7.3

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Jenny Jones: Filmy a seriály

  • Lolita
    Lolita (1962)
    Film
    • Google Play
    • iTunes
    • Rakuten
    76%
    1
  • Mandy
    Mandy (1952)
    Film
    • Netflix
    Anglický celovečerní umělecký film, natočený podle novely Hildy Lewisové "The Day Is Ours". - Manželé Garlandovi, šťastně žijící a šťastně vychovávájící dcerku Mandy, zjistí, že jejich dítě je hluché. Předsudky měšťácké morálky brání zejména Harrymu a jeho matce, aby včas dali dítě do ústavu pro výchovu hluchoněmých. Nakonec přece paní Garlandová proti manželově vůli dítě do ústavu dostane, ale na manželův zákrok je Mandy z ústavu propuštěna. Mandy se soukromě ujme učitel Searle, jehož dojal osud paní Garlandové a dítěte. Kvůli otázce výchovy dítěte se totiž paní Garlandová s manželem rozešla. Pod vedením Searleho dělá Mandy pokroky a brzy se naučí vyslovovat některé hlásky. Harry se však domnívá, že Christine a Searle jsou milenci, ztropí manželce výstup a vezme Mandy domů k sobě. Searle nechce, aby rozkolem manželů trpělo dítě ve svém dalším životě, a dá proto za pomoci Harryho otce záležitost do pořádku. Harry se s Christinou usmíří. A brzy na to již Mandy dovede vyslovit své jméno. (FILMOVÝ PŘEHLED 2 / 1956)
    Žánry:Drama
    74%
    Anglický celovečerní umělecký film, natočený podle novely Hildy Lewisové "The Day Is Ours". - Manželé Garlandovi, šťastně žijící a šťastně vychovávájící dcerku Mandy, zjistí, že jejich dítě je hluché. Předsudky měšťácké morálky brání zejména Harrymu a jeho matce, aby včas dali dítě do ústavu pro výchovu hluchoněmých. Nakonec přece paní Garlandová proti manželově vůli dítě do ústavu dostane, ale na manželův zákrok je Mandy z ústavu propuštěna. Mandy se soukromě ujme učitel Searle, jehož dojal osud paní Garlandové a dítěte. Kvůli otázce výchovy dítěte se totiž paní Garlandová s manželem rozešla. Pod vedením Searleho dělá Mandy pokroky a brzy se naučí vyslovovat některé hlásky. Harry se však domnívá, že Christine a Searle jsou milenci, ztropí manželce výstup a vezme Mandy domů k sobě. Searle nechce, aby rozkolem manželů trpělo dítě ve svém dalším životě, a dá proto za pomoci Harryho otce záležitost do pořádku. Harry se s Christinou usmíří. A brzy na to již Mandy dovede vyslovit své jméno. (FILMOVÝ PŘEHLED 2 / 1956)
    Žánry:Drama
    2
  • Ohlédni se v hněvu
    Ohlédni se v hněvu (1958)
    Film
    • iTunes
    V roce 1958 Tony Richardson a dramatik John Osborne založili novou produkční společnost Woodfall. Chtěli svému okolí dokázat, že i dobré filmy, tedy takové, které ukazují život v Británii jako skutečnou realitu, mohou být natáčeny velmi levně. Nejprve zfilmovali Osbornovu hru Ohlédni se v hněvu, v roce 1960 následoval Komik a posléze se vrhli na díla mladých rozhněvaných mužů a režijně nebo producentsky realizovali Pokoj nahoře (1960) a filmy V sobotu večer, v neděli ráno (1960) a Hrozivé ticho (1960). Na filmovém scénáři jejich prvního společného projektu spolupracoval John Osborne s dramatikem a scenáristou Nigelem Knealem. Původní literární předlohu citlivě upravili, její kritické ostří částečně obrousili a některá z nechvalně známých protitřídních promluv vypustili. I přesto film v celkovém vyznění i dnes velmi ostře vypovídá o nespokojenosti mladého rozhněvaného muže.

    Hrdinou filmu je Jimmy Porter (Richard Burton), nový a ve své době zatím ojedinělý typ antihrdiny věčně protestujícího proti všemu oficiálnímu. Vysokoškolsky vzdělaný hrdina dělnického původu má malý cukrářský stánek na pouličním trhu a žije se svou ženou Alison, kterou neustále zahrnuje svými kritickými výpady vůči společnosti, politice, církvi, šlechtě. Vlastně vůči všemu, co považuje za pokrytecké. Nejčastějším terčem Jimmyho útoků je právě Alison. Jejich vztah osciluje mezi láskou a trápením, Jimmy svou ženu sice miluje, nicméně neustále ji zasypává urážkami, které pramení z jeho pohrdáním střední společenskou vrstvou, z níž Alison pochází. Po příjezdu nejlepší přítelkyně Heleny se ale situace alespoň nakrátko změní...

    Richardson se snažil filmařsky vyrovnat s Osbornovou převážně monologicky laděnou hrou, která se už ve své podstatě sama vzpouzela filmovému zpracování. Akčnost je ovšem i zde potlačena do pozadí, hlavní síla zpracování tkví v dokonale propracované psychologii postav a zároveň i v podtržení společenského protestu. Adaptaci tak dominují především herecké výkony, v hlavní roli se představil excelentní Richard Burton. Ačkoli byl již poněkud starý na roli pětadvacetiletého Jimmyho, vžil se do jeho postavy velmi důkladně.
    Žánry:Drama
    69%
    V roce 1958 Tony Richardson a dramatik John Osborne založili novou produkční společnost Woodfall. Chtěli svému okolí dokázat, že i dobré filmy, tedy takové, které ukazují život v Británii jako skutečnou realitu, mohou být natáčeny velmi levně. Nejprve zfilmovali Osbornovu hru Ohlédni se v hněvu, v roce 1960 následoval Komik a posléze se vrhli na díla mladých rozhněvaných mužů a režijně nebo producentsky realizovali Pokoj nahoře (1960) a filmy V sobotu večer, v neděli ráno (1960) a Hrozivé ticho (1960). Na filmovém scénáři jejich prvního společného projektu spolupracoval John Osborne s dramatikem a scenáristou Nigelem Knealem. Původní literární předlohu citlivě upravili, její kritické ostří částečně obrousili a některá z nechvalně známých protitřídních promluv vypustili. I přesto film v celkovém vyznění i dnes velmi ostře vypovídá o nespokojenosti mladého rozhněvaného muže.

    Hrdinou filmu je Jimmy Porter (Richard Burton), nový a ve své době zatím ojedinělý typ antihrdiny věčně protestujícího proti všemu oficiálnímu. Vysokoškolsky vzdělaný hrdina dělnického původu má malý cukrářský stánek na pouličním trhu a žije se svou ženou Alison, kterou neustále zahrnuje svými kritickými výpady vůči společnosti, politice, církvi, šlechtě. Vlastně vůči všemu, co považuje za pokrytecké. Nejčastějším terčem Jimmyho útoků je právě Alison. Jejich vztah osciluje mezi láskou a trápením, Jimmy svou ženu sice miluje, nicméně neustále ji zasypává urážkami, které pramení z jeho pohrdáním střední společenskou vrstvou, z níž Alison pochází. Po příjezdu nejlepší přítelkyně Heleny se ale situace alespoň nakrátko změní...

    Richardson se snažil filmařsky vyrovnat s Osbornovou převážně monologicky laděnou hrou, která se už ve své podstatě sama vzpouzela filmovému zpracování. Akčnost je ovšem i zde potlačena do pozadí, hlavní síla zpracování tkví v dokonale propracované psychologii postav a zároveň i v podtržení společenského protestu. Adaptaci tak dominují především herecké výkony, v hlavní roli se představil excelentní Richard Burton. Ačkoli byl již poněkud starý na roli pětadvacetiletého Jimmyho, vžil se do jeho postavy velmi důkladně.
    Žánry:Drama
    3
  • 4