?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Mariusz Kilian: Filmy a seriály

  • Czas honoru
    Czas honoru (2008)
    Seriál
    83%
    1
  • Janek Vodnář
    Janek Vodnář (1993)
    Film
    Čtvrtý film jednoho z nejvýznamnějších polských režisérů současnosti, Jana Jakuba Kolskiho, je příběhem centralizovaným kolem ústředního hrdiny Janka Vodnáře. Janek žije poklidný venkovský život se svou ženou Veronikou - do doby než zjistí, že disponuje nadpřirozenými schopnostmi. Po tomto objevu se vydává na cestu svérázného lidového léčitele, který umí zahánět nemoci a ovládat živly, především vodu. Janek na chvíli opouští svojí ženu a začíná putovat po okolí a pomáhat lidem. Brzy se k němu připojuje jezdec na motocyklu Harley-Davidson a samozvaný šarlatán Stygma a vytvářejí spolu bizarní dvojici dobráka a podvodníka - ovšem jen do doby než Veronika porodí Jankovi stigmatizované dítě s čertovským ocasem. Janek v tu chvílí ztrácí své schopnosti a ze všech sil se pokouší o poslední zázrak zázraků - vrátit zpět čas… [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:DramaKomedie
    76%
    Čtvrtý film jednoho z nejvýznamnějších polských režisérů současnosti, Jana Jakuba Kolskiho, je příběhem centralizovaným kolem ústředního hrdiny Janka Vodnáře. Janek žije poklidný venkovský život se svou ženou Veronikou - do doby než zjistí, že disponuje nadpřirozenými schopnostmi. Po tomto objevu se vydává na cestu svérázného lidového léčitele, který umí zahánět nemoci a ovládat živly, především vodu. Janek na chvíli opouští svojí ženu a začíná putovat po okolí a pomáhat lidem. Brzy se k němu připojuje jezdec na motocyklu Harley-Davidson a samozvaný šarlatán Stygma a vytvářejí spolu bizarní dvojici dobráka a podvodníka - ovšem jen do doby než Veronika porodí Jankovi stigmatizované dítě s čertovským ocasem. Janek v tu chvílí ztrácí své schopnosti a ze všech sil se pokouší o poslední zázrak zázraků - vrátit zpět čas… [Zdroj: 34. LFŠ 2008]
    Žánry:DramaKomedie
    2
  • Ikarus. Legenda o Mietku Koszovi
    Ikarus. Legenda o Mietku Koszovi (2019)
    FilmRole: TV Presenter

    Mieczysław Kosz byl jako polský Bill Evans, jehož život skončil předčasně a tragicky, podobně jako život Cheta Bakera. Pokud jste některá z těchto jmen poznali, zřejmě jste se dovtípili, že Mietek Kosz má něco společného s jazzem. Klavírní virtuos, který v dětství vinou zanedbané oční choroby oslepl, patří mezi dosud málo známé hudební hvězdy (nebo spíše komety), jež zazářily krátce, ale intenzivně. Jeho příběh má však celou řadu atributů, kvůli nimž stojí za to jej odvyprávět a naslouchat mu. Nechybí v něm pohnuté dětství, zázračný talent, láska k charizmatické zpěvačce ani nekontrolovatelné sebeničivé balancování na parapetu života a smrti. Film režiséra a scenáristy Macieje Pieprzyci zpracovává Koszův zapomenutý osud přiznaně jako „legendu“ bezmála antických parametrů. Neklade si tolik za cíl vytvořit mimořádnému pianistovi maximálně autentickou podobiznu, jako spíše pocitově přiblížit jeho vnitřně rozpolcenou osobnost. Na poměry životopisných dramat tak Ikarus věnuje nezvyklou péči zjitřené subjektivitě protagonisty, jehož smyslové vjemy se skládají na jedné straně ze zatemněných, paměťově rekonstruovaných obrazových fragmentů a na straně druhé z kaskády vyostřených zvuků. (Letní filmová škola)

    74%

    Mieczysław Kosz byl jako polský Bill Evans, jehož život skončil předčasně a tragicky, podobně jako život Cheta Bakera. Pokud jste některá z těchto jmen poznali, zřejmě jste se dovtípili, že Mietek Kosz má něco společného s jazzem. Klavírní virtuos, který v dětství vinou zanedbané oční choroby oslepl, patří mezi dosud málo známé hudební hvězdy (nebo spíše komety), jež zazářily krátce, ale intenzivně. Jeho příběh má však celou řadu atributů, kvůli nimž stojí za to jej odvyprávět a naslouchat mu. Nechybí v něm pohnuté dětství, zázračný talent, láska k charizmatické zpěvačce ani nekontrolovatelné sebeničivé balancování na parapetu života a smrti. Film režiséra a scenáristy Macieje Pieprzyci zpracovává Koszův zapomenutý osud přiznaně jako „legendu“ bezmála antických parametrů. Neklade si tolik za cíl vytvořit mimořádnému pianistovi maximálně autentickou podobiznu, jako spíše pocitově přiblížit jeho vnitřně rozpolcenou osobnost. Na poměry životopisných dramat tak Ikarus věnuje nezvyklou péči zjitřené subjektivitě protagonisty, jehož smyslové vjemy se skládají na jedné straně ze zatemněných, paměťově rekonstruovaných obrazových fragmentů a na straně druhé z kaskády vyostřených zvuků. (Letní filmová škola)

    3
  • Jagna
    Jagna (2023)
    FilmRole: Innkeeper Jankiel
    • KVIFF TV
    Nový celovečerní počin od tvůrců ikonického snímku S láskou Vincent (2017). Mladá vesnická dívka Jagna se vdává za bohatého rolníka Borynu. Předem dohodnutý sňatek se starým mužem a život na nepřátelské vesnici však mladou ženu skličuje. Dočasnou útěchu nalézá v náruči ženatého Anteka Boryny, který je zároveň jejím nevlastním synem. Komplikovaný stav věcí nabírá nebezpečný spád poté, co starý Boryn umírá a Jagna se rázem ocitá osamocena před obyvateli vesnice... Autor literární předlohy Chłopi, Władysław Reymont, byl za své dílo v roce 1924 oceněn Nobelovou cenou za literaturu. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    72%
    Nový celovečerní počin od tvůrců ikonického snímku S láskou Vincent (2017). Mladá vesnická dívka Jagna se vdává za bohatého rolníka Borynu. Předem dohodnutý sňatek se starým mužem a život na nepřátelské vesnici však mladou ženu skličuje. Dočasnou útěchu nalézá v náruči ženatého Anteka Boryny, který je zároveň jejím nevlastním synem. Komplikovaný stav věcí nabírá nebezpečný spád poté, co starý Boryn umírá a Jagna se rázem ocitá osamocena před obyvateli vesnice... Autor literární předlohy Chłopi, Władysław Reymont, byl za své dílo v roce 1924 oceněn Nobelovou cenou za literaturu. Film byl podpořen programem Kreativní Evropa MEDIA.
    4
  • Jsem vrah
    Jsem vrah (2016)
    Film

    Mnoha nejasnostmi dodnes opředený příběh sériového vraha žen Zdisława Marchwického (zvaného „Vampýr ze Zagłębia“) se stal inspirací pro nejnovější film Macieje Pieprzycy („Inferno“, „Třísky“, „Život je úžasný“), zasazeného do reálií Polské lidové republiky začátku 70. let. Již několik vyšetřovatelů se pokusilo pachatele neúspěšně dopadnout, nyní je vyšetřováním nově pověřen ambiciózní kriminalista Jasiński (Mirosław Haniszewski). Z důvodu, že poslední obětí Vampýra je příbuzná komunistického funkcionáře, sílí požadavek na Jasińského dopadnout pachatele za každou cenu. Náhoda i několik nepřímých důkazů vede k zatčení osoby jménem Wiesław Kalicki (Arkadiusz Jakubik). Zdaleka však chybí nezvratný důkaz k usvědčení pachatele a nekompromisní tlak státního zřízení rozehrává několik fatálních vnitřních dilemat – na straně Kalického – zda se pod vidinou slibovaného mírnějšího trestu přiznat k něčemu, o čem tvrdí, že nikdy neudělal, na straně Jasińského – zda dostát příkazu a tak trochu i osobním ambicím a postavit před soud člověka, o jehož vině dosud není nepochybně přesvědčen. Film získal spoustu ocenění doma i v zahraničí a není prvním autorovým dílem zobrazujícím danou historickou událost. Touto reálií se Pieprzyca zabýval již před 18 lety ve stejnojmenném dokumentárním filmu. (3Kino)

    72%

    Mnoha nejasnostmi dodnes opředený příběh sériového vraha žen Zdisława Marchwického (zvaného „Vampýr ze Zagłębia“) se stal inspirací pro nejnovější film Macieje Pieprzycy („Inferno“, „Třísky“, „Život je úžasný“), zasazeného do reálií Polské lidové republiky začátku 70. let. Již několik vyšetřovatelů se pokusilo pachatele neúspěšně dopadnout, nyní je vyšetřováním nově pověřen ambiciózní kriminalista Jasiński (Mirosław Haniszewski). Z důvodu, že poslední obětí Vampýra je příbuzná komunistického funkcionáře, sílí požadavek na Jasińského dopadnout pachatele za každou cenu. Náhoda i několik nepřímých důkazů vede k zatčení osoby jménem Wiesław Kalicki (Arkadiusz Jakubik). Zdaleka však chybí nezvratný důkaz k usvědčení pachatele a nekompromisní tlak státního zřízení rozehrává několik fatálních vnitřních dilemat – na straně Kalického – zda se pod vidinou slibovaného mírnějšího trestu přiznat k něčemu, o čem tvrdí, že nikdy neudělal, na straně Jasińského – zda dostát příkazu a tak trochu i osobním ambicím a postavit před soud člověka, o jehož vině dosud není nepochybně přesvědčen. Film získal spoustu ocenění doma i v zahraničí a není prvním autorovým dílem zobrazujícím danou historickou událost. Touto reálií se Pieprzyca zabýval již před 18 lety ve stejnojmenném dokumentárním filmu. (3Kino)

    5
  • 6
  • 7
  • 8