6.4

Christian Heyne: Filmy a seriály

  • Poslední vlak
    Poslední vlak (2006)
    Film
    Příběh začíná v Berlíně v roce 1943. Poslední Židé jsou zde nasázeni do "posledního vlaku" složeného z dobytčáků. Mezi nimi je i slavný boxer Neumann s manželkou a dvěma dětmi, kabaretiér Noschik, šestnáctiletá Ruth a další. Ti všichni si brzy uvědomí, že jejich cesta skončí v Osvětimi, kam všechny transporty směřují. Začíná boj o život. Ve vagonech je strašné vedro a není voda, hysterie se stupňuje a během několika dnů začnou přibývat mrtví. Boxer Neumann se sice pokusí dveře od vagonu otevřít, ale nepodaří se mu tu a začíná stejně jako ostatní ztrácet síly a vůli k životu. Nacisté se k nim chovají jako k méněcenným a i náhodní lidé, kteří je na nástupišti zahlédnou, jak škemrají o vodu, dělají jako že nic nevidí. Až na samém konci, kdy je už mrtvých více než přeživších, se Neumannovi podaří vyřezat v podlaze díru a tím zachránit svoji dceru před jistou smrtí...
    73%
    Příběh začíná v Berlíně v roce 1943. Poslední Židé jsou zde nasázeni do "posledního vlaku" složeného z dobytčáků. Mezi nimi je i slavný boxer Neumann s manželkou a dvěma dětmi, kabaretiér Noschik, šestnáctiletá Ruth a další. Ti všichni si brzy uvědomí, že jejich cesta skončí v Osvětimi, kam všechny transporty směřují. Začíná boj o život. Ve vagonech je strašné vedro a není voda, hysterie se stupňuje a během několika dnů začnou přibývat mrtví. Boxer Neumann se sice pokusí dveře od vagonu otevřít, ale nepodaří se mu tu a začíná stejně jako ostatní ztrácet síly a vůli k životu. Nacisté se k nim chovají jako k méněcenným a i náhodní lidé, kteří je na nástupišti zahlédnou, jak škemrají o vodu, dělají jako že nic nevidí. Až na samém konci, kdy je už mrtvých více než přeživších, se Neumannovi podaří vyřezat v podlaze díru a tím zachránit svoji dceru před jistou smrtí...
    1
  • 2
  • Místo činu
    Místo činu (1970)
    Seriál
    • O2 TV
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    63%
    Znělka německého kriminálního cyklu Místo činu vítá milovníky krimi žánru beze změny už od roku 1970. U zrodu cyklu, jenž se může právě pochlubit počtem epizod 699 (a další již jsou v dramaturgickém plánu), stál německý první program ARD. Postupně se přidaly všechny německy mluvící země a po celá léta premiéry vstupují na obrazovku vždy v neděli. Původně krimisérie vznikla jako konkurence letitému rivalovi ZDF a jeho cyklu Der Komissar. Roku 1990 se do produkce zapojilo i Švýcarsko, od roku 1999 produkuje vlastní „vídeňské“ epizody i rakouská stanice ORF. Podstatou projektu je, že si každé studio vytvoří vlastní tým a zároveň „prodává“ do spolkové země i lokální kolorit. Historický Mnichov vytváří samozřejmě jinou kulisu než průmyslový Duisburg. Ojediněle se projeví i místní dialekt. „Bavorské“ epizody jsou někdy pro severoněmecké diváky téměř nesrozumitelné. V průběhu bohaté historie vystoupilo na scénu zločinu zatím sedmdesát vyšetřovatelů, více či méně charizmatických. Historicky první epizoda Taxi do Lipska (1970) představila muže v pomačkaném baloňáku, nepříliš akčně vyhlížejícího komisaře Trimmela z Hamburku. Vedle něj se v naší televizi objevil i kolínský komisař Haferkampf v podání Hansjörga Felmyho. Na počátku osmdesátých let se konečně zjevuje nejpopulárnější ze všech komisařů a miláček ženského publika: komisař Schimanski přezdívaný Schimi v podání Goetze Georga. Sekunduje mu bručavý, připlešatělý kolega Thanner. Syrové prostředí Duisburgu a přístavní doky tvoří kulisu pro furiantské kousky neposlušného svalnatého rebela z řad policie. Goetz George natočil v letech 1981–1991 celkem 29 epizod, většinou je uvedla také tehdejší Čs. televize. Konkurenci získal v polovině osmdesátých let až v sympatickém nosáčovi z Hamburku, komisaři Stöverovi, kterého představoval vynikající německý herec Manfred Krug. Ženský prvek pak i na naše obrazovky vnesla mladá, sportovně vyhlížející komisařka Lena Odenthalová, kterou tvůrci „zasadili“ do policejní stanice v Ludwigshafenu. Ačkoliv nikdo neupře mužné charizma komisaři Schimanskému, prvenství v množství vyřešených zločinů si drží Franz Leitmayr a jeho kolega Ivo Batic. Jejich pěsti zasáhly už osmačtyřicetkrát! Dva osamělí vlci, pohlední sympaťáci se smyslem pro humor, chlapské přátelství a „klukoviny“ přinesli nový svěží proud do vod zločinnosti v kulisách Mnichova, ať jde o starobylé čtvrti, tajemná zákoutí či luxusní vily na předměstí. Od roku 1991 se tito dva „kluci“ sice poněkud proměnili v prošedivělé pány středního věku, kteří se už jen zálibně ohlížejí za mladšími ročníky, ale šarm se jim rozhodně upřít nedá. Bavorské epizody patří k těm nejoblíbenějším právě díky nim a jejich představitelům.
    Žánry:DramaKrimi
    3
  • 4
  • Vize - Ze života Hildegardy z Bingenu
    Vize - Ze života Hildegardy z Bingenu (2009)
    Film

    Margarethe von Trottová, jedna z čelných představitelek německé nové vlny a velice aktivní propagátorka feminismu v kinematografii, našla pro svůj snímek z roku 2009 inspiraci v historii. Hlavní hrdinkou jejího biografického dramatu je Hildegarda z Bingenu, možná největší ženská osobnost německého středověku, básnířka, léčitelka, hudební skladatelka, teoložka, ale především nadčasová vizionářka, z jejíchž odkazů svět čerpá dodnes. Von Trottová se rozhodla sledovat život této výjimečné osobnosti v celé šíři - od jejího příchodu do opatství Disibodenberg až po vstup do řádu. Nevšední ženě dovolil řád nahlédnout do tajů přírodní medicíny a stejně tak jí umožnil i spirituální vývoj, jenž se posléze odrazil hlavně v Hildegardiných náboženských vytrženích, o nichž posléze sama zanechala rozsáhlá pojednání. V pozoruhodném příběhu o unikátní individualitě, jež celý život hlásala potřebu co největšího sepětí s přírodou a dokázala se postavit i těm nejvyšším autoritám, byla hlavní role svěřena držitelce ceny pro nejlepší herečku z Cannes, Barbaře Sukowé. 

    (oficiální text distributora)

    59%

    Margarethe von Trottová, jedna z čelných představitelek německé nové vlny a velice aktivní propagátorka feminismu v kinematografii, našla pro svůj snímek z roku 2009 inspiraci v historii. Hlavní hrdinkou jejího biografického dramatu je Hildegarda z Bingenu, možná největší ženská osobnost německého středověku, básnířka, léčitelka, hudební skladatelka, teoložka, ale především nadčasová vizionářka, z jejíchž odkazů svět čerpá dodnes. Von Trottová se rozhodla sledovat život této výjimečné osobnosti v celé šíři - od jejího příchodu do opatství Disibodenberg až po vstup do řádu. Nevšední ženě dovolil řád nahlédnout do tajů přírodní medicíny a stejně tak jí umožnil i spirituální vývoj, jenž se posléze odrazil hlavně v Hildegardiných náboženských vytrženích, o nichž posléze sama zanechala rozsáhlá pojednání. V pozoruhodném příběhu o unikátní individualitě, jež celý život hlásala potřebu co největšího sepětí s přírodou a dokázala se postavit i těm nejvyšším autoritám, byla hlavní role svěřena držitelce ceny pro nejlepší herečku z Cannes, Barbaře Sukowé. 

    (oficiální text distributora)

    5
  • 6
  • Kouzelný křišťál
    Kouzelný křišťál (2004)
    Film
    Karin a Paul cestují se svými dětmi Lisou a Marcem do rakouského horského střediska Gschaidu. Jen co tam dorazí, odřízne město obrovská lavina. Rodina najde útulek u faráře Ernsta. Ten jim večer vypráví 100 let starý příběh. Švec Sebastian si vzal Susanne, dceru bohatého barvíře ze sousední vesnice. Mezi vesnicemi panuje dlouholetá nenávist. Susanne v novém domově zůstala cizinkou a ani děti, Sannu a Konrada, vesničané mezi sebe nepřijali. Sebastian a Susanne se proto odcizili a po letech rozepří se Susanne vrátila k rodičům. Děti zůstali u otce. Matku navštěvovali, ta se na ně vždy těšila, ale sousedé se na ně dívali skrz prsty, byli přece ze znepřátelené vesnice. Když se Konrad se Sannou vraceli domů z návštěvy na Štědrý den, začalo sněžit a oni spletli směr cesty a místo domů k otci zamířili do hor. Dostali se až na ledovec, kde objevili modře svítící jeskyni a v ní horské křišťály, o kterých stará pověst vyprávěla, že dokážou znovu spojit ty, kteří se milují.
    Žánry:Drama
    51%
    Karin a Paul cestují se svými dětmi Lisou a Marcem do rakouského horského střediska Gschaidu. Jen co tam dorazí, odřízne město obrovská lavina. Rodina najde útulek u faráře Ernsta. Ten jim večer vypráví 100 let starý příběh. Švec Sebastian si vzal Susanne, dceru bohatého barvíře ze sousední vesnice. Mezi vesnicemi panuje dlouholetá nenávist. Susanne v novém domově zůstala cizinkou a ani děti, Sannu a Konrada, vesničané mezi sebe nepřijali. Sebastian a Susanne se proto odcizili a po letech rozepří se Susanne vrátila k rodičům. Děti zůstali u otce. Matku navštěvovali, ta se na ně vždy těšila, ale sousedé se na ně dívali skrz prsty, byli přece ze znepřátelené vesnice. Když se Konrad se Sannou vraceli domů z návštěvy na Štědrý den, začalo sněžit a oni spletli směr cesty a místo domů k otci zamířili do hor. Dostali se až na ledovec, kde objevili modře svítící jeskyni a v ní horské křišťály, o kterých stará pověst vyprávěla, že dokážou znovu spojit ty, kteří se milují.
    Žánry:Drama
    7
  • Jsem ta druhá
    Jsem ta druhá (2006)
    Film

    Mladý a úspěšný architekt Robert Fabry, kterého v německém dramatu úspěšné režisérky Margarethe Von Trottové ztvárnil Berlíňan August Diehl, právě prožil famózní noc. A poděkovat za to může především neznámé a tajemné krasavici v červeném, díky níž se podíval až k samotným branám ráje. Jenže po noci přichází den a během něj bývá často vidět mnohem víc, než by si mnohý přál. Nazítří se totiž dvojice potkává znovu. Jen ve zcela jiných úlohách. Ona mysteriózní žena, které svůj půvab propůjčila Katja Reimannová, se v normálním světě jmenuje Caroline Winterová, je velmi důležitá a stejně tak nesmlouvavá právnička ve firmě, jež má s Robertem spolupracovat, a vše nasvědčuje tomu, že si na minulou noc vůbec nepamatuje. Nebo nechce pamatovat. A co je největší problém, mladý Němec se do ní okamžitě zamiluje. Díky tomu ale Robert také nahlédne do jejího života a odkryje děsivé tajemství, které má cosi společného s Carolininým despotickým otcem v podání charismatického Armina Muellera-Stahla. Možná by mohl pomoci, ale může ho to stát také jeho vlastní život. Přesto neváhá.

    50%

    Mladý a úspěšný architekt Robert Fabry, kterého v německém dramatu úspěšné režisérky Margarethe Von Trottové ztvárnil Berlíňan August Diehl, právě prožil famózní noc. A poděkovat za to může především neznámé a tajemné krasavici v červeném, díky níž se podíval až k samotným branám ráje. Jenže po noci přichází den a během něj bývá často vidět mnohem víc, než by si mnohý přál. Nazítří se totiž dvojice potkává znovu. Jen ve zcela jiných úlohách. Ona mysteriózní žena, které svůj půvab propůjčila Katja Reimannová, se v normálním světě jmenuje Caroline Winterová, je velmi důležitá a stejně tak nesmlouvavá právnička ve firmě, jež má s Robertem spolupracovat, a vše nasvědčuje tomu, že si na minulou noc vůbec nepamatuje. Nebo nechce pamatovat. A co je největší problém, mladý Němec se do ní okamžitě zamiluje. Díky tomu ale Robert také nahlédne do jejího života a odkryje děsivé tajemství, které má cosi společného s Carolininým despotickým otcem v podání charismatického Armina Muellera-Stahla. Možná by mohl pomoci, ale může ho to stát také jeho vlastní život. Přesto neváhá.

    8