6.6

Ingrid Heiderscheidt: Filmy a seriály

  • Dívka
    Dívka (2018)
    FilmRole: Dorien
    • DaFilms

    Šestnáctiletá Lara se chce stát baletkou. Kromě náročného studia však každý den svádí bez nároku na odpočinek ještě jeden boj: již od dětství ví, že se narodila do špatného těla… Empatický snímek o odvaze přijmout sebe sama získal cenu Camera d’Or pro nejlepší debut na letošním festivalu v Cannes.

    Lara je trans žena, která se narodila s tělem a jménem chlapce. Podstupuje hormonální a chirurgické procedury, které z ní udělají ženu. Zároveň se zapisuje na prestižní baletní školu, kde si chce splnit sen a stát se tanečnicí. Jeden z nejsilnějších motivů Dívky, od kterého režisér Lukas Dhont od začátku do konce neuhýbá, je ten, že všichni z Lařina okolí, ať už doma či ve škole, plně podporují její touhy a snahy. Její rodina se přestěhovala do jiného města, aby Lara mohla chodit na baletní školu, její učitelé k ní přistupují úplně stejně jako ke všem ostatním studentům a studentkám, její otec pečlivě sleduje léčbu a doprovází ji na schůzky s lékaři a pokládá konstruktivní otázky. Síla filmu z velké části vychází z drsné pravdy: všechna tato podpora Laře proměnu nijak neusnadňuje. Jen zabraňuje tomu, aby byla horší, než je. (Artcam)

    Žánry:Drama
    73%

    Šestnáctiletá Lara se chce stát baletkou. Kromě náročného studia však každý den svádí bez nároku na odpočinek ještě jeden boj: již od dětství ví, že se narodila do špatného těla… Empatický snímek o odvaze přijmout sebe sama získal cenu Camera d’Or pro nejlepší debut na letošním festivalu v Cannes.

    Lara je trans žena, která se narodila s tělem a jménem chlapce. Podstupuje hormonální a chirurgické procedury, které z ní udělají ženu. Zároveň se zapisuje na prestižní baletní školu, kde si chce splnit sen a stát se tanečnicí. Jeden z nejsilnějších motivů Dívky, od kterého režisér Lukas Dhont od začátku do konce neuhýbá, je ten, že všichni z Lařina okolí, ať už doma či ve škole, plně podporují její touhy a snahy. Její rodina se přestěhovala do jiného města, aby Lara mohla chodit na baletní školu, její učitelé k ní přistupují úplně stejně jako ke všem ostatním studentům a studentkám, její otec pečlivě sleduje léčbu a doprovází ji na schůzky s lékaři a pokládá konstruktivní otázky. Síla filmu z velké části vychází z drsné pravdy: všechna tato podpora Laře proměnu nijak neusnadňuje. Jen zabraňuje tomu, aby byla horší, než je. (Artcam)

    Žánry:Drama
    1
  • JCVD
    JCVD (2008)
    FilmRole: Child's Mother in the Toy Store
    • Filmbox+
    Na pomezí skutečnosti a fikce sledujeme Jean-Clauda Van Damma v příběhu o pádu hvězdy, jíž minulost odpírá právo na normální život. Vyčerpán soudním řízením i filmovými manažery a producenty, kteří jej poslední roky jen okrádají, se vrací do rodné Belgie. Nejraději by si lehl do prvního hotelu a prospal několik dní a nocí, ale v Bruselu stále platí za hvězdu, a tak ho každou chvíli někdo zastaví a chce se s ním dát do řeči nebo aspoň vyfotografovat. Jean-Claude navíc musí do dnešního poledne uhradit honorář svému právníkovi, jenže kreditní karta je prázdná. Chvíli poté, co Jean-Claude vejde do dveří místní pošty, ozve se výstřel. Mohla by se snad hollywoodská akční hvězda pokusit v nějakém zkratu vyloupit poštu?

    Film francouzského režiséra s alžírskými kořeny Mabrouka El Mechriho rozehrává napínavý a vtipný příběh hvězdy akčních filmů a pro Belgičany téměř národního hrdiny, který se prosadil v Hollywoodu. Jean-Claude, jak si mu fanoušci zvykli familiérně říkat, hraje sám sebe se sympatickou otevřeností, v níž je kus sebeironie, autentického fyzického a psychického vyčerpání i čas pro osobní zpověď. Když mu k spánku přiloží psychopatický lupič skutečnou zbraň, mění se akční idol v obyčejného muže, který je naplněn strachem, obavami i nadějemi. Film JCVD není klasickým portrétem hvězdy. Staví na fiktivní zápletce a zároveň čerpá z Van Dammova skutečného života, který ještě před drogovými a promiskuitními aférami formovali rodiče a kodex bojového umění.
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    68%
    Na pomezí skutečnosti a fikce sledujeme Jean-Clauda Van Damma v příběhu o pádu hvězdy, jíž minulost odpírá právo na normální život. Vyčerpán soudním řízením i filmovými manažery a producenty, kteří jej poslední roky jen okrádají, se vrací do rodné Belgie. Nejraději by si lehl do prvního hotelu a prospal několik dní a nocí, ale v Bruselu stále platí za hvězdu, a tak ho každou chvíli někdo zastaví a chce se s ním dát do řeči nebo aspoň vyfotografovat. Jean-Claude navíc musí do dnešního poledne uhradit honorář svému právníkovi, jenže kreditní karta je prázdná. Chvíli poté, co Jean-Claude vejde do dveří místní pošty, ozve se výstřel. Mohla by se snad hollywoodská akční hvězda pokusit v nějakém zkratu vyloupit poštu?

    Film francouzského režiséra s alžírskými kořeny Mabrouka El Mechriho rozehrává napínavý a vtipný příběh hvězdy akčních filmů a pro Belgičany téměř národního hrdiny, který se prosadil v Hollywoodu. Jean-Claude, jak si mu fanoušci zvykli familiérně říkat, hraje sám sebe se sympatickou otevřeností, v níž je kus sebeironie, autentického fyzického a psychického vyčerpání i čas pro osobní zpověď. Když mu k spánku přiloží psychopatický lupič skutečnou zbraň, mění se akční idol v obyčejného muže, který je naplněn strachem, obavami i nadějemi. Film JCVD není klasickým portrétem hvězdy. Staví na fiktivní zápletce a zároveň čerpá z Van Dammova skutečného života, který ještě před drogovými a promiskuitními aférami formovali rodiče a kodex bojového umění.
    Žánry:DramaKomedieKrimi
    2
  • Svatojakubská pouť
    Svatojakubská pouť (2005)
    FilmRole: La randonneuse
    65%
    3
  • 4
  • Polibek od Beatrice
    Polibek od Beatrice (2017)
    FilmRole: L'hôtesse d'accueil de la maternité
    63%
    5
  • Za zdmi
    Za zdmi (2012)
    Film

    Začalo to sladce a nevinně, když barman Ilir odnesl pod obraz zpitého Paola nahoru po schodech až do své postele, aby se tam do rána prospal z alkoholového bezvědomí. Tak se potkal živelný potomek albánských imigrantů a hudebník, který vyznává filozofii carpe diem, s mladinkým, lehce neurotickým blonďákem, který žije u své přítelkyně, po nocích doprovází na piano němé filmy a všechny své sexuální fantazie teprve začíná, avšak o to intenzivněji, realizovat. Uprostřed jednoho takového experimentu však Ilir zmizí v zdánlivém nenávratnu, a když ho zoufalý Paolo nakonec objeví, už nikdy nic nebude jako dřív. Vášeň, konflikty, touhy i drsná realita nekompromisně vpadávají do idyly fatální zamilovanosti v debutu Davida Lamberta, který každou scénu koření svěžími režijními nápady a precizně střídá humor s exaltovaným dramatem a překvapivými zvraty. Na dřeň jdoucí intimita v kombinaci s nevulgární totální otevřeností příběhu jedné lásky přinesly filmu uvedení na Týdnu kritiky v Cannes. (Mezipatra 2012)

    62%

    Začalo to sladce a nevinně, když barman Ilir odnesl pod obraz zpitého Paola nahoru po schodech až do své postele, aby se tam do rána prospal z alkoholového bezvědomí. Tak se potkal živelný potomek albánských imigrantů a hudebník, který vyznává filozofii carpe diem, s mladinkým, lehce neurotickým blonďákem, který žije u své přítelkyně, po nocích doprovází na piano němé filmy a všechny své sexuální fantazie teprve začíná, avšak o to intenzivněji, realizovat. Uprostřed jednoho takového experimentu však Ilir zmizí v zdánlivém nenávratnu, a když ho zoufalý Paolo nakonec objeví, už nikdy nic nebude jako dřív. Vášeň, konflikty, touhy i drsná realita nekompromisně vpadávají do idyly fatální zamilovanosti v debutu Davida Lamberta, který každou scénu koření svěžími režijními nápady a precizně střídá humor s exaltovaným dramatem a překvapivými zvraty. Na dřeň jdoucí intimita v kombinaci s nevulgární totální otevřeností příběhu jedné lásky přinesly filmu uvedení na Týdnu kritiky v Cannes. (Mezipatra 2012)

    6
  • Uklízečka měsíce
    Uklízečka měsíce (2021)
    FilmRole: Inspectrice Van Duyne
    Čtyřicátnice Inès je doslova uklízečka měsíce. Svou práci vykonává svědomitě a pečlivě. Navíc je úklidové firmě, pro kterou pracuje, věrná už skoro dvacet let. Stále má ale zoufale málo peněz. Odhodlá se tedy svého šéfa Patricka požádat o zvýšení platu. Nevinná žádost ale odstartuje sérii neštastných událostí, a Patrick končí s rozbitou lebkou. Inès je jasné, že se z toho jen tak nevykroutí. Musí udělat to, co umí nejlíp – rychle zamést.
    Žánry:KomedieKrimi
    53%
    Čtyřicátnice Inès je doslova uklízečka měsíce. Svou práci vykonává svědomitě a pečlivě. Navíc je úklidové firmě, pro kterou pracuje, věrná už skoro dvacet let. Stále má ale zoufale málo peněz. Odhodlá se tedy svého šéfa Patricka požádat o zvýšení platu. Nevinná žádost ale odstartuje sérii neštastných událostí, a Patrick končí s rozbitou lebkou. Inès je jasné, že se z toho jen tak nevykroutí. Musí udělat to, co umí nejlíp – rychle zamést.
    Žánry:KomedieKrimi
    7
  • 8