?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Colin MacCabe: Filmy a seriály

  • 1
  • Dlouhý den končí
    Dlouhý den končí (1992)
    Film

    Osudem smutného a osamělého jedenáctiletého Buda bylo narodit se a vyrůstat na ulicích Liverpoolu 50. let minulého století. Domov sdílel s ovdovělou matkou a čtyřmi sestrami, musel zažít ponižování a útrapy na nové škole a byl zvědavým a vnímavým pozorovatelem ne vždy pochopitelného okolního světa dospělých. Nostalgická koláž dobových písní a také filmových sekvencí jen zvýrazňuje neuvěřitelně bohatý život v Budově nitru, nikdy ale nepřekrývá jeho vnitřní žal, který má dobrý, byť z počátku ne zcela jasný důvod. Bud je prostě jiný. A naprosto dokonale ho ztvárnil dětský neherec Leigh McCormack, jehož excelentní a zcela přirozený výkon překvapil nejen režiséra Ternece Daviese, ale také porotu ve francouzském Cannes, jež snímek v roce 1992 nominovala na Zlatou palmu.

    69%

    Osudem smutného a osamělého jedenáctiletého Buda bylo narodit se a vyrůstat na ulicích Liverpoolu 50. let minulého století. Domov sdílel s ovdovělou matkou a čtyřmi sestrami, musel zažít ponižování a útrapy na nové škole a byl zvědavým a vnímavým pozorovatelem ne vždy pochopitelného okolního světa dospělých. Nostalgická koláž dobových písní a také filmových sekvencí jen zvýrazňuje neuvěřitelně bohatý život v Budově nitru, nikdy ale nepřekrývá jeho vnitřní žal, který má dobrý, byť z počátku ne zcela jasný důvod. Bud je prostě jiný. A naprosto dokonale ho ztvárnil dětský neherec Leigh McCormack, jehož excelentní a zcela přirozený výkon překvapil nejen režiséra Ternece Daviese, ale také porotu ve francouzském Cannes, jež snímek v roce 1992 nominovala na Zlatou palmu.

    2
  • Caravaggio
    Caravaggio (1986)
    Film

    Expresivní výpověď předního evropského režiséra o životě a díle slavného ranobarokního malíře, který přišel s revolučním použitím dramatizujícího světla a stínu (chiaroscuro) a bývá označován za "vynálezce světla kinematografie". (Caravaggio usiloval též o iluzívní vtáhnutí diváka do obrazu, do důsledků využil malbu polofigur jako kompoziční princip, zdůrazňující jejich vypjatou reálnost a tělesnou blízkost, což je též příznačné pro filmový obraz.) Caravaggio maloval prostitutky, tuláky, příživníky, povaleče, zloděje a vyděděnce, zvěčňujíce je v postavách světců. Ve filmu vystupují ze šerosvitu modelově vysvícené obrazy malíře, jehož dílo, inspirace a bláznivé nápady splývají s jeho životem, ve kterém byla zřejmě ústředním bodem homosexualita s doprovodným pocitem viny a izolace. Zatímco co jeho malby ukazovaly stále se zvětšující originální hloubku náboženského vědomí, jeho osobní život byl plný výtržností, soubojů, věznění a v r. 1606 dokonce zabil člověka. Opuštěný, zoufalý, nemocný láskou, plýtvající silami, ubitý i šťastný se prsty dotýká dneška (postavy mají někdy moderní šaty, kouří, jsou tu auta a motocykly, je slyšet hluk ulice, hukot lokomotivy, mecenáš má počítač Sony, za ateliérem zadrnčí telefon, udavač sedí ve vaně a ťuká na stroji žalobu na dlužníka...). Dech a vůně doby, snoubící krásu a svátost se špínou intrik, vražd a krvesmilstva.

    67%

    Expresivní výpověď předního evropského režiséra o životě a díle slavného ranobarokního malíře, který přišel s revolučním použitím dramatizujícího světla a stínu (chiaroscuro) a bývá označován za "vynálezce světla kinematografie". (Caravaggio usiloval též o iluzívní vtáhnutí diváka do obrazu, do důsledků využil malbu polofigur jako kompoziční princip, zdůrazňující jejich vypjatou reálnost a tělesnou blízkost, což je též příznačné pro filmový obraz.) Caravaggio maloval prostitutky, tuláky, příživníky, povaleče, zloděje a vyděděnce, zvěčňujíce je v postavách světců. Ve filmu vystupují ze šerosvitu modelově vysvícené obrazy malíře, jehož dílo, inspirace a bláznivé nápady splývají s jeho životem, ve kterém byla zřejmě ústředním bodem homosexualita s doprovodným pocitem viny a izolace. Zatímco co jeho malby ukazovaly stále se zvětšující originální hloubku náboženského vědomí, jeho osobní život byl plný výtržností, soubojů, věznění a v r. 1606 dokonce zabil člověka. Opuštěný, zoufalý, nemocný láskou, plýtvající silami, ubitý i šťastný se prsty dotýká dneška (postavy mají někdy moderní šaty, kouří, jsou tu auta a motocykly, je slyšet hluk ulice, hukot lokomotivy, mecenáš má počítač Sony, za ateliérem zadrnčí telefon, udavač sedí ve vaně a ťuká na stroji žalobu na dlužníka...). Dech a vůně doby, snoubící krásu a svátost se špínou intrik, vražd a krvesmilstva.

    3
  • 4
  • 5