Peer Martiny: Nejlepší filmy
a seriály

6.7

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Peer Martiny: Filmy a seriály

  • 1
  • Hotel Adlon
    Hotel Adlon (2013)
    Seriál

    Jeho zdi zažily velké dějinné události i osudové chvíle životů jeho obyvatel. Výpravná německá minisérie zasazená do prostor jednoho z nejvyhlášenějších evropských hotelů.
    Středobodem výpravného historického dramatu, jež se odvíjí ve třech částech, je reálný hotel Adlon, jenž byl v Berlíně u Braniborské brány otevřen roku 1907. Ten se záhy zařadil mezi nejvyhlášenější podniky v Evropě a stal se místem, kde v nadcházejících desetiletích potkával byznys s politikou i životním stylem a jímž procházela historie. Vyprávění je koncipované jako rodinná sága plná zvratů a vypjatých emocí, ale také coby příběh o realizaci ambiciózní vize a jejím naplňování.
    Na samém začátku dvacátého století pojal Lorenz Adlon plán dát Berlínu luxusní moderní hotel po vzoru předních hotelů v jiných světových metropolích. Pro svůj nápad získal podporu císaře Viléma II., jenž mu pomohl zajistit lukrativní místo na stavbu. Adlon měl vizi vybudovat nikoli pouhé místo, kde lidé přespí, ale centrum společenského dění. Hotel Adlon tudíž v maximálním luxusu spojoval celou plejádu služeb a volnočasových aktivit, ale disponoval i zázemím, jež z něj činilo soběstačnou jednotku (včetně vlastní výrobny elektrické energie). Záhy po otevření se hotel Adlon stal vyhlášeným středem berlínského života, v jehož pokojích byli ubytováváni hosté císařské výsosti i ministerstva zahraničí.
    Seriál se zaměřuje nejen na tři generace rodiny Adlonových, ale především na pohnutý osud Sonji Schadtové, jejíž život byl již od narození bezprostředně s hotelem Adlon svázaný. Spletitá síť postav je rozprostřena na pozadí velkých dějinných událostí dvacátého století – od bezstarostných dob před první světovou válkou i divokých a blahobytných dvacátých let přes dobu etických otázek a osudových rozhodnutí pod vládou nacistů a následného období světové války, na jejímž konci hotel Adlon vyhořel, ale i nadcházející éry, během níž se hotel ocitl ve východním Německu.
    Režie se ujal zkušený Uli Edel, věhlasný režisér filmů jako My děti ze stanice Zoo, Poslední útěk do Brooklynu, Mlhy Avalonu či Baader Meinhof Komplex. Klíčových rolí se zhostily přední talenty německé kinematografie jako Josefine Preussová, Heino Ferch, Marie Bäumerová, Wotan Wilke Möhring, Christiane Paulová, Anja Klingová, Ken Duken, Johann von Bülow, Burghart Klaussner a další. Hotel Adlon se stal poslední položkou v nesmírně početné filmografii zasloužilé filmové a televizní herečky Rosemarie Fendelové. (Česká televize)

    ...(více)
    Žánry:DramaHistorický
    Režie:Uli Edel
    74%

    Jeho zdi zažily velké dějinné události i osudové chvíle životů jeho obyvatel. Výpravná německá minisérie zasazená do prostor jednoho z nejvyhlášenějších evropských hotelů.
    Středobodem výpravného historického dramatu, jež se odvíjí ve třech částech, je reálný hotel Adlon, jenž byl v Berlíně u Braniborské brány otevřen roku 1907. Ten se záhy zařadil mezi nejvyhlášenější podniky v Evropě a stal se místem, kde v nadcházejících desetiletích potkával byznys s politikou i životním stylem a jímž procházela historie. Vyprávění je koncipované jako rodinná sága plná zvratů a vypjatých emocí, ale také coby příběh o realizaci ambiciózní vize a jejím naplňování.
    Na samém začátku dvacátého století pojal Lorenz Adlon plán dát Berlínu luxusní moderní hotel po vzoru předních hotelů v jiných světových metropolích. Pro svůj nápad získal podporu císaře Viléma II., jenž mu pomohl zajistit lukrativní místo na stavbu. Adlon měl vizi vybudovat nikoli pouhé místo, kde lidé přespí, ale centrum společenského dění. Hotel Adlon tudíž v maximálním luxusu spojoval celou plejádu služeb a volnočasových aktivit, ale disponoval i zázemím, jež z něj činilo soběstačnou jednotku (včetně vlastní výrobny elektrické energie). Záhy po otevření se hotel Adlon stal vyhlášeným středem berlínského života, v jehož pokojích byli ubytováváni hosté císařské výsosti i ministerstva zahraničí.
    Seriál se zaměřuje nejen na tři generace rodiny Adlonových, ale především na pohnutý osud Sonji Schadtové, jejíž život byl již od narození bezprostředně s hotelem Adlon svázaný. Spletitá síť postav je rozprostřena na pozadí velkých dějinných událostí dvacátého století – od bezstarostných dob před první světovou válkou i divokých a blahobytných dvacátých let přes dobu etických otázek a osudových rozhodnutí pod vládou nacistů a následného období světové války, na jejímž konci hotel Adlon vyhořel, ale i nadcházející éry, během níž se hotel ocitl ve východním Německu.
    Režie se ujal zkušený Uli Edel, věhlasný režisér filmů jako My děti ze stanice Zoo, Poslední útěk do Brooklynu, Mlhy Avalonu či Baader Meinhof Komplex. Klíčových rolí se zhostily přední talenty německé kinematografie jako Josefine Preussová, Heino Ferch, Marie Bäumerová, Wotan Wilke Möhring, Christiane Paulová, Anja Klingová, Ken Duken, Johann von Bülow, Burghart Klaussner a další. Hotel Adlon se stal poslední položkou v nesmírně početné filmografii zasloužilé filmové a televizní herečky Rosemarie Fendelové. (Česká televize)

    ...(více)
    Žánry:DramaHistorický
    Režie:Uli Edel
    2
  • Nic než pravdu
    Nic než pravdu (1999)
    FilmRole: Adlatus Vogt
    Anděl smrti z Auschwitzu, i tak je nazýván neblaze proslulý nacistický lékař Dr. Josef Mengele, který má na svědomí více než 300 000 mrtvých v koncentračních táborech. Ve fiktivním příběhu režiséra Rolanda Susa Richtera je vyhrocen problém jeho morální odpovědnosti za veškeré spáchané zločiny. Mengele se zde jako starý a nemocný muž vrací z Argentiny do Německa a touží před soudem obhájit svoje činy a svůj vědecký přínos lidstvu. Jeho obhájcem se stává, více méně z donucení, mladý právník a novinář Peter Rohm, který sám sbírá léta informace o jeho zločinech. Převzetím případu Rohm vstupuje na tenký led, je ohrožen nejen okolím, ale svým vlastním svědomím, bojujícím s profesionalitou.
    ...(více)
    Žánry:DramaKrimiThriller
    73%
    Anděl smrti z Auschwitzu, i tak je nazýván neblaze proslulý nacistický lékař Dr. Josef Mengele, který má na svědomí více než 300 000 mrtvých v koncentračních táborech. Ve fiktivním příběhu režiséra Rolanda Susa Richtera je vyhrocen problém jeho morální odpovědnosti za veškeré spáchané zločiny. Mengele se zde jako starý a nemocný muž vrací z Argentiny do Německa a touží před soudem obhájit svoje činy a svůj vědecký přínos lidstvu. Jeho obhájcem se stává, více méně z donucení, mladý právník a novinář Peter Rohm, který sám sbírá léta informace o jeho zločinech. Převzetím případu Rohm vstupuje na tenký led, je ohrožen nejen okolím, ale svým vlastním svědomím, bojujícím s profesionalitou.
    ...(více)
    Žánry:DramaKrimiThriller
    3
  • Občanská výchova
    Občanská výchova (2004)
    FilmRole: majitel vily Jürgen
    71%
    4
  • Gryf
    Gryf (2023)
    Seriál
    • Amazon Prime Video
    66%
    5
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    ...(více)
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    ...(více)
    Žánry:DramaKrimi
    6
  • Männerherzen
    Männerherzen (2009)
    FilmRole: Verkehrsbeamter
    63%
    7
  • Cesta
    Cesta (2017)
    FilmRole: Gutsmann

    Polibek u moře je příslibem věčné lásky. Kdo by ale na podzim chodil na pobřeží Baltského moře? Nikdo kromě Martina a Andrease, ústředních postav filmu, pro které je toto místo důležitým pomníkem jejich vztahu. Po mnoha společně strávených letech, sérii životních úspěchů ale i fatálních chyb sem přijíždí každý rok, aby k sobě znovu nalezli cestu. Zatímco většina filmů o vztazích končí ve chvíli, kdy se do sebe hlavní postavy zamilují a utvoří pár, debutující režisér Chris Miera naopak zkoumá dlouholetý vztah hlavního páru od chvíle, kdy jejich syn odchází z domu na vysokou. Až zpětně sledujeme zásadní události patnáctiletého vztahu. Co po tolika letech z lásky dvou lidí vlastně zbyde? A jak dlouho v partnerství znamená věčnost? Autentická studie jednoho vztahu s nezaměnitelnou melancholickou atmosférou podzimu a baltského pobřeží. (Mezipatra)

    ...(více)
    Žánry:Drama
    63%

    Polibek u moře je příslibem věčné lásky. Kdo by ale na podzim chodil na pobřeží Baltského moře? Nikdo kromě Martina a Andrease, ústředních postav filmu, pro které je toto místo důležitým pomníkem jejich vztahu. Po mnoha společně strávených letech, sérii životních úspěchů ale i fatálních chyb sem přijíždí každý rok, aby k sobě znovu nalezli cestu. Zatímco většina filmů o vztazích končí ve chvíli, kdy se do sebe hlavní postavy zamilují a utvoří pár, debutující režisér Chris Miera naopak zkoumá dlouholetý vztah hlavního páru od chvíle, kdy jejich syn odchází z domu na vysokou. Až zpětně sledujeme zásadní události patnáctiletého vztahu. Co po tolika letech z lásky dvou lidí vlastně zbyde? A jak dlouho v partnerství znamená věčnost? Autentická studie jednoho vztahu s nezaměnitelnou melancholickou atmosférou podzimu a baltského pobřeží. (Mezipatra)

    ...(více)
    Žánry:Drama
    8
  • Holky při tom nepláčou
    Holky při tom nepláčou (2002)
    FilmRole: Sanitäter
    • iTunes
    62%
    9
  • 10
  • Gate to Heaven
    Gate to Heaven (2003)
    Film
    60%
    11
  • Weltverbesserungsmassnahmen
    Weltverbesserungsmassnahmen (2005)
    FilmRole: Bernd Kusminski
    Snímek zkoumá s kamennou tváří různé utopické ideály. Mohou vyhlížet jako jednoduchá, univerzálně použitelná řešení, ale stačí, aby se zkřížily s německou důkladností, a hned začnou vypadat notně surreálně. Tento výjimečně vtipný pseudodokument ve stylu Christophera Guesta, který byl natočen takřka s nulovým rozpočtem, naznačuje, v čem spočívá všelék pro naši nepokojnou dobu. Film je výtvorem studentů umění Jörna Hintzera a Jakoba Hüfnera, jejichž motto uváděné v promomateriálech k filmu zní: Potřebujeme více maniaků, kteří by měli odvahu jít za svou myšlenkou, byť by se jevila jako naprosto nesmyslná. Herecké výkony jsou svou uměřenou nemotorností zcela realistické, a nejvíce tak připomínají nedávnou generaci šílených amerických televizních reklam na automobilová havarijní pojištění s mluvícím ještěrem. (MFF Karlovy Vary)
    ...(více)
    58%
    Snímek zkoumá s kamennou tváří různé utopické ideály. Mohou vyhlížet jako jednoduchá, univerzálně použitelná řešení, ale stačí, aby se zkřížily s německou důkladností, a hned začnou vypadat notně surreálně. Tento výjimečně vtipný pseudodokument ve stylu Christophera Guesta, který byl natočen takřka s nulovým rozpočtem, naznačuje, v čem spočívá všelék pro naši nepokojnou dobu. Film je výtvorem studentů umění Jörna Hintzera a Jakoba Hüfnera, jejichž motto uváděné v promomateriálech k filmu zní: Potřebujeme více maniaků, kteří by měli odvahu jít za svou myšlenkou, byť by se jevila jako naprosto nesmyslná. Herecké výkony jsou svou uměřenou nemotorností zcela realistické, a nejvíce tak připomínají nedávnou generaci šílených amerických televizních reklam na automobilová havarijní pojištění s mluvícím ještěrem. (MFF Karlovy Vary)
    ...(více)
    12
  • 13
  • Vášeň
    Vášeň (2012)
    FilmRole: Herr von Stetten
    Brian De Palma rozehrál erotický thriller o smyslném vztahu dvou žen, dvou rivalek, které v soupeření neznají meze. Rachel McAdamsová v roli elegantně zlomyslné kariéristky neváhá udělat maximum pro své povýšení. Nejenom že ukradne nápad své asistentce (Noomi Rapaceová), ale není jí zatěžko využít a psychicky rozložit zbytek svých kolegů. Dobře promyšlená odplata na sebe ale nenechá dlouho čekat. Řada napínavých snových sekvencí důmyslně stírá hranici mezi realitou a sny a zároveň nabízí divákovi několik variant jedné události. Passion neotřele pracuje se zaběhnutými žánry a divákovým očekáváním. (FebioFest)
    ...(více)
    50%
    Brian De Palma rozehrál erotický thriller o smyslném vztahu dvou žen, dvou rivalek, které v soupeření neznají meze. Rachel McAdamsová v roli elegantně zlomyslné kariéristky neváhá udělat maximum pro své povýšení. Nejenom že ukradne nápad své asistentce (Noomi Rapaceová), ale není jí zatěžko využít a psychicky rozložit zbytek svých kolegů. Dobře promyšlená odplata na sebe ale nenechá dlouho čekat. Řada napínavých snových sekvencí důmyslně stírá hranici mezi realitou a sny a zároveň nabízí divákovi několik variant jedné události. Passion neotřele pracuje se zaběhnutými žánry a divákovým očekáváním. (FebioFest)
    ...(více)
    14