffové ale není jen tak snadno k mání. Sice je její smýšlení značně svobodomyslné a „sbírá“ muže jednoho za druhým, o Adriena však nemá zájem. Naneštěstí čím více mladíka odmítá, tím více po ní Adrien touží. A není třeba připomínat, že zamilovat se do takovéto ženy může přinést jen slzy a bolest. Lidé jako ona se totiž nemění. Eric Rohmer si za studii destruktivity špatného zacílení při výběru objektu touhy odvezl dvě ceny z mezinárodního filmového festivalu v Berlíně.
    70%
    Třetí část šestidílného „cyklu moralit“ natočil francouzský režisér v roce 1967 a poprvé v této sérii zde užil rozměr celovečerního filmu. Jeho hrdinou je pak mladý, sebestředný playboy Adrien v podání Patricka Bauchaua, který přijíždí na prázdniny do Středozemí. A hned si zde, v St. Tropez, najde i objekt letního zájmu. Přitažlivá Haydée s tváří Haydée Politoffové ale není jen tak snadno k mání. Sice je její smýšlení značně svobodomyslné a „sbírá“ muže jednoho za druhým, o Adriena však nemá zájem. Naneštěstí čím více mladíka odmítá, tím více po ní Adrien touží. A není třeba připomínat, že zamilovat se do takovéto ženy může přinést jen slzy a bolest. Lidé jako ona se totiž nemění. Eric Rohmer si za studii destruktivity špatného zacílení při výběru objektu touhy odvezl dvě ceny z mezinárodního filmového festivalu v Berlíně.
    12
  • Paříž očima...
    Paříž očima... (1965)
    Film

    V šedesátých letech minulého století vzniklo šest krátkých příběhů sledujících metropolitní život ve Městě Světel. Uvidíte mimo jiné dílka Erica Rohmera, Jean-Luca Godarda a Clauda Chabrola.

    Mladý producent Barbet Schroeder dostal nápad dát šestnáctimilimetrovou kameru s barevným filmem svým šesti kamarádům - filmařům a požádal je, aby natočili krátký film o Paříži. Snímky, které následně vznikly, jsou jednoduché, originální, zbavené veškerých technických a ekonomických omezení, natočené spontánně a narychlo, plné improvizace a se živým zvukem. Dohromady tvoří těchto šest příběhů pestrobarevnou mozaiku Paříže, coby pulzujícího, hlučného a zářícího města, kde je možné všechno… V ulici St. Denis si osamnělý umývač nádobí přivádí domů pouličním životem znavenou prostitutku. Snaží se oddálit samotný akt lásky tak dlouho, dokud ho k akci nepřiměje výpadek proudu. V Rohmerově Náměstí Etoile je plachý prodavač přesvědčený, že spáchal vraždu. Jean-Luc Goddard ukazuje ženu, která se obává, že omylem zaměnila dopisy pro své dva milence. A v příběhu Clauda Chabrola nachází mladý muž konečně způsob, jak ignorovat své otravné rodiče.

    Žánry:DramaKomedie
    70%

    V šedesátých letech minulého století vzniklo šest krátkých příběhů sledujících metropolitní život ve Městě Světel. Uvidíte mimo jiné dílka Erica Rohmera, Jean-Luca Godarda a Clauda Chabrola.

    Mladý producent Barbet Schroeder dostal nápad dát šestnáctimilimetrovou kameru s barevným filmem svým šesti kamarádům - filmařům a požádal je, aby natočili krátký film o Paříži. Snímky, které následně vznikly, jsou jednoduché, originální, zbavené veškerých technických a ekonomických omezení, natočené spontánně a narychlo, plné improvizace a se živým zvukem. Dohromady tvoří těchto šest příběhů pestrobarevnou mozaiku Paříže, coby pulzujícího, hlučného a zářícího města, kde je možné všechno… V ulici St. Denis si osamnělý umývač nádobí přivádí domů pouličním životem znavenou prostitutku. Snaží se oddálit samotný akt lásky tak dlouho, dokud ho k akci nepřiměje výpadek proudu. V Rohmerově Náměstí Etoile je plachý prodavač přesvědčený, že spáchal vraždu. Jean-Luc Goddard ukazuje ženu, která se obává, že omylem zaměnila dopisy pro své dva milence. A v příběhu Clauda Chabrola nachází mladý muž konečně způsob, jak ignorovat své otravné rodiče.

    Žánry:DramaKomedie
    13
  • Jarní příběh
    Jarní příběh (1990)
    Film
    • KVIFF TV

    Francouzský filmový režisér Eric Rohmer vytváří ze svých filmových děl uzavřené cykly. Po Morálních povídkách (1963-1972) a Komediích a příslovích (1980-1987) natočil v letech 1989-1996 Příběhy čtyř ročních období. Rohmer je výsostným autorským filmařem. Sám si píše scénáře a vytvořil si osobitý, nezaměnitelný styl, který vykrystalizoval v minimalistický způsob vyprávění o vnitřním světě jeho hrdinů a jejich vztahů s okolím.

    V Jarním příběhu introvertní studentka hudby Natacha seznámí svého svobodného otce s kamarádkou, učitelkou filosofie. Tak trochu intrikaří, protože doufá, že její otec opustí svou přítelkyni a zamiluje se do Jeanne. Hodně se mluví, diskutuje o filosofii, o lásce, sexu a přátelství. Tyto nikdy nekončící diskuse jsou součástí všedního každodenního života. A nikdo z jejich aktérů netuší, jak to vlastně dopadne.

    70%

    Francouzský filmový režisér Eric Rohmer vytváří ze svých filmových děl uzavřené cykly. Po Morálních povídkách (1963-1972) a Komediích a příslovích (1980-1987) natočil v letech 1989-1996 Příběhy čtyř ročních období. Rohmer je výsostným autorským filmařem. Sám si píše scénáře a vytvořil si osobitý, nezaměnitelný styl, který vykrystalizoval v minimalistický způsob vyprávění o vnitřním světě jeho hrdinů a jejich vztahů s okolím.

    V Jarním příběhu introvertní studentka hudby Natacha seznámí svého svobodného otce s kamarádkou, učitelkou filosofie. Tak trochu intrikaří, protože doufá, že její otec opustí svou přítelkyni a zamiluje se do Jeanne. Hodně se mluví, diskutuje o filosofii, o lásce, sexu a přátelství. Tyto nikdy nekončící diskuse jsou součástí všedního každodenního života. A nikdo z jejich aktérů netuší, jak to vlastně dopadne.

    14
  • Dostaveníčko v Paříži
    Dostaveníčko v Paříži (1995)
    Film

    Snímek se skládá ze tří romantických příběhů odehrávajících se na v různých místech Paříže. První s názvem Sedmihodinové rande je plný napětí, humoru, ale i rošťáctví a jeho prostřednictvím se podíváme na Montparnasse a Beaubourg. Druhé vyprávění Břehy Paříže nás vezme na ohromující procházku městem a ukáže mnoho zahrad a parků skrytých před zraky turistů. Třetí příběh, nazvaný Matka a dítě 1907 odhaluje dva skvělé mladé herce. Jejich vztah nás zavede do Picassova muzea a do čtvrti Marais. Film kombinuje všechna témata oceňovaná Rohmerovými fanoušky, je plný svádění, elegantního jazyka a lásky. A to vše v nádherné Paříži! (HBO)

    70%

    Snímek se skládá ze tří romantických příběhů odehrávajících se na v různých místech Paříže. První s názvem Sedmihodinové rande je plný napětí, humoru, ale i rošťáctví a jeho prostřednictvím se podíváme na Montparnasse a Beaubourg. Druhé vyprávění Břehy Paříže nás vezme na ohromující procházku městem a ukáže mnoho zahrad a parků skrytých před zraky turistů. Třetí příběh, nazvaný Matka a dítě 1907 odhaluje dva skvělé mladé herce. Jejich vztah nás zavede do Picassova muzea a do čtvrti Marais. Film kombinuje všechna témata oceňovaná Rohmerovými fanoušky, je plný svádění, elegantního jazyka a lásky. A to vše v nádherné Paříži! (HBO)

    15
  • 16
  • Zimní příběh
    Zimní příběh (1992)
    Film
    • KVIFF TV

    Čtvrtý příběh, kterým se završuje tetralogie režiséra Erica Rohmera Příběhy čtyř ročních období, v níž se autor zabývá lidskou tendencí nutit vlastní vůli druhým. Zimní příběh je inspirovaný Shakespearovou Zimní pohádkou. Félice prožije během prázdnin velkou lásku. Nikdy si nepamatovala jnéma a názvy a nikdy tomu nepřikládala velkou důležitost. Není divu, že si při loučení poplete adresu a pak celá léta čeká na to, zda se její přítel z prázdnin a otec jejího dítěte objeví. Aniž by si to přiznala, žije Félice se svou holčičkou velmi osamoceně. A nyní se rozhoduje mezi dvěma muži - intelektuálem Loicem a dobře situovaným majitelem kadeřnického salonu.

    Žánry:Drama
    68%

    Čtvrtý příběh, kterým se završuje tetralogie režiséra Erica Rohmera Příběhy čtyř ročních období, v níž se autor zabývá lidskou tendencí nutit vlastní vůli druhým. Zimní příběh je inspirovaný Shakespearovou Zimní pohádkou. Félice prožije během prázdnin velkou lásku. Nikdy si nepamatovala jnéma a názvy a nikdy tomu nepřikládala velkou důležitost. Není divu, že si při loučení poplete adresu a pak celá léta čeká na to, zda se její přítel z prázdnin a otec jejího dítěte objeví. Aniž by si to přiznala, žije Félice se svou holčičkou velmi osamoceně. A nyní se rozhoduje mezi dvěma muži - intelektuálem Loicem a dobře situovaným majitelem kadeřnického salonu.

    Žánry:Drama
    17
  • 18
  • 19
  • Angličanka a vévoda
    Angličanka a vévoda (2001)
    Film

    Grace Elliottová pochází ze starého skotského šlechtického rodu. V roce 1786 se přestěhovala do Paříže za svým milencem, vévodou Orleánským. I když láska skončila, zůstali přátelé. Děj začíná v Paříži, roku 1790, rok po dobytí Bastily. Vévoda navštíví Grace v jejím pařížském sídle. Debatují spolu o revoluci. Vévoda, přestože je to bratranec krále Ludvíka, s revolucí souhlasí a aktivně se jí účastní. Radí Grace, která je stoupenkyní monarchie, aby se vrátila do Anglie, ona však odmítá.

    63%

    Grace Elliottová pochází ze starého skotského šlechtického rodu. V roce 1786 se přestěhovala do Paříže za svým milencem, vévodou Orleánským. I když láska skončila, zůstali přátelé. Děj začíná v Paříži, roku 1790, rok po dobytí Bastily. Vévoda navštíví Grace v jejím pařížském sídle. Debatují spolu o revoluci. Vévoda, přestože je to bratranec krále Ludvíka, s revolucí souhlasí a aktivně se jí účastní. Radí Grace, která je stoupenkyní monarchie, aby se vrátila do Anglie, ona však odmítá.

    20
  • 21
  • Moje žena a jiné katastrofy
    Moje žena a jiné katastrofy (2007)
    Film
    • Disney+
    Komedie o potěšení a ohrožení spjatým s blažeností. Rozumný investiční bankéř Richard Cooper má vše: skvělou karieru, zbožňující ženu, a dvě kráné děti. Má jediný problém - je znuzený. Richardovy příležitostné myšlenky o dalších ženách se zdají dost neškodné, dokud nepotká volnou, duchaplnou Nikky, úžasnou sexy kamarádku z minulosti. Objeví se ve dveřích jeho kanceláře a začne s ním hrát hru na kočku a myš, hru která mu vrátí úsměv, ale také otestuje jeho manželství.
    Režie:Chris Rock
    51%
    Komedie o potěšení a ohrožení spjatým s blažeností. Rozumný investiční bankéř Richard Cooper má vše: skvělou karieru, zbožňující ženu, a dvě kráné děti. Má jediný problém - je znuzený. Richardovy příležitostné myšlenky o dalších ženách se zdají dost neškodné, dokud nepotká volnou, duchaplnou Nikky, úžasnou sexy kamarádku z minulosti. Objeví se ve dveřích jeho kanceláře a začne s ním hrát hru na kočku a myš, hru která mu vrátí úsměv, ale také otestuje jeho manželství.
    Režie:Chris Rock
    22