?

Pro výpočet aktuálního kariérního skóre využíváme uživatelské hodnocení u filmů a seriálů skrz celou kariéru tvůrce. Největší váhu pro výpočet mají poslední díla kariéry. Výsledné číslo ovlivňuje také popularita, oblíbenost a získání filmového ocenění.

Pro výpočet kariérního skóre nebyly splněny podmínky.

Leonid Desyatnikov: Filmy a seriály

  • Kavkazský zajatec
    Kavkazský zajatec (1996)
    Film
    V inspiraci stejnojmennou povídkou Lva Nikolajeviče Tolstého je vyprávěn příběh ze současnosti odehrávající se na blíže neučeném místě Kavkazu. Dva ruští vojáci se dostanou do zajetí v domě starého horala, který je chce vyměnit za svého syna, uvrženého do ruského vězení. Filmová událost roku 1996.

    Do současnosti zasazený přepis klasické povídky Lva N. Tolstého Kavkazský zajatec (před 11 lety zvítězil na karlovarském festivalu) jen dokazuje, že některé příběhy jsou věčné, že se mění jedině vnější reálie. Snímek vypráví o dvou vojácích ruské armády, zajatých kavkazskými horaly. Jedním je starší, notně již zcyničtělý důstojník Saša (Oleg Meňšikov), pro něhož se armáda stala jediným domovem. Druhým je sotva odvedený mladíček Váňa (Sergej Bodrov ml.). Únosce, majestátně vyhlížející patriarcha Abdul (Džemal Sicharulidze), naivně věří, že tak dosáhne snaze propuštění svého syna, zajatého ruskými vojsky.

    V inscenačně úsporných tazích načrtává režisér Sergej Bodrov nejen vztahy mezi oběma zajatci, ale také konfrontuje ruskou "velkopanskou" mentalitu s kavkazskými horaly a jejich rodovým uspořádáním. Nezajímá jej pouze dobrodružná zápletka, související třeba s pokusy o útěk. Zjišťuje, že se střetávají dva rozlišné světy, které si nemohou porozumět. Bodrov sice nechce démonizovat či naopak obhajovat ani jednu stranu, spíše jej zajímá osudová spirála narůstajícího násilí, kdy jedna odvetná akce probouzí ještě ostřejší odezvu, avšak ruská armáda je přece jen vylíčena (aspoň ve svém důstojnickém sboru) jako figurky ovládané představou imperiální nadřazenosti. Hrdí a mlčenliví Kavkazané, jejichž svět ovšem také není přiblížen víc než v několika vnějších frázích (muslimská modlitba), však své konání motivují odedávnými zvyklostmi a není v něm prvek akutní osobní nenávisti (třeba později zabitý hlídač zajatců, kdysi odsouzený za zabití své nevěrné ženy na Sibiř a tam zbavený jazyka, by měl všechny důvody nenávidět Rusy, ale komunikuje s nimi bez jakékoli zášti, dokonce přechází i výzvy, aby si s nimi zazpíval - a notuje mručením).

    Svůj podíl na konečném vyznění má i kameraman Pavel Lebešev. Silné působivosti dosahují přírodní scenérie kavkazských hor, kde vesnička z leteckého pohledu připomíná vlaštovčí hnízda přilepená na příkrém úbočí. Také průhledy do aulu, jehož život tepe svým vlastním rytmem, obsahují hodně emocionality, prostředí, kde se svým způsobem zastavil čas a kde tradice krevní msty náhle narážejí na anonymitu viníků (ruská armáda), je ovšem postiženo velice krevnatě a s nepochybnou pokorou vůči lidem, jejichž klid narušila imperiální politika velkého souseda. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    76%
    V inspiraci stejnojmennou povídkou Lva Nikolajeviče Tolstého je vyprávěn příběh ze současnosti odehrávající se na blíže neučeném místě Kavkazu. Dva ruští vojáci se dostanou do zajetí v domě starého horala, který je chce vyměnit za svého syna, uvrženého do ruského vězení. Filmová událost roku 1996.

    Do současnosti zasazený přepis klasické povídky Lva N. Tolstého Kavkazský zajatec (před 11 lety zvítězil na karlovarském festivalu) jen dokazuje, že některé příběhy jsou věčné, že se mění jedině vnější reálie. Snímek vypráví o dvou vojácích ruské armády, zajatých kavkazskými horaly. Jedním je starší, notně již zcyničtělý důstojník Saša (Oleg Meňšikov), pro něhož se armáda stala jediným domovem. Druhým je sotva odvedený mladíček Váňa (Sergej Bodrov ml.). Únosce, majestátně vyhlížející patriarcha Abdul (Džemal Sicharulidze), naivně věří, že tak dosáhne snaze propuštění svého syna, zajatého ruskými vojsky.

    V inscenačně úsporných tazích načrtává režisér Sergej Bodrov nejen vztahy mezi oběma zajatci, ale také konfrontuje ruskou "velkopanskou" mentalitu s kavkazskými horaly a jejich rodovým uspořádáním. Nezajímá jej pouze dobrodružná zápletka, související třeba s pokusy o útěk. Zjišťuje, že se střetávají dva rozlišné světy, které si nemohou porozumět. Bodrov sice nechce démonizovat či naopak obhajovat ani jednu stranu, spíše jej zajímá osudová spirála narůstajícího násilí, kdy jedna odvetná akce probouzí ještě ostřejší odezvu, avšak ruská armáda je přece jen vylíčena (aspoň ve svém důstojnickém sboru) jako figurky ovládané představou imperiální nadřazenosti. Hrdí a mlčenliví Kavkazané, jejichž svět ovšem také není přiblížen víc než v několika vnějších frázích (muslimská modlitba), však své konání motivují odedávnými zvyklostmi a není v něm prvek akutní osobní nenávisti (třeba později zabitý hlídač zajatců, kdysi odsouzený za zabití své nevěrné ženy na Sibiř a tam zbavený jazyka, by měl všechny důvody nenávidět Rusy, ale komunikuje s nimi bez jakékoli zášti, dokonce přechází i výzvy, aby si s nimi zazpíval - a notuje mručením).

    Svůj podíl na konečném vyznění má i kameraman Pavel Lebešev. Silné působivosti dosahují přírodní scenérie kavkazských hor, kde vesnička z leteckého pohledu připomíná vlaštovčí hnízda přilepená na příkrém úbočí. Také průhledy do aulu, jehož život tepe svým vlastním rytmem, obsahují hodně emocionality, prostředí, kde se svým způsobem zastavil čas a kde tradice krevní msty náhle narážejí na anonymitu viníků (ruská armáda), je ovšem postiženo velice krevnatě a s nepochybnou pokorou vůči lidem, jejichž klid narušila imperiální politika velkého souseda. (Jan Jaroš, LFŠ 2007)
    Žánry:DramaVálečný
    1
  • Deník jeho ženy
    Deník jeho ženy (2000)
    Film

    Fiktivní citace z deníkových záznamů druhé manželky Ivana Bunina Věry Muromcevy odhalují tragický příběh lásky a osamělosti, kterou prožíval ruský literární emigrant přes třicet let. Život velkého ruského spisovatele Ivana Bunina byl až do konce spjat s Paříží, kde se zkoncentrovala ruská emigrantská umělecká smetánka. Poněkud zmatený milostný příběh vyprávěný z pohledu jeho druhé manželky zahrnuje kromě ní a Bunina mladou básnířku Galinu Plotnikovou, operní pěvkyni Margu Kovtunovou a literáta Leonida Gurova.

    69%

    Fiktivní citace z deníkových záznamů druhé manželky Ivana Bunina Věry Muromcevy odhalují tragický příběh lásky a osamělosti, kterou prožíval ruský literární emigrant přes třicet let. Život velkého ruského spisovatele Ivana Bunina byl až do konce spjat s Paříží, kde se zkoncentrovala ruská emigrantská umělecká smetánka. Poněkud zmatený milostný příběh vyprávěný z pohledu jeho druhé manželky zahrnuje kromě ní a Bunina mladou básnířku Galinu Plotnikovou, operní pěvkyni Margu Kovtunovou a literáta Leonida Gurova.

    2
  • 3
  • 4
  • Ztracený na Sibiři
    Ztracený na Sibiři (1991)
    Film
    Realisticky stvárnený príbeh o hrôzach stalinských gulagov je nielen verným zachytením čiernej etapy európskych dejín, ale aj humanistickou výpoveďou o dôstojnosti človeka v nedôstojných podmienkach. Film stavia na silnom a jednoduchom vyrozprávanom príbehu bez experimentovania s výrazovými prostriedkami, na mnohovrstevne koncipovaných charakteroch postáv a na neustále v ovzduší visiacej a skľučujúcej atmosfére diktatúry. História anglického archeológa omylom uneseného sovietskou Čekou z Iránu a z dôvodu falošného obvinenia zo špionáže odsúdeného do stalinských lágrov. Európska téma, ktorá mapuje dejiny celého kontinentu, nielen Ruska, ale aj celého bývalého východného bloku.
    Žánry:Drama
    61%
    Realisticky stvárnený príbeh o hrôzach stalinských gulagov je nielen verným zachytením čiernej etapy európskych dejín, ale aj humanistickou výpoveďou o dôstojnosti človeka v nedôstojných podmienkach. Film stavia na silnom a jednoduchom vyrozprávanom príbehu bez experimentovania s výrazovými prostriedkami, na mnohovrstevne koncipovaných charakteroch postáv a na neustále v ovzduší visiacej a skľučujúcej atmosfére diktatúry. História anglického archeológa omylom uneseného sovietskou Čekou z Iránu a z dôvodu falošného obvinenia zo špionáže odsúdeného do stalinských lágrov. Európska téma, ktorá mapuje dejiny celého kontinentu, nielen Ruska, ale aj celého bývalého východného bloku.
    Žánry:Drama
    5
  • Plennyj
    Plennyj (2008)
    Film
    Kolona ruských vojáků se ocitla v pasti hornaté čečenské krajiny, ztracena v dusivém horku, v nepřátelském cizím prostředí. Všude kolem výbuchy a střelba neviditelného nepřítele. Velitel posádky vysílá zkušeného Rubachina a mladého odstřelovače Vovku do terénu, aby zajali místního znalce horských stezek, který by převedl obklíčené muže do bezpečí. Po krátké přestřelce s ozbrojenci dvojice chytí mladíčka, který sice rusky nemluví a má pohmožděnou nohu, ale zdá se, že svůj úkol pochopil. V parnu letního dne překonává nesourodá trojice překážky náročného terénu nutící všechny tři k vzájemné ohleduplnosti a vstřícnosti. Bezprostřední blízkost čečenských osad brzy naruší intimitu, jež se mezi muži vytvořila, a zajatý chlapec zaplatí strašlivou cenu za to, že se stal jejich „pasem“ do bezpečí. Ale ani oba muže nenechává bez úhony absurdní akt jednoho dne strašlivé a nesmyslné války, která trvá, aniž kdo chápe její původní pohnutky a motivace. [43. MFF KV 2008]
    Žánry:DramaVálečný
    59%
    Kolona ruských vojáků se ocitla v pasti hornaté čečenské krajiny, ztracena v dusivém horku, v nepřátelském cizím prostředí. Všude kolem výbuchy a střelba neviditelného nepřítele. Velitel posádky vysílá zkušeného Rubachina a mladého odstřelovače Vovku do terénu, aby zajali místního znalce horských stezek, který by převedl obklíčené muže do bezpečí. Po krátké přestřelce s ozbrojenci dvojice chytí mladíčka, který sice rusky nemluví a má pohmožděnou nohu, ale zdá se, že svůj úkol pochopil. V parnu letního dne překonává nesourodá trojice překážky náročného terénu nutící všechny tři k vzájemné ohleduplnosti a vstřícnosti. Bezprostřední blízkost čečenských osad brzy naruší intimitu, jež se mezi muži vytvořila, a zajatý chlapec zaplatí strašlivou cenu za to, že se stal jejich „pasem“ do bezpečí. Ale ani oba muže nenechává bez úhony absurdní akt jednoho dne strašlivé a nesmyslné války, která trvá, aniž kdo chápe její původní pohnutky a motivace. [43. MFF KV 2008]
    Žánry:DramaVálečný
    6