?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Salwa Nakkara-Haddad: Filmy a seriály

  • Jen ať je to chlapec
    Jen ať je to chlapec (2023)
    FilmRole: Souad
    • Max
    Dědičné právo v Jordánsku je vyhrazeno pouze pro muže, a pokud žena nemá mužského potomka, musí se o majetek rozdělit s širší rodinou. Když Nawal nečekaně zemře manžel, ocitne se v podobné situaci – s malou dcerou musí čelit neblahým patriarchálním zákonům své země, chamtivým příbuzným i minulosti svého manžela. Středobodem sociálního dramatu je herečka Mouna Hawa, zhmotňující bezbřehou škálu emocí v postavě, která se učí řídit nejen auto, ale i svůj vlastní život na cestě k rovným podmínkám. Vůbec první jordánský film uvedený v Cannes vyniká scénářem plným mnoha zvratů, stejnou měrou drásavým, naštvaným i dojemným. (KVIFF)
    Žánry:Drama
    76%
    Dědičné právo v Jordánsku je vyhrazeno pouze pro muže, a pokud žena nemá mužského potomka, musí se o majetek rozdělit s širší rodinou. Když Nawal nečekaně zemře manžel, ocitne se v podobné situaci – s malou dcerou musí čelit neblahým patriarchálním zákonům své země, chamtivým příbuzným i minulosti svého manžela. Středobodem sociálního dramatu je herečka Mouna Hawa, zhmotňující bezbřehou škálu emocí v postavě, která se učí řídit nejen auto, ale i svůj vlastní život na cestě k rovným podmínkám. Vůbec první jordánský film uvedený v Cannes vyniká scénářem plným mnoha zvratů, stejnou měrou drásavým, naštvaným i dojemným. (KVIFF)
    Žánry:Drama
    1
  • Boží zásah
    Boží zásah (2002)
    FilmRole: Adia
    Realitu palestínsko-izraelského nažívania poznáme zväčša len z dramatických televíznych šotov, čiže vôbec nie. I preto je pre našinca interpretácia týchto vzdialených priestorov vzácna. Optika, ktorú nám ponúka palestínsky režisér Elia Suleiman zachytáva tento priestor a jeho rytmus v nevšednej, grotesknej podobe. V ťaživých teplotách blízkovýchodných páľav sa odohrávajú žabomyšie susedské spory okolo odpadkov, či nadmerného hluku, ulicou sa mihne nahlúpla turistka a vypytuje sa na cestu. Prekvapený policajt vyťahuje z antona polapeného a káže zablúdenej pomôcť. So zákazmi a príkazmi kontrolovaných území má do činenia milenecká dvojica, vojaci, strážiaci akýsi dialničný priechod sú bizardne konfrontovaní s obrovským balónom. Usmieva sa na nich gambatá Arafatová tvár. Záver ústi do parodickej prestrelky á la Hollywood, do ktorej zasahuje vznášajúca sa figúra, pripomínajúca Spasiteľa.

    Elia Suleiman (1960) vyrástol v Palestíne, filmu sa učil v USA a žije vo Francúzsku. Možno práve konfrontácia s tak odlišným kultúrnym pozadím dáva energiu jeho nevšednému humoru. Býva často porovnávaný so štýlom Jacquesa Tatiho i Bustera Keatona. Jeho základným prostriedkom je skratka a zdanlivo nesúvislé spájania významov jednotlivých scén. Ich výsledkom je nenásilný, ale o to pôsobivejší komický efekt. Aj keď sa, až na pár výbuchov v záhrade domu, vyhýba zobrazovaniu násilností, dáva nám tušiť často veľmi jednoduché, dokonca i slaboduché dôvody skutočných masakrov.
    65%
    Realitu palestínsko-izraelského nažívania poznáme zväčša len z dramatických televíznych šotov, čiže vôbec nie. I preto je pre našinca interpretácia týchto vzdialených priestorov vzácna. Optika, ktorú nám ponúka palestínsky režisér Elia Suleiman zachytáva tento priestor a jeho rytmus v nevšednej, grotesknej podobe. V ťaživých teplotách blízkovýchodných páľav sa odohrávajú žabomyšie susedské spory okolo odpadkov, či nadmerného hluku, ulicou sa mihne nahlúpla turistka a vypytuje sa na cestu. Prekvapený policajt vyťahuje z antona polapeného a káže zablúdenej pomôcť. So zákazmi a príkazmi kontrolovaných území má do činenia milenecká dvojica, vojaci, strážiaci akýsi dialničný priechod sú bizardne konfrontovaní s obrovským balónom. Usmieva sa na nich gambatá Arafatová tvár. Záver ústi do parodickej prestrelky á la Hollywood, do ktorej zasahuje vznášajúca sa figúra, pripomínajúca Spasiteľa.

    Elia Suleiman (1960) vyrástol v Palestíne, filmu sa učil v USA a žije vo Francúzsku. Možno práve konfrontácia s tak odlišným kultúrnym pozadím dáva energiu jeho nevšednému humoru. Býva často porovnávaný so štýlom Jacquesa Tatiho i Bustera Keatona. Jeho základným prostriedkom je skratka a zdanlivo nesúvislé spájania významov jednotlivých scén. Ich výsledkom je nenásilný, ale o to pôsobivejší komický efekt. Aj keď sa, až na pár výbuchov v záhrade domu, vyhýba zobrazovaniu násilností, dáva nám tušiť často veľmi jednoduché, dokonca i slaboduché dôvody skutočných masakrov.
    2
  • 3