?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Bernard Legargeant: Filmy a seriály

  • J'irai comme un cheval fou
    J'irai comme un cheval fou (1973)
    Film

    Hlavní hrdina Adén je obviněn z vraždy své matky. Utíká ze západního kapitalistického světa do pouště. Tam poznává Marvel a kanibalistické drama se začíná rozvíjet. Pokud Arrabalův debut přijala kritika téměř jednohlasně, pak tento film vyvolal asi největší vlnu rozhořčení jako plný zbytečně nechutných scén a nemístného projektování vlastních traumat. Arrabal se opět inspiroval ve své dramatické tvorbě (El Arquitecto a el Emperador de Asiria), ale nejde o mechanické zfilmování divadelní hry. Režisér opět soustředil své negativní vzpomínky z dětství do morbidního příběhu, který byl sice uveden do kin, ale byl opatřen upozorněním, že některé scény mohou vyvolat fyzickou nebo psychickou nevolnost. Kontroverzní symbolický děj se stal předmětem analýz filmových kritiků ale i psychologů. Nicméně inkriminované motivy a scény nejsou použity pro svou provokativnost, ale tyčí se jako výkřik odkazující na zkázu sil a norem (rodinných, společenských a politických).

    Žánry:DramaDětskýLGBTQ+
    68%

    Hlavní hrdina Adén je obviněn z vraždy své matky. Utíká ze západního kapitalistického světa do pouště. Tam poznává Marvel a kanibalistické drama se začíná rozvíjet. Pokud Arrabalův debut přijala kritika téměř jednohlasně, pak tento film vyvolal asi největší vlnu rozhořčení jako plný zbytečně nechutných scén a nemístného projektování vlastních traumat. Arrabal se opět inspiroval ve své dramatické tvorbě (El Arquitecto a el Emperador de Asiria), ale nejde o mechanické zfilmování divadelní hry. Režisér opět soustředil své negativní vzpomínky z dětství do morbidního příběhu, který byl sice uveden do kin, ale byl opatřen upozorněním, že některé scény mohou vyvolat fyzickou nebo psychickou nevolnost. Kontroverzní symbolický děj se stal předmětem analýz filmových kritiků ale i psychologů. Nicméně inkriminované motivy a scény nejsou použity pro svou provokativnost, ale tyčí se jako výkřik odkazující na zkázu sil a norem (rodinných, společenských a politických).

    Žánry:DramaDětskýLGBTQ+
    1
  • Guernica
    Guernica (1975)
    Film

    Podle vlastní hry natočil Fernando Arrabal své stěžejní dílo se silnými anarchistickými akcenty, jenž zachycuje boje o město, v němž se u moci střídají frankisté a republikáni. Doslovný překlad originálního názvu je Strom z Guerniky a ten má svůj zřejmý symbolický význam. Pod ním se setkávají oba hlavní protagonisté: Goya a Vándala. V milostném objetí jsou svědky bombardování povstalecké vesnice a jejich osudy se rozchází, aby se každý po svém zúčastnil válečné vřavy. Nad všemi provokativními výjevy ční Arrabalova snová a zároveň velmi osobitá vize války ve Španělsku. Režisér prožíval skutečné boje jako dítě (v období svých 4 až 7 let) v Ciudad Rodrigo, které se ve filmu mění na Villa Ramiro. Protože pro něj stále trval zákaz vstupu do Španělska, muselo se natáčet v italské Mateře. Nicméně autor do děje včlenil několik autentických dokumentárních záběrů. Arrabal chtěl vytvořit provokativní dílo s dokumentární atmosférou. I přes zřejmý skandální nádech slavila Guernica úspěchy především v Itálii a ve Francii. Naopak ve Španělsku nebyla téměř možnost zúčastnit se veřejné projekce a v roce 1982 vynesl vyšetřující soudce rozsudek na základě obvinění filmu z urážky armády: Jde o zřejmou tvrdou kritiku působení armády nebo jejich částí pod velením generála Francisca Franca během španělské občanské války v letech 1936-39 a nelze ji zaměnit s jinou armádou.

    Žánry:DramaVálečný
    64%

    Podle vlastní hry natočil Fernando Arrabal své stěžejní dílo se silnými anarchistickými akcenty, jenž zachycuje boje o město, v němž se u moci střídají frankisté a republikáni. Doslovný překlad originálního názvu je Strom z Guerniky a ten má svůj zřejmý symbolický význam. Pod ním se setkávají oba hlavní protagonisté: Goya a Vándala. V milostném objetí jsou svědky bombardování povstalecké vesnice a jejich osudy se rozchází, aby se každý po svém zúčastnil válečné vřavy. Nad všemi provokativními výjevy ční Arrabalova snová a zároveň velmi osobitá vize války ve Španělsku. Režisér prožíval skutečné boje jako dítě (v období svých 4 až 7 let) v Ciudad Rodrigo, které se ve filmu mění na Villa Ramiro. Protože pro něj stále trval zákaz vstupu do Španělska, muselo se natáčet v italské Mateře. Nicméně autor do děje včlenil několik autentických dokumentárních záběrů. Arrabal chtěl vytvořit provokativní dílo s dokumentární atmosférou. I přes zřejmý skandální nádech slavila Guernica úspěchy především v Itálii a ve Francii. Naopak ve Španělsku nebyla téměř možnost zúčastnit se veřejné projekce a v roce 1982 vynesl vyšetřující soudce rozsudek na základě obvinění filmu z urážky armády: Jde o zřejmou tvrdou kritiku působení armády nebo jejich částí pod velením generála Francisca Franca během španělské občanské války v letech 1936-39 a nelze ji zaměnit s jinou armádou.

    Žánry:DramaVálečný
    2