Helena Malehová: Nejlepší filmy
a seriály

5.6

Helena Malehová: Filmy a seriály

  • Volání rodu
    Volání rodu (1977)
    FilmRole: Hrabalka
    • VOYO
    Závěrečná část "pravěké trilogie" (Osada Havranů, Na Veliké řece), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Dobrodružné příběhy, které prožívá mladík Havranpírko a zkušený lovec Sokol, se v tomto snímku uzavírají. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    64%
    Závěrečná část "pravěké trilogie" (Osada Havranů, Na Veliké řece), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Dobrodružné příběhy, které prožívá mladík Havranpírko a zkušený lovec Sokol, se v tomto snímku uzavírají. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    1
  • Osada Havranů
    Osada Havranů (1977)
    FilmRole: Hrabalka
    • VOYO
    První část "pravěké trilogie" (Na Veliké řece, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    61%
    První část "pravěké trilogie" (Na Veliké řece, Volání rodu), která vznikla na motivy předloh Eduarda Štorcha, jenž toto dávné období s úspěchem popularizoval. Ačkoliv předurčenost této trilogie mladému publiku předem vyloučila drsnější věrohodnost a do jisté míry převažuje svého druhu vzdělávací poloha, která přibližuje nejdůležitější životní aktivity pravěkých lidí, jde o jeden z nejzajímavějších projektů české kinematografie v normalizačních 70. letech. Za pozornost stojí, kromě hereckých výkonů, kamery a výpravy, zejména hudba filmového skladatele Zdeňka Lišky, který pro celou trilogii vytvořil rozsáhlou kompozici navozující pravěký svět.
    2
  • Kluk za dvě pětky
    Kluk za dvě pětky (1983)
    FilmRole: Sedláková
    57%
    3
  • Stíhán a podezřelý
    Stíhán a podezřelý (1978)
    FilmRole: Navrátilová
    • VOYO
    54%
    4
  • Město nic neví
    Město nic neví (1975)
    FilmRole: Hánová
    Pokus vylíčit práci kriminalistů jako všední, avšak úmorné a nekončící potírání drobného zločinu se sice vyznačuje velkými ambicemi, avšak výsledek je nudný. Po dramatické stránce se rozpadá, nezvládnut ani inscenačně. Hrdinové jen ploše deklamují předepsaný text, dění samotné je natolik vyumělkované, že stěží postihuje cokoli z běžné reality 70. let. Ani z prostředí Ostravy autoři nevytěžili nic zajímavého.
    Žánry:Krimi
    51%
    Pokus vylíčit práci kriminalistů jako všední, avšak úmorné a nekončící potírání drobného zločinu se sice vyznačuje velkými ambicemi, avšak výsledek je nudný. Po dramatické stránce se rozpadá, nezvládnut ani inscenačně. Hrdinové jen ploše deklamují předepsaný text, dění samotné je natolik vyumělkované, že stěží postihuje cokoli z běžné reality 70. let. Ani z prostředí Ostravy autoři nevytěžili nic zajímavého.
    Žánry:Krimi
    5